|
Využití internetu v daňové správě a jeho administrativní dopady
Kmochová, Šárka ; Klazar, Stanislav (vedoucí práce) ; Weberová, Jana (oponent)
V úvodu práce je popsán rozvoj informační společnosti a e-governmentu v Evropské unii a nastíněny hlavní trendy vývoje státní informační politiky České republiky. Dále práce analyzuje úroveň využití elektronické komunikace v daňovém řízení, její výhody, bariéry a praktické aspekty. Hodnotí složitost procesu získání kvalifikovaného certifikátu a upozorňuje na omezenou využitelnost elektronického podpisu. Závěrečná analýza administrativních nákladů poukazuje na dosavadní nekomplexnost on-line služeb daňové správy a formuluje doporučení pro daňové subjekty ohledně možného využití elektronického způsobu komunikace v daňovém řízení.
|
|
Internet jako marketingový nástroj
Sekerka, Radko ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Klimeš, Jan (oponent)
Internet je fenoménem dnešní doby, postupně se v něm vytváří digitalizovaný obraz skutečného světa. Trvající nárůst uživatelů a zvyšující se internetová gramotnost láká i ty nejotrlejší internetově sterilní podnikatele a společnosti do světa internetového obchodování. V současné době internetových obchodů neustále přibývá, ale úroveň poskytovaných služeb bývá různá. Z pohledu zákazníka není jednoduché ihned odhalit kvalitu těchto služeb. Pro internetového uživatele se spletitá džungle internetových obchodů stává prostředím, ve kterém upřednostňuje hodnoty zaručující bezproblémový a bezpečný nákup. Důvěryhodnost značky a záruky se stávají klíčovým atributem úspěchu v elektronickém podnikání a kvalitní marketing je jedním z nástrojů jak tohoto úspěchu dosáhnout. Díky neustálému rozvoji internetu se odkrývají stále nové možnosti komunikace s jeho uživateli a tedy potencionálními zákazníky. Jaký komunikační nástroj zvolit a jak postupovat ve snaze zlepšit prodejnost a efektivitu internetového obchodu má za cíl právě tato práce. V jednotlivých kapitolách budou postupně popsány možnosti internetu, marketingu, komunikačních nástrojů a jejich integrace do marketingového plánu elektronického obchodu.
|
|
Užití internetu v podnikové praxi
Jiráková, Eliška ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce)
Internet Využití internetových služeb v podnikové praxi Členění procesů Marketingové procesy Proces řízení příležitostí Procesy spojené s výzkumem, vývojem a inovacemi Obchodní aktivity Podpůrné procesy Výběr zaměstnanců Procesy řízení Řízení podniku jako takového Proces řízení zdrojů Proces realizace Využití Internetu v procesech podniku TDS Internet a jeho rozšíření ve firmě Marketingové procesy Procesy řízení příležitostí Procesy spojené s výzkumem, vývojem a inovacemi Obchodní aktivity Proces reklamace Podpůrné procesy Výběr a školení zaměstnanců Školení a doškolování zaměstnanců Procesy řízení Řízení podniku jako takového Proces řízení zdrojů Proces realizace
|
|
Právní úprava elektronického obchodu
Potěšilová, Naďa ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá právní úpravou elektronického obchodu. Definuje pojem e-obchod a charakterizuje ho, vysvětluje rozdíl mezi pojmy e-komerce a e-business. Blíže se zaměřuje na spotřebitelské smlouvy uzavírané pomocí prostředků komunikace na dálku. Jedním z prostředků je právě internet, který se při uzavírání smluv v elektronickém obchodě používá nejčastěji. Na teoretický základ navazuje praktická část zaměřená na konkrétní e-obchod a diplomovou práci doplňují statistiky nakupování přes internet v České republice.
|
| |
| |
| |
|
Monitoring and effectiveness of internet advertising spending
Nakládal, Michal ; Puchýř, Milan (vedoucí práce) ; Ganoczy, Eduard (oponent)
Práca sa zameriava na problematiku on-line reklamy, jej efektívnosti z hľadiska jednotlivých druhov a sledovanie aktuálnych trendov v reklamných výdajoch do tohto segmentu. V prvej časti rozdeľujem používané druhy internetovej reklamy podľa medzinárodného delenia IAB a píšem aj o platobných modeloch a reklamných systémoch špecifických pre internet. Druhá časť porovnáva internet s masmédiami podľa kľúčových vlastností pre využitie v reklame. Práca opisuje efektivitu druhov internetovej reklamy. Tretia časť diplomovej práce detailne opisuje projekt spoločnosti Primetime s názvom Monitoring internetovej reklamy.
|
|
Proměny konkurence na českém telekomunikačním trhu
Ryba, Jakub ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Dočkálek, Libor (oponent)
Diplomová práce ?Proměny konkurence na českém telekomunikačním trhu? je zaměřena především na analýzu nedávného turbulentního vývoje telekomunikací v České republice. Se zaměřením na společnost Telefónica O2 Czech Republic,a.s. práce popisuje hlavní faktory, které telekomunikační trh utvářely v uplynulých letech ? zabývá se významnými tržními aliancemi i otázkou regulace odvětví. Závěr práce je věnován hlavním trendům v telekomunikacích, kterými jsou především fixní a mobilní konvergence, VoIP, sítě třetí generace (3G), mobilní virtuální operátoři (MVNO) a televize přes IP (IPTV).
|
|
Video na WEBu
Skořepa, Jakub ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vilím, Tomáš (oponent)
Práce shrnuje problematiku digitálního videa na WEBu a nastiňuje možnosti využití videa, jako velice účinného způsobu přenosu informací po internetu. Dále práce identifikuje způsoby využití digitálního videa v praxi a pro jednotlivé způsoby použití stanovuje doporučení týkající se konkrétních charakteristik digitálního videa. Vyjadřuje se také k budoucím trendům v oblasti digitálního videa na WEBu. Pro porozumění závěrečných kapitol jsou nejdříve rozebrány obecné principy digitálního videa. Proto se v první části práce zaměřuje na digitální video obecně a s ním spojené pojmy. Poté jsou rozebírány způsoby získávání záznamů pro internetové použití. Následuje souhrn možných využití videa na webu. V další části jsou rozebrány nejpoužívanější formáty a s nimi spojené používané algoritmy komprese. Celá jedna kapitola je věnovaná problematice řízení digitálních práv ? DRM. Poté se podíváme na platformy pro běžné přehrávání po internetu využívající streaming videa, jakožto velice perspektivní technologie. Následně jsou zmíněny některé aspekty distribuce digitálního videa a je analyzován stav internetových videopůjčoven v ČR. Práce dále identifikuje požadavky jednotlivých způsobů použití a je navrženo řešení se zohledněním celé problematiky, tzn. jaký formát a jaké nastavení na které platformě použít. V závěru je zhodnocena celá problematika a shrnuty stěžejní body práce. Nakonec jsou identifikovány trendy v oblasti digitálního videa a je předpovězen vývoj dané problematiky.
|