Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Masmediální obraz českých soudů
Forejtová, Natálie ; Homolová, Pavla (vedoucí práce) ; Sedláčková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá masmediálním obrazem českých soudů v souvislosti s tím, jaký může mít vliv na legitimitu soudů a důvěru v ně. Masmediální obraz byl zkoumán dle zdrojů legitimity formulovaných v koncepci Jeffreyho Fagana (konkrétně efektivita, procedurální spravedlnost a distributivní spravedlnost), hodnocení soudních rozhodnutí a celkového obrazu. Zastoupení jednotlivých zdrojů legitimity odpovídá spíše materialisticky založené společnosti s důrazem kladeným na instrumentální faktory: nejvíce byla v roce 2014 zastoupena dimenze efektivity, na druhou stranu distributivní spravedlnost byla zastoupena nejméně. Normativní faktor, totiž procedurální spravedlnost, však byla pokryta taktéž poměrně málo. Masmediální obraz byl v roce 2014 z hlediska soudních rozhodnutí a celkového zobrazení soudu spíše neutrální, avšak zdroje legitimity byly nejčastěji negativně zabarveny. Rozdíly byly nalezeny zejména mezi masmediálním obrazem soudů nižších a vyšších instancí, přičemž rozdíly odpovídají odlišné důvěře v tyto instituce. Zkoumán byl také vývoj od roku 1997, avšak kromě zvyšujícího se zájmu masmédií o soudy nebyla nalezena jiná významnější změna, která by mohla být příčinou zvyšující se důvěry v soudy. Masmédia však můžou vytvářet rozdíl v důvěře mezi levicově a pravicově orientovanými lidmi,...
Gender blending a queer performativita ve videoklipech Lady Gaga
Sekyrová, Karolína ; Sloboda, Zdeněk (vedoucí práce) ; Martinová, Marta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak je ve videoklipech Lady Gaga zobrazována queer performativita a gender blending. Práce se snaží nalézt a analyzovat, pomocí sémiotické analýzy, tyto prvky a vysvětlit jejich význam. Práce vychází z teoretického vymezení genderu a z jeho dvou konstruktivistických konceptů: dělání genderu autorů Westové a Zimermanna a genderové performativity Judith Butlerové. Práce představuje koncept queer jako přenálepkování sexuálních menšin, ale také jako analytickou čočku dekonstruující normativní uspořádání společnosti. Autorka práce ve čtyřech videoklipech specifikovala konkrétní prvky směřující k gender blendingu a queer performativitě a došla k názoru, že Lady Gaga opakovaně porušuje genderové stereotypy, ve svých videoklipech používá prvky představující odlišné podoby sexuality, a tím narušuje převládající pohled na heteronormativní uspořádání společnosti.
Konstrukce představ o první republice pohledem dvou generací na příkladu stejnojmenného televizního seriálu
Hložková, Dominika ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Konstrukce představ o první republice pohledem dvou generací na příkladu stejnojmenného televizního seriálu" se zabývá vytvářením představ o historickém období na základě sledování českého seriálu První republika, vysílaném od ledna 2014 do června 2014 na programu České televize. Cílem práce je ukázat, jak prostřednictvím mediálních obsahů spolukonstruují diváci dobu, kterou sami nezažili. To je porovnáno s diváky, kteří první republiku zažili a mohli ji tak se seriálem subjektivně srovnat. Publika obou generací jsou zkoumána rovnocenně a následně porovnána. V teoretické části jsou představeny základní myšlenky sociálních a mediálních konstruktivistických teorií a účinky televizního vysílání na publikum. Výsledná analýza získaných dat pak sice z těchto teorií vychází, ale snaží se přinést novou hypotézu. Výzkum se opírá o kvalitativní metodu zakotvené teorie Strausse a Glasera a pro bádání byly použity metody polostrukturovaného rozhovoru a skupinového rozhovoru.
Mediální obraz komunistického režimu v porevolučním denním tisku
Hybešová, Kateřina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Skalecká, Veronika (oponent)
Práce se zabývá mediálním obrazem komunistického režimu ve vybraných denících v raném období po listopadu 1989. Analýza se soustředí na zpravodajské články publikované na druhé straně deníku Mladá Fronta v období od 1. ledna 1990 do prvních svobodných voleb téhož roku a na články publikované na druhé straně deníku Mladá Fronta Dnes v období od 1. ledna do červnových voleb roku 1992. Vybranou metodou je prvotní kvantitativní obsahová analýza, zkoumající soubor článků vybraných podle konkrétních klíčových slov, která slouží především k přesnému výběru typických článků pro následnou analýzu sémiotickou, tedy kvalitativní, kterou se snažím na základě denotativního a konotativního rozboru co nejpřesněji přiblížit zkoumaný mediální obraz. Jako teoretická východiska pro tuto práci popisuji vliv médií na sociální realitu, uvádím základní zásady zpravodajství a popisuji historický kontext jak zkoumané doby, tedy období komunismu, tak i vybraných deníků.
Konstrukce luxusního životního stylu na stránkách magazínu proč ne?
Maxa, Martin ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na procesy konstruování luxusního životního stylu na stránkách lifestylového magazínu proč ne?!. Téma si klade za cíl analyzovat jeden rok jeho činnosti v několika rovinách. První rovinu představuje kvantitativní obsahová analýza, jejíž primární cíl je určit poměr inzerce vůči redakčnímu obsahu. Na základě těchto kvantitativních zjištění bude obsahová skladba magazínu konfrontována s majetkovou strukturou nejvýznamnějších inzerentů. Druhou rovinou jsou expertní rozhovory provedené se šéfredaktorem a jednou redaktorkou magazínu, které přinášejí cenný doplňující materiál. Třetí rovinu představuje kvalitativní obsahová analýza, která se zaměří na luxusní životní styl, jež je prostřednictvím magazínu konstruován. Tento luxusní životní styl bude popisován skrze vybrané příklady a ukázky obrazového a textového charakteru. Teoretický úvod poskytne širší historický rámec, ve kterém se koncept luxusu utvářel. Tyto poznatky jsou poté v praktické části práce využity k vysvětlení řady popisovaných fenoménů, které luxusní životní styl a jeho symboliku vytváří. Závěrečná část práce nabízí detailní rozbor skladby inzerentů, jejich produktů a rozvrstvení v rámci segmentů luxusního trhu prostřednictvím komplexních vizualizací.
Mediální obraz pražské ZOO
Vojtová, Magdaléna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz pražské ZOO" si klade za cíl zjistit, jaký mediální obraz této instituce byl vytvořen v denících BLESK, MF DNES a Právo v období 1.1.2009 - 31.12.2011. Teoretická část práce rozebírá především koncepty reprezentace, stereotypizace a mediální konstrukce reality. Zevrubně se zabývá touto problematikou a uvádí čtenáře do širšího kontextu. Zároveň tato část slouží jako platforma ukotvující část praktickou. V té se na úvod věnuji vybrané metodologii a seznamuji čtenáře s kvantitativní obsahovou analýzou a konkrétním postupem, který jsem pro svou práci zvolila. Dále pak předkládám analýzou dosažené výsledky a přináším jejich vlastní interpretace. Vyhodnocením získaných dat dochází k potvrzení hlavní hypotézy této práce, že mediální obraz pražské zoo je spojen především s chovem goril nížinných. Tematická agenda ani výběr aktérů jednotlivých zpráv sice nemají tak zcela jednoznačné výsledky, nicméně i tak lze tvrdit, že reprezentace pražské zoo v médiích je utvářena ve velmi stereotypním rámci, který se v průběhu sledovaného období nijak nezměnil a žádný vývoj nelze předpokládat ani v blízké budoucnosti.
Image: mediální konstrukce identity
Balounová, Šárka ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem práce je objasnit princip utváření identity a image v novodobé konzumní společnosti a také vysvětlit, jaká úloha v tomto procesu připadá médiím.V předkládané diplomové práci je využita analyticko komparitivní metoda. Celá práce je členěna do části teoretické a analytické. Ústřední téma první kapitoly teoretické části představuje charakteristika novodobé konzumní společnosti. Druhým stěžejním tématem je vztah identity - image. Ve třetí kapitole teoretické části je diskutována problematika mediální konstrukce reality. S nastíněnou problematikou se pojí tři názorové přístupy - Gillese Lipovetského, představitelů Frakfurtské školy společně s Jeanem Baudrillardem a Pierra Bourdieu. V rámci analytické části jsou aplikovány teoretické poznatky. Jako konkrétní příklad byla vybrána reklamní kampaň Think You Can Text And Drive?, která vznikla pod záštitou Oprah Winfrey, celebrity s globální působností. V této analytické části nám vykrystalizovaly zásadní argumenty, které jsou shrnuty v závěrečné kapitole.
Mediální reprezentace nevěry a jejích aktérů od 70. let 20. století
Morávková, Jitka ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Mediální reprezentace nevěry a jejích aktérů od 70. let 20. století je analyzovat způsob zobrazování partnerské nevěry ve vybraných českých a československých televizních seriálech v proměnách času a sociokulturního kontextu. Analyzovaný materiál a téma vyžadují nejprve nástin základních teoretických konceptů, a to s důrazem na teorii mediální konstrukce reality. Poté je přiblíženo pojetí partnerského vztahu a nevěry, jak zevnitř partnerského vztahu, tak z pozice sociokulturního kontextu, jež nám následně pomůže při analýze pochopit její zobrazování, modelů a stereotypů v seriálových příbězích. Třetí teoretickou částí je krátký popis historie vývoje československého a českého seriálu od jeho počátku, s důrazem na období od 70. let 20. století, spolu s teoriemi o způsobu seriálové konstrukce reality. Analýza seriálů Nemocnice na kraji města, Život na zámku a Ordinace v růžové zahradě se pak opírá o kvalitativní metody, konkrétně se inspiruje naratologickými postupy a diskurzivní analýzou, které nám pomohou zodpovědět konkrétní výzkumné otázky, zaznamenat výskyt určitých modelů či stereotypů nevěrných postav, zápletek a dalších zajímavých jevů s ohledem na sociální kontext seriálu.
Mediální konstrukce reality na příkladu MS v hokeji - Bratislava 2011
Staňová, Petra ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Zamazal, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá konstruováním reality během Mistrovství světa v ledním hokeji v roce 2011 v Bratislavě, pro nějž Robert Záruba vymyslel unikátní projekt postavený na mýtu přátelství a soudržnosti Čechů a Slováků. Teoretickým východiskem práce je sociální konstrukce reality, podle které je realita v našich myslích utvářena vlivem společnosti. V analýze struktury vysílání kanálu ČT 4 během šampionátu se snažím zjistit, v jakém množství útočí hokej na vědomí diváka a v jaké míře jsou v programu zastoupené reprezentace Česka a Slovenska. Jako prostředek konstrukce a rekonstrukce fikčního světa, tedy světa vytvořeného svým autorem, se uplatňuje narativ. V další části práce tak popisuji narativy typické pro strukturu ČT 4 s cílem nalézt narativ, jenž by mohl sloužit jako určitá předloha pro narativ šampionátu. Finální podobu dává narativu jednak vypravěč (moderátor, komentátor), který slovně popisuje, co se právě odehrává a jednak režisér, který zodpovídá za obrazovou skladbu příběhu. Narativ pomáhají konstruovat znaky přítomné ve vysílání, jejichž závěrečný rozbor vede k uvědomění, které znaky vznikly na základě podobnosti či souvislosti s označovaným předmětem, a které jsou pouhou domluvou společnosti. Diskurzivní, sémiotické a narativní analýze podrobuji tři utkání českého národního týmu: Česko -...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.