Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16,307 záznamů.  začátekpředchozí16298 - 16307  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.52 vteřin. 

Učitelé a počátky Pedagogického muzea v Praze
Králíčková, Markéta ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Beneš, Zdeněk (oponent) ; Rýdl K., (oponent)
Soucasne Pedagogicke muzeum J. A. Komenskeho v Praze patD mezi nejstarsi muzea v Ceske republice. Jeho vice nez stoletou historii provazelo nekolik zlomovych mezniku v cele jeho existenci. Na pocatku snah 0 jeho zalozeni registrujeme uCitele obecnych a mest'anskych skol usilujicich 0 vznik instituce uchovavajici a dokumentujici historicke tradice ceskeho skolstvi a pedagogiky. Od osmdesatych let 19. stoleti se zasazovali ucitelu 0 vznik instituce , ktera by uchovavala myslenkove dedictvi J. A. Komenskeho. V souvislosti s blizicimi se oslavami 300. vyroci narozeni Komenskeho inicioval Josef Klika vznik Muzea Komenskeho na schuzi literamiho odboru v roce 1890. Sbirka byla s uspechem prezentovana na J ubilejnf vystave v roce 1891, v Muzeu hlavniho mesta Prahy v roce 1892 i na Narodopisne vystave ceskoslovanske v roce 1895. Pote preslo Muzeum Komenskeho do sbirkoveho fondu Stale vystavy skolske, kde melo setrvat do te doby, nd bude v Praze zalozeno pedagogicke muzeum.V roce 1916 bylo nove zalozene Pedagogicke muzeum Komenskeho slavnostne otevreno. Ve shode s pranim zakladatelu Muzea Komenskeho presla tato sbirka spolu se sbirkou Slavin pod spravu Pedagogickeho muzea Komenskeho. Po kratkem obdobi let 1919- 1925, kdy nektere kompetence muzea prevzal Pedagogicky ustav Komenskeho, je ustav a spolu s nim i muzeum...

Knihovny lékařských fakult Univerzity Karlovy
Schneibergová, Magdalena ; Buřilová, Marcela (vedoucí práce) ; Machytková, Marta (oponent)
Práce se zabývá současným stavem a činností knihoven lékařských fakult Univerzity Karlovy. Lékařských fakult Univerzity Karlovy je pět a ke každé přísluší knihovna. Úvod práce popisuje ve třech podkapitolách historický vývoj lékařských fakult, jejich příslušných knihoven a jejich současný stav. Novodobá historie knihoven se dá sledovat od počátku padesátých let 20. století a souvisí se vznikem nových lékařských fakult. Knihovny měnily nejen své názvy, ale i předmět a rozsah činnosti. Z klasické knihovny, ve které dominuje výpůjční služba, se mění postupně v instituce zaměřené na využití širokého spektra moderních informačních technologií. Hlavní část práce je věnovaná detailní charakteristice všech knihoven, a to z pohledu: historického vývoje, personálního zajištění, materiálního a prostorového vybavení, akviziční politiky, struktury fondu, uživatelského profilu, rozsahu poskytovaných služeb. Prezentované údaje vycházejí zejména ze statických dat roku 2006 a informací, poskytnutých vedoucími pracovníky knihoven. Personální zajištění je na velmi dobré úrovni, převažuje středoškolské vzdělání s knihovnickým zaměřením. Prostorové vybavení je většinou nedostatečné. Materiální vybavení je odvislé od dostupných finančních prostředků. Akviziční politika, struktura fondu i uživatelský profil je ve všech knihovnách...

Učitelský ústav v Kutné Hoře a jeho proměny v letech 1870-1948
Křemenáková, Radka ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce "Učitelský ústavu v Kutné Hoře a jeho proměny v letech 1870 - 1948" mapuje historii instituce od jejího založení v roce 1870 do roku 1948, kdy byla v souvislosti s úpravou vzdělávání učitelů elementárních škol zrušena. Předkládané informace získané především studiem pramenů jsou podpořeny příslušnými právními předpisy upravujícími vzdělávání učitelů v učitelských ústavech, které vysvětlují vnitřní změny instituce v různých etapách jejího vývoje a poskytují komplexní obraz o podobě vzdělávání učitelů elementárních škol.

Generální inspekce vojska - kompetence a vliv v době utváření československé branné moci (1918-1924)
Kykal, Tomáš ; Stehlík, Eduard (oponent) ; Stehlík, Eduard (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem kompetencí a vlivu instituce generální inspekce v době utváření československé branné moci (1918-1924). Její první část je věnována vy-mezení pojmu inspekce v kontextu evropského vojenství, přičemž se zaměřuje na inspekto-ráty ve smyslu ústředních dohlížecích orgánů. Ve stručném historickém exkurzu mapuje jejich výskyt v evropském vojenství a uvádí dva modelové případy - prusko-německou a habsburskou vojenskou generální inspekci. V druhé části sleduje genezi vojenské inspekce v československém vojsku na Rusi. Zabývá se dvěma inspektoráty - jejich pravomocemi, postavením vůči vojenské správě, a podílem na formování čs. legií. Třetí, stěžejní část po-jednává o vzniku a vývoji generální inspekce na půdě Československé republiky. Sleduje vývoj vrcholných orgánů vojenské správy, jejich vztahy a kompetence, přičemž důraz klade na postavení Josefa Scheinera ve funkci Nejvyššího správce československých vojsk. Přibli-žuje vojensko-politické poměry, které vedly ke vzniku generálního inspektorátu, do jehož čela byli postupně jmenováni Josef Scheiner a Josef Svatopluk Machar. Věnuje se kompe-tencím instituce, jejímu postavení a vlivu na vojenské záležitosti, v závěru přibližuje okol-nosti jejího úpadku.

Typy identity v českém meziválečném románu pro ženy
Svobodová, Marta ; Heczková, Libuše (oponent) ; Bílek, Petr (vedoucí práce)
Pokusili jsme se ukázat, že populární literatura, nebo alespoň jeden z jejích žánrů - román pro ženy - má stabilizační společenskou funkci.37 Ve chvíli, kdy se ztratily autority církevní, posléze i obecně náboženské moci a namísto panovníka a tradičně vládnoucích vrstev se "lid" stal hlavní hybnou energií demokratického státu, musí vzniknout síla, která vytvoří protipól založeného kultu individua a tuto "masu" individuí zformuje v novou společenskou organizaci. Přestože jsme se nezabývali mocenskými strategiemi (moc foucaultovská, či moc třídní...), pokusili jsme se sledovat, jakým způsobem se v textech primárně označených jako zábavné a odpočinkové, oficiálně devalvovaných,38 ustavují určité společenské instituce, které plní strategické funkce předefinování společenské organizace.

Žák s autismem
Kaimová, Jitka ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Základním tématem předkládané diplomové práce je problematika integrovaného vzdělávání žáků s autismem v běžných základních školách. Cílem diplomové práce je zmapování současné situace v integrovaném vzdělávání žáků s autismem ve Středočeského kraji, a to z pohledu krajského koordinátora pro oblast autismu jakožto nové instituce, která je zodpovědná za koordinaci poradenských a vzdělávacích služeb pro klienty s autismem v kraji, a je významným nástrojem k realizaci procesu integrace. Dílčím cílem diplomové práce je zjištění konkrétních zkušeností rodičů a asistentů pedagogů integrovaných dětí, zejména definování problémů, s nimiž se v procesu integrace nejčastěji setkávají. Diplomová práce by chtěla přispět k pedagogické praxi v oblasti integrovaného vzdělávání žáků s autismem, a to pokusem o upřesnění současných problémů, na něž bude potřeba se v budoucnosti zaměřit. Výsledky šetření považuje autorka za výchozí okruhy problémů, které by měly být dále podrobeny metodám kvantitativního výzkumu. Diplomová práce je strukturována do čtyř částí. První dvě části se zabývají vlivem charakteristik autismu na proces edukace a současnými možnostmi vzdělávání dětí s autismem, včetně integrace žáků do základních škol. Ústřední pozornost je věnována zejména specifickým podmínkám integrace dětí s autismem a institucím...

The Position of the EU to Nuclear Energy after Fukushima: Reactions of Germany and the Czech Republic
NEUMANNOVÁ, Nicole
Práce se zabývá postojem Evropské unie resp. postojem Spolkové republiky Německo a České republiky k jaderné energii po katastrofě ve Fukušimě. Hlavním cílem práce je popsání a srovnání reakcí těchto dvou států na vzniklou situaci a to s ohledem na historický postoj států k jaderné energii před nehodou, ale zejména na politický a společenský vliv po nehodě. V první, teoretické, části autorka představuje základní informace o jaderné energii, její výhody a nevýhody. Dále je představen systém na hodnocení jaderných katastrof spolu s příklady těch nejvýznamnějších nehod v dějinách. V textu jsou také představeny instituce a orgány, které se v rámci EU jadernou energií zabývají a také základní texty, které určují oficiální postoj a politiku EU k tomuto tématu. Ve druhé, praktické, části jsou důkladně rozebrány reakce na nehodu ve Fukušimě ze stran SRN a ČR. Autorka sleduje vývoj vnímání jaderné energie v obou státech a následný vliv na společné vztahy těchto dvou zemí.

Perception of the Russian Threat in the Czech Political, and Administrative Discourse
Keřka, Ondřej ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Ludvík, Jan (oponent)
Vnímání ruské hrozby v českém politickém a administrativním diskurzu Abstrakt Cílem této diplomové práce je zjistit, jak je vnímána ruská hrozba v českém politickém a administrativním diskurzu. Autor založil svoji práci na teorii konstruktivismu a na metodě diskurzivní analýzy. Konkrétně se inspiroval přístupem Teuna A. van Dijka. Autor vybral aktéry, kteří jsou podle jeho názoru, nejdůležitější pro formování konstruktu ruské hrozby v českém politickém a administrativním diskurzu. Autor rozdělil aktéry do dvou kategorií. V první kategorii jsou nejdůležitější instituce: prezident České republiky a jeho kancelář a vláda České republiky, která je zastoupena premiérem České republiky a relevantními ministerstvy (Ministerstvo zahraničních věcí, Ministerstvo obrany, Ministerstvo vnitra a Ministerstvo průmyslu a obchodu). Druhá kategorie je složena z parlamentních stran a hnutí. Vybrané instituce převážně vnímají přítomnost ruské hrozby. Nejde však o hrozbu vojenského charakteru, ale spíše o hrozbu plynoucí z ruských informačních aktivit. Největší obavy panují z přítomnosti propagandy a desinformačních kampaní. Názor prezidenta Miloše Zemana se liší od poměrně jednotného názoru vybraných institucí. Miloš Zeman nepovažuje ruskou hrozbu za relevantní. Mezi parlamentními politickými stranami a hnutími je situace více...

Instituce pro trávení volného času mládeže do 18 let
Martinec, Lukáš ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá institucemi pro trávení volného času mládeže do 18 let. Konkrétně je zaměřena na vybranou instituci zabývající se daným tématem. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou uvedeny obecné pojmy a poznatky, které se týkají problematiky volného času, dětí a mládeže, neziskových organizací a nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Teoretická část je vypracována na základě studia odborných pramenů sloužících k pochopení dané problematiky. Praktická část je zpracována na základě provedeného výzkumného šetření zaměřeného na analýzu činností v Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež Ponorka ve Žďáře nad Sázavou. Výzkumné šetření je provedeno metodou analýzy institucí podle Bronislawa Malinowského za účelem ověření stanovené hypotézy. Na praktickou část navazuje zhodnocení výsledků a doporučení, kde jsou uvedeny případné nedostatky zkoumané instituce a návrhy možných řešení vedoucí k jejich odstranění či alespoň zmírnění. Cílem diplomové práce je zhodnotit vybranou instituci pro trávení volného času mládeže do 18 let a posoudit, zda splňuje svůj veřejný účel a poslání.

Finanční analýza Sberbank CZ, a.s.
Sládek, Jan ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování finanční analýzy bankovní instituce Sberbank CZ, a.s., celkově zhodnotit efektivnost jejího hospodaření a porovnat její situaci s konkurenčními bankami. Práci lze tematicky rozdělit do tří hlavních kapitol. První část je zaměřena na vysvětlení metodických a teoretických poznatků, které se pojí s finanční analýzou. Pozornost je věnována nejen finanční analýze a finančním ukazatelům, ale autor práce se rovněž zabývá informačními zdroji, informační povinností bank, finančními výkazy a regulací ze strany ČNB. Druhá část je věnována představení testovaných subjektů a popisu jejich hlavních znaků. Třetí část je zaměřena na aplikaci dosažených poznatků a provedení finanční analýzy na bankovní instituci Sberbank CZ, a.s. Výsledky budou průběžně hodnoceny a rovněž poměřovány s konkurenčními bankami. Závěrem jsou prezentovány dosažené výsledky finanční analýzy, na základě čehož je vyhodnocena celková finanční situace Sberbank CZ, a.s..