Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Centrální koordinační porucha - literární rešerše
Kosová, Blanka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název: Centrální koordinační porucha - literární rešerše Cíle: Teoretická část práce pojednává o centrální koordinační poruše, její diagnostice, etiologii, dělení a vyšetřování v průběhu různého věku dítěte. V praktické části byly porovnávány studie pojednávající o atypickém vývoji motoriky dětí s centrální koordinační poruchou. V diplomové práci je často použita zkratka CKP (centrální koordinační porucha) a také DCD (developmental coordination disorder) a to v závislosti na zdroji, ze kterého bylo čerpáno. DCD je anglický ekvivalent zkratky CKP. Metody: Diplomová práce má deskriptivně-analytický charakter. Bude zpracována formou literární rešerše. Výsledky: Zpracováním dostupných literárních zdrojů byl vytvořen ucelený pohled na problematiku centrální koordinační poruchy. Tato práce zhodnotila atypickou motoriku dětí s centrální koordinační poruchou školního a předškolního věku z pohledu různých autorů. Bylo zjištěno, jaké diagnostické postupy se používají a jaké obtíže jsou pro děti školního a předškolního věku s centrální koordinační poruchou nejvíce limitující. Klíčová slova: centrální koordinační porucha, jemná motorika, funkce ruky, hrubá motorika
Systematický přehled poznatků o vývoji a testování hrubé motoriky u dětí ve věku 6-10 let
Králová, Vilma ; Štveráková, Tereza (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje hrubé motoriky u dětí mladšího školního věku (6-10 let) a možnostmi jejího testování. Teoretická část práce je věnována definici termínu mladší školní věk, vymezení důležitých milníků v motorickém vývoji dítěte a stanovení obecných doporučení o pohybových aktivitách v tomto věku. Byly popsány testy hodnotící hrubou motoriku, a to jak testy klinické - Timed Up and Go Test (TUG), Six Minute Walk Test (6MWT), Ten Meter Walk Test (10MWT), Time to Rise from the Floor (TRF), tak testové baterie Movement Assessment Battery for Children - 2nd Edition (MABC-2), Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency - 2nd Edition (BOT-2), MOBAK (Motorische Basiskompetenzen), Test of Gross Motor Development - 3rd edition (TGMD-3) a Körperkoordinationstest für Kinder (KTK). V praktické části bylo na sledovaném vzorku čtyř probandů provedeno hodnocení hrubé motoriky pomocí testových baterií MABC-2, BOT-2 Short Form (SF) a MOBAK. Hlavním cílem bylo zhodnotit a porovnat jednotlivé testové položky napříč vybranými testovými bateriemi. Výsledky neprokázaly žádnou významnou shodu mezi MABC-2 a BOT-2 SF. Výsledky dětí však ve všech testových bateriích můžeme hodnotit jako průměrné až nadprůměrné. Nikdo ze sledovaného vzorku nevykazoval známky motorického deficitu. Bylo...
Využití metody Therasuit u jedinců s mozkovou obrnou
Fatková, Aneta ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název: Využití metody Therasuit u jedinců s mozkovou obrnou Cíle: Hlavním cílem práce je sledovat 4-týdenní rehabilitační proces dle metody Therasuit. Určit, zda dojde ke změnám v oblasti hrubé motoriky a primitivních reflexů a popsat individuální průběh rehabilitačního procesu u jednotlivých probandů. Dalším cílem je zhodnotit vliv terapie na pohybové aktivity dítěte z pohledu rodiče. Metody: Jedná se o smíšenou metodu výzkumu, která obsahuje empiricko teoretickou formu kazuistik 3 probandů. Do výzkumu byli zařazeni 2 chlapci a 1 dívka ve věku 3, 4 a 7 let s diagnózou mozkové obrny, přičemž u 1. probanda se vyskytuje ve formě spastické diparézy, u 2. ve formě spastické hemiparézy a u 3. ve formě spastické triparézy. Mezi použité metody sběru dat patří vstupní a výstupní kineziologický rozbor, kvalitativní pozorování rehabilitačního procesu a kvalitativní rozhovor se zákonným zástupcem zaměřený na pohybové aktivity dítěte před a po rehabilitaci. Výsledky: Zjistili jsme, že u všech tří probandů nastalo po 4-týdenní rehabilitaci dle metody Therasuit zlepšení v oblasti hrubé motoriky. U všech tří probandů došlo k částečné integraci dvou ze třech patologicky přítomných primitivních reflexů. Všichni z dotazovaných rodičů uvedli, že u svého dítěte po ukončení terapie pozorují pozitivní změny v oblasti...
Korelace pohybové aktivity, motoriky a plochonoží u dětí ve věku 7-15 let
Pavelková, Anna ; Malá, Jitka (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Svatava (oponent)
Autor: Bc. Anna Pavelková Název: Korelace pohybové aktivity, motoriky a plochonoží u dětí ve věku 7 - 15 let Cíl: Cílem diplomové práce je zmapovat stupeň pohybové aktivity vybrané věkové populace dětí, indikované k fyzioterapii, na základě dotazníku o pohybové aktivitě PAQ- C. Sledovat, zda u dětí s plochonožím shledáme pohybovou aktivitu na stupni 1 a 2 (nízká pohybová aktivita), z 5 možných, na základě dotazníku PAQ-C. Dále objektivizovat plochonoží pomocí podoskopu, a určit stupeň plochonoží podle Klementy. Potvrdit/vyvrátit vliv stupně plochonoží na dosažení percentilu (komponentního i celkového) testovací baterie MABC-2 při vyhodnocení motoriky (zejména pak rovnováhy a hrubé motoriky). Metody: Soubor 15 dětí ve věku ± 10 let s diagnostikovaným plochonožím (indikovaných k individuální, nebo skupinové fyzioterapii) tvořil výzkumný vzorek naší studie. Od probandů byl odebrán anamnestický dotazník, dotazník o pohybové aktivitě PAQ-C, fotografie plantogramu z podoskopu pomocí mobilního fotoaparátu Huawei P9 Lite (2017), umístěného na stativu. Stupeň plochonoží byl vyhodnocen podle Klementy na základě indexu Chippaux- Šmiřák v softwaru AutoCAD 2020. Vyšetření motoriky bylo provedeno pomocí standardizované testovací baterie MABC-2. Statistické zpracování dat proběhlo v Microsoft Excel 2019....
Plavecký výcvik dětí se specifickými poruchami učení v mladším školním věku
Šťastná, Hana ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Práce reflektovala působení základního plaveckého výcviku a vodního prostředí na úroveň jemné motoriky horních končetin u žáků se specifickými poruchami učení. Součástí práce je srovnání se skupinou stejně starých žáků se specifickými poruchami učení, kteří se základního plaveckého výcviku neúčastnili. Hlavním cílem diplomové práce bylo sledovat skupinu žáků pražské soukromé základní školy, která je zaměřená na výuku dětí se specifickými poruchami učení, a vyhodnotit případné změny jemné motoriky horních končetin. Ve vybrané skupině žáků měly všechny děti diagnostikovanou jednu či kombinaci specifických poruch učení jako jsou vývojová dysfázie, dyspraxie, dysgrafie, dyslexie, syndrom ADHD a Aspergerův syndrom, ve věku osm až deset let. Jednalo se o povinný základní plavecký výcvik ve 3. třídě, který probíhal ve školním roce 2018/2019 a kterého se účastnilo patnáct žáků. Na začátku výcviku proběhlo vstupní testování jemné motoriky horních končetin a test úrovně základních plaveckých dovedností. Výstupní testování proběhlo v únoru 2019 po absolvování dvaceti hodin výcviku. Pro porovnání úrovně jemné motoriky bylo provedeno testování další skupiny žáků s výše uvedenými poruchami učení stejného věku, kteří základním plaveckým výcvikem neprošli. Klíčová slova plavecký výcvik, specifické poruchy učení,...
Kondiční příprava hráčů a hráček badmintonu
Hejdrychová, Kateřina ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Kondiční příprava hráčů a hráček badmintonu AUTOR: Kateřina Hejdrychová KATEDRA: Katedra tělesné výchovy PedF UK VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Ladislav Pokorný ABSTRAKT: Tato práce se zabývá složením kondiční přípravy hráčů badmintonu. První část práce teoreticky popisuje rozvoj jednotlivých pohybových schopností a jejich aplikaci a zařazení do tréninkového procesu badmintonu. V druhé části je provedeno vyhodnocení kondiční připravenosti dorosteneckých a juniorských reprezentačních hráčů a hráček badmintonu. Kondiční připravenost byla zkoumána pomocí testovací baterie ve spolupráci s Českým badmintonovým svazem. Výstupem práce jsou okomentované výsledky jednotlivých skupiny hráčů a hráček. KLÍČOVÁ SLOVA: badminton, kondiční příprava, pohybové schopnosti, testování
Výskyt senzomotorických obtíží u dětí se sluchovým postižením
Fiedlerová, Kateřina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Výskyt senzomotorických obtíží u dětí se sluchovým postižením Cíle: Cílem práce bylo ověření hypotéz vyššího výskytu senzomotorických obtíží u dětí se sluchovým postižením pomocí posouzení motoriky, pohybové zdatnosti a somatognostických funkcí. Dílčím cílem bylo ověření korelace mezi použitými metodami. Metody: Této kvantitativní studie se zúčastnilo 73 dětí (27 dívek a 46 chlapců) se sluchovým postižením ve věku od 7 do 16 let (průměrný věk 11,9±2,8 roků). Průměrná hmotnost dětí byla 47,7±17,4 kg, průměrná výška 153±17,5 cm a jejich BMI bylo s průměrnou hodnotou 19,7±4,1. Testování dětí se sluchovým postižením proběhlo standardizovaným Testem motoriky pro děti MABC-2, Unifittestem 6-60 a jejich výsledky byly vyhodnoceny podle českých norem. Všechny děti prošly testy zaměřenými na vyšetření somatognostických funkcí podle Koláře. Od rodičů 54 dětí se sluchovým postižením byla dále pomocí nestandardizovaného dotazníku získána anamnestická data. U 20 dětí se podařilo zopakovat testování po 3 letech. Pro zpracování dat byl využit program Statistica a Microsoft Excel 2016. Výsledky: U dětí se sluchovým postižením se potvrdil vyšší výskyt motorických obtíží oproti normám pro české děti. V rámci motoriky (Test MABC-2) se v oblasti bez obtíží nacházelo 46 % dětí, 25 % dětí bylo v riziku výskytu...
Využití testové baterie MABC-2 k hodnocení úrovně motoriky sportovních gymnastek
PLAVCOVÁ, Adéla
V diplomové práci jsme se zabývali hodnocením motoriky sportovních gymnastek (n=18) ve věku 7-10 let v oddílu Merkur České Budějovice za pomoci testové baterie MABC-2 (Movement Assessment Battery for Children 2nd edition). Test MABC-2 je standardizovaný test, který ověřuje úroveň motorických funkcí a zároveň indikuje motorické obtíže a obtíže pohybové koordinace. Skládá se z osmi testových položek, které jsou rozděleny do tří komponent. Jednotlivé komponenty se zaměřují na testování jemné motoriky (manuální dovednost), hrubé motoriky (míření a chytání) a rovnováhy. Po provedení testu MABC-2 a získání hrubých skórů jednotlivých položek, jsme vytvořili tabulky a grafy z komponentních skórů a celkových testových skórů (TTS). Výsledky jsme porovnali se standardizační normou této testové baterie a s dalšími výzkumy v této oblasti, které se zabývají testováním motoriky prostřednictvím testu MABC-2. Na základě tohoto porovnání jsme zhodnotili úroveň motoriky testovaného souboru. Práce prokázala, že sportovní gymnastky dosahovaly ve všech komponentách nadprůměrných výsledků. Pro hodnocení rovnováhy gymnastek nebyl test MABC-2 dostatečně senzitivní.
Rozvoj myšlenkových a komunikačních dovedností dětí předškolního věku v kontextu Filozofie pro děti
BRISUDOVÁ, Eva
Diplomová práce je tvo ena z teoretické a praktické části. Teoretická část práce se zabývá vymezením d le itých pojm jakými jsou Filozofie pro děti, historický vývoj tohoto programu, osobnost dítěte, komunikace a my lení dětí p ed kolního věku. Praktická část je koncipována jako ízený dialog s dětmi v p ed kolním vzdělání, velký d raz je zde kladen na vyjád ení jejich emoce a pro ívání dané situace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.