|
Vliv zavedení placeného obsahu na zpravodajský server IHNED.cz
Janíková, Simona ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Němeček, Tomáš (oponent)
Diplomová práce shrnuje vliv zavedení placeného obsahu na server ihned.cz, který je webovou mutací deníku Hospodářské noviny. Vliv paywallu sleduje v období od srpna 2014 do dubna 2015. Za zavedením paywallu byla snaha ukázat, že obsah tvořený na serveru má hodnotu. V teoretické části se práce zabývá novými výzvami médií, které tvoří jak finanční tak technologické změny, popisuje rostoucí komercializaci a reakci médií v podobě konvergence a konceptu digital-first. Práce se opírá o přístup politické ekonomie médií. Zabývá se zpoplatněním obsahu, ochotou čtenářů za obsah médií na internetu platit, možnostmi tradičních i alternativních příjmů médií, a příklady deníků, které paywall zavedly. V praktické části práce popisuje, jaký vliv mělo zavedení placeného obsahu na ekonomické výsledky, konkrétně na webové předplatné, inzerci a hospodářské výsledky vydavatelství Economia. Zabývá se také vlivem paywallu na návštěvnost serveru ihned.cz, kterou sleduje skrze počet page views, visits a reálných a unikátních uživatelů, na čtenost rubrik serveru a na práci novinářů. Součástí praktické části práce jsou kromě statistických dat a reportů také rozhovory s vedoucími pracovníky vydavatelství a redakce. Klíčová slova paywall, placený obsah, ihned.cz, Economia, sloučení redakcí, předplatné, návštěvnost, inzerce,...
|
|
Analýza nejlépe hodnocených příspěvků v diskuzích na českých internetových zpravodajských serverech
Šponer, Jakub ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Cílem práce je zjistit, jak vypadá nejlépe hodnocený příspěvek v diskuzích tří českých zpravodajských online serverů - idnes.cz, novinky.cz a aktualne.cz. Nejlépe ohodnocený komentář byl analyzován z hlediska pěti kritérií - zda souvisí s tématem článku, zda obsahuje vulgarismy, zda se v něm objevuje ironie nebo humor, zda příspěvek vyjadřuje nesouhlas s tvrzením článku a zda diskutující ve svém komentáři vyjadřuje své vlastní zjednodušené závěry, případně svá vlastní řešení problému. K analýze a zhodnocení bylo využito prvků kvantitativního i kvalitativního výzkumu a zjištěné poznatky byly převedeny i do grafické podoby. Podle výsledků ze všech tří serverů je ideální příspěvek takový, který souvisí s tématem, neobsahuje vulgarismy ani humor, souhlasí s tvrzením článku a obsahuje zjednodušené závěry či vlastní řešení. Výsledky říkají mnohé o preferencích přispěvatelů do online diskuzí a mohou být nápomocné při dalším výzkumu jejich chování, zároveň mohou inspirovat k detailnějšímu výzkumu jednotlivých fenoménů napříč celým diskuzním vláknem. V kontextu nárůstajícího vlivu internetu a internetových médií může být analýza preferencí uživatelů online médií přínosnou nejen pro další výzkum, ale rovněž pro samotná média.
|
|
Bedtime story and sleep! Regulating the use of television in raising children under 6 years of age
Švecová, Martina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Rigorózna práca: "Večerníček a do postele! Regulácia užívania televízie vo výchove dieťaťa do šiestich rokov" popisuje spôsob a intenzitu, akými rodičia regulujú detské pozeranie televíznych programov. Nakoľko však televízor (ako vec) už dávno nie je v našich domácnostiach jediným zobrazovacím zariadením a televízia (ako inštitúcia) jediným vysielateľom televíznych obsahov, práca zahŕňa aj pozeranie programov na ostatných zobrazovacích zariadeniach ako počítač, tablet, notebook a smartphone, ktoré sú pripojiteľné k internetu. Cieľová skupina, na ktorú sa v práci zameriavam, sú deti od 0 do 6 rokov. Vychádzam z dvoch hypotéz. Prvá je, že rodičia majú tendenciu deti "odkladať" pred televíziu a to z rôznych dôvodov. Druhá hypotéza predpokladá, že rodičia nevenujú pozornosť času a typom programov, ktoré dieťa pozerá. A to už v jeho rannom veku, kedy je najzraniteľnejšie. Teoretická časť sa skladá z dvoch kapitol. Prvá popisuje aké miesto a význam má televízor (ako vec), televízia (ako inštitúcia) a televízne programy (ako sledované audiovizuálne obsahy) v našich domácnostiach a venuje sa vplyvom televízie na socializáciu dieťaťa v rodine. Druhá kapitola popisuje pozitívne aj negatívne vplyvy médií (televíznych programov) na deti v skúmanej vekovej kategórií. Zaoberá sa tiež špecifickými vlastnosťami...
|
|
New internet humours
Tomášová, Lucia ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Práca sa zaoberá javom nového digitálneho sveta - internetovým mémom. Ide o koncepty šíriace sa od užívateľa k užívateľovi prostredníctvom nových médií. Ako zdroj mémov slúžil klub Nové internetové humory z diskusného fóra nyx, na pár vybraných príkladoch uvádzame, v čom sa líšia od tradičného poňatia humoru, prípadne komunikácie vo všeobecnosti.
|
|
Písmo a medialita
Krtilová, Kateřina ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Východiskem této práce jsou tendence v současné filosofii a kulturní teorii, které se zabývají proměnami západní společnosti spojenými s rozvojem elektronických médií či tzv. nových technologií na jedné rovině, proměnami kulturních vzorců (komunikace, estetiky, výkladových modelů apod.) na rovině druhé.
|
|
Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo
Šťastná, Alžběta ; Kartous, Bohumil (oponent) ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo" pojednává o všeobecně nejvyužívanějším nástroji oboru public relations, kterým jsou tiskové zprávy. Cílem mé bakalářské práce je v teoretické části definovat obor public relations a k pochopení podstaty oboru analyzovat, z jakých konceptů se skládá. Zaměřuji se především na vývoj veřejného mínění. Dále se věnuji nástinu historie oboru public relations, proč vznikl a jak se v průběhu historie formoval, včetně významu public relations v soudobé společnosti. V druhé teoretické části popisuji spolupráci se sdělovacími prostředky, protože obor public relations je založen na principu, že veřejnost lze ovlivnit zejména prostřednictvím masových médií. Popisuji techniky a formy oboru public relations, především se věnuji tiskovým zprávám. Poslední teoretická část pojednává velmi stručně o mediálních teoriích a analyzuje činnost médií, které ovlivňují četné vnitřní a vnější vlivy rozhodující o finální podobě sdělení. V případové studii - kvalitativní analýze - jsem se pokusila analyzovat náhodně vybrané tiskové zprávy v omezeném 4 měsíčním časovém období, které byly posléze otištěny v denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo. Konkrétně sleduji následujících pět...
|
|
Klíč - zpravodaj městské části Praha 11 1993-2008
Kroupa, Tomáš ; Kocourková, Lucie (oponent) ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Klíč - zpravodaj městské části Praha 11 1993 - 2008" pojednává o lokálním tištěném radničním listu Klíč. List vychází pravidelně od roku 1993. Titul přináší informace od místního úřadu, který jej vydává. Kvantitativní analýzou byl zkoumán vzorek z let 1993 až 2008. Analýza hledala odpovědi na otázky, jak se titul vyvíjí a v jakém rozsahu informuje o vybraných tématech. Práce popisuje lokální média obecně. Stručně se věnuje historii tištěných zpravodajských lokálních médií v Praze. Dále se stručně věnuje i radničním listům okolních městských částí kolem Prahy 11.
|
|
Mezi filmem a počítačovou hrou: odlišnosti a podobnosti způsobů vyprávění
Moravec, Ondřej ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (oponent)
S nárůstem mediální konvergence mezi videohrami a filmem vyvstává i otázka, v čem jsou si obě média podobná z hlediska vyprávěcích způsobů. Zatímco četné práce se věnují vizuálně-stylistickým podobnostem obou médií, cílem této práce je věnovat se právě čistě vyprávěcím technikám. Na základě dvou případových studií (filmů Na hraně zítřka /2014/ a Memento /2000/) poté práce zkoumá, do jaké míry lze videoherní narativní principy uplatňovat i ve filmovém vyprávění.
|
|
Live Cinema a jeho subžánr Filmově-divadelní performance
Walterová, Zuzana ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; Havlíček, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci zkoumám fenomén Live Cinema, nikoliv však pouze jako žánr nových médií. Pokouším se tento pojem konfrontovat s možným novým užitím na poli filmově-divadelní performance. Cestu ke správnému pochopení smyslu živého kina hledám v prozkoumání jeho předchůdců. První část věnuji historii Live Cinema z pohledu filmu. V druhé se naopak zaobírám prozkoumání dějin tohoto fenoménu z pohledu divadla. Ve třetí, závěrečné části popisuji vlastní praktické zkušenosti s tvorbou filmu na divadle.
|
|
Analýza marketingové komunikace na vybraném trhu ČR perspektivou parciálních strategií dle Kotlera
Kouba, Václav ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Cílem práce je analyzovat masmediální marketingovou komunikaci firem v pozicích lídra, vyzyvatele, následovatele a výklenkáře na českém automobilovém trhu. Analýza bude provedena na základě dat o reklamách v televizi, rádiu a tisku zadaných automobilkami v období roku 2014 a informacích o registracích výrobců ve stejném období. Informace o registracích společně s charakteristikami jednotlivých značek budou výchozími podklady pro rozřazení značek dle Kotlerových rolí do skupin. Skupiny pak budou podrobeny analýze komunikačních aktivit v televizi, rádiu a tisku. Závěrem bude zhodnoceno, zda firmy komunikují správně s ohledem na svou pozici. Případně budou navržena doporučení pro změnu této komunikace.
|