Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky z pohledu aktérů vzdělávací politiky
Prokeš, Ondřej ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky. Práce popisuje zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky coby nástroj vzdělávací politiky. Pomocí analýzy aktérů odhaluje tvůrce a příjemce tohoto rozhodnutí. Realizovaný výzkum se zaměřuje na perspektivu ředitelů středních škol a učitelů matematiky. Práce popisuje ukotvení ředitelů a učitelů ve vzdělávací politice České republiky. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjišťuje přesvědčení aktérů a analyzuje názorové průniky a neshody mezi nimi. Realizovaný výzkum je postaven na dotazování aktérů z různých typů středních škol.
Rámcování kauzy Čapí hnízdo v českých denících
Prokeš, Ondřej ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo odhalit, jakým způsobem prezentují vybrané tištěné celostátní deníky (Aha!, Blesk, E15, Haló noviny, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES a Právo) kauzu Čapí hnízdo. Kauza je dávána do souvislosti s podnikatelem a současným (rok 2020) premiérem Andrejem Babišem. Teoretická část práce je zaměřená na nastolování agendy a koncept rámcování. V teoretické části jsou reflektovány předchozí výzkumy, týkající se kauzy Čapí hnízdo a Andreje Babiše. Analytická část odhaluje, co v souvislosti s kauzou psaly, jak kauzu interpretovaly a jak jí rámovaly vybrané deníky a odpovídá na to, jaký ze čtyř specifických rámců pro kauzu Čapí hnízdo (podvod, příležitost, Čapí hnízdo jako rozbuška v koalici a Zeman jako Babišův ochránce) u jakého deníku převažoval. Pozornost je také zaměřena na tematické a epizodické rámcování. Jako metoda je použita kvantitativní obsahová analýza.
Zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky z pohledu aktérů vzdělávací politiky
Prokeš, Ondřej ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky. Práce popisuje zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky coby nástroj vzdělávací politiky. Pomocí analýzy aktérů odhaluje tvůrce a příjemce tohoto rozhodnutí. Realizovaný výzkum se zaměřuje na perspektivu ředitelů středních škol a učitelů matematiky. Práce popisuje ukotvení ředitelů a učitelů ve vzdělávací politice České republiky. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjišťuje přesvědčení aktérů a analyzuje názorové průniky a neshody mezi nimi. Realizovaný výzkum je postaven na dotazování aktérů z různých typů středních škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.