Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Symbolism of Colors as a Speculative-Fiction
Špundová, Veronika ; Bena, Julie (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je existenciální dystopickou výpovědí lidského aktéra. Je objektem, do kterého autorka – tvůrce – uživatel – aktér promítá svoje kritické vidění globalizovaného, a přece velmi lokálního světa zmítaného hned několika krizemi zároveň, v němž touží po vymanění se z antropocentrismu nebo po jeho redefinování tak, aby více respektoval širokou paletu ostatních aktérů, na kterých jsme do značné míry závislí. Pokouší se o uchopení reality z nějaké nové perspektivy, i kdyby taková perspektiva měla být pouhou imaginací, spekulativní fikcí, i kdyby se musela vychýlit z obvyklých směrů poznání a konání někam do neznáma, třeba do magického iracionálna. Formálně je předmětem bakalářské práce DIY stan ušitý z upcyklovaných textilních materiálů a vyšívaný ornamenty, symboly a organickými kresebnými výjevy, které mezi sebou utváří různorodé vztahy a narativy. Uvnitř této „outdoor svatyně“ se nachází objekt – totem stojící na stativu, na němž spočívá smartphone, který prostřednictvím aplikace přehrává tři videa zobrazující lidského aktéra v různých zvláštních surreálných situacích.
Učitelé jako aktéři vzdělávací politiky: konceptualizace aktérů ve veřejné politice a aplikace vybraných přístupů na příklad učitelů
Mouralová, Magdalena ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Malíková, Ludmila (oponent) ; Winkler, Jiří (oponent)
Dizertační práce má především teoretický charakter a přínos. Předmětem jejího zájmu je pojetí aktérů v klíčových teoretických přístupech soudobé veřejné politiky, které jsou posléze aplikovány na příklad vzdělávací politiky, resp. učitelů jako specifického druhu aktérů. Dizertační práce si klade za cíl: 1) popsat zacházení se slovy "actor" "agent" a "stakeholder" (které jsou do češtiny překládány jako "aktér") v odborných veřejněpolitických textech; 2) představit a porovnat vybrané veřejněpolitické přístupy pracující s aktéry; 3) modelovat použití těchto přístupů na příkladu učitelů (jako aktérů) a politice vnější diferenciace; 4) vytvořit vlastní souhrnný konceptuální rámec pro veřejněpolitický výzkum aktérů. Analytická část dizertační práce je založena na sumativní obsahové analýze veřejněpolitických textů publikovaných ve čtyřech velkých kompendiích veřejné politiky.
Podpora zaměstnanosti jako součást regionální politiky v ČR
Pocová, Zuzana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Hiekischová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémem nedostatečné podpory zaměstnanosti na regionální úrovni. Hlavním výzkumným cílem práce je vysvětlit, jak je realizována politika zaměřující se na podporu zaměstnanosti v rámci regionální politiky v ČR na příkladu Středočeského kraje. Práce se konkrétně zaměřuje na veřejněpolitické nástroje, které jsou využívány k podpoře zaměstnanosti na regionální úrovni. Dále na identifikování hlavních aktérů a jejich přesvědčení v rámci problematiky podpory zaměstnanosti na regionální úrovni, neboť na jedné straně stojí přesvědčení, že politika zaměstnanosti je problematikou, kterou má na starosti pouze stát a Úřad práce České republiky. Nicméně na druhé straně existuje přesvědčení, že podpora zaměstnanosti obyvatel by měla být součástí i dalších politik, a především by měla být výsledkem spolupráce různých aktérů. V rámci analýzy aktérů a jejich přesvědčení je v práci využita teorie advokačních koalic a teorie sítí aktérů. Práce vychází jak z primárních dat z expertních rozhovorů, tak i ze sekundárních dat z odborných publikací a legislativních dokumentů. K analýze je v práci využita tematická analýza expertních rozhovorů a obsahová analýza sekundárních dokumentů.
Problematika legislativního ukotvení eutanazie v ČR
Vlčkovová, Jana ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá dvěma tématy úzce související s koncem života. V práci se bude pátrat po důvodech a postojích aktérů, kteří se zakotvením eutanazie do českého zákona sympatizují. Klíčovým impulzem ke psaní diplomové práce na téma uzákonění eutanazie bylo otevření diskuze pod vedením Zlatušky prostřednictvím návrhu zákona "Zákon o důstojné smrti". Během psaní diplomové práce se ještě navíc konala 8.3.2017 schůze v poslanecké sněmovně Parlamentu ČR, jejíž iniciátorem byl Milan Hamerský. Jak se níže dovíme, pan Hamerský je asistent pana profesora Zlatušky a jeho jméno s vybraným tématem úzce souvisí. Diplomová práce bude především směřovat ke zjištění, co přesně je důvodem klíčového aktéra pro pokus uzákonění nějaké formy eutanazie. Zda návrh vychází pouze z jejich přesvědčení. Zamysleli jsme se nad důsledky plynoucí z legalizace eutanazie v naší zemi, pokusili jsme se analyzovat důvody, které stály za politickou neprůchodností daného zákona. V závěru diplomové práce bude proveden kvalitativní výzkum formou nestrukturovaného rozhovoru s dvěma skupinami lékařů, délkou profese se od sebe lišící v řádu několik let. Aktéři z lékařských kruhů byli vybráni záměrně, neboť otázka eutanazie patří nejen do prostoru politického, právnického, etického, nýbrž především lékařského. Aktéři se od sebe...
Objektově orientovaná politická teorie? Přínos objektově orientované filozofie pro politickou teorii
Drozd, Václav ; Slačálek, Ondřej (vedoucí práce) ; Barša, Pavel (oponent)
Václav Drozd Objektově orientovaná politická teorie? Přínos objektově orientované filozofie pro politickou teorii Abstrakt: Diplomová práce se zabývá obratem k materialitě a objektu v současné filozofii a zkoumá jeho důsledky pro politickou teorii. Zaměřuje se na koncepce, které se pokouší nově formulovat vztah subjektu a objektu, kultury a přírody nebo člověka a ne-lidských entit - symetrickou ontologii Bruno Latoura, spekulativní realismus a objektově orientovou ontologii. Práce si klade za cíl odpovědět na otázku, jakým způsobem jsou zmíněné přístupy přínosné pro politickou teorii. Prvním rámcovým tématem, které je pro zkoumané teorie zásadní, je vztah člověka a státu ke komplexním technologiím. Druhým obecným tématem je existence v podmínkách antropocénu a klimatické změny. Klíčová slova: antropocén, spekultavní realismus, objekt, korelacionismus, aktér, živoucí hmota, technologie, symetrie, actor-network-theory, Latour
Herec regionálního divadla v období normalizace a transformace
Dušáková, Veronika ; Franc, Martin (vedoucí práce) ; Krátká, Lenka (oponent)
Předkládaná diplomová práce si klade za cíl rozkrýt skrze osobní výpovědi pomocí (sebe)reflexí svět jednoho z regionálních divadel a jeho činovníků. První část je věnována českobudějovického Jihočeskému divadlu jako celku. Především prezentuje s jakými ambicemi a v jakých podmínkách je toto regionální (oblastní) divadlo činitelem na kulturním poli. Prostor je dán i alternativní scéně, Otáčivému hledišti v Českém Krumlově, především z pohledu repertoáru a (ne)uvědomování si jeho vyjímečnosti i provozních limitů. V druhé části je divadlo a především jeho činovníci podrobeni reflexi v očích diváků a "jiných" lidí. Je vnímání pozitivního nebo negativního rázu a uvědomuje si veřejnost potřebuju kultury a její vliv na každodenní život či náročnost herectví jako povolání? V třetí části promlouvají samotní herci a lidé od divadla a s jejich pomocí je rekonstruován jejich umělecký svět i reflexe sebe samých a hereckého řemesla obecně. Prostor je dán i zamyšlení, zda je rozdíl být umělcem v regionálnálním nebo pražském divadle a zda se v divadelním světě hodně změnilo s rokem 1989. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kůň a jeho jezdec: ustavování aktérů interakce
Ožanová, Sarah ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vztah koně a člověka. Snaží se odpovědět na otázku, jak se v rámci tohoto vztahu a vzájemné interakce kůň a člověk ustavují jakožto aktéři, tedy jako aktivní subjektivity, schopné do tohoto vztahu zasahovat. Text se rovněž snaží analyzovat, jak do tohoto vztahu zasahují další mimo-lidští aktéři, tedy různé věcné objekty, které jsou součástí stáje, nebo literatura, která o koních a lidech pojednává. Na tento problém je pohlíženo optikou několika teoreticko-metodologických směrů (mnohodruhové etnografie, antropologie života či antropologie nad rámec lidského Eduarda Kohna, výzkumu companion species Donny Haraway a zvláště symetrické antropologie a teorie sítí-aktérů Bruna Latoura), které rozšiřují svůj pohled za rámec lidského a do okruhu svého zájmu zahrnují také zvířata, věcné objekty a další mimo-lidské entity. Výzkum byl proveden na základě zúčastněného pozorování ve vybrané stáji a rozhovorů s lidskými členy stáje. Analýza takto získaných informací ukazuje, že podmínky vztahu mezi koněm a člověkem jsou převážně určovány člověkem. Ten rovněž vymezuje koni prostor, v rámci kterého může kůň do vzájemného vztahu částečně (a pravděpodobně nezáměrně) zasahovat, a to svými reakcemi. Věcní aktéři do tohoto vztahu vstupují jakožto subjekty, na které je člověkem delegován...
Role of the director in Moliere'sTartuffe
Sadykova, Kamilya ; Šuman, Záviš (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
Anotační list Nazev bakalářské práce: Studie o inscenacích Molièrova Tartuffa. Klíčová slova: Molière, comédien (herec), dramaturgie (dramaturgie), hypocrite (pokrytec), hypocrisie (pokrytectví). Abstract : Tato práce s názvem De l'implication du metteur en scène dans l'interprétation de Tartuffe se zabývá nejdůležitějšími problémy a zápletkami ve dvou inscenacích Tartuffa. Cílem práce je ukázat, jak hru interpretují režiséři La Comédie-Française a Realistického divadla v souvislosti s originálním textem nebo překladem a do jaké míry dodržují pravidla klasicismu. Úvod práce je věnován Molièrovi a králi Ludvíkovi XIV. Metodologie obsahuje stručný popis následujících částí práce. V nasledujicích častech porovnáme Tartuffa v české a francouzské režii a zaměříme se na to, v čem se obě verze hry liší a v čem se shodují. Tato práce obsahuje úvod, metodologii, sedm hlavních části a závěr. Úvod je věnován popisu Molièra a krále Ludvíka XIV. V metodologii popisujeme strukturu teto práce. V první kapitole budeme mluvit o náboženských prvcích Tartuffa, o jeho kritice a Molièrově snaze hru obhájit. Druhá kapitola bude pojednávat o významu jménaTartuffe a o jeho původu. Ve třetí části vysvětlíme, v čem spočívalo Molièrovo nadání pro komedii. Další část se zabývá tématem frašky a komedie. Následující kapitola popisuje...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.