Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 205 záznamů.  začátekpředchozí165 - 174dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výtvarná výchova ve školní družině se zaměřením na využití přírodních materiálů
Kaprálková, Petra ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Krejčová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití přírodního materiálu pro práci s dětmi v rámci výtvarného vzdělávání ve školní družině. Je orientována na seznámení se s různými druhy materiálů a jejich využití v souvislosti s volnočasovými aktivitami v době mimo vyučování, konkrétně ve školní družině. Součástí je projektová část s detailně popsanou přípravou, realizace a výstup výtvarných prací s využitím přírodních materiálů. Cílem práce je přiblížení práce s dětmi v rámci jejich mimoškolních aktivit ve školní družině se zaměřením na budování kladného vztahu k přírodě a využití přírodního materiálu v souvislosti s rukodělnou činností.
Matematické dovednosti aplikované ve výuce geografie na SŠ napříkladu tematického celku Země jako vesmírné těleso
Matýsková, Pavla ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
Matýsková, P. (2010): Matematické dovednosti aplikované na výuce geografie na středních školách. Na příkladu tematického celku Země jako vesmírné těleso. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Předložená diplomová práce se zabývá mezipředmětovými vztahy mezi matematikou a geografií na gymnáziu v tematickém celku Země jako vesmírné těleso. Vztahy jsou obecně sledovány z pohledu tří forem kurikula (zamýšleného, realizovaného a dosaženého). V oblasti zamýšleného kurikula je provedena analýza kurikulárních dokumentů zejména Rámcového vzdělávacího programu a vybraných školních vzdělávacích programů. Následně jsou v obsahové analýze vybraných středoškolských učebnic hodnoceny vazby geografie a matematiky na základě požadovaného učiva, jeho kvality, srozumitelnosti a výskytu příkladů z praxe. Na základě provedené analýzy jsou podrobně definovány a specifikovány dílčí kapitoly zvoleného celku, ve kterých lze nalézt aplikaci matematických dovedností. Pro účely studia realizovaného kurikula byly provedeny hloubkové polostrukturované rozhovory s učiteli na vybraných gymnáziích, dosažené kurikulum bylo zjištěno na základě dotazníkového šetření na žácích - testování žáků proběhlo formou připravených příkladů, ve kterých žáci aplikují vazby matematiky a geografie. Závěry...
Implementace podpory zdraví do ŠVP v návaznosti na současnou edukační realitu základních škol
Zlatníková, Jana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce obsahuje analýzu třiceti školních vzdělávacích programů náhodně vybraných základních škol Středočeského kraje v souvislosti s implementací podpory zdraví do školních vzdělávacích programů. Mapuje realizaci vzdělávacího obsahu Výchovy ke zdraví do učebních plánů škol a řazení tematických okruhů učiva v jednotlivých ročnících. Zabývá se také konkrétními poznatky učitelů a analýzou zpracování tematického okruhu sociálně patologických jevů.
Výchova ke zdraví ve vzdělávacích programech základní školy a možnosti její realizace
Charvátová, Jana ; Kovaříková, Miroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku výchovy ke zdraví a oblast sexuální výchovy na druhém stupni základních škol. Práce podává obraz o současném stavu výuky výchovy ke zdraví a zjišťuje do jaké míry školy splňují požadavky v oblasti podpory zdraví. Teoretická část popisuje historický vývoj výchovy ke zdraví na základních školách od počátku dvacátého století až po současnost. Zabývá se oblastí sexuální výchovy, jejím cílem, předmětem a obsahem. Praktická část zkoumá začlenění výchovy ke zdraví do škol, pomocí analýzy školních vzdělávacích programů a dotazníkového šetření.
Integrace průřezového učiva Člověk a svět práce do systému výuky v ekonomických oborech vzdělání
Klečková, Tereza ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na průřezové učivo Člověk a svět práce v ekonomických oborech vzdělávání a jeho integraci do systému výuky. Teoretická část práce je věnována informacím o rámcovém a školních vzdělávacích programech, o průřezovém učivu Člověk a svět práce, jeho historii a zařazení do školních vzdělávacích programů a výuky. Praktická část je zaměřená na analýzu získaných vyplněných didaktických testů a dotazníků studenty obchodních akademií a interpretaci výsledků s následnými vlastními návrhy k integraci průřezového učiva Člověk a svět práce do systému výuky v ekonomických oborech vzdělávání.
Analýza obsahu učiva studijního oboru Propagační výtvarnictví - propagační grafika s ohledem na profesní uplatnění v praxi.
HEŘMANOVÁ, Barbora
V teoretické části bakalářské práce se zabývám pojmem kurikulum, národním vzdělávacím systémem ČR a tvorbou školních vzdělávacích programů. Praktickým výstupem práce je komparace školních vzdělávacích programů vybraných středních škol a dotazníkové šetření na téma ,,Uplatnitelnost absolventů oboru Grafický design v praxi".
Možnosti a význam výuky výtvarné výchovy u žáků se zrakovým postižením v základním vzdělávání
SEKYROVÁ, Natálie
Tématem bakalářské práce jsou možnosti a význam výuky výtvarné výchovy u žáků se zrakovým postižením v základním vzdělávání. Cílem bakalářské práce je představit možnosti a význam výtvarné výchovy pro rozvoj kognitivních funkcí a motoriky horních končetin žáků mladšího školního věku se zrakovým postižením. Praktickým záměrem je vytvoření modifikace školního vzdělávacího programu (dále jen ŠVP) předmětové oblasti Výtvarná výchova pro speciální potřeby žáků se zrakovým postižením na 1. stupni základní školy, a to jak pro žáky slabozraké, tak pro žáky nevidomé. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je rozdělena do pěti hlavních kapitol. První kapitola je věnována definici zrakového postižení, jeho klasifikaci a členění podle stupně, typu a příčiny vzniku. Druhá kapitola pojednává o etiologii zrakového postižení. Třetí kapitola se zabývá specifiky vývoje dětí se zrakovým postižením v mladším školním věku. Konkrétně je zde popsán kognitivní vývoj dětí se zrakovým postižením v tomto věku. Zaměřuje se na zrakové, sluchové a hmatové vnímání, dále na pozornost, paměť, myšlení a řeč. Čtvrtá kapitola obsahuje možnosti základního vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Nejprve je zde pro přehlednost uvedena legislativa, raná péče a předškolní vzdělávání. Poté je velká část kapitoly věnována samotnému základnímu vzdělávání a to jak formou integrace, tak na základní škole pro zrakově postižené. Pro úplnost textu jsou zde zmíněny i základní informace o středoškolském vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části pojednává o výtvarné výchově pro žáky se zrakovým postižením. Praktická část obsahuje modifikaci školního vzdělávacího programu základní školy hlavního vzdělávacího proudu. Jsou zde nejprve uvedeny cíle práce a metodika praktické části, jejíž součástí je popis výzkumného terénu a analýza ŠVP základní školy. Poslední část je tvořena samotnou modifikací a jsou v ní obsaženy tabulky s původním i modifikovaným učivem a očekávanými výstupy a dále metodické doplnění zvlášť pro žáky slabozraké a nevidomé. Pro zpracování praktické části bakalářské práce byly použity kvalitativní postupy. Technikou sběru dat byla analýza dokumentů, konkrétně školních vzdělávacích programů. Bakalářská práce je využitelná jako studijní materiál pro studenty speciální pedagogiky, speciální pedagogy a po formální úpravě i pro cílovou skupinu rodičů a žáků se zrakovým postižením. V neposlední řadě by mohla sloužit jako metodické náměty pro pedagogy na základních školách hlavního vzdělávacího proudu a žáky se zrakovým postižením s tímto typem vzdělávacích potřeb, kteří jsou v nich integrováni.
Využití odpadového materiálu v mateřské škole při výtvarných a tvořivých činnostech
ČÍŽKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá výtvarnými a tvořivými činnostmi z přírodního a odpadového materiálu v mateřské škole. Poukazuje na materiály, se kterými lze v mateřské škole pracovat. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na otázky vývoje předškolního dítěte a jeho schopnost manipulovat a tvořit s odpadovým materiálem. Činnosti jsou zařazené v kontextu školního vzdělávacího programu. Následuje charakteristika jednotlivých druhů odpadního materiálu a jeho dalšího využití. V praktické části uvádím výtvarné náměty, jak využít odpadový materiál v mateřské škole. Všechny činnosti byly realizovány v jednotřídní mateřské škole a přizpůsobeny tak, aby ji zvládly děti všech věkových kategorií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 205 záznamů.   začátekpředchozí165 - 174dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.