Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14,720 záznamů.  začátekpředchozí14691 - 14700dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.51 vteřin. 

Inteligibilní čin v Schellingově spisu o svobodě a ve Věcích světa jako cesta morálního uskutečnění
Adámek, Petr ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Karásek, Jindřich (oponent) ; Sirovátka, Jakub (oponent)
Ve své disertaci se zabývám Schellingovou teorií inteligibilního činu ve spisu o svobodě a jeho pokračováním ve Věcích světa. Podle mne se Schelling snaží touto teorií nastínit způsob morální realizace člověka. V první kapitole objasňuji principy sebezjevení Boha (temný základ a vůle lásky) včetně fází Božího zjevení. Ve druhé kapitole se zaměřuji na Kantovu teorii inteligibilního činu v díle Náboženství v mezích pouhého rozumu. Na pozadí těchto kapitol se pokouším ve třetí (hlavní) kapitole objasnit Schellingovu teorii inteligibilního činu ve spisu o svobodě. Tento čin se odehrál před veškerým časem současně s Božím činem stvoření, ale je od něj odlišný. Skrze tento čin se člověk nachází jakoby na počátku vší existence v nerozlišené Boží vůli a volí si svou vlastní (dobrou či zlou) bytnost před veškerým bytím v čase. Podle mnoha autorů (Peetz, Hermanni atd.) Schellingovu teorii sužuje problém možné změny této bytnosti v čase. Pokud se člověk rozhodl pro dobrou nebo zlou bytnost, jeho jednotlivá jednání v čase mají nutně tutéž kvalitu. Podle nich Schellingova teorie zahrnuje důsledek, že není možná jakákoli změna mé bytnosti v čase. Ve své interpretaci se naproti tomu snažím ukázat (podobně Buchheim), že inteligibilní čin není ostrým a neměnným rozhodnutím k dobru nebo zlu. Naopak vždy je v tomto...

Krajina vzpomínání duchcovského viaduktu. Socialistická ideologie v mikrohistorické perspektivě
Pýcha, Čeněk ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Činátl, Kamil (oponent)
Práce se zabývá formami vzpomínání na střet dělnického hladového pochodu s četnickým kordonem, který se odehrál v severočeském Duchcově 4.2.1931 a při kterém zahynuli čtyři nezaměstnaní dělníci. V období československého socialismu státem podporované formy připomínání této události vytvořily komplexní soubor rámců paměti, který je na základě teorií Pierra Nory a Jana Assmanna označen jako krajina vzpomínání duchcovského viaduktu. Analýza této krajiny vzpomínání je předmětem první části práce. Druhá část práce se zaměřuje na aktéry, kteří se zapojili do konstrukce krajiny vzpomínání a ve vyjednávání, které provázelo tuto konstrukci, formulovaly své vlastní individuální či skupinové motivy. Klíčová slova: Duchcovský viadukt, krajina vzpomínání, místo paměti, kulturní paměť, komunikativní paměť, ideologie, socialismus, vyjednávání

Způsoby skončení pracovního poměru
Zemanová, Kateřina ; Štangová, Věra (vedoucí práce) ; Vysokajová, Margerita (oponent)
Způsoby skončení pracovního poměru Shrnutí Hlavním cílem diplomové práce je shrnout a popsat jednotlivé způsoby, kterými může v České republice skončit pracovní poměr, přičemž důraz je kladen na právní úkony, které vedou ke skončení pracovního poměru. V souvislosti s tím je v diplomové práci věnován prostor také relevantní judikatuře především Nejvyššího soudu České republiky. Dále jsem se zaměřila také na nedávnou novelu zákoníku práce provedenou zákonem č. 365/2011 Sb. a na změny, které s sebou tato novela přinesla v oblasti skončení pracovního poměru. Hlavními zdroji, ze kterých jsem při psaní této diplomové práce čerpala, byl zák. č. 262/2006 Sb. zákoník práce, relevantní judikáty Nejvyššího soudu České republiky a dále odborná literatura včetně článků publikovaných v odborných časopisech. Diplomová práce se skládá ze tří hlavních kapitol. V první kapitole vymezuji základní pojmy související se skončením pracovního poměru a neuvádím zde žádné dílčí závěry. Druhá kapitola diplomové práce je stěžejní a zabývám se v ní právními úkony, které mají za následek skončení pracovního poměru. V první části této kapitoly je vymezena dohoda o skončení pracovního poměru včetně jejích náležitostí a zhodnocení platné právní úpravy Ve druhé části se zabývám výpovědí z pracovního poměru včetně jejích náležitostí,...

Vzorce maskulinity a femininity u ledních hokejistek (případová studie českého hokejového týmu)
Holakovská, Eva ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Tato studie se zabývá způsoby, jak se vzorce maskulinity a femininity konstruují v genderovaných praxích ledního hokeje, v tělech ledních hokejistek a jejich genderových identifikacích a jak hráčky konstruují své genderové performance. Úvodní sekce popisuje gender jako analytickou kategorii ve sportu jako mužské doméně, v níž jsou reprodukovány a zdůrazňovány prvky tradiční maskulinity jako je fyzická síla a dominance, které jsou stavěny do protikladu vůči atributům tradiční feminity jako je zranitelnost a pasivita. Je nastíněn způsob, jak se konstituuje gender ve sportu obecně i v ledním hokeji jako maskulinním sportu, a jak se skrze ně reprodukují normativy maskulinity a femininity. Je rozpracována dynamika vztahu genderu a ledního hokeje v rámci případové studie jednoho českého ženského hokejového týmu. Studie pojednává o způsobu konstituce genderových pozic hokejistek tohoto týmu v rámci týmové dynamiky, působení normativní femininity na konstrukce tělesných performancí, pojetí tělesné zdatnosti pro hokej a genderové konformity vzhledu. Nastiňuje také genderovanost formálního ukotvení ženského hokeje prostřednictvím pravidel a hierarchických struktur, a vliv medializace a segregace sportů na ženské a mužské.


Způsoby snímání sportovních přenosů
Ptáčník, Jaroslav ; HYNEK KRÄMER, Kristian (vedoucí práce) ; Trojan, Zdeněk (oponent)
Úloha hlavního kameramana při snímání sportu jednou a více kameramai. Základní způsoby snímání sportu při jednokamerovém snímání, rozdíly při snímání více kamerami historický vývoj snímání sportu Rozmístění kamer na sportovištích. kamerové platformy, konstrukce a jejich umístění v rámci sportoviště prostředky pro pohyb kamery využívané v TV přenosu (pole cam, čipové kamery, kamerové jeřáby, lanovky,?.) situační plánky jednotlivých sportů porovnání ČR a okolí

Aktivní politika zaměstnanosti a její efekty na nezaměstnanost v regionech České republiky
Kalíšková, Klára ; Flek, Vladislav (vedoucí práce) ; Fialová, Kamila (oponent)
Aktivní politika zaměstnanosti je široce využívaným nástrojem, který slouží ke zvýšení efektivity trhu práce a řádné zaměstnanosti. Její skutečné dopady na situaci na trhu práce však nejsou jednoznačné. I přes rozsáhlou literaturu zabývající se efektivitou nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti (APZ) neexistuje jednoznačný závěr o tom, které programy aktivní politiky zaměstnanosti jsou účinné a do jaké míry. Efektivita aktivní politiky zaměstnanosti totiž závisí na mnoha okolnostech včetně charakteristik daného nástroje a charakteristik trhu práce, na kterém je implementován. Rozhodnutí ohledně míry využívání příslušných nástrojů APZ by tedy měla být založena na kvalitní a systematické evaluaci dopadů těchto nástrojů v podmínkách příslušného trhu práce. V České republice není prozatím systém pravidelného hodnocení aktivní politiky zaměstnanosti zaveden, potřeba hodnocení programů APZ je však v situaci současné hospodářské krize ještě závažnější. Rigorózní práce nabízí teoretickou i empirickou analýzu efektivity aktivní politiky zaměstnanosti. Teoretická analýza představuje ucelený model trhu práce, který vychází z poznatků dosavadní literatury a umožňuje identifikovat makroekonomické efekty programů aktivní politiky zaměstnanosti na agregátní veličiny trhu práce. Druhá část práce představuje...

Konstrukce poznatků žáky v matematice (na příkladu Pythagorovy věty)
Ulrychová, Michaela ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Coufalová, Jana (oponent) ; Hejný, Milan (oponent)
Dizertační práce se věnuje procesu konstrukce matematických poznatků u jednotlivce a skupiny žáků. Nejdříve jsou vymezeny některé pojmy, které patří mezi teoretická východiska práce (poznávací proces a jeho mechanizmus, typologie matematických poznatků, charakter matematické struktury, konstruktivistické přístupy k vyučování matematice, podnětná výuka a akční výzkum). Jsou uvedeny výsledky vybraných našich i zahraničních výzkumů týkající se problematiky konstruktivistických přístupů a též akčního výzkumu v didaktice matematiky. Metodologie práce sestává zejména z výukových experimentů, na které lze do jisté míry nahlížet jako na cykly kooperativního akčního výzkumu. Cílovou skupinou byli žáci nižšího stupně osmiletého gymnázia. Data získaná klasickými metodami kvalitativního výzkumu (participačním pozorováním, audio- a videozáznamy, artefakty, poznámky externího pozorovatele apod.) byla analyzována technikami založenými na zakotvené teorii. Výzkum přinesl výsledky trojího typu. (1) Do hloubky byly popsány kategorie individuální a společné konstrukce poznatků včetně jejich dimenzí (míra učitelova vlivu na konstrukci, spolupráce žáků, formálního uchopení poznatku žákem). Vše je ilustrováno konkrétními příklady. (2) Z hlediska metodologického byly identifikovány některé meze akčního výzkumu a byla zdůrazněna...

Mentoring v procesu stávání se učitelem
Duschinská, Karolina ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Píšová, Michaela (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
DUSCHINSKÁ, K. Mentoring v procesu stávání se učitelem. Disertační práce, PedF UK v Praze 2010. ABSTRAKT (CZ) Cílem disertační práce je analyzovat procesy mentoringu jako systému facilitace profesního učení v praktické komponentě přípravného vzdělávání učitelů v ČR. Teoretická část stručně uvádí vzdělávací kontext v České republice i v zahraničí a přináší přehled vybraných teoretických modelů mentoringu a relevantních výzkumných nálezů. Jádrem empirické části práce je návrh vlastního teoretického modelu mentoringu za využití výzkumného designu zakotvené teorie. Součástí práce je podrobný popis induktivní metodologie výzkumu, kdy byla uplatněna graduální konstrukce výzkumného vzorku pro hloubkové rozhovory a využity analytické techniky otevřeného, axiálního, selektivního a tematického kódování. Pro účely průběžné i finální vizualizace výzkumných zjištění je zvolena tvorba konceptových map prostřednictvím softwarového nástroje Cmap Tools. V práci jsou analyzovány základní pojmy a vztahy a jako centrální kategorie je identifikován mentorský vztah, prezentuje se přechodný paradigmatický model mentoringu, typologie mentorského vztahu a konečně kauzální komplexní model procesů a vztahů mentoringu. S modelem se dále pracuje aplikačním způsobem; na základě vlastní případové studie mentoringu v Nizozemsku je...

Konstrukce postav seriálu Velmi křehké vztahy na základě jejich majetkových poměrů a společenské třídy
Svobodová, Zuzana ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Konstrukce postav v seriálu Velmi křehké vztahy na základě jejich majetkových poměrů a společenské třídy" navazuje na odborné publikace vzniklé na půdě Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze, které mapují to, jak české polistopadové televizní seriály zobrazují tematiku majetku a bohatství. Teoretickou část práce tvoří poznatky ze dvou společenskovědních odvětví, a to sociologie a mediálních studií, jejichž východiska se následně střetávají ve výzkumné části této práce. Předmětem výzkumné části práce jsou epizody třetí řady seriálu Velmi křehké vztahy, které vysílala televizní stanice Prima mezi roky 2008 a 2009. K tomuto výzkumnému vzorku bylo přistoupeno kvalitativní výzkumnou technikou, konkrétně metodou zakotvené teorie. Práce se zaměřuje zejména na to, jak třídní příslušnost a majetkové poměry postav determinují jejich charakter. Pozornost je věnována také výčtu společenských tříd, které se v seriálu objevují, a nastíněny jsou oblasti společenského života, v nichž je umožněna sociální mobilita. Výzkumná číst diplomové práce se věnuje také tomu, jaká povolání jsou v seriálu nejhojněji zastoupena a jak jsou postavy zobrazovány při práci. Prostor je vyhrazen i tematice bohatství a způsobům, jimiž postavy seriálu Velmi křehké vztahy svůj majetek nabývají.