|
Dům u kapličky
Leitmannová, Barbora ; Žák, Libor (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá vypracovaním projektovej dokumentácie, úpravami architektonickej štúdie a spracovaním architektonického detailu Domu pri kaplnke. Zadaním bolo navrhnúť polyfunkčný dom na rohovej parcele, ktorá ukončuje zástavbu dvoch stretávajúcich sa ulíc a to ulice Táborskej a ulice Nezamyslovej, v mestskej časti Brno Židenice. Cieľom tohto projektu bolo vytvoriť objekt atraktívny svojou náplňou pre celú štvrť. Návrh pozostáva z dvoch objektov. Objekt doplňujúci zástavbu ulice Táborská je päťpodlažný. Prvé nadzemné podlažie je určené komercii, a to knižnici spojenej s kaviarňou. Ďalšie tri nadzemné podlažia sú venované rezidenčnému bývaniu pre mladých. Druhé podlažie zahrňuje dva menšie byty a dva väčšie, pričom každý pozostáva z dvoch obytných buniek a spoločnej kuchyne prepojenej s obývačkou. Jeden z týchto bytov je bezbariérový. Cez tretie a štvrté podlažie prechádza 6 mezonetových bytov. Druhý objekt, doplňujúci zástavbu ulice Nezamyslova je trojpodlažný. Prvé nadzemné podlažie určené pre komerčné účely patrí priestorom papiernictva. Na vrchnom podlaží sa nachádza jeden dvojizbový a jeden štvorizbový byt. Z dôvodu nedostatku miesta na parkovanie sa nachádza pod objektami jedno prepojené parkovacie podlažie prístupné z ulice Nezamyslova. Výrazným prvkom projektu je objekt vzniknutý prienikom kubických hmôt z časti položených na obytných objektoch. Tento objekt predstavuje vertikálnu zelenú záhradu prístupnú nielen nájomníkom, ale hlavne verejnosti. Dopĺňa tak absentujúci verejný zelený priestor netradičnou vertikálnou formou. Jedná sa o dvojposchodový objekt zhotovený z oceľovej konštrukcie, porastený popínavou zeleňou, ktorej nepravidelnosť umožňuje návštevníkom zvýšený pohľad do okolia a zároveň oddych v obklopený zelene. Perforované panely obaľujúce túto oceľovú konštrukciu, ktoré slúžia ako podklad pre rast zelene prechádzajú do predsadenej zelenej fasády dvojpodlažného objektu od ulice Nezamyslova. Priestor medzi kaplnkou a navrhnutým objektom a tak
|
| |
|
Rozvrhová aplikace pro Android
Sándor, Gábor ; Kofroň, Jan (vedoucí práce) ; Vinárek, Jiří (oponent)
Cílem práce je vytvořit mobilní aplikaci pro studenty Matematicko - fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, která jim pomůže k lepší organizaci času během akademického roku. Výsledná aplikace umožní kromě zobrazení rozvrhu staženého ze Studijního Informačního Systému i jeho přizpůsobení podle požadavků uživatele. Ten bude moci opatřit předměty poznámkami a připomínkami. Mezi hlavní funkce patří zobrazení notifikací o blížící se události, které mohou obsahovat i popis dopravního spojení k místu konání nebo automatické zapnutí tichého režimu během výuky. Aplikace tedy může být využita jako chytrý pomocník při studiu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Rakovničtí studenti pražské utrakvistické univerzity (1550-1622)
Chmelíková, Pavla ; Holý, Martin (vedoucí práce) ; Ďurčanský, Marek (oponent)
Předkládaná práce se zabývá průběhem vzdělávání studentů z města Rakovníka v letech 1550-1622. Sleduje tyto studenty na partikulárních městských školách, pražské univerzitě a na dalších univerzitách v zahraničí. Následně též zkoumá i kariéry rakovnických studentů po studiích. Některé části práce se zaměřují i na obecnější prvky vzdělávání v Čechách v době raného novověku či na město Rakovník. Práce je rozdělena do devíti kapitol spolu s úvodem a závěrem.
|
| |
|
Vnímání krizové komunikace prostřednictvím sociálních sítí subkulturou vysokoškolských studentů
Kroupa, Pavel ; Opatrný, Martin (vedoucí práce) ; Černík, Roman (oponent)
Předmětem bakalářské práce je vnímání krizové komunikace prostřednictvím sociálních sítí. Cílem práce je ověřit souvislost mezi prostředím sociálních sítí a interpretací a hodnocením rizika. První, teoretická část, se zaměřuje na rešerše dostupné literatury a vymezuje klíčové pojmy - vnímání informací, komunikace, krizová komunikace, nová média, sociální média a sociální sítě. V ní podrobněji rozebírám strukturu a komunikační proces, typy komunikace, teoretické modely krizové komunikace, nástroje krizové komunikace a sociální sítě, zejména pak Facebook a Twitter. Teoretická část je základem empirické části, která popisuje realizaci výzkumného šetření mezi vysokoškolskými studenty. Stanovené hypotézy vedou k formulování výzkumných otázek a sestavení dotazníku. Otázky v dotazníku jsou postaveny tak, aby ověřily, zda vysoký počet sdílení příspěvků, konkrétní sdílející uživatel, anebo velké množství sporných komentářů k danému příspěvku mohou mít souvislost s interpretací a hodnocením krizové situace. Z analýzy výzkumu vyplynulo, že vysoký počet sdílení příspěvku a konkrétní sdílející uživatel mají vliv na interpretaci a hodnocení rizika. Přínosem této práce je skutečnost, že se díky provedenému dotazníkovému šetření podařilo prokázat, že existuje souvislost mezi prostředím sociálních sítí a vnímáním krizové...
|
|
Problematika písemného projevu ve výuce cizích jazyků na českých středních školách se zaměřením na jazyk ruský
Malá, Alena ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent) ; Fenclová, Marie (oponent)
Práce se zabývá problematikou výuky písemného projevu na českých středních školách se zaměřením na ruský jazyk. V teoretické části autor zmiňuje základy lingvistické, psycholingvistické a didaktické. Definuje písemný projev a mapuje jeho situaci v různých metodických směrech ve výuce cizích jazyků. Dále prezentuje požadavky na písemný projev v základních dokumentech: Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Evropské jazykové portfolio, mezinárodní zkoušky z ruského jazyka ТРКИ (Тест русского языка как иностранного) a česká státní maturitní zkouška z ruského jazyka. V praktické části nejprve podrobně analyzuje vybrané učebnice, které se využívají k výuce slohu na základních školách v Rusku a Česku a oba přístupy porovnává. Poté zkoumá vybrané učební soubory ruského jazyka české provenience, které se používají k výuce ruského jazyka v České republice, se zaměřením na cvičení vedoucích k rozvoji písemného projevu. Dále hodnotí výsledky získané z dotazníků, které byly zadány studentům ruského jazyka (absolventům středních škol) a učitelům, kteří ruský jazyk na středních školách vyučují. Cílem bylo zjistit jejich vztah k písemnému projevu v ruském jazyce a jejich praktické zkušenosti a problémy. Výsledkem práce jsou nově vytvořená cvičení na rozvoj písemného projevu pro ruský jazyk, pro úrovně...
|
|
Radikalizace pražských studentů ve 30. letech 20. století
Müller, Jiří
Diplomová práce se zabývá proměnou sociálního a politického jednání pražských studentů ve třicátých letech 20. století. Práce sleduje požadavky a představy studentů. Jejich nenaplnění odkrývá pohled na nespokojenost studentů, která vedla ke stupňování studentských vyhraněných politických a sociálních názorů. Třicátá léta přinesla ve studentském prostředí nástup krajních nacionalistických a antisemitistických, ale i levicových tendencí jak na české, tak na německé straně. Práce se opírá o dokumenty studentských fakultních spolků, o studentská periodika a o memoárové texty. Cílem práce je analyzovat, proti komu byla namířena nespokojenost studentů, jaké měli studenti představy o správném uspořádání státu a společnosti, jaké byly rozdíly v politickém a sociálním myšlení mezi jednotlivými fakultami a studentskými spolky a jak byli studenti vnímáni tehdejší společností. Práce dále reflektuje, jaký vliv mělo na utváření studentských postojů střetávání českých, německých a židovských studentů v Praze, jak bylo myšlení studentů ovlivňováno jejich sociálním postavením a jak a proti komu se vymezovaly jednotlivé studentské spolky. Práce má přispět k dotváření obrazu československé prvorepublikové společnosti.
|
|
Znalost veslování u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci
Richterová, Nikol ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Kozák, Martin (oponent)
Název: Znalost veslování u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci Cíle: Hlavním cílem práce je výzkum zaměřený na rozsah znalostí o veslování u studentů dvou sportovně zaměřených VŠ fakult. Dalším cílem je porovnání znalostí studentů vybraných fakult mezi sebou navzájem. Metody: Pro získání potřebných dat bylo využito kvantitativního výzkumu, pro který bylo plánováno 100 respondentů. Výzkum byl proveden pomocí elektronického dotazování, kdy dotazník vyplnilo celkem 119 respondentů z FTVS UK a FTK UP. Výsledky: Na základně výsledků výzkumu je možné konstatovat, že znalosti a povědomí o veslování je u respondentů spíše průměrné. Na tři otázky odpovědělo správně téměř 75% respondentů, na jinou otázku uvedlo správnou odpověď pouze 12% z dotazovaných studentů. Při vzájemném porovnání obou fakult, je možné říci, že znalosti respondentů o veslování jsou u obou fakult srovnatelné. Klíčová slova: veslování, marketingový výzkum, vysoká škola, studenti, porovnání
|
|
Za studiemi do Německa
Stuláková, Klára ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Míšková, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vysokoškolské studium v Německu v letech 1918-1933, a sice z pohledu československého studentstva. Je založena především na studiu archiválií z Archivu Univerzity Karlovy a dobové literatury. Pro zasazení do dějinného kontextu jsou využity v prvé řadě dvě obsáhlé monografie, konkrétně Germania docet od Daniely Siebe a Die Alexander von Humboldt-Stiftung und das Ausländerstudium in Deutschland 1925-1945 od Holgera Impekovena. Cílem této práce je statisticky vyjádřit, jak velký počet československých studentů do Německa za studiemi v daném období směřoval. Dále se zaměřuje na politické, finanční a studijní aspekty studia ve výmarské republice i na problémy s integrací československých studentů v německém prostředí. Jak ukázalo studium pramenů, je mezi Čechoslováky nutné důsledně odlišovat Čechy a Slováky na straně jedné od Němců na straně druhé. Mezi těmito národnostními skupinami totiž panovaly zásadní rozdíly, a to nejen v počtech, ve kterých do Německa směřovaly, ale i ve způsobu, jakým byly přijímány tamním obyvatelstvem. Českoslovenští Němci, tzv. Auslandsdeutsche, totiž neváhali ve výmarské republice opakovaně vyvolávat protičeskoslovenské nálady, které měly na jejich slovanské kolegy negativní dopad v podstatě ve všech výše zmíněných aspektech.
|