Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14,223 záznamů.  začátekpředchozí14214 - 14223  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.73 vteřin. 

Vliv zavedení placeného obsahu na zpravodajský server IHNED.cz
Janíková, Simona ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Němeček, Tomáš (oponent)
Diplomová práce shrnuje vliv zavedení placeného obsahu na server ihned.cz, který je webovou mutací deníku Hospodářské noviny. Vliv paywallu sleduje v období od srpna 2014 do dubna 2015. Za zavedením paywallu byla snaha ukázat, že obsah tvořený na serveru má hodnotu. V teoretické části se práce zabývá novými výzvami médií, které tvoří jak finanční tak technologické změny, popisuje rostoucí komercializaci a reakci médií v podobě konvergence a konceptu digital-first. Práce se opírá o přístup politické ekonomie médií. Zabývá se zpoplatněním obsahu, ochotou čtenářů za obsah médií na internetu platit, možnostmi tradičních i alternativních příjmů médií, a příklady deníků, které paywall zavedly. V praktické části práce popisuje, jaký vliv mělo zavedení placeného obsahu na ekonomické výsledky, konkrétně na webové předplatné, inzerci a hospodářské výsledky vydavatelství Economia. Zabývá se také vlivem paywallu na návštěvnost serveru ihned.cz, kterou sleduje skrze počet page views, visits a reálných a unikátních uživatelů, na čtenost rubrik serveru a na práci novinářů. Součástí praktické části práce jsou kromě statistických dat a reportů také rozhovory s vedoucími pracovníky vydavatelství a redakce. Klíčová slova paywall, placený obsah, ihned.cz, Economia, sloučení redakcí, předplatné, návštěvnost, inzerce,...

Analýza nejlépe hodnocených příspěvků v diskuzích na českých internetových zpravodajských serverech
Šponer, Jakub ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Cílem práce je zjistit, jak vypadá nejlépe hodnocený příspěvek v diskuzích tří českých zpravodajských online serverů - idnes.cz, novinky.cz a aktualne.cz. Nejlépe ohodnocený komentář byl analyzován z hlediska pěti kritérií - zda souvisí s tématem článku, zda obsahuje vulgarismy, zda se v něm objevuje ironie nebo humor, zda příspěvek vyjadřuje nesouhlas s tvrzením článku a zda diskutující ve svém komentáři vyjadřuje své vlastní zjednodušené závěry, případně svá vlastní řešení problému. K analýze a zhodnocení bylo využito prvků kvantitativního i kvalitativního výzkumu a zjištěné poznatky byly převedeny i do grafické podoby. Podle výsledků ze všech tří serverů je ideální příspěvek takový, který souvisí s tématem, neobsahuje vulgarismy ani humor, souhlasí s tvrzením článku a obsahuje zjednodušené závěry či vlastní řešení. Výsledky říkají mnohé o preferencích přispěvatelů do online diskuzí a mohou být nápomocné při dalším výzkumu jejich chování, zároveň mohou inspirovat k detailnějšímu výzkumu jednotlivých fenoménů napříč celým diskuzním vláknem. V kontextu nárůstajícího vlivu internetu a internetových médií může být analýza preferencí uživatelů online médií přínosnou nejen pro další výzkum, ale rovněž pro samotná média.

Bedtime story and sleep! Regulating the use of television in raising children under 6 years of age
Švecová, Martina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Rigorózna práca: "Večerníček a do postele! Regulácia užívania televízie vo výchove dieťaťa do šiestich rokov" popisuje spôsob a intenzitu, akými rodičia regulujú detské pozeranie televíznych programov. Nakoľko však televízor (ako vec) už dávno nie je v našich domácnostiach jediným zobrazovacím zariadením a televízia (ako inštitúcia) jediným vysielateľom televíznych obsahov, práca zahŕňa aj pozeranie programov na ostatných zobrazovacích zariadeniach ako počítač, tablet, notebook a smartphone, ktoré sú pripojiteľné k internetu. Cieľová skupina, na ktorú sa v práci zameriavam, sú deti od 0 do 6 rokov. Vychádzam z dvoch hypotéz. Prvá je, že rodičia majú tendenciu deti "odkladať" pred televíziu a to z rôznych dôvodov. Druhá hypotéza predpokladá, že rodičia nevenujú pozornosť času a typom programov, ktoré dieťa pozerá. A to už v jeho rannom veku, kedy je najzraniteľnejšie. Teoretická časť sa skladá z dvoch kapitol. Prvá popisuje aké miesto a význam má televízor (ako vec), televízia (ako inštitúcia) a televízne programy (ako sledované audiovizuálne obsahy) v našich domácnostiach a venuje sa vplyvom televízie na socializáciu dieťaťa v rodine. Druhá kapitola popisuje pozitívne aj negatívne vplyvy médií (televíznych programov) na deti v skúmanej vekovej kategórií. Zaoberá sa tiež špecifickými vlastnosťami...

New internet humours
Tomášová, Lucia ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Práca sa zaoberá javom nového digitálneho sveta - internetovým mémom. Ide o koncepty šíriace sa od užívateľa k užívateľovi prostredníctvom nových médií. Ako zdroj mémov slúžil klub Nové internetové humory z diskusného fóra nyx, na pár vybraných príkladoch uvádzame, v čom sa líšia od tradičného poňatia humoru, prípadne komunikácie vo všeobecnosti.

Písmo a medialita
Krtilová, Kateřina ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Východiskem této práce jsou tendence v současné filosofii a kulturní teorii, které se zabývají proměnami západní společnosti spojenými s rozvojem elektronických médií či tzv. nových technologií na jedné rovině, proměnami kulturních vzorců (komunikace, estetiky, výkladových modelů apod.) na rovině druhé.

Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo
Šťastná, Alžběta ; Kartous, Bohumil (oponent) ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo" pojednává o všeobecně nejvyužívanějším nástroji oboru public relations, kterým jsou tiskové zprávy. Cílem mé bakalářské práce je v teoretické části definovat obor public relations a k pochopení podstaty oboru analyzovat, z jakých konceptů se skládá. Zaměřuji se především na vývoj veřejného mínění. Dále se věnuji nástinu historie oboru public relations, proč vznikl a jak se v průběhu historie formoval, včetně významu public relations v soudobé společnosti. V druhé teoretické části popisuji spolupráci se sdělovacími prostředky, protože obor public relations je založen na principu, že veřejnost lze ovlivnit zejména prostřednictvím masových médií. Popisuji techniky a formy oboru public relations, především se věnuji tiskovým zprávám. Poslední teoretická část pojednává velmi stručně o mediálních teoriích a analyzuje činnost médií, které ovlivňují četné vnitřní a vnější vlivy rozhodující o finální podobě sdělení. V případové studii - kvalitativní analýze - jsem se pokusila analyzovat náhodně vybrané tiskové zprávy v omezeném 4 měsíčním časovém období, které byly posléze otištěny v denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo. Konkrétně sleduji následujících pět...

Klíč - zpravodaj městské části Praha 11 1993-2008
Kroupa, Tomáš ; Kocourková, Lucie (oponent) ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Klíč - zpravodaj městské části Praha 11 1993 - 2008" pojednává o lokálním tištěném radničním listu Klíč. List vychází pravidelně od roku 1993. Titul přináší informace od místního úřadu, který jej vydává. Kvantitativní analýzou byl zkoumán vzorek z let 1993 až 2008. Analýza hledala odpovědi na otázky, jak se titul vyvíjí a v jakém rozsahu informuje o vybraných tématech. Práce popisuje lokální média obecně. Stručně se věnuje historii tištěných zpravodajských lokálních médií v Praze. Dále se stručně věnuje i radničním listům okolních městských částí kolem Prahy 11.

Mezi filmem a počítačovou hrou: odlišnosti a podobnosti způsobů vyprávění
Moravec, Ondřej ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (oponent)
S nárůstem mediální konvergence mezi videohrami a filmem vyvstává i otázka, v čem jsou si obě média podobná z hlediska vyprávěcích způsobů. Zatímco četné práce se věnují vizuálně-stylistickým podobnostem obou médií, cílem této práce je věnovat se právě čistě vyprávěcím technikám. Na základě dvou případových studií (filmů Na hraně zítřka /2014/ a Memento /2000/) poté práce zkoumá, do jaké míry lze videoherní narativní principy uplatňovat i ve filmovém vyprávění.

Live Cinema a jeho subžánr Filmově-divadelní performance
Walterová, Zuzana ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; Havlíček, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci zkoumám fenomén Live Cinema, nikoliv však pouze jako žánr nových médií. Pokouším se tento pojem konfrontovat s možným novým užitím na poli filmově-divadelní performance. Cestu ke správnému pochopení smyslu živého kina hledám v prozkoumání jeho předchůdců. První část věnuji historii Live Cinema z pohledu filmu. V druhé se naopak zaobírám prozkoumání dějin tohoto fenoménu z pohledu divadla. Ve třetí, závěrečné části popisuji vlastní praktické zkušenosti s tvorbou filmu na divadle.

Analýza marketingové komunikace na vybraném trhu ČR perspektivou parciálních strategií dle Kotlera
Kouba, Václav ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Cílem práce je analyzovat masmediální marketingovou komunikaci firem v pozicích lídra, vyzyvatele, následovatele a výklenkáře na českém automobilovém trhu. Analýza bude provedena na základě dat o reklamách v televizi, rádiu a tisku zadaných automobilkami v období roku 2014 a informacích o registracích výrobců ve stejném období. Informace o registracích společně s charakteristikami jednotlivých značek budou výchozími podklady pro rozřazení značek dle Kotlerových rolí do skupin. Skupiny pak budou podrobeny analýze komunikačních aktivit v televizi, rádiu a tisku. Závěrem bude zhodnoceno, zda firmy komunikují správně s ohledem na svou pozici. Případně budou navržena doporučení pro změnu této komunikace.