Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 196 záznamů.  začátekpředchozí165 - 174dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava a realizace kurikula. Vliv profesní přípravy učitelky na kvalitu tvorby vlastní pedagogické dokumentace
Kuběnová, Michaela ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Klíčová slova kurikulum, vzdělávací program, učitelka, mateřská škola, kompetence, profesní příprava, vzdělávací obsah, cílové kategorie, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Anotace Tato diplomová práce pojednává o vybraných otázkách spojených s problematikou kurikula předškolního vzdělávání. V teoretické části jsou vysvětleny některé základní pojmy a je dán do souvislosti předškolní pedagog a vzdělávací program. Na konci této části je vytvořena charakteristika obsahu doporučeného kurikula předškolního vzdělávání. Praktická část je zaměřena na projektovou formu kurikula předškolního vzdělávání, konkrétně na třídní vzdělávací program. Následná obsahová analýza a komparace výzkumného vzorku, přináší nástin vzdělanostních předpokladů využitelných pro tvorbu vlastní pedagogické dokumentace.
Mediální výchova v ČR: k zavádění nového tématu do vzdělávacího systému
Wolák, Radim ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Pavličiková, Helena (oponent) ; Kapoun, Pavel (oponent)
WOLÁK, Radim. Mediální výchova v ČR: k zavádění nového tématu do vzdělávacího systému. Praha, 2017. 130 s. Rigorózní práce (PhDr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D. Anotace (abstrakt) Práce se snaží přispět k poznání procesu zavádění nového tématu: mediální výchovy do českého vzdělávacího systému. V první části vymezuje obsah a roviny mediální gramotnosti a popisuje hlavní přístupy k mediální výchově. Dále se snaží nastínit proměny vzdělávacího systému v ČR. Druhá část je přehledem zavádění mediální výchovy v procesech její systematizace, institucionalizace a implementace. Těžiště je přitom kladeno na popis procesů zavádění v 90. letech minulého stolení a v počátcích století tohoto. Závěrečná část práce se věnuje dvěma pohledům na implementaci mediální výchovy. Popisuje dobový odborný zájem, který byl mediální výchově věnován v její implementační fázi, a dále představuje proměny metodických materiálů pro učitele.
Nutriční návyky dětí mladšího školního věku a možnosti jejich ovlivňování v primární škole
Marková, Eva ; Vodáková, Jitka (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit návrh koncepce projektu správných nutričních návyků pro primární školu. Teoretická část popisuje vliv výživy na vývoj dítěte a postavení výchovy ke zdraví v kurikulu a v provozu školy se zaměřením na nutriční chování. Praktická část je zaměřena na popis realizace výzkumného šetření , na jehož základě je zpracován návrh koncepce projektu formování správných nutričních návyků.
Kurikulum odborné němčiny na vysoké škole ekonomického zaměření -- teorie a praxe
Jeřábková, Petra ; Hlavičková, Vlasta (vedoucí práce) ; Höppnerová, Věra (oponent) ; Houska, Leoš (oponent)
Znalosti cizích jazyků byly vždy nedílnou součástí vzdělání a součástí duševního bohatství každého člověka. V současné době se však stávají i jednou z podmínek pro uplatnění a úspěch absolventů vysokých škol na trhu práce, jehož předpokladem je správně sestavené kurikulum cizího odborného jazyka jak v jeho části kultivační, tak v části kvalifikační. Cílem této disertační práce je na jedné straně prozkoumání signifikantních rysů naší současnosti, které mají vliv zejména na kultivační složku kurikula, a na druhé straně prozkoumání požadavků praxe, jež determinují jeho složku kvalifikační. Ze syntézy závěrů obou částí formulujeme doporučení pro sestavování kurikula odborného cizího jazyka pro vysoké školy ekonomického zaměření na konkrétním případu kurikula odborné němčiny na Vysoké škole ekonomické v Praze. V teoretické části práce definujeme pojem kurikulum a zabýváme se kurikulem z hlediska synchronního i diachronního. Hermeneutickým přístupem zkoumáme jeho společenské determinanty. Dále se zabýváme současnými problémy speciálních didaktik, které se dotýkají řešeného problému: didaktiky terciárního vzdělávání, didaktiky cizích jazyků, didaktiky německého jazyka a didaktiky odborné němčiny. V závěru teoretické části věnujeme prostor jazykové politice v českém a evropském kontextu a shrnujeme dosavadní stav řešení našeho výzkumného problému. Ve výzkumné části se zabýváme kvalifikační částí kurikula prostřednictvím empirického výzkumu absolventů VŠE zaměřeného na analýzu současných nároků trhu práce na znalost německého jazyka a srovnáním těchto požadavků se současným kurikulem NJ na VŠE. Ve výzkumu je ověřeno, zda je úroveň znalostí absolventů pro praxi dostatečná a přináší-li jim konkurenční výhodu na trhu práce, jaké činnosti v NJ vykonávají, jak reflektují své studium NJ na VŠE a jaké jsou jejich návrhy vůči kurikulu, které by lépe respektovalo jejich vzdělávací potřeby. Závěry výzkumu jsou porovnány se současným kurikulem, jak je zachyceno v profilu absolventa v sylabech jednotlivých předmětů a v učebnicích, které jsou ve výuce v současné době používány. Z obou kroků usuzujeme na oprávněnost a charakter změn kurikula. Na výzkumnou část navazují konkrétní návrhy na inovaci kurikula, přičemž zohledňujeme poznatky části teoretické i výzkumné.
Programovací jazyk Swift a jeho zařazení do výuky podle metodiky Architecture First
Matějka, Martin ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Hlavní náplní této bakalářské práce je převedení frameworků do programovacího jazyka Swift pro platformu iOS, které se používají v prvních fázích výuky objektového programování v programovacím jazyce Java. V první části jsou vysvětleny základy organizace Swift kódu a některé programovací konstrukce programovacího jazyka Swift. V druhé části práce je analyzována metodika Architecture First, poněvadž tato metodika představuje hlavní myšlenku, proč byly tyto frameworky naprogramovány. Ve třetí části  jsou popsány některé prostředky, které byly použity pro převedení frameworků mezi jednotlivými programovacími jazyky. Při převádění frameworků byla využita verze programovacího jazyka Swift 3.0, která vyšla v září minulého roku. V poslední části práce je prakticky demonstrována funkčnost a funkcionalita frameworků na modelových příkladech, které byly vypracovávány i v rámci kurzu výuky programování v Javě.
Filosofie pro děti jako koncepce výuky náboženství a katecheze.
ODEHNALOVÁ, Barbora
Diplomová práce si pokládá dvě otázky, Jak promýšlejí děti ve věku 12 15 let biblické texty? A Jak lze pomocí Filosofie pro děti podněcovat promýšlení víry u dětí ve věku 12 15 let? Pro zodpovězení těchto otázek jsem zvolila postup kvalitativního výzkumu, který spočíval v jednotlivých diskuzích ve vybraných ohniskových skupinách. Tento dialog byl veden pomocí zásad Filosofie pro děti. Teoretická část práce se zabývá vymezením důležitých pojmů, jakými jsou výuka náboženství, katecheze z pohledu různých dokumentů církve a dalších vzdělávacích programů, a upřesněním zásadních rozdílů mezi těmito dvěma pojmy. Dále vymezení struktury a zásad Filosofie pro děti, ale také historicky vývoj tohoto programu. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem v ohniskových skupinách. Tento výzkum obsahuje diskuze vybraných ohniskových skupin, kde jednotlivé výpovědi jsou zakódovány a následně v tabulce četností výpovědí zařazeny. Podle těchto tabulek je výhodnocována diskuze z hlediska četnosti výpovědí. Následně je vyhodnocován i obsah diskuzí. Dále jsou kódy rozděleny do kategorií ze kterých jsou diskuze vyhodnoceny do závěrečného shrnutí a zodpovězeny položené otázky.
Analýza obsahu učiva studijního oboru Propagační výtvarnictví - propagační grafika s ohledem na profesní uplatnění v praxi.
HEŘMANOVÁ, Barbora
V teoretické části bakalářské práce se zabývám pojmem kurikulum, národním vzdělávacím systémem ČR a tvorbou školních vzdělávacích programů. Praktickým výstupem práce je komparace školních vzdělávacích programů vybraných středních škol a dotazníkové šetření na téma ,,Uplatnitelnost absolventů oboru Grafický design v praxi".
Srovnání znalostí z teorie elektromagnetického pole u laiků a odborníků v rámci civilní nouzové připravenosti
VESELÁ, Barbora
Diplomová práce "Srovnání znalostí z teorie elektromagnetického pole u laiků a odborníků v rámci civilní nouzové připravenosti" si kladla tři cíle: 1. Vytvoření struktury základů elektromagnetického pole pro odborníky. 2. Dosáhnout srovnání znalostí u odborníků a laiků. 3. Statistické zpracování výsledků. Autorka si stanovila tyto hypotézy: H1. Teoretické rozdělení znalostí u vybraného vzorku laické veřejnosti bude vykazovat normální rozdělení. H2. Teoretické rozdělení znalostí u vybraného vzorku odborné veřejnosti nebude vykazovat normální rozdělení. H3. Srovnání znalostí u obor vzorků povede k přijetí alternativní hypotézy. Práce se opírala o poznatky z teorie kurikulárního procesu. Na základě této teorie byla vytvořena nejen struktura elektromagnetického pole, ale také dotazník. Zásadním krokem bylo srovnání znalostí z dané problematiky pro ochranu obyvatelstva u odborníků a laiků. Tato problematika nebyla dosud detailně zkoumána a nedošlo ani k porovnání znalostí laiků a odborníků ve zkoumané oblasti fyziky. Myšlenka vyšla z možnosti vzniku mimořádné události, kdy se může obyvatelstvo setkat s elektromagnetickým polem a bude tedy potřebovat příslušné teoretické znalosti. Cílem práce bylo statistické vyhodnocení aplikovaných dotazníků. K ověření byly aplikovány metody neparametrického a parametrického testování. U teoretického rozdělení znalostí u odborníků se předpokládala existence Poissonova rozdělení, naopak teoretické rozdělení laické veřejnosti by mělo vykazovat normální rozdělení. Také se porovnával rozdíl mezi znalostmi laiků a odborníků. Pomocí statistického šetření byly hypotézy přijaty a potvrzeny, cíle práce splněny.
Skryté kurikulum ve vzpomínkách absolventů základní školy
KOSÍKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá skrytým kurikulem v popsaných vzpomínkách absolventů základní školy. Cílem bakalářské práce bylo popsat vztahy a komunikaci ve třídě ve vzpomínkách absolventů základní školy. Práce je rozdělena do čtyř částí. První kapitola vymezuje pojem kurikulum, druhá kapitola se zaobírá pojmem skryté kurikulum a třetí kapitola nese název škola. Poslední čtvrtá kapitola obsahuje vlastní kvalitativní výzkum, ve kterém byly využity hloubkové rozhovory tří respondentů. Kdy popisuji vztahy a komunikaci v jedné stejné třídě.
Tvorba školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
PETERKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby školního vzdělávacího programu v pedagogické praxi. V teoretické části jsou uvedeny kurikulární dokumenty, ze kterých vycházejí předpisy pro tvorbu školních vzdělávacích programů, a popsány zásady pro tvorbu školních vzdělávacích programů pro předškolní vzdělávání. V praktické části se práce zabývá zkušenostmi s tvorbou školních vzdělávacích programů. Formou dotazníkové metody a metody rozhovoru se snaží popsat problémy s tvorbou a zmapovat případné požadavky na metodickou pomoc pro příští práci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 196 záznamů.   začátekpředchozí165 - 174dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.