Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 342 záznamů.  začátekpředchozí180 - 189dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dům u kapličky
Leitmannová, Barbora ; Žák, Libor (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá vypracovaním projektovej dokumentácie, úpravami architektonickej štúdie a spracovaním architektonického detailu Domu pri kaplnke. Zadaním bolo navrhnúť polyfunkčný dom na rohovej parcele, ktorá ukončuje zástavbu dvoch stretávajúcich sa ulíc a to ulice Táborskej a ulice Nezamyslovej, v mestskej časti Brno Židenice. Cieľom tohto projektu bolo vytvoriť objekt atraktívny svojou náplňou pre celú štvrť. Návrh pozostáva z dvoch objektov. Objekt doplňujúci zástavbu ulice Táborská je päťpodlažný. Prvé nadzemné podlažie je určené komercii, a to knižnici spojenej s kaviarňou. Ďalšie tri nadzemné podlažia sú venované rezidenčnému bývaniu pre mladých. Druhé podlažie zahrňuje dva menšie byty a dva väčšie, pričom každý pozostáva z dvoch obytných buniek a spoločnej kuchyne prepojenej s obývačkou. Jeden z týchto bytov je bezbariérový. Cez tretie a štvrté podlažie prechádza 6 mezonetových bytov. Druhý objekt, doplňujúci zástavbu ulice Nezamyslova je trojpodlažný. Prvé nadzemné podlažie určené pre komerčné účely patrí priestorom papiernictva. Na vrchnom podlaží sa nachádza jeden dvojizbový a jeden štvorizbový byt. Z dôvodu nedostatku miesta na parkovanie sa nachádza pod objektami jedno prepojené parkovacie podlažie prístupné z ulice Nezamyslova. Výrazným prvkom projektu je objekt vzniknutý prienikom kubických hmôt z časti položených na obytných objektoch. Tento objekt predstavuje vertikálnu zelenú záhradu prístupnú nielen nájomníkom, ale hlavne verejnosti. Dopĺňa tak absentujúci verejný zelený priestor netradičnou vertikálnou formou. Jedná sa o dvojposchodový objekt zhotovený z oceľovej konštrukcie, porastený popínavou zeleňou, ktorej nepravidelnosť umožňuje návštevníkom zvýšený pohľad do okolia a zároveň oddych v obklopený zelene. Perforované panely obaľujúce túto oceľovú konštrukciu, ktoré slúžia ako podklad pre rast zelene prechádzajú do predsadenej zelenej fasády dvojpodlažného objektu od ulice Nezamyslova. Priestor medzi kaplnkou a navrhnutým objektom a tak
Vysoké školství Výmarské republiky jako nástroj kulturní diplomacie a propagandy. Českoslovenští studenti německé národnosti a jejich studium v Německu, 1919-1933.
Stuláková, Klára ; Koura, Jan (vedoucí práce) ; Horčička, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vysokým školstvím Výmarské republiky, konkrétně se věnuje československým studentům německé národnosti, kteří v Německu v letech 1919- 1933 studovali. Jedním z hlavních cílů práce je zhodnotit, do jaké míry sloužilo vysoké školství kulturní diplomacii a propagandě, jak byli studenti během svých studií ovlivňováni a jak u nich byl vytvářen pozitivní obraz Německa, jež se po první světové válce ocitlo v mezinárodní izolaci. V práci byly použity primární prameny z německých a českých archivů a vycházet bude ze zahraniční i české sekundární literatury a dalších zdrojů.
Rozvrhová aplikace pro Android
Sándor, Gábor ; Kofroň, Jan (vedoucí práce) ; Vinárek, Jiří (oponent)
Cílem práce je vytvořit mobilní aplikaci pro studenty Matematicko - fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, která jim pomůže k lepší organizaci času během akademického roku. Výsledná aplikace umožní kromě zobrazení rozvrhu staženého ze Studijního Informačního Systému i jeho přizpůsobení podle požadavků uživatele. Ten bude moci opatřit předměty poznámkami a připomínkami. Mezi hlavní funkce patří zobrazení notifikací o blížící se události, které mohou obsahovat i popis dopravního spojení k místu konání nebo automatické zapnutí tichého režimu během výuky. Aplikace tedy může být využita jako chytrý pomocník při studiu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rakovničtí studenti pražské utrakvistické univerzity (1550-1622)
Chmelíková, Pavla ; Holý, Martin (vedoucí práce) ; Ďurčanský, Marek (oponent)
Předkládaná práce se zabývá průběhem vzdělávání studentů z města Rakovníka v letech 1550-1622. Sleduje tyto studenty na partikulárních městských školách, pražské univerzitě a na dalších univerzitách v zahraničí. Následně též zkoumá i kariéry rakovnických studentů po studiích. Některé části práce se zaměřují i na obecnější prvky vzdělávání v Čechách v době raného novověku či na město Rakovník. Práce je rozdělena do devíti kapitol spolu s úvodem a závěrem.
Vnímání krizové komunikace prostřednictvím sociálních sítí subkulturou vysokoškolských studentů
Kroupa, Pavel ; Opatrný, Martin (vedoucí práce) ; Černík, Roman (oponent)
Předmětem bakalářské práce je vnímání krizové komunikace prostřednictvím sociálních sítí. Cílem práce je ověřit souvislost mezi prostředím sociálních sítí a interpretací a hodnocením rizika. První, teoretická část, se zaměřuje na rešerše dostupné literatury a vymezuje klíčové pojmy - vnímání informací, komunikace, krizová komunikace, nová média, sociální média a sociální sítě. V ní podrobněji rozebírám strukturu a komunikační proces, typy komunikace, teoretické modely krizové komunikace, nástroje krizové komunikace a sociální sítě, zejména pak Facebook a Twitter. Teoretická část je základem empirické části, která popisuje realizaci výzkumného šetření mezi vysokoškolskými studenty. Stanovené hypotézy vedou k formulování výzkumných otázek a sestavení dotazníku. Otázky v dotazníku jsou postaveny tak, aby ověřily, zda vysoký počet sdílení příspěvků, konkrétní sdílející uživatel, anebo velké množství sporných komentářů k danému příspěvku mohou mít souvislost s interpretací a hodnocením krizové situace. Z analýzy výzkumu vyplynulo, že vysoký počet sdílení příspěvku a konkrétní sdílející uživatel mají vliv na interpretaci a hodnocení rizika. Přínosem této práce je skutečnost, že se díky provedenému dotazníkovému šetření podařilo prokázat, že existuje souvislost mezi prostředím sociálních sítí a vnímáním krizové...
Problematika písemného projevu ve výuce cizích jazyků na českých středních školách se zaměřením na jazyk ruský
Malá, Alena ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent) ; Fenclová, Marie (oponent)
Práce se zabývá problematikou výuky písemného projevu na českých středních školách se zaměřením na ruský jazyk. V teoretické části autor zmiňuje základy lingvistické, psycholingvistické a didaktické. Definuje písemný projev a mapuje jeho situaci v různých metodických směrech ve výuce cizích jazyků. Dále prezentuje požadavky na písemný projev v základních dokumentech: Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Evropské jazykové portfolio, mezinárodní zkoušky z ruského jazyka ТРКИ (Тест русского языка как иностранного) a česká státní maturitní zkouška z ruského jazyka. V praktické části nejprve podrobně analyzuje vybrané učebnice, které se využívají k výuce slohu na základních školách v Rusku a Česku a oba přístupy porovnává. Poté zkoumá vybrané učební soubory ruského jazyka české provenience, které se používají k výuce ruského jazyka v České republice, se zaměřením na cvičení vedoucích k rozvoji písemného projevu. Dále hodnotí výsledky získané z dotazníků, které byly zadány studentům ruského jazyka (absolventům středních škol) a učitelům, kteří ruský jazyk na středních školách vyučují. Cílem bylo zjistit jejich vztah k písemnému projevu v ruském jazyce a jejich praktické zkušenosti a problémy. Výsledkem práce jsou nově vytvořená cvičení na rozvoj písemného projevu pro ruský jazyk, pro úrovně...
Radikalizace pražských studentů ve 30. letech 20. století
Müller, Jiří
Diplomová práce se zabývá proměnou sociálního a politického jednání pražských studentů ve třicátých letech 20. století. Práce sleduje požadavky a představy studentů. Jejich nenaplnění odkrývá pohled na nespokojenost studentů, která vedla ke stupňování studentských vyhraněných politických a sociálních názorů. Třicátá léta přinesla ve studentském prostředí nástup krajních nacionalistických a antisemitistických, ale i levicových tendencí jak na české, tak na německé straně. Práce se opírá o dokumenty studentských fakultních spolků, o studentská periodika a o memoárové texty. Cílem práce je analyzovat, proti komu byla namířena nespokojenost studentů, jaké měli studenti představy o správném uspořádání státu a společnosti, jaké byly rozdíly v politickém a sociálním myšlení mezi jednotlivými fakultami a studentskými spolky a jak byli studenti vnímáni tehdejší společností. Práce dále reflektuje, jaký vliv mělo na utváření studentských postojů střetávání českých, německých a židovských studentů v Praze, jak bylo myšlení studentů ovlivňováno jejich sociálním postavením a jak a proti komu se vymezovaly jednotlivé studentské spolky. Práce má přispět k dotváření obrazu československé prvorepublikové společnosti.
Znalost veslování u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci
Richterová, Nikol ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Kozák, Martin (oponent)
Název: Znalost veslování u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci Cíle: Hlavním cílem práce je výzkum zaměřený na rozsah znalostí o veslování u studentů dvou sportovně zaměřených VŠ fakult. Dalším cílem je porovnání znalostí studentů vybraných fakult mezi sebou navzájem. Metody: Pro získání potřebných dat bylo využito kvantitativního výzkumu, pro který bylo plánováno 100 respondentů. Výzkum byl proveden pomocí elektronického dotazování, kdy dotazník vyplnilo celkem 119 respondentů z FTVS UK a FTK UP. Výsledky: Na základně výsledků výzkumu je možné konstatovat, že znalosti a povědomí o veslování je u respondentů spíše průměrné. Na tři otázky odpovědělo správně téměř 75% respondentů, na jinou otázku uvedlo správnou odpověď pouze 12% z dotazovaných studentů. Při vzájemném porovnání obou fakult, je možné říci, že znalosti respondentů o veslování jsou u obou fakult srovnatelné. Klíčová slova: veslování, marketingový výzkum, vysoká škola, studenti, porovnání
Za studiemi do Německa
Stuláková, Klára ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Míšková, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vysokoškolské studium v Německu v letech 1918-1933, a sice z pohledu československého studentstva. Je založena především na studiu archiválií z Archivu Univerzity Karlovy a dobové literatury. Pro zasazení do dějinného kontextu jsou využity v prvé řadě dvě obsáhlé monografie, konkrétně Germania docet od Daniely Siebe a Die Alexander von Humboldt-Stiftung und das Ausländerstudium in Deutschland 1925-1945 od Holgera Impekovena. Cílem této práce je statisticky vyjádřit, jak velký počet československých studentů do Německa za studiemi v daném období směřoval. Dále se zaměřuje na politické, finanční a studijní aspekty studia ve výmarské republice i na problémy s integrací československých studentů v německém prostředí. Jak ukázalo studium pramenů, je mezi Čechoslováky nutné důsledně odlišovat Čechy a Slováky na straně jedné od Němců na straně druhé. Mezi těmito národnostními skupinami totiž panovaly zásadní rozdíly, a to nejen v počtech, ve kterých do Německa směřovaly, ale i ve způsobu, jakým byly přijímány tamním obyvatelstvem. Českoslovenští Němci, tzv. Auslandsdeutsche, totiž neváhali ve výmarské republice opakovaně vyvolávat protičeskoslovenské nálady, které měly na jejich slovanské kolegy negativní dopad v podstatě ve všech výše zmíněných aspektech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 342 záznamů.   začátekpředchozí180 - 189dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.