Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 164 záznamů.  začátekpředchozí144 - 153dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Identifikace systému, sensorika a implementace řídicího algoritmu pro nestabilní balancující vozidlo
Štěpánek, Jan ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výrobou nestabilního dvoukolového vozidla typu Segway, určeného pro přepravu jedné osoby a jeho zmenšené verze, vycházející z principu funkce Segway, na němž bylo možné testovat různé řídicí algoritmy. Zmenšená verze je řízena joystickem pomocí PC. Realizace je týmovou prací tří studentů. Rozdělení úkolů je popsáno v kapitole Stanovení cílů práce. Začátek práce je věnován rešeršní studii ostatních projektů na toto téma, zejména se zabývá použitými senzory, zpracováním signálů a algoritmy pro řízení. V dalších kapitolách je uveden postup výběru vhodné elektroniky a její parametry. Jedním z řešených problémů bylo určení úhlu náklonu základny vozidla, přičemž byl využit algoritmus navržený několika studenty světových univerzit. Princip algoritmu byl nastudován a v dalších kapitolách simulačně a následně i prakticky otestován. Dále se práce zabývá odhadem parametrů reálných platforem, nejdříve platformy testovací, vyrobené ze dřeva, následně pak finální, vyrobené z duralu. Odhad parametrů je realizován pomocí měřící I/O karty Humusoft MF624 pro PC. V práci je také uveden postup implementace výsledného řídicího algoritmu na mikrokontroler dsPIC, přepočet napěťových výstupů senzorů na původní měřené veličiny a návrh kalibračního algoritmu. Jelikož je vozidlo určeno pro přepravu osob, je nezbytné doplnit řízení o některé bezpečnostní algoritmy, jež by měly co nejefektivněji detekovat případné chybové stavy a zabránit tak ztrátě kontroly nad vozidlem, případně zranění přepravované osoby, či okolí.
Návrh řídícího systému motocyklu k potlačení jezdeckých chyb vedoucích k nehodám
Přibyl, Tomáš ; Liška, Jiří (oponent) ; Zuth, Daniel (vedoucí práce)
Práce řeší obecný návrh systému automatického řízení výkonu motoru a brzdného účinku motocyklu tak, aby nedocházelo ke zbytečným nebezpečným situacím a ke zlepšení jízdních vlastností a k potlačení příčin vzniku nehody vlivem chybných rozhodnutí řidiče. Je požadováno navrhnout obecný systém, založený především na návrhu senzoriky a řídících obvodů, jejich vzájemných vazeb, návrh řídícího procesoru, který bude bez vědomí řidiče zasahovat do řízení motocyklu.
Použití inerciálních snímačů pro řízení mobilních robotů
Lachnit, Zdeněk ; Ondroušek, Vít (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi použití inerciálních snímačů pro řízení pohybu a stability kolových a kráčivých mobilních robotů. V rešeršní části práce jsou popsány základní metody lokalizace mobilních robotů, je zpracována problematika stability mobilních robotů, která obsahuje přehled možných metod řízení stability mobilních robotů. Následuje popis komerčně dostupných typů MEMS akcelerometrů a gyroskopů a popis základních metod filtrace a integrace použitelných pro zpracování výstupů těchto snímačů. Dále je provedena analýza možností nasazení inerciálních snímačů pro řízení kolových a kráčivých robotu. Na závěr práce jsou uvedeny výsledky experimentů, které potvrzují použitelnost jednotlivých snímačů pro řízení mobilních robotů.
Snímače polohy s procesorem AVR
Haltuf, Martin ; Burian, František (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi měření polohy metodou inerciální navigace. Jsou zde popsány druhy senzorů využívajících tuto metodu. Největší pozornost je věnována senzoru úhlové rychlosti gyroskopu. V práci je též popsána obecná charakteristika rodiny mikrokontrolérů AVR firmy Atmel. Mikrokontrolér AVR řady ATmega je použit v návrhu jednoduchého zařízení pro měření polohy mobilního robotu pomocí digitálního gyroskopu firmy Analog Device.
Univerzální senzorová testovací platforma
Tydor, Maximilián ; Ing. Vladimír Hubík, Ph.D. (Saab Czech s.r.o.) (oponent) ; Šebesta, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou testování polovodičových inerciálních senzorů, zejména gyroskopů a akcelerometrů, ale i dalších senzorů jako jsou např. magnetometry, inklinometry apod. pro potřeby navigace v leteckém průmyslu, kde jsou na všechny systémy kladené přísné požadavky. Cílem práce je vytvořit modulární testovací platformu pro testování různých senzorů, v různých kombinacích a v různých podmínkách. Vývoj této platformy začíná od „zelené louky“ a zabývá se mechanickým provedením, elektronikou – hardwarem i řídícím algoritmem – softwarem.
Využití senzorů MEMS pro lokální určení polohy
Bobalík, Lukáš ; Sedláček, Jiří (oponent) ; Žák, Jaromír (vedoucí práce)
Náplní této diplomové práce je návrh a konstrukce „strapdown“ inerciálního navigačního sytému, který je založen na vyžití MEMS senzorů. Práce dále obsahuje popis fyzikálních zákonitostí, které se dotýkají problematiky určení polohy tělesa ve 3D prostoru na základě informace o zrychlení tělesa a o změně orientace tělesa v prostoru. Uveden je též popis matematických postupů, souvisejících s výpočtem polohy tělesa.
Quadrocopter realization
Pekarovič, Ján ; Galetka, Josef (oponent) ; Götthans, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis deals with the design of a helicopter with four rotors known as quadcopter. It describes the principles of operation and existing modifications. Part of the work is the selection of a suitable frame, remote control set, engines and propellers, battery, sensors for stabilization and detection of obstacles and microcontroller for their operation. The paper presents the concept of the specific copter design, design and simulation of printed circuit boards to their self-production, activation and testing. The final part of the thesis includes an economic assessment of the project and its comparison with competitors.
Automatická kalibrace inerciálních senzorů
Hamada, Vladimír ; Vágner, Martin (oponent) ; Macho, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací sytému pro automatickou kalibraci inerciálních senzorů. Jedná se o nástroj pro podporu vývoje zařízení s inerciálními senzory. Velký důraz je tedy kladen na konfigurovatelnost a i proto je pro výpočtovou část použit systém Matlab, se kterým jsou konstruktéři dobře seznámeni. Součástí práce je také konstrukce senzorové jednotky, která je použita jako modelová senzorová jednotka při vývoji kalibračního systému.
Měření vzdálenosti pomocí senzorů mobilního telefonu
Hubr, Ivo ; Endrle, Pavel (oponent) ; Lattenberg, Ivo (vedoucí práce)
Vzdálenost a s ní související parametry mohou být měřeny konkrétními senzory mobilního zařízení. Úvod práce se zaměřuje na popis těchto senzorů a vlivů na jejich přesnost. K měření vzdálenosti existuje řada vhodných postupů, které jsou v práci popsány a demonstrovány zdrojovými kódy realizované aplikace pro platformu Android. Projekt pracuje celkem se třemi senzory, kterými jsou akcelerometr, magnetometr a fotoaparát. Hlavním cílem této práce je definice a aplikace metod pro měření vzdálenosti použitím příslušných senzorů.
Modelování inerciálních snímačů
Trličík, Jakub ; Klusáček, Stanislav (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením a modelováním MEMS inerciálních snímačů. V této práci jsou uvedeny základní principy inerciálních snímačů spolu s jejich nejčastěji se vyskytujícími chybami. Dále je proveden průzkum trhu, pomocí kterého byly vybrány snímače pro měření. Následují dvě kapitoly uvádějící metody testování a modelování inerciálních snímačů. Nejrozsáhlejší částí práce je prezentace naměřených výsledků, kdy byly provedeny statické měření Allanovy odchylky, zemské rotace, teplotní závislosti nuly snímačů a dynamické testy citlivosti gyroskopu v závislosti na teplotě. V poslední části práce je prezentován návrh chybového modelu snímače pomocí autokorelačních funkcí a Allanovy odchylky se zhodnocením dosaţených výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 164 záznamů.   začátekpředchozí144 - 153dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.