Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obnova nádraží v Ústí nad Orlicí
Malečková, Kateřina ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z architektonické studie zpracované v zimním semestru v 3. ročníku bakalářského studia. Téma práce je Obnova nádraží v Ústí nad Orlicí. Projekt řeší návrh nového využití tohoto objektu, který je od 27. 8. 2010 památkově chráněn a jehož původní funkce byla nahrazena objektem novým. Vzhledem ke vzdálenější poloze budovy od centra města Ústí nad Orlicí bylo cílem této práce navrhnout takové využití, které se ve městě a jeho blízkém okolí nenachází a přitáhlo by tak své návštěvníky. Byl také brán ohled na hodnotu objektu a vhodnost nového využití. Jako řešení byla navržena funkce rodinného centra s prostorami pro cvičení maminek s dětmi či obou skupin samostatně, herna a čítárna pro děti a dále prostor dílny. Další navrhovanou funkcí je kavárna v tematickém stylu s přilehlým víceúčelovým sálem, příležitostné ubytování a prostor pro administrativní účely. Pro majitele objektu je toto řešení navíc výdělečné. Majitelem je Oustecké nádraží s.r.o. – společnost tvořená převážně obyvateli města Ústí nad Orlicí, kteří se zasloužili o zabránění plánované demolice objektu. Architektonická studie dále navrhuje úpravu plochy na západní straně budovy, čímž dojde i k zatraktivnění celého okolí.
Hevlín – sídlo v krajině
Moutelíková, Veronika ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Koleje. Linie domů v mlze. Majestátná lokomotiva poháněná párou Přestože velká epocha parních strojů dávno skončila a vybudovaná železniční síť bohužel postupně ztrácí na své významnosti, tvoří tato část historie důležitou součást technické evoluce a její význam na proměnu lidské společnosti. Okolí nádražních budov jsou nyní tichými místy, kterými lidé pouze prochází za svým cílem. Tento problém řeší aktuálně i nádraží Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov. Diplomová práce se zabývá projektem turisticky atraktivních objektů pro oživení lokality Hrušovanského nádraží nedaleko česko-rakouských hranic. Nové objekty inspirované párou jako elementem síly a pohybu doplňují zástavbu nádražní budovy a bytového domu. Společně dotváří další linii v půdorysu nádraží s kolejištěm.
Oživení
Vávra, Vít ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Vytvořit nové, proto aby staré mohlo žít důstojně a přežít další nové.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Stibůrková, Nikola ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem nového dopravního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a nově také vlak, který je do města přiveden po kolejích stávající vlečky. Umístění terminálu je prvotním impulsem pro rozvoj celé přilehlé lokality. Ta je ovlivněna rušnou dopravou i okolní zástavbou, kterou tvoří průmyslové závody, hala supermarketu a fragmenty původní zástavby bloku. Návrh pracuje se současnou situací a existujícími bariérami, ale je otevřen budoucím změnám v území. Jednotlivé stavby jsou umístěny na myšlené ose směřující z parcely do centra města a usměrňují tak pohyb chodců zamýšleným směrem. Dopravní řešení navazuje na současnou polohu vlečky vedoucí do teplárny, ke které přidává okruh autobusové dopravy. Ten ve svém středu vytváří příjemný prostor pro čekání a bezpečný přestup mezi jednotlivými linkami. Vlaky i autobusy mají společnou hlavní výpravní budovu, která v sobě ukrývá všechny potřebné funkce terminálu. Na terminál navazuje upravený veřejný prostor kde mohou probíhat trhy či městské slavnosti a který tak slouží nejen cestujícím, ale i obyvatelům města.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Uherková, Ivona ; Strnad, Roman (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem této architektonické studie je návrh nového přestupního terminálu ve věnném městě Dvoře Králové nad Labem. Projekt se snaží zohlednit hlavní urbanistické principy a doplnit město o architektonicky zajímavé řešení zadané parcely za současného naplnění funkčních požadavků zadavatele projektu - města Dvůr Králové nad Labem. Cílem je přinést městu objekt a prostor, který pozvedne jeho kvality a uspokojí potřeby jak obyvatel, tak i cestujících.
Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně
Svíbová, Tereza ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vyřešení území mezi ulicemi Koliště, Nádražní a Benešova, které je součástí tzv. Okružní třídy. Byla zde navržena budova mediatéky. Digitalizace = budoucnost. Kromě poskytnutí informací v novodobé digitální podobě slouží mediatéka jako vhodné místo pro studium, práci a setkávání. Koncept budovy vychází z její náplně - svět filmu, knihy, kde nacházíme pevné jádro (informace, fakta) obklopené nespoutanou a chaotickou fantazií. Mediatéka se stane součástí vědeckého parku spolu s druhou budovou v severní části, vědecko vzdělávacím komplexem.
Design elektrického nádražního vozíku
Skotnica, Vojtěch ; Karásek, David (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem designu Elektrického nádražního vozíku. Součástí práce je rešeršní část, která se zabývá historickým pozadím, současnými produkty, trendy, technickými specikacemi a možnostmi aplikací progresivních technologií. Na základě těchto rešerší byl navrhnut design, který je v druhé části popsán z hlediska tvarového, technicky-konstrukčního a ergonomického. Práce je uzavřena shrnutím výhod popisovaného řešení a bilancí naplnění cílů práce.
Nádraží Brno – Královo Pole
Iepur, Ecaterina ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Stávající přestupní příměstský dopravní terminál Brno - Královo pole je soustředěný kolem druhého největšího vlakového nádraží v Brně, které denně odbaví cca 10 000 cestujících, slouží k přestupům mezi různými druhy dopravy. Budova stávajícího nádraží Brno - Královo Pole z hlediska svého umístění, skryta za dálničním tělesem, nedává velký prostor pro situování nového centra přestupů. V ramcich rekonstrukce stávající nádražní budovy byla provedena komplexní přestavba spojenou s vylepšením vnitřního uspořádání budovy. Podle rekonstrukce byli provděny stavební zásahy do současného objektu tak, aby vyhovovaly současným standardům kladeným na moderní přepravu a komfort cestujících.
Rekonstrukce budovy pro komerční využití
Oškrda, Michal ; Maceková, Věra (oponent) ; Myslín, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce „Rekonstrukce budovy pro komerční využití, Brno Královo Pole“ je zpracována ve formě projektové dokumentace obsahující všechny náležitosti dle platných předpisů. Navržený objekt je umístěn na parcelu č. 3864/4 na ulici Sportovní. Svým charakterem jde o monolitický skelet doplněný ocelovou vestavbou. Součástí projektu jsou také dispoziční studie a 1 seminární práce.
Přestupní uzel Brno-Černovice, nádraží
Polanský, Štěpán ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Přestupní uzel Brno – Černovice, nádraží je stavbou, která je vyvolána realizací nového hlavního nádraží v Brně. Při vzniku nového Černovického vlakového nádraží je třeba vyřešit jeho návaznost na MHD. Tímto se zabývá tato práce, která zpracovává vybudování přestupního uzlu v místě současných zastávek Tržní a Životského.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.