Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka rétoriky na střední škole. Současný stav a budoucí perspektivy
Potůčková, Marie ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Diplomová práce sleduje různé přístupy středoškolských vyučujících a studentů k rétorice a komunikační výchově. Jejím hlavním cílem je zmapovat, jak studenti nahlížejí na kvalitu svých komunikačních dovedností i úroveň výuky komunikační výchovy a jaký postoj vyučující zaujímají k zařazování komunikační výchovy do hodin ČJL s přihlédnutím k možnostem dalšího rozvoje komunikační výchovy. Práce rovněž analyzuje vybrané učebnice komunikační výchovy pro střední školy. Výzkum byl realizován na sedmi pražských středních školách, a to zejména prostřednictvím dotazníkového šetření. Pro sběr dat byly dále využity také metody ústního dotazování (rozhovoru) a zúčastněného pozorování (hospitace). Z průzkumu vyplývá, že studenti i vyučující vnímají komunikační výchovu jako nutnou součást výuky ČJL a zodpovědně k ní přistupují. Studenti svůj mluvený projev hodnotí mnohdy přísněji než jejich vyučující. Studenti se rovněž relativně dobře orientují v teoretických základech rétoriky a komunikace, značné potíže jim ale činí jejich aplikace v praxi. Vyučující využívají zejména učebnice, které poskytují klíčová témata komunikační výchovy zpracovaná odborně, přehledně a atraktivně. Co se týče budoucích perspektiv tohoto oboru, podle slov vyučujících je zapotřebí především to, aby se komunikační výchova stala přirozenou...
Rámcování autismu ve vybraných českých médiích a souvisejících diskusích
Zoubková, Alice ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na to, jak je téma autismu rámcováno ve článcích publikovaných na dvou českých internetových serverech - iDnes.cz a Blesk.cz. Věnuje se ovšem i diskusím pod jednotlivými texty, a to s cílem zjistit, jaké rámce se vyskytují v příspěvcích čtenářů a zda se v nich objevují témata, která rozšiřují diskurz, jímž se o autismu hovoří. V teoretické části práce je podrobněji představena nejen diagnóza poruch autistického spektra, ale také problematika mediální reprezentace jinakosti či reprezentace autismu v médiích. Součástí je rovněž bližší popis dvou použitých výzkumných metod, a to analýzy diskurzu a metody rámcování. Výzkumná část nejprve prezentuje jedenáct konkrétních rámců, jež byly ve článcích definovány, věnuje se jejich kvalitativnímu zhodnocení a také kvantitativnímu zastoupení na jednotlivých serverech v letech 2016 a 2017. Druhá polovina empirické části je věnována analyzovaným diskusním příspěvkům. V daném případě je podrobněji přestaveno deset hlavních rámců a rovněž i jejich zastoupení na zmiňovaných serverech. V diskusi a závěrečné části práce jsou výsledky porovnány se zahraničními výzkumy, podrobněji okomentovány a nastíněny možnosti dalšího výzkumného bádání v daném tématu.
Analysis of elements of language using the example of political discussion
PASTUCHOVÁ, Taťána
Bakalářská práce se zabývá jazykovými prostředky a jejich užitím v prostředí německé diskuze. Práce definuje nejen pojmy komunikace a jazykové prostředky, ale i lingvistické disciplíny morfologii a lexikologii. Důležitým pojmem práce je diskuze, její definice a při ní užité jazykové prostředky, na které se práce zaměřuje nejvíce. V praktické části jsou poté jazykové prostředky analyzovány na základě jazykových rovin uvedených lingvistických disciplín. K analýze poslouží díly dvou německých politických talkshow "maybrit illner" a "Hart aber fair". Práce je zakončena závěrečným shrnutím.
Implementace Filozofie pro děti do oddělení školní družiny
DŘEVOVÁ, Šárka
Tato diplomová práce popisuje proces implementace vybraných prvků programu Filozofie pro děti do činnosti školní družiny. Teoretická část představuje program Filozofie pro děti a školní družinu. Vlastní výzkumné šetření formou případové studie popisuje program Filozofie pro děti v podobě deseti setkání v rámci programu ranní školní družiny a deseti setkání v rámci programu odpolední školní družiny. Dále se zamýšlí nad zjištěnými faktory, které se při filozofických sezeních objevovaly.
Rozbor pořadu Máte slovo z hlediska semiotického
Dušek, Šimon ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje televizní diskusní pořad s názvem Máte slovo z hlediska jeho obsahu a struktury. Pořad je vysílaný ve veřejnoprávní České televizi na hlavní programu ČT 1. Tento pořad je specifický především svým vedením. Podstatou pořadu je spíše než diskuse vyostřený konflikt, který je napínán do co největších rozměrů. Samotná práce je rozdělena na část teoretickou a část analytickou. Teoretická část poskytuje nezbytný vědomostní základ pro samotnou analýzu, která je těžištěm této práce. V teoretické části je rozebírána pragmatická stránka jazyka, problematika argumentu, neverbální komunikace a teorie dramatu podle Gustava Freytaga. V analytické části je poté rozebírána jednak obsahová stránka pořadu a jednak struktura celého pořadu. Dominantou analytické části je komparace dvou velmi rozdílných epizod tohoto pořadu, které jsou vzájemně poměřovány. Dále je v této části rozebírána neverbální komunikace ze strany moderátorky. V závěru jsou shromážděny všechny nasbírané poznatky, které umožňují pochopení pravé podstaty pořadu Máte slovo.
Literárně didaktický potenciál Českého nebe
Jiskrová, Zuzana ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Tato práce přímo navazuje na mou bakalářskou práci Čemu a proč se smějeme s Járou Cimrmanem. První, teoretická část, shrnuje poznatky o poetice her Divadla Járy Cimrmana a následně je dokládá na interpretaci poslední hry tandemu Smoljak & Svěrák, Českého nebe. První dvě kapitoly tedy zajišťují teoretickou bázi vědomostí pro odučení čtyřhodinového bloku postaveného právě na Českém nebi. Dotýkají se převážně humoru a našeho národního génia Járy Cimrmana, ale také tématu mystifikace, postav, časoprostoru, tématu češství, kompozice. Druhá, hlavní, část práce pak uvádí teoretické poznatky do praxe. České nebe skýtá učiteli mimořádný didaktický potenciál vhodný k prověření a prohloubení čtenářské gramotnosti. Didaktická část přináší kompletní přípravu na čtyři vyučovací jednotky, ve kterých postihuje krátký úvod k Divadlu Járy Cimrmana, přehled užívané komiky s důrazem na parodii. Hlavně však poskytuje malou sondu do názorů, hodnot a kulturněhistorického povědomí dnešního adolescenta. Studenti měli možnost si v hodině zvolit svou českou nebeskou komisi a také vyjádřit své názory na otázky vlastenectví, češství, národních tradic, budoucnosti českého jazyka. Podstatná část práce reflektuje průběh a výsledek tohoto didaktického experimentu.V samém závěru navrhuje, co by bylo možné příště vylepšit nebo...
Sociální práce s agresory a oběťmi domácího násilí v Karlovarském kraji
Čežíková, Aneta ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
ČEŽÍKOVÁ, A. Sociální práce s agresory a oběťmi domácího násilí v Karlovarském kraji. Praha, 2016. 85 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Husitská teologická fakulta. Vedoucí práce: prof. PhDr. Beáta Krahulcová, CSc. Diplomová práce se zaměřuje na problematiku domácího násilí v Karlovarském kraji. V práci jsou vysvětleny pojmy domácí násilí, formy domácího násilí, popíše oběť a agresora a práci s nimi, dále vylíčí možnou právní pomoc obětem domácího násilí. V neposlední řadě popíše Intervenční centrum v Karlovarském kraji pro oběti domácího násilí. Cílem praktické části bude poukázat na názor sociálních pracovníků intervenčního centra, zda si myslí, že by se v Intervenčním centru v Karlovarském kraji mělo pracovat s agresory domácího násilí. Hlavním cílem je zjistit to, jakým způsobem je realizovaná sociální práce s agresory domácího násilí v Intervenčním centru v Karlovarském kraji. Dále ve dvou kazuistikách poukáže na život obětí domácího násilí. Klíčová slova domácí násilí, intervenční centrum, agresor, oběť, sociální pracovník, rozhovor, kazuistika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.