Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza sociálních sítí aktérů činných v území vnitřní periferie na pomezí středních, západních a jižních Čech
Izakovičová, Hana ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Pileček, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou sociálních sítí aktérů veřejného, neziskového a soukromého sektoru působících v území vnitřní periferie, nacházející se na pomezí středních, západních a jižních Čech. Cílem diplomové práce je identifikovat a charakterizovat sociální sítě rozličných aktérů činných v zájmovém území a nabýt poznání o velikosti, hustotě a celkovém uspořádání těchto sítí. Mezi ústřední výzkumné otázky diplomové práce patří zhodnotit samotnou velikost identifikovaných sociálních sítí, charakterizovat frekvenci spolupráce mezi aktéry v sociálních sítích a posoudit z hlediska pozice aktérů v sítích jejich vliv v zájmovém území. Snahou je rovněž komparovat analyzované výsledky sociálních sítí ve třech jednotlivých částech zájmového území. Získaná vstupní data prostřednictvím metody obsahové analýzy dokumentů, a sice obsahové analýzy místních periodik vydávaných v zájmovém území, posloužila jako primární zdroj dat pro následné využití v rámci metody analýzy sociálních sítí. Pomocí zmíněné metody analýzy sociálních sítí jsou zhodnoceny vlastnosti a charakteristiky identifikovaných sociálních sítí aktérů v zájmovém území. Jsou jimi velikost, hustota, centralita a také vymezení jádrových a periferních aktérů sítě. Součástí empirického výzkumu je i zobrazení sociálních sítí aktérů v programu...
Postoje pedagogů a rodičů k inkluzivnímu vzdělávání v programu Začít spolu
Koníčková, Klára ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je inkluzivní vzdělávání v programu Začít spolu, konkrétně se práce zabývá postoji zúčastněných pedagogů a rodičů k tomuto fenoménu. Teoretická východiska jsou zaměřena na vymezení terminologicky nejasných pojmů inkluze a integrace, nastiňují její historický a legislativní vývoj i cílový záměr a shrnují hlavní komponenty, jež ovlivňují její kvalitní průběh. Část se také zaměřuje na charakteristiku aktérů a zázemí tohoto vzdělávání i na psychologické aspekty, jež ovlivňují postoje jedince. V neposlední řadě je prostor věnován i programu Začít spolu, shrnutí jeho inkluzivních principů a porovnání publikace: Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA (2011) s dokumentem Profil inkluzivního učitele (Evropská agentura, 2012). Cílem práce bylo mapovat postoje některých pedagogů tohoto programu ke společnému vzdělávání a na jedné ukázce vhodné inkluzivní praxe zjistit, zda se hodnotná práce učitele pozitivně promítá do smýšlení rodičů žáků této třídy. K zjištění výsledků bylo užito metody pozorování a dotazníkového šetření. Výsledkem práce jsou předložená stanoviska všech respondentů i doporučení pedagogů k úpravě a realizaci společného vzdělávání. Ukázalo se, že většinové stanovisko zúčastněných pedagogů tohoto programu je pozitivní a pokud je...
Analýza stanovisek městských částí Prahy k Metropolitnímu plánu
Drápelová, Kristýna ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Svoboda, Peter (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Metropolitním plánem Prahy, zejména pak jednotlivými připomínkami, které byly podané z řad městských částí Prahy. V teoretickém úvodu se práce zabývá širším konceptem územního plánování a jednotlivými přístupy k němu, zároveň také ukotvením celého konceptu v evropských souvislostech. Dále pak rozebírá organizaci veřejné správy a její čtyři typy, a to zejména proto, že uspořádání veřejné správy následně ovlivňuje i proces tvorby územního plánu. Druhá část práce je věnována samotné analýze připomínek. Jednotlivé připomínky jsou zařazeny celkem do sedmi kategorií, které průřezově pokrývají téměř všechna témata územního rozvoje. Dále práce vyhodnocuje jednotlivé kategorie a předkládá závěry plynoucí z provedené analýzy. Klíčová slova: územní plán, veřejná správa, projednávání, metropolitní plán, aktéři
Politický diskurz koalic subsystému sociálního bydlení v České republice
Vrabcová, Eliška ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Nekola, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice sociálního bydlení v České republice. Jedná se o velmi aktuální téma. Doposud u nás nebyla přijata žádná legislativní norma, která by řešila tíživou bytovou situaci obyvatel. V porovnání s ostatními evropskými i mimoevropskými státy začíná česká legislativa v oblasti bydlení ztrácet "dech", například z hlediska cenové dostupnosti bydlení, kvality bydlení, jistoty bydlení apod. Cílem diplomové práce je tedy zanalyzovat síťové vazby mezi aktéry subsystému sociálního bydlení prostřednictvím veřejně politické teorie Advocacy Coalition Framework. K praktické aplikaci této teorie byl poprvé v České republice využit softwarový nástroj Discourse Network Analyzer. Stěžejní částí výzkumného designu diplomové práce je tedy diskurzivní analýza, která se zaměřuje na zkoumání politických přesvědčení aktérů a identifikaci advokačních koalic subsystému. Následná interpretace získaných dat uvádí politická přesvědčení do kontextu historických, sociálních i ekonomických okolností. Mezi hlavní zjištění diplomové práce patří potvrzení existence tří advokačních koalic v subsystému sociálního bydlení.
Inovace laboratorní úlohy - "Tanky"
Škapa, Antonín ; Fiedler, Petr (oponent) ; Kaczmarczyk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inovací laboratorní úlohy „Tanky“. Jsou zde popsány nejpoužívanější senzory a aktuátory, včetně možností jejich připojení k PLC. Je rozebrána a pospána problematika normy ANSI/ISA S88 BATCH a ANSI/ISA S95 MES, kde jsou zvláště rozebrány výkonové ukazatele KPI. Jelikož úloha „Tanky“ pracuje s modelem technologického tanku, jsou zde tyto zdokumentované včetně příkladů použití v průmyslu. Dále jsou zde objasněny programovací jazyky pro PLC, zejména SCL. Nakonec je popsáno samotné zadání úlohy včetně technologického schématu a ošetření chybových stavů.
Obraz syrské občanské války ve zpravodajství vybraných českých médií
Erhart, Michael ; Kaleta, Ondřej (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá zobrazením čtyř důležitých období syrské občanské války v internetovém zpravodajství vybraných českých médií. Pomocí metody kvantitativní obsahové analýzy zkoumá zpravodajské obsahy z hlediska témat a zastoupení jednotlivých aktérů konfliktu. Součástí práce je i analýza zdrojů, míry zastoupení zahraničních médií a agentur i využití sociálních sítí. Pomocí kvalitativní analýzy rámců je pak analyzováno zpravodajství o obléhání měst Zabadání a Madája syrskou armádou a převážně šíitských obcí Fuá a Kafrája opozičními silami. Kromě použitých rámců byla zjištěna významná nerovnováha v mediálním pokrytí, přestože obě enklávy sdílely podobný a vzájemně úzce propojený osud. Hlavním zjištěním kvantitativní části je pak výrazné zastoupení západních informačních zdrojů, převaha velmocenských aktérů a relativně negativní obraz nejen syrské vlády, ale také syrské opozice.
Výměny názorů na Facebooku - diskuse a jejich aktéři
Pešek, Pavel ; Vávra, Martin (vedoucí práce) ; Černý, Karel (oponent)
Diplomová práce Výměny názorů na Facebooku - diskuse a jejich aktéři se zabývá diskusemi vedenými na Facebooku. V teoretické části se autor snaží nahlédnout na Facebook jako na svébytné internetové médium, které od svých uživatelů vyžaduje aktivní interakce. Pracuje hlavně s teorií Marshalla McLuhana a Ervinga Goffmana, ale snaží se zabývat i vývojem samotné sociální sítě Facebook. V praktické části se autor věnuje facebookovým diskusím a jejich aktérům. K zodpovězení svých výzkumných otázek používá dvě kvalitativní metody, diskursivní analýzu facebookových diskusí a polostrukturované rozhovory. Snaží se nahlédnout na to, zda v diskusích existují interakční vzorce, diskurs pojmosloví, který diskutéři používají, a také se snaží o obecnou deskripci facebookových debat. V polostrukturovaných rozhovorech mu pak jde o odhalení motivací uživatelů vyjádřit v diskusích svůj názor.
Zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky z pohledu aktérů vzdělávací politiky
Prokeš, Ondřej ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky. Práce popisuje zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky coby nástroj vzdělávací politiky. Pomocí analýzy aktérů odhaluje tvůrce a příjemce tohoto rozhodnutí. Realizovaný výzkum se zaměřuje na perspektivu ředitelů středních škol a učitelů matematiky. Práce popisuje ukotvení ředitelů a učitelů ve vzdělávací politice České republiky. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjišťuje přesvědčení aktérů a analyzuje názorové průniky a neshody mezi nimi. Realizovaný výzkum je postaven na dotazování aktérů z různých typů středních škol.
Efektivita rozhodovacího procesu ve WTO - Uruguayské a Katarské kolo
Jánská, Lucie ; Karlas, Jan (vedoucí práce) ; Kučerová, Irah (oponent)
Práce se zabývá multilaterálním vyjednáváním v rámci Všeobecné dohody o clech a obchodu a později v rámci Světové obchodní organizace. Konkrétně se zaměřuje na analýzu efektivity rozhodovacího procesu o liberalizaci obchodu se zemědělskými produkty v Uruguayském a Katarském kole vyjednávání. Právě oblast zemědělství se v průběhu obou kol vyjednávání jeví jako nejproblematičtější a nejkonfliktnější bod agendy. Cílem práce je na základě analýzy vyjednávání ve zvolených případech (a jejich následným srovnáním) identifikovat faktory, které vysvětlují rozdíl v efektivitě rozhodovacího procesu mezi Uruguayským a Katarským kolem. Práce se také snaží objasnit, z jakého důvodu se nedaří po více než patnácti letech vyjednávání úspěšně uzavřít Katarské kolo. Za tímto účelem je v její teoretické části definováno šest faktorů s předpokládaným vlivem na efektivitu rozhodovacího procesu: počet aktérů, vůdcovství, inkluzivnost jednání, komplexnost agendy, koalice a strategie aktérů. Vliv těchto faktorů je následně testován v praktické části práce. Práce předpokládá, že na efektivitu rozhodovacího procesu pozitivně působí nižší počet aktivních aktérů ve vyjednávání, větší ochota některých aktérů plnit vůdčí roli ve vyjednávání, vyšší míra inkluzivnosti jednání, menší komplexnost agendy, převaha integrativních...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.