Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čtyřicet let časopisu Krkonoše; lokální periodikum v české společnosti
Luštinec, Ondřej ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Bakalářská práce "Čtyřicet let časopisu Krkonoše; lokální periodikum v české společnosti" pojednává o vývoji regionálního časopisu Krkonoše (od roku 2002 Krkonoše - Jizerské hory), který v roce 2008 dovršil 40 let své nepřetržité existence, a snaží se jeho vývoj pozorovat v souvislosti s vývojem české společnosti. Porovnává, jestli časopis odrážel politické a společenské změny v Československu a později v České republice, nebo jestli se v některém období těmto změnám vymykal. Sleduje zejména období konce 60. let, nástup normalizace, konec 80. let, výrazné ekonomické změny na počátku 90. let, ale i vývoj časopisu po roce 2002, kdy došlo k změně jeho názvu. Práce obsahuje řadu grafů a tabulek, které odrážejí jak vlastnosti současných čtenářů časopisu Krkonoše - Jizerské hory, tak i desítky let staré politické názory občanů Československa. Rozsáhlá část je věnována rozhovorům s tvůrci Krkonoš, kteří vzpomínají jak na samé počátky časopisu v roce 1968, tak i popisují situaci o 40 let později.
Mediální návyky předškolních dětí. Porovnání preferencí dívek a chlapců
Luštinec, Ondřej ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Resumé Rigorózní práce "Mediální návyky předškolních dětí. Porovnání preferencí dívek a chlapců" navazuje na diplomovou práci "Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let" a je jejím přepracováním a rozšířením. Práce hledá odpověď na dvě základní otázky: Jaké místo mají média v životě předškolních dětí ve věku 5-6 let? Jsou u dětí tohoto věku oblíbenější tradiční média (televize, časopisy, rozhlas, ale i knihy), nebo média nová (počítač, internet, mobilní telefon apod.)? Autor pak v roce 2014 a 2015 doplnil práci o další pohled, který se zaměřil zejména na korelaci mezi pohlavím a mediálními uživatelskými návyky předškolních dětí. Odpověď na výše uvedené otázky autor hledal pomocí vlastního výzkumu, který se zaměřil na děti ze tří mateřských škol, jejich rodiče i učitele. Výzkum čerpal ze tří základních pramenů. Prvním zdrojem bylo dotazníkové šetření u rodičů dětí, druhým zdrojem dotazníkový průzkum u učitelů a třetím pramenem byly děti samotné - autor s nimi vedl strukturované rozhovory a zároveň s dětmi provedl několik jednoduchých experimentů. K analytickým metodám výzkumu patřila kvantitativní i kvalitativní obsahová analýza. Závěry z kvantitativního výzkumu posloužily k ověření či vyvrácení několika hypotéz. Základní hypotéza předpokládala, že pětileté a šestileté děti si média elektronická v případě...
Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let
Luštinec, Ondřej ; Sekera, Martin (oponent) ; Wolák, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce "Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let" zkoumá postavení médií v životě předškolního dítěte a zaměřuje se výhradně na pětileté a šestileté děti. Shrnuje některé dosavadní výzkumy týkající se vztahu dětí a médií a přináší také závěry z vlastního šetření. Autor provedl výzkum ve třech mateřských školách a snažil se najít odpovědi na dvě základní otázky: Jaké místo mají média v životě dětí ve věku 5-6 let? Jsou u těchto dětí oblíbenější média klasická (televize, rozhlas, časopisy, ale i knihy), nebo média nová (počítač, internet, mobilní telefon atd.)? Autorův výzkum čerpal ze tří zdrojů: Zaprvé ze strukturovaných rozhovorů s dětmi ve školkách a také z experimentů provedených ve školkách. Zadruhé z dotazníkového šetření u rodičů těchto dětí. Zatřetí u učitelů mateřských škol, kteří se těmto dětem věnují. Práce přináší kvantitativní závěry, kde autor představuje například žebříček oblíbenosti jednotlivých typů médií u dětí a mapuje množství času, které děti stráví u televize, u počítače nebo posloucháním reprodukované hudby. Přináší ale i závěry kvalitativní, kde se autor snaží najít důvody, proč děti média používají, nebo naopak nepoužívají. Dotazníková šetření jsou i sondou do rodin a do školek: odkrývají, jaký vztah k médiím rodiče a učitelé u dětí budují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.