Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Emocionalita komunikace ve veřejném prostoru
Henzlová, Markéta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Tato práce se zaměřuje na internet jako na veřejný prostor a zároveň zkoumá, do jaké míry je tento prostor emocionalizovaný. Současně se zabývá tím, jak může emocionalita souviset s komercionalizací. V teoretické části práce získá čtenář orientaci v problematice, která se skládá hned z několika tematických oblastí, aby mohl posléze porozumět výsledkům výzkumu. Poměrně podrobně je teoreticky vymezena veřejná sféra, a to zejména v souvislosti se změnami, kterými prošla po nástupu internetu a sociálních sítí. Teoreticky je vymezeno i téma komunikace na internetu a významný tematický blok tvoří část zabývající se identifikací emocí v mediální komunikaci. V praktické části je analyzováno, do jaké míry na svých facebookových profilech využívají prostředky expresivity vybraná média, přičemž byla záměrně zvolena média komerční i média veřejné služby, jejichž úlohou je mimo jiné podporovat soudržnost společnosti a kultivovat jazykový projev. Součástí zkoumaného vzorku jsou tedy komerční TV Nova a komerční Rádio Impuls a média veřejné služby, mezi která v České republice řadíme Českou televizi a Český rozhlas. Výsledky práce přináší hlubší vhled do problematiky a současně poukazují na nelehké postavení médií veřejné služby na sociálních sítích.
Veřejná služba v ČR: naplňování úkolu veřejné služby na příkladu České televize
Douděrová, Lucie ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu médií veřejné služby, konkrétně pak systému hodnocení naplňování požadavků veřejné služby, jak jej v případě České televize provádí Rada ČT. V teoretické části práce představuje různé pohledy na definici média veřejné služby, popisuje historický vývoj tohoto konceptu a také zahraniční praxi a vývoj tamních veřejnoprávních médií. Následně popisuje také systém evaluace plnění veřejné služby v případě BBC a České televize. Ve své analytické části se práce snaží hlavně komplexně a přehledně popsat a zhodnotit systém hodnocení plnění veřejné služby, jak jej v případě České televize uplatňuje Rada ČT. Autorka provádí analýzu systému hodnocení a zdrojů dat, které k evaluaci Rada ČT používá. Následně identifikuje prvky legislativních norem, které vstupují do tohoto systému hodnocení. Srovnává tak cíle a požadavky uplatňované na Českou televizi jednak v zákonných normách, ale také skrze mezinárodně uznávané cíle, které si definuje Rada ČT. Právě srovnání těchto dvou zdrojů požadavků odhaluje určité nesrovnalosti, které se odrážejí na nesystematičnosti celého hodnocení. Analýza také analyzuje proces operacionalizace, jednotlivé parametry a indikátory, které finální hodnocení tvoří. Autorka se následně snaží odhalit nejproblematičtější místa celého procesu hodnocení.
Mediální obraz programů politických stran KDU-ČSL, SPOZ, Suverenity a Strany zelených po volbách do PS PČR 2010
Marek, Vojtěch ; Kunštát, Daniel (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce představuje a analyzuje mediální obraz politických programů stran KDU-ČSL, Strany práv občanů Zemanovci, Suverenity a Strany zelených po volbách v roce 2010 v médiích veřejné služby - České tiskové kanceláři, České televize a Českého rozhlasu. V teoretické části práce jsou představeny politické programy stran v období let 2010-2013 a následně také stručně představena česká média veřejné služby, jejich historický vývoj, autorem předpokládaný smysl jejich činnosti a současná pozice v mediálním světě. Praktická část práce pak obsahuje analýzu textových a audiovizuálních příspěvků jednotlivých médií v měřeném období a zaměřuje se na hledání zmínek o jednotlivých programových bodech stran. Minoritní, ale pro pochopení role médií veřejné služby důležitý je pak část s krátkou komparací situace postavení médií veřejné služby v jiných státech. Na závěr praktické části pak též autor zkoumá situaci v mediálním světě po parlamentních volbách v roce 2013 a zda tady mohou být na základě jejích výsledků důležité změny pro jejich činnost. Hypotéza práce - prokázání nerovnoměrně poskytovaného mediálního prostoru institucemi ČTK, ČT a ČRo čtyřem neparlamentním stranám, které by na základě výsledku parlamentních voleb 2010 měly mít adekvátní mediální prostor vůči parlamentním stranám - je pak v...
Postavení a funkce rozhlasu veřejné služby v éře multimédií
Trachtová, Zdeňka ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Postavení a funkce rozhlasu veřejné služby v éře multimédií pojednává o proměnách produkce Českého rozhlasu od roku 2005 do současnosti v souvislosti s nástupem multimediálních technologií. Stěžejní kapitoly teoretické části práce představují definice základních pojmů, o které se opírá analytická část: multimédií, mediální konvergence, koncepce aktivního publika, interaktivity a digitalizace. Další kapitoly se zabývají médii veřejné služby v České republice a technologickým a kulturním vývojem rozhlasu na našem území. Záměrem výzkumné části je za pomoci metody případové studie analyzovat technologické změny, ke kterým v Českém rozhlase došlo s nástupem multimédií. Cílem je co nejkomplexněji představit multimediální platformy, prostřednictvím kterých rozhlas nabízí svoji tvorbu. Diplomová práce také pojednává o způsobu, jakým multimédia ovlivňují interakci mezi rozhlasem a rozhlasovým publikem. Za tímto účelem se práce zaměřuje na analýzu sociálních sítí, prostřednictvím kterých Český rozhlas komunikuje s publikem. Práce se také zabývá otázkou, zda se nástup multimédií nějakým způsobem odrazil na podobě tradičních formátů pořadů, případně zda vznikly nové formáty.
Analýza debat kandidátů ve 2. kole přímé volby prezidenta České republiky v kontextu politické kampaně
Rozsypal, Michael ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Analýza debat kandidátů, kteří postoupili do druhého kola přímé volby prezidenta České republiky v roce 2013, se primárně zaměřuje na debaty ve veřejnoprávních médiích - tedy v České televizi a v Českém rozhlase. Pro kontext celé kampaně rozebírá také dvě debaty v komerčních televizích. Obsahovou analýzou kvantitativně měří, kolik programových tezí oba kandidáti - tedy Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg - v celkem šesti televizních a rozhlasových debatách před 2. kolem volby zmínili. Práce stručně shrnuje volební kampaně obou kandidátů a témata, která jejich program v širším slova smyslu také tvořila, čímž zasazuje analýzu debat do širšího kontextu politické kampaně. Pro přesnost analýzy v měření frekvence programových tezí v jednotlivých debatách ale vychází pouze z oficiálních dokumentů, které kandidáti představili jako své volební programy. Aplikuje konkrétní metodologii - obsahovou kvantitativní analýzu - na jejímž základě odpovídá na výzkumné otázky a formuluje závěry. V nich se snažit kvantitativně potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že programy nehrají v debatách ani v kampani klíčovou roli. Práce se také zabývá tím, jak se jednotlivé debaty lišily a ve které debatě a ve kterém médiu kandidáti nejvíce prezentovali svůj oficiální volební program.
Mediální obraz programů politických stran KDU-ČSL, SPOZ, Suverenity a Strany zelených po volbách do PS PČR 2010
Marek, Vojtěch ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce představuje a analyzuje mediální obraz politických programů stran KDU-ČSL, Strany práv občanů Zemanovci, Suverenity a Strany zelených po volbách v roce 2010 v pořadech médií veřejné služby České televize a Českého rozhlasu Politické spektrum a Dvacet minut Radiožurnálu. V teoretické části práce je nejprve představen vztah médií veřejné služby a politické sféry společně s různými přístupy ke studiu a zkoumání médií veřejné služby. Jsou popsány koncepty zpravodajství v médiích veřejné služby obecně i specificky v českém prostředí. Práce obsahuje též popis konceptů řízení vysílání médií veřejné služby. Dále jsou představeny koncepty nestrannosti, objektivity a vyváženosti v médiích veřejné služby. Poslední oblastí teoretické části práce je představení politických programů zkoumaných stran a zkoumaných pořadů. Po představení metodologie obsahuje praktická část výsledky a popis autorova výzkumu. Závěrečná část práce pak obsahuje interpretaci výsledků a doporučení pro další výzkum.
Česká televize a Český rozhlas optikou modelu PSM: případová studie
Obrovský, Petr ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce popisuje vývoj České televize a Českého rozhlasu v letech 2005 až 2012 se zaměřením na mediální politiku, technologii, obsah a přístup k publiku. Jako teoretické východisko pro sběr a interpretaci dat posloužila výzkumná činnost iniciativy RIPE, která na mezinárodní úrovni propojuje akademickou sféru s mediálními profesio- nály a klade si za cíl redefinovat poslání veřejné služby pro 21. století. V posledních dvou až třech desetiletích se totiž podle iniciativy RIPE zásadně změnil politický, eko- nomický, technologický a společenský kontext, v důsledku čehož původní koncepce vysílání veřejné služby vytvořená v západní Evropě po druhé světové válce ztrácí svou legitimitu. Pro vysílatele veřejné služby (PSB) je nezbytné transformovat se na média veřejné služby (PSM) - rozšířit technologickou základnu o nové formy distribuce vedle tradičního vysílání, nastavit mechanismy obousměrné a interaktivní komunikace s pub- likem, produkovat multimediální obsahy využitelné na různých platformách a jasně vymezit a obhájit přidanou hodnotu své nabídky ve srovnání s komerčními subjekty. Práce za použití metody případové studie porovnává tento konceptuální rámec se situací v České televizi a Českém rozhlasu, přičemž se snaží odpovědět na otázku, do jaké míry obě organizace ve své strategii...
Francouzská tisková agentura AFP - agentura se zvláštním statutem
Drahovzalová, Zuzana ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Diplomová práce s názvem "Francouzská tisková agentura AFP - agentura se zvláštním statutem" se věnuje světové agentuře AFP a jejímu veřejnoprávnímu statutu. Je zde definována tisková agentura na nejobecnější úrovni a popsána historie první tiskové agentury Havas, na kterou AFP navazuje. Dále se autorka zabývá vznikem AFP a její transformací na veřejnoprávní instituci. Rovněž jsou zde popsány zpravodajské úkoly, finanční zdroje, konstrukce a kompetence kontrolních a statutárního orgánu Agence France-Presse a další agentury se zvláštním (veřejnoprávním) statutem - České tiskové kanceláře. Obsahem práce je i komparace výše uvedených agentur. V závěrečné kapitole autorka připomíná snahy o změnu zvláštního statutu AFP.
Bulvarizace a média veřejné služby
LUKEŠOVÁ, Daniela
Tato diplomová práce směřuje k nalezení rozdílu mezi komerčními médii a médii veřejné služby vzhledem ke stupni bulvarizace. Práce vychází z předpokladu, že bulvární principy nezasahují jen komerční média, ale v důsledku postupného vývoje mediálního průmyslu pronikají i do médií veřejné služby. Práce se tedy zaměřuje na důvody i podoby pronikání bulvárních principů do veřejnoprávních médií. V teoretické části jsou nastíněna základní teoretická a terminologická východiska k tématu médií veřejné služby a k tématu bulvárních principů. Jsou zde prezentovány charakteristické znaky bulvárních médií nejen v oblasti tematické, ale také v oblasti jazykové. V části analytické jsou nejprve představeny použité metody a následně se práce pokouší o nastínění situace v současných médiích veřejné služby, konkrétně na příkladu rozhlasového vysílání. Praktická část této diplomové práce je postavena na obsahové analýze mediálních sdělení. Veřejnoprávní média reprezentuje Český rozhlas 1 - Radiožurnál, konkrétně jeho zpravodajské relace. Práce se nejen pokusí nalézt bulvární principy ve vysílání tohoto média, ale snaží se také provést jeho srovnání se zpravodajstvím komerčních médií, zastoupených rozhlasovou stanicí Rádio Impuls. Cílem práce je potvrzení, případně vyvrácení předpokladu, že média veřejné služby v České republice jsou zasažena jistým stupněm bulvarizace v podobě pronikání bulvárních principů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.