Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zařazení IFRS do systému učiva účetnictví na obchodních akademiích
Kuželová, Simona ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Müllerová, Libuše (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou zařazení učiva o Mezinárodních standardech účetního výkaznictví do systému učiva účetnictví na obchodní akademii. V první kapitole jsou stručně představeny IFRS. V další kapitole jsou diskutovány důvody pro a proti zařazení této problematiky do systému učiva, podložené dosavadními průzkumy a poznatky. V neposlední řadě tato kapitola obsahuje vlastní analýzu školních vzdělávacích programů vybraných obchodních akademií. Třetí kapitola shrnuje výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli účetnictví na obchodních akademiích. Závěrečná a stěžejní kapitola této práci již obsahuje vlastní návrh učiva o mezinárodních standardech v rámci předmětu Účetnictví s uvedením konkrétních příkladů a možného postupu učitele.
Věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování dlouhodobého majetku
Peterková, Vendula ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na rozbor učiva o dlouhodobém majetku v předmětu účetnictví na obchodních akademiích, především v 1. koncentrickém okruhu. Je rozdělena do dvou částí: praktické a teoretické. V praktické části jsou aplikovány poznatky z pedagogiky a oborové didaktiky. Jedná se například o metody výuky či zásady používané při vyučování. Praktická část obsahuje vlastní návrh výuky dlouhodobého majetku v předmětu účetnictví na obchodní akademii. Hlavním cílem práce bylo obohatit výuku o dopady nákladů (konkrétně odpisů) do účetních výkazů. Součástí je výzkumné šetření na základě testu a dotazníku na obchodní akademii a výsledky byly víc než překvapivé.
Didaktická analýza učiva o základním účtování zásob se zaměřením na integraci účetnictví s ekonomikou
Beránková, Michaela ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Cílem práce je zjistit problémy současného vyučování předmětu účetnictví, úroveň chápání provázanosti jednotlivých vazeb a vztahů mezi ekonomikou s účetnictvím a schopnost vnímání účetních informací jako ukazatele ekonomického vývoje a stavu podniku. Na základě teoretických poznatků o současném stavu výuky účetnictví na obchodních akademiích, byl v rámci dotazníkového šetření zjištěn skutečný stav výuky účetnictví, názory pedagogů i jejich přístup k výuce. Zjištěny byly také největší problémy absolventů a studentů obchodních akademií, mezi které patří neschopnost interpretovat ekonomické důsledky vyplývající z účetnictví, neschopnost řešit problémy logicky nebo pracovat samostatně. Byly určeny možné překážky, které brání odstranění těchto nedostatků jako například nízká hodinová dotace v předmětu účetnictví
Postoje studentů k předmětům -- souvislost s prospěchem
Hausmannová, Helena ; Hadj Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Louková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem postojů žáků obchodních akademií k ekonomickým předmětům, konkrétně k ekonomice a účetnictví. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a výzkumné. Teoretická část se zabývá postoji, motivací, hodnocením a pedagogickou diagnostikou. Prostor je věnován jednotlivým kritériím, na jejichž základě jsou ve výzkumné části zkoumány postoje žáků k předmětům ekonomika a účetnictví. Kritéria jsou ve výzkumné části, která se zakládá na více než 1 700 responsích žáků z 30 obchodních akademií, rozebrána v rámci jednotlivých ročníků a je sledována tendence, jak se kritéria vyvíjí s výší ročníku. Následně jsou ekonomické předměty zobrazeny v kontextu dalších povinných vyučovacích předmětů.
Komparace výuky ekonomických předmětů na odborných ekonomických středních školách v České republice a Německu
Mohrová, Lucie ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Koudela, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá komparací výuky ekonomických předmětů na středních odborných ekonomických školách v České republice a v Německu. Ve své práci se zaměřuji na rozdílné využívání koncepcí a organizačních forem vyučování, které mají bezpochyby značný vliv na průběh výuky. Zkoumám i další parametry, jako je obsahová stránka výuky, didaktické zásady nebo používání didaktické techniky během vyučovacího procesu. Samotná výuka je ovlivňována především učitelem, který volí mezi tradičním a problémovým vyučováním, a tím zásadním způsobem ovlivňuje průběh výuky, míru zapojení žáků do vyučování, jejich aktivitu a motivaci. Cílem mé práce je komparace výuky ekonomických předmětů v České republice a Německu. Srovnání je zaměřené na potvrzení diferencovaného průběhu vyučování a jeho vlivu na rozdílnou aktivizaci a motivaci žáků a míry jejich zapojení do výuky. Dále bych ráda poukázala na fakt, že využívání problémové metody vyučování vede k zajištění požadovaných výsledků vzdělávání, které jsou zakotvené v klíčových a odborných kompetencích rámcových vzdělávacích programů. Pro komparaci výuky jsem použila metodu přímého pozorování, jež jsem uskutečnila formou hospitací na obchodních akademiích a ekonomických lyceích v České republice a na hospodářských gymnáziích ve dvou spolkových zemích.
Přístupy k výuce daní na obchodních akademiích
Šindler, Jan ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení současné výuky daní z pohledu výukových metod. Práce je rozdělena do třech částí. První část je zaměřena na systém středoškolského vzdělávání v České republice po zavedení školské reformy v roce 2005. Druhá část práce je orientována na předmět Ekonomika, který je základním a výstupním předmětem pro naprostou většinu odborných předmětů vyučovaných na střední odborné škole ekonomického zaměření. Obecně je zde charakterizován vyučovací předmět a je zde věnována samostatná kapitola výukovým metodám jak tradičním, tak moderním. Třetí část je zaměřena konkrétně na výuku daní na obchodních akademiích. Pojednává o zařazení tematického celku Daně do osnov na obchodní akademii, o jeho obsahu a specifikách. Praktická část je potom výsledkem vlastních zkoumání, zabývá se výukou ekonomiky a daní v praxi. Na základě dotazníkového šetření na Vyšší odborné škole ekonomické a Obchodní akademii Kollárova v Praze 8 Karlíně zkoumám, jak jsou v současnosti vyučovány daně na středních ekonomických školách. Součástí této části jsou i popisy vlastní výuky a pedagogických pokusů při výuce daní, které jsem na dané škole provedl, a vzorové zpracování tematického celku Mezinárodní zdanění.
Didaktická analýza soustavy učiva účetnictví pro OA
Berková, Kateřina ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent) ; Koudela, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá didaktickou analýzou soustavy učiva účetnictví pro obchodní akademie. První výzkumný problém analyzuje školní vzdělávací program dvou výzkumných obchodních akademií s ohledem na požadavky reformy. Z druhého výzkumného problému plynou dvě hlavní hypotézy, které ověřují odlišnosti v klíčových a odborných kompetencí žáků při využití problémového a tradičního vyučování. Disertační práce zahrnuje výukový materiál s problematikou IFRS, který byl vytvořen pro obchodní akademie. Z výsledků, metodických postupů a didaktických materiálů, které plynou z druhého výzkumného problému, je vytvořen Projektový den odborných ekonomických předmětů.
Učebnicové zpracování tématu marketingový mix pro obchodní akademie
Zatloukalová, Zuzana ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Mohrová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá učebnicovým zpracováním tématu marketingový mix pro obchodní akademie. Téma je zpracováno tak, aby studenti získali ucelené informace o dané problematice. Rozsahem téma spadá do druhého koncentrického okruhu. Návrh je tedy určen pro studenty vyšších ročníků. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou část (učebnice, sbírka úloh) a praktickou část (výuka na obchodní akademii).
Daňová soustava - didaktické zpracování učiva na obchodních akademiích
Mliková, Markéta ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Mašová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá tematickým celkem daňová soustava, který se vyučuje v rámci předmětu ekonomika na obchodních akademiích. V první části diplomové práce je tematický celek analyzován po teoretické stránce od obecných charakteristik předmětu po zaměření na teorii výuky učiva o daňové soustavě. Druhá část je věnována zpracování z pohledu učitelské praxe. Tematický celek je v ní rozvržen do vyučovacích hodin a je navržena jejich konkrétní struktura. Výsledkem práce je návrh zpracování tematického celku daňová soustava, který může sloužit jako podklad pro přípravu učitele na vyučování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.