Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Labyrint Borges - Eco
Nováková, Šárka ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
Cílem práce je definovat pojem labyrintu tak, jak jej vidí Umberto Eco (především ve svých Poznámkách ke Jménu růže) a J. L. Borges ve svých povídkách. Pojem labyrintu jako metafory pro textové universum je v dalších kapitolách uveden do širších souvislostí. Koncept "labyrintu" a "Knihovny" úzce souvisí zejména s dekonstruktivní linií filosofie a druhá část je pojata jako vymezení filosofických východisek těchto pojmů. Tento úsek se zároveň zabývá možnostmi, jakými lze čtenářův pohyb po intertextovém labyrintu realizovat: jeho strategií (Lyotard), způsobem (Derrida) a potenciálním omezením (Eco). Podstatnou součástí je rovněž reflexe pojmu labyrintu v jednom z médií a to konkrétně ve filmu. Rozbory vybraných snímků jsou zaměřeny především na ty elementy, které souvisejí s daným tématem (bludiště, kniha, intertextualita...) a jistým způsobem jej odrážejí.
Písmo a medialita
Krtilová, Kateřina ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Východiskem této práce jsou tendence v současné filosofii a kulturní teorii, které se zabývají proměnami západní společnosti spojenými s rozvojem elektronických médií či tzv. nových technologií na jedné rovině, proměnami kulturních vzorců (komunikace, estetiky, výkladových modelů apod.) na rovině druhé.
Tištěná média jako zprostředkovatel vlivu PR
Laňková, Eva ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Tato práce vychází jak z oblasti teorie médií, tak z marketingu a sociologie. Cílem je ukázat, že je vliv Public relations v tištěných médiích prokazatelný a že je možné objevit stejné vlivy v médiích pro různé cílové skupiny. První část práce je zaměřena teoreticky a věnuje se médiím, vybraným teoriím vlivu médií, přehledu mediálního tištěného trhu v ČR a samotnému Public relations, které autorka zasazuje do širších marketingových souvislostí. Druhou, praktickou část práce tvoří zaprvé ukázka vlivu Public relations navazujícího na dvě vybrané tiskové konference (autorka měla osobní přístup k informacím), a zadruhé hledání jeho působení v rámci dvou vybraných ženských časopisů zaměřených na životní styl, neboť tyto měsíčníky obsahují ve velké míře tzv. produktové Public relations, které je dobře rozpoznatelné i v případě, že nejsou k dispozici všechny informace určené pro média.
Labyrint Borges - Eco
Nováková, Šárka ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
Cílem práce je definovat pojem labyrintu tak, jak jej vidí Umberto Eco (především ve svých Poznámkách ke Jménu růže) a J. L. Borges ve svých povídkách. Pojem labyrintu jako metafory pro textové universum je v dalších kapitolách uveden do širších souvislostí. Koncept "labyrintu" a "Knihovny" úzce souvisí zejména s dekonstruktivní linií filosofie a druhá část je pojata jako vymezení filosofických východisek těchto pojmů. Tento úsek se zároveň zabývá možnostmi, jakými lze čtenářův pohyb po intertextovém labyrintu realizovat: jeho strategií (Lyotard), způsobem (Derrida) a potenciálním omezením (Eco). Podstatnou součástí je rovněž reflexe pojmu labyrintu v jednom z médií a to konkrétně ve filmu. Rozbory vybraných snímků jsou zaměřeny především na ty elementy, které souvisejí s daným tématem (bludiště, kniha, intertextualita...) a jistým způsobem jej odrážejí.
Písmo a medialita
Krtilová, Kateřina ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Východiskem této práce jsou tendence v současné filosofii a kulturní teorii, které se zabývají proměnami západní společnosti spojenými s rozvojem elektronických médií či tzv. nových technologií na jedné rovině, proměnami kulturních vzorců (komunikace, estetiky, výkladových modelů apod.) na rovině druhé.

Viz též: podobná jména autorů
6 Hubík, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.