Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,738 záznamů.  začátekpředchozí1536 - 1545dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úspěch firmy a jeho komponenty
Sokolova, Anna ; Campbell, Jan (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na důležitost popř. významnost takových komponentů jako správná motivace, rozvoj a vzdělávání zaměstnanců pro úspěch firmy. Teoretická část obsahuje přístupy k motivaci zaměstnanců, její měřítka a principy a také cykly, funkce a plánování vzdělávání. Obsahem praktické - analytické části této práce je vymezení podstat, zásad a způsobů vzdělávání a motivování zaměstnanců, prozkoumání uplatňovaných technologií a zjišťování úrovně péče o zaměstnance na příkladu největší ruské ropné společnosti Gazprom. Praktická část obsahuje informace z oficiálních stránek společnosti a z osobního rozhovoru se zaměstnancem společnosti Gazprom a.s.
Vzdělávání učitelů vyšších sekundárních škol v ČR
Papežová, Petra ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou přípravy těch absolventů středních škol, kteří usilují o získání kvalifikace pro výkon učitelské profese. Autorka vychází z dostupných materiálů, týkajících se přípravy budoucích učitelů na výkon učitelské profese, popisuje danou problematiku a objasňuje pojmy s ní spojené. Jádrem práce je analýza konkrétních metod, jimiž vysoké školy nepedagogického zaměření zajišťují přípravu budoucích učitelů v České republice. Práce prezentuje a hodnotí fakta v historickém kontextu a porovnává dnešní dostupnost požadovaného vzdělání s minulými obdobími.
Analýza vztahu vzdělání a ekonomického růstu se zaměřením na terciární školství
Pantovič, Nikola ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Pfeifer, Lukáš (oponent)
Práce ověřuje vztah mezi vzděláním a ekonomickým růstem s využitím ekonomické teorie a aktuálních informací z oblasti vzdělávání v reáliích České republiky. Po ověření vztahu analyzuje současný stav a podobu českého školství. Prokázání klesajících výsledků základního a středního školství s pomocí mezinárodních srovnávacích šetření a neexistence podobných dat v oblasti terciárního vzdělávání směřují cíl práce k vyhledání příčin klesajících výsledků žáků základních a středních škol a jejich vlivu na kvalitu vysokoškolského vzdělání. Následný rozbor českého terciárního školství identifikuje silné a slabé stránky vysokoškolského vzdělávacího systému a vymezuje pozitivní a negativní trendy v této oblasti v období posledního desetiletí. Konečné zjištění příčin určujících současnou úroveň a kvalitu terciárního vzdělání vede k předložení doporučení pro jejich zlepšení a zvýšení konkurenceschopnosti českých vysokých škol v mezinárodních srovnáních.
Postavení zaměstnanců nad padesát let na trhu práce v ČR
Panec, Lukáš ; Kaczor, Pavel (vedoucí práce) ; Luštický, Martin (oponent)
Bakalářská práce charakterizuje problematiku postavení osob starších padesáti let na trhu práce. V teoretické části práce je přiblíženo fungování pracovního trhu prostřednictvím řady pojmů, jako je trh práce, nezaměstnanost a rizikové skupiny. Dále jsou charakterizováni starší lidé z pohledu pracovní síly, popsány předsudky a diskriminace ze strany zaměstnavatelů, následně představeny nástroje možné podpory zaměstnanosti těchto osob. Praktická část je založena na datech získaných z dotazníkového šetření, které zkoumá, jak vnímají zaměstnanci starší padesáti let své postavení na pracovním trhu, jak hodnotí své přednosti a nedostatky, jaký mají vztah k dalšímu vzdělávání. Závěr práce je věnován celkovému zhodnocení dané problematiky a návrhu možného řešení.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců
Janoušková, Gabriela ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání a rozvoje zaměstnanců jako jednou z nejvýznamnějších personálních činností, a to prostřednictvím analýzy systému vzdělávání a rozvoje ve společnosti RABAT ČR, a.s. Cílem práce je prozkoumat situaci vzdělávání ve společnosti RABAT ČR, a.s., dříve a nyní a na základě zjištěných informací vyhodnotit současnou situaci a navrhnout zlepšení vzdělávacího systému a rozvoje zaměstnanců společnosti. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje základní pojmy, jako jsou vzdělávání a rozvoj zaměstnanců a zabývá se rovněž problematikou využívání dotací na vzdělávání a rozvoj zaměstnanců. Praktická část analyzuje dosavadní systém vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnost RABAT ČR, a.s. Na hodnocení dosavadního systému navazují návrhy na zlepšení, které vyplývají ze studia interních materiálů, rozhovorů a teoretických východisek.
Autistické dítě zahajující školní docházku v běžné škole
HOFMANNOVÁ, Romana
HOFMANNOVÁ, Romana. Autistické dítě zahajující školní docházku v běžné základní škole. České Budějovice: Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky a psychologie, 2012, s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Marta Franclová. Diplomová práce je zaměřena na problematiku autismu, zejména na propojení autismu a možností vzdělávání jedinců s PAS. Práce je koncipována do dvou částí. Teoretická část shrnuje informace o autismu, zejména o charakteristických projevech a klasifikaci. Teoretická část dále obsahuje informace o možnostech vzdělávání autistů v České republice, poradenské činnosti. Neméně důležitou částí je také problematika individuálního vzdělávacího plánu. Část praktická je ve formě případové studie.
Vliv osvícenských idejí na českou školu přelomu 18. a 19. století
ŠACLOVÁ, Lenka
V diplomové práci Vliv osvícenských idejí na českou školu přelomu 18. a 19. století se zabývám osvícenskými reformními snahami J. I. Felbigera, F. Kindermanna a J. J. Ryby. Soustřeďuji se především na pět částí Felbigerovy tzv. pravé zaháňské vyučovací metody, dále na kaplickou školu v době, kdy na ni působil F. Kindermann, a na industriální výuku v Kindermannově pojetí. Věnuji se i pedagogické činnosti kantora a hudebníka J. J. Ryby. Jejich didaktické přístupy porovnávám a analyzuji jejich účinnost. Součástí práce jsou návrhy didaktického využití osvícenských vyučovacích metod na současné střední škole a ukázky vlastní překladatelské práce.
Celoživotní vzdělávání v porodní asistenci.
BOUDOVÁ, Monika
Téma této bakalářské práce je ?Celoživotní vzdělávání v porodní asistenci?.Odborná způsobilost porodní asistentky je podmíněna tříletým bakalářským studiem a následně opakovaně získávaným Osvědčením o způsobilosti pracovat bez odborného dohledu. Toto je podmíněno nejen dosaženým bakalářským vzděláním, ale také plněním programu celoživotního vzdělávání. Tyto podmínky nebyly vždy. Ve starověku nebyl na vzdělání tehdejší porodní asistentky kladen žádný důraz, postupně znalosti a vzdělání nabyly na významu a v současné době nestačí pouze absolvovat bakalářské studium, ale moderní porodní asistentka je nucena své znalosti stále doplňovat. Přesto, že dříve nabídka vzdělávacích akci již existovala, neměly porodní asistentky povinnost se jich účastnit a nemusely tedy dokazovat žádné průběžné sbírání nových poznatků. Po vstupu do společenství Evropské unie byly v systému vzdělávání nelékařských pracovníků učiněny změny, které mimo to, že dosavadní středoškolské studium nebo studium vyšší odborné školy je nehostečné a výuka se musí přesunout na vysoké školy. Současně musí porodní asistentka formou dosažených kreditů dokazovat, že se průběžně vzdělává. Cílem tohoto snažení je kvalitní ošetřovatelská péče a péče v porodní asistenci. Cílem výzkumu je zmapovat zájem porodních asistentek o akce celoživotního vzdělávání a odhalení možných nedostatečností v některých částech přípravy. Toho lze následně využít v praxi k rozšíření nabídky celoživotního vzdělávání. K výzkumné činnosti byla použita metoda dotazování pomocí originálního dotazníku, který byl vyplněn anonymně, a byly osloveny porodní asistentky ústeckého kraje. Přesto, že byl předpoklad, že porodní asistentky s nižším stupněm dosaženého vzdělání se zajímají o vzdělávací akce méně a naopak asistentky s vyšším vzděláním si vzdělávací akce vybírají cíleně pro svou praxi, nebyl tento předpoklad správný. Zájem obou typů porodních asistentek byl srovnatelný. Z větší části chtějí porodní asistentky také pokračovat ve studiu. Dále se splnilo očekávání, že témata školících akcí jsou dostatečná a porodní asistentky jsou s nabídkou akcí spokojeny. Žádaná témata byla dle porodních asistentek v nabídce zastoupena v celém rozsahu, poptávka byla pouze po minimálním množství témat, která by se dala v nejbližší době do nabídky zařadit. Výzkum, také ukázal mírné nedostatky ve znalosti cizího jazyka a je proto potřeba podpořit a motivovat porodní asistentky nejen v rozšiřování odborných znalostí, ale také znalostí jazykových.
Realizace environmentální výchovy ve speciálních školách
ŠVECOVÁ, Markéta
Environmentální výchova klade důraz na poznávání životního prostředí a jeho vztahu s člověkem a uvědomování si nezbytnosti zachování podmínek života. Trvalá péče o životní prostředí úzce souvisí se stavem environmentálního vědomí a vzdělanosti populace. Ministerstvo životního prostředí vede odpovědnost za environmentální vzdělávání, výchovu a osvětu (dále jen EVVO). Neméně významná úloha náleží Ministerstvu školství mládeže a tělovýchovy, které vydalo metodický pokyn k zajištění EVVO. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána environmentální výchova, její realizace ve školách, státní program EVVO, speciální školství a EVVO v Jihočeském kraji. Ve výzkumné části bakalářské práce byl využit kvalitativní výzkum. Ke zjištění stanovených cílů byla zvolena metoda dotazování. Použitou technikou ke sběru dat byl individuální nestandardizovaný rozhovor. Výzkumný soubor byl tvořen školními koordinátory EVVO, řediteli škol či pedagogy odpovědnými za EVVO ve speciálních školách v regionu České Budějovice. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit jakým způsobem je realizována environmentální výchova ve všech speciálních školách v regionu České Budějovice. Všechny výzkumné otázky byly zodpovězeny a ukázalo se, že environmentální výchovu realizuje šest speciálních škol ze sedmi a všech šest těchto speciálních škol realizuje environmentální výchovu podobným způsobem. Těchto šest speciálních škol realizuje environmentální výchovu v rámci vyučovacích předmětů, a zvolili kombinovanou formu hry a teorie. Při výuce používají všichni respondenti pomůcky a pět z nich se zúčastňuje projektů k environmentální výchově. Šest speciálních škol realizuje environmentální výchovu dle Rámcového vzdělávacího programu a dvě z nich čerpají i z metodického pokynu EVVO. Služeb ekologických center využívá šest speciálních škol, realizující environmentální výchovu, ale komplikací je pro ně financování těchto služeb. Výsledky bakalářské práce mohou přispět k lepší orientaci v problematice realizace EVVO ve speciálních školách a budou poskytnuty Centru ekologické a globální výchovy Cassiopeia do projektu ?Nevidím, neslyším, ale vím ??.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,738 záznamů.   začátekpředchozí1536 - 1545dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.