Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mateřská škola
Chludilová, Alice ; Jelínek, Petr (oponent) ; Struhala, Karel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení novostavby mateřské školy na mírně svažitém pozemku v Dubňanech. Mateřská škola je dispozičně rozdělena do tří částí - administrativní, vzdělávací a technická. Je navržena pro 48 dětí, které jsou rozděleny do dvou oddělení. Jídelna je samostatná, součástí vybavení školky je i keramická dílna. Mateřská škola je navržena jako jednopodlažní nepodsklepená budova s plochou vegetační střechou. Budova je založena na základových pasech z prostého betonu, svislé nosné konstrukce jsou z vápenopískových tvárnic tl. 240 mm, příčky jsou navrženy z vápenopískových tvárnic tl. 115 mm a pórobetonových tvárnic tl. 125 mm. Stropní konstrukce je skládaná z předpjatých železobetonových dutinových panelů. Fasáda je provětrávaná, fasádní obklad tvoří omítnuté cementovláknité desky tl. 12,5 mm. Zateplení je z minerální vlny tl. 250 mm, sokl je zateplen kombinací soklového EPS s uzavřenou strukturou a minerální vlnou tl. 220 mm. Soklová omítka je marmolitová. Architektonickým akcentem jsou kulatá okna s barevnými parapety v různých výškových úrovních. Součástí práce je i posouzení stavební fyziky a požárně bezpečnostní řešení.
Facelift EDU
Zhakupbekova, Rakhil ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování architektonické studie přestavba předzávodní zóny Facelift elektrárny Dukovany. Místem stavby je území, které patří obci Dukovany a sousedí s obcí Rouchovany. Jako celek je toto území ve špatném technickém a architektonickém stavu. Svou lokalitou však dává potenciál pro nové využití. Řešené území patří jaderné elektrárně ČEZ.
Facelift EDU
Růžičková, Tereza ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce je řešení předzávodní zóny jaderné elektrárny Dukovany. Vytvoření vize, jak by se tento prostor mohl dál rozvíjet v následujících 50 letech a jak by mohl poté následně fungovat v přechodné fázi při výstavbě nového jaderného bloku elektrárny. Předmětem práce je zpracování architektonické studie, která se opírá o urbanistickou studii. Ta byla zpracována v rámci před diplomové práce a řešila především celkové problémy tohoto území, nové dopravní napojení a funkční členění celého areálu. Území bylo rozděleno na tři funkční celky, a to na zónu dopravní, administrativní a zóna sportu a vzdělávání. V současné době se totiž na tomto území nachází spoustu malých konstrukčně i funkčně nevyhovujících objektů. Samotná diplomová práce se poté zabývá návrhem nových budov s jasným funkčním využitím v zóně administrativní, tedy v prostoru před hlavní vrátnicí. Zde vzniklo nové reprezentativní náměstí a kolem něj jsou navrženy tři budovy. Dominantou celého prostoru se stala výšková administrativní budova v blízkosti vrátnice, před ní směrem k hlavní komunikaci byla navržena budova služeb I., která obsahuje služby obchodní a zdravotnictví. Na druhé straně náměstí byla umístěna budova služeb II., kde se nacházejí technické služby, jako dílny, sklady a metrologie. Poslední budovou řešenou v rámci diplomové práce je budova sportu a šaten dodavatelů, která je navržena za náměstím v blízkosti zeleně, navazuje hmotově na jedinou zachovanou budovu v tomto areálu, a to na budovu infocentra. Navržené budově se nachází fitness centrum a šatny externích pracovníků elektrárny.
Facelift EDU
Rokotianskaia, Kseniia ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování architektonické studie přestavba předzávodní zóny Facelift elektrárny Dukovany. Místem stavby je území, které patří obci Dukovany a sousedí s obcí Rouchovany. Jako celek je toto území ve špatném technickém a architektonickém stavu. Svou lokalitou však dává potenciál pro nové využití. Řešené území patří jaderné elektrárně ČEZ.
Hranice – redefinice městské struktury
Vlková, Kateřina ; Ryšavá, Hana (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je představení koncepce restrukturalizace panelového bloku Slavia, který leží na ose mezi nádražím a centrem ve městě Hranice. Tato práce řeší jak obecné, tak konkrétní problémy panelového sídliště Slavia v Hranicích. Návrh doplňuje hierarchizaci soukromí, definovanou novou urbanistickou strukturou s rozmanitou typologií. Celkovým cílem je oživení bloku dovnitř a ven.
Muzikoterapie v praxi: Hudební aktivity v předškolní speciální pedagogice
Nový, Josef ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato práce řeší využití muzikoterapie v předškolním speciálním vzdělávání. Zaměřuje se na strukturu a provedení aktivit v muzikoterapeutickém kroužku MŠ speciální Štíbrova. Cílem práce je osvětlit čtenáři cíle a specifika muzikoterapie pro daný okruh klientů a otestovat přínos a obtížnost jednotlivých aktivit. Použité metody jsou experiment a pozorování. Přestože objektivní zhodnocení vlivu muzikoterapie na klienta je velmi obtížné, můžeme říci, že většina cílů testovaných aktivit byla naplněna. Obtížnost aktivit byla nastavena tak, aby žádná z nich nebyla pro klienty zcela neproveditelná. Přínosem této práce je, že přesně a srozumitelně popisuje použitelnou strukturu muzikoterapeutického kroužku pro děti ze speciálních mateřských škol. Na základě zkušeností testuje vliv aktivit na konkrétní klienty, představuje kladné zkušenosti a varuje před možnými obtížemi. Práce může posloužit jako inspirace pro lektory a učitele ve speciálním vzdělávání či objasnit základy problematiky čtenářům bez zkušeností z oboru. Aktivity by pravděpodobně bylo možné s úspěchem využít i v klasických mateřských školách.
Mediální návyky předškolních dětí. Porovnání preferencí dívek a chlapců
Luštinec, Ondřej ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Resumé Rigorózní práce "Mediální návyky předškolních dětí. Porovnání preferencí dívek a chlapců" navazuje na diplomovou práci "Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let" a je jejím přepracováním a rozšířením. Práce hledá odpověď na dvě základní otázky: Jaké místo mají média v životě předškolních dětí ve věku 5-6 let? Jsou u dětí tohoto věku oblíbenější tradiční média (televize, časopisy, rozhlas, ale i knihy), nebo média nová (počítač, internet, mobilní telefon apod.)? Autor pak v roce 2014 a 2015 doplnil práci o další pohled, který se zaměřil zejména na korelaci mezi pohlavím a mediálními uživatelskými návyky předškolních dětí. Odpověď na výše uvedené otázky autor hledal pomocí vlastního výzkumu, který se zaměřil na děti ze tří mateřských škol, jejich rodiče i učitele. Výzkum čerpal ze tří základních pramenů. Prvním zdrojem bylo dotazníkové šetření u rodičů dětí, druhým zdrojem dotazníkový průzkum u učitelů a třetím pramenem byly děti samotné - autor s nimi vedl strukturované rozhovory a zároveň s dětmi provedl několik jednoduchých experimentů. K analytickým metodám výzkumu patřila kvantitativní i kvalitativní obsahová analýza. Závěry z kvantitativního výzkumu posloužily k ověření či vyvrácení několika hypotéz. Základní hypotéza předpokládala, že pětileté a šestileté děti si média elektronická v případě...
Možnosti využití multimediálních prvků výuky v předškolním vzdělávání
Bušek, Kamil ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
V diplomové práci je pojednáno o aktuálním fenoménu prostupování ICT do mateřských škol. Autor práce přitom nejprve v širším kontextu zohledňuje otázku změny úlohy role vzdělavatele v postmoderní společnosti. Poté se zabývá průběhem a organizačním začleněním vybraných kurzů zaměřených na proškolování učitelek mateřských škol v oblasti ICT. První kapitolu uzavírá širší, vztahem k užívání ICT zaměřená analýza mezigeneračních rozdílů, které určují další vývoj vzdělávací politiky a požadavků na výchovu dětí. Druhá kapitola je zaměřena na otázku školní zralosti dítěte, respektive bližšímu pohledu na psychologický profil jedince dle věku a vývoje jeho kognitivních funkcí v tzv. předoperačním stádiu. Jedná se tedy o východiska, s nimiž se musí počítat při revizi dosavadních poznatků a zvýšených nároků na výukovou složku předškolní přípravy. Dále je poukázáno na konkrétní zahraniční studie, které se zabývají otázkou efektivity zapojení ICT do výuky předškolních dětí. Nechybí také ohlédnutí se za aktuální kritikou hrozby digitální degenerace. Ve třetí kapitole jsou zodpovězeny tři hypotézy a rovněž učiněn závěr, zdali má nasazení tzv. interaktivního televizoru coby alternativy za interaktivní tabuli smysl. Stejně tak, do jaké míry se jeví zavádění ICT v menších mateřských školách jako reálné svépomocí.
Rozárka, Hradec Králové
Šandera, Lumír ; Mašek, Radomír (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Komplexní návrh obnovy území a zapojení území do městského života, revitalizace území prostřednictvím urbánních zásahů
Engaging pre-school children in research: design and evaluation of participatory methods
Lněnička, Ondřej ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Moderní svět se zaměřuje na děti. Mnohem vice se zajímáme o správný režim našich dětí, o jejich hygienu a další aspekty každodenní rutiny. Proto není nijak překvapivé, že mnoho vědců cílí své současné projekty na děti, nebo s nimi přímo pracují. A antropologie v tomto není výjimkou. Tato práce tvoří pouze malou část většího na spánek zaměřeného výzkumu, který si klade za cíl zjistit, jestli dvě na komunitu orientované sociálně-ekonomické kampaně ovlivní rodiče předškolních dětí v otázce správných spánkových návyků a potřeb. Hlavním smyslem této práce je odpovědět na otázku, jestli jsme schopní naučit děti správnému přístupu ke spánku skrz specificky navrhnuté herní aktivity. Z těchto aktivit je nutné vybrat ty skutečně účinné, díky kterým bude možné doplnit výsledky nadřazeného výzkumu z oblasti Lékařské antropologie. Jako dílčí cíl práce sleduje obecnou schopnost předškolních dětí zapojit se do výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.