Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  začátekpředchozí133 - 142další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdravotnický záchranář pohledem středoškolského studenta
FALTUSOVÁ, Magdaléna
Bakalářská práce nese název ? Zdravotnický záchranář pohledem středoškolského studenta. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické je podrobně popsána definice a osobnost zdravotnického záchranáře, jeho kompetence vývoj oboru, možnosti studia oboru, dále pak i samotné studium oboru Zdravotnický záchranář. Kapitola studium je ještě rozdělena na teoretickou výuku, kde jsou popsány detailněji předměty, které musí studenti absolvovat a na praktickou výuku, kde jsou zmíněny školní odborné praxe a praxe individuální, které studující plní též. V praktické části je zmínka i o kurzech, které studenti navštěvují. Následující kapitola pojednává o možnostech uplatnění absolventů oboru Zdravotnický záchranář. Absolventi mohou pracovat v rámci zdravotnické záchranné služby na pozici operátor/dispečer, ve výjezdových posádkách, nebo v nemocničním prostředí na akutních lůžkách. V kapitole s názvem ? Zdravotnický záchranář v pracovním procesu, jsou zahrnuty podkapitoly - přijetí do zaměstnání, nástupní praxe absolventa, náplň práce a platové ohodnocení. Dále je zde rozebrán - student, střední škola, vysoká škola a motivace ke studiu. Věnuji se také veletrhům vysokých škol a informacím, které studentům mohou poskytnout. A poslední část teoretické části pojednává o celkové informovanosti středoškolských studentů o zdravotnickém záchranáři. Druhá část práce, je část praktická. Pro praktickou část této bakalářské práce byla použita kvantitativní metoda výzkumu, která byla provedena formou dotazníkového šetření. Dotazník byl anonymní a byl určen studentům končících ročníků střední zdravotnické školy a vybraného gymnázia v Českých Budějovicích. Výzkumné otázky byly zaměřeny na znalosti studentů ohledně Zdravotnického záchranáře, jeho studia a následné pracovní náplně. Celkem bylo rozdáno 130 dotazníků, jejich návratnost činila 82%. Pro konečné zpracování bylo použito 106 dotazníků (100%). Z toho 55 dotazníků ze zdravotnické školy a 51 dotazníků z gymnázia. Výsledky byly zpracovány do grafické podoby, ve které byly porovnány znalosti o zdravotnickém záchranáři, zdravotnickými a nezdravotnickými obory. Cíl práce byl, zmapovat pohled a představy potencionálních studentů oboru Zdravotnický záchranář na studium a vlastní práci zdravotnického záchranáře. A hypotéza zněla: studenti středních zdravotnických škol mají lepší představu o studiu a práci zdravotnického záchranáře, než studenti jiných středních škol. V dotazníku se objevily například tyto otázky: Myslíte si, že je v rámci studia oboru Zdravotnický záchranář povinná i praxe v době letních prázdnin?, Musí ZZ ovládat i ošetřovatelské činnosti všeobecných sester?, Jaká je náplň práce ZZ kromě přímé práce s pacientem?, Myslíte si, že práce ZZ prezentovaná v TV?, Kdo může tvořit výjezdové posádky vozů zdravotnické záchranné služby? Hypotéza může být z procentuálního hlediska výsledků potvrzena. Můžeme však konstatovat, že správnost výsledných odpovědí zdravotnických oborů, byly pravdivější jen o bezvýznamné procento. Z toho lze vyvodit závěr, že celková informovanost studentů o studiu a práci zdravotnického záchranáře je stále malá a mohla by být rozhodně vyšší. Domnívám se proto, že tato bakalářská páce, může být zajímavým zdrojem informací jak pro studenty zajímající se o studijní obor Zdravotnický záchranář, tak i pro středoškolské pedagogy, kteří zastávají funkci poradce v oblasti dalšího vzdělávání. Dále by tato práce mohla posloužit i jako impuls vysokým školám, které obor Zdravotnický záchranář nabízejí, aby ho prezentovali kvalitněji, hlavně na internetových stránkách, které studenti navštěvují nejvíce. Na základě výzkumného šetření, které je součástí této práce, byl vypracován podrobnější informační leták, pro validní zvýšení informovanosti. Ten je určen hlavně pro zájemce o studijní obor Zdravotnický záchranář.
Kritéria výběru vysoké školy u žáků středních škol v Českých Budějovicích
HYPŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku volby vysoké školy u žáků ukončujících střední školy v Českých Budějovicích. Cílem je provést analýzu faktorů ovlivňujících rozhodnutí výběru následného studia na vysokých školách. Důraz je kladen na zjištění hlavního motivu pro studium na vysokých školách. V teoretické časti je zmapována odborná literatura, která pohlíží na žáka střední školy jako na jedince ve vývojovém období adolescence. Dále se tato část věnuje především dalším možnostem studia po zakončení střední školy. V poslední části jsou uvedeny výsledky z již provedeného výzkumného šetření. Autorka se v praktické části zabývá zjištěnými výsledky výzkumu ve vztahu ke stanoveným výzkumným předpokladům a hypotézám. Součástí práce je i návrhová část, která se snaží nastínit možnosti ke zlepšení situace právě v oblasti související s podáváním přihlášek ke studiu na vysoké školy.
Vysokoškolský student z hlediska jeho osobnostního vývoje a rozvoje
RZESZUTKOVÁ, Eva
Diplomová práce s názvem: "Vysokoškolský student z hlediska jeho osobnostního vývoje a rozvoje", se zabývá především osobností vysokoškolského studenta. Jeho motivací ke studiu, jeho hodnotovou orientací a také vnitřními a vnějšími faktory, které na něj v průběhu jeho studia působí. V diplomové práci jsou taktéž vymezené věkové zvláštnosti studenta. Část práce je věnována legislativě, která se týká studenta vysoké školy, zákon 111/1998 o vysokých školách a koncepční dokumenty MŠMT. V empirické části diplomové práce je prezentován kvantitativní výzkum, který pomocí dotazníkového šetření zkoumal motivaci, hodnotové orientace studentů a subjektivní pohled studentů na jejich osobnostní vývoj a rozvoj.
Postoje studentů k přednášejícím Jihočeské univerzity
LINHARTOVÁ, Martina
Tato diplomová práce přináší informace o tom, jak studenti vybraných fakult Jihočeské univerzity hodnotí své vyučující, jaké postoje si k nim utváří, čemu přisuzují význam a jaké požadavky na vyučující kladou. V teoretické části se věnuji postojům, učitelství, osobnosti pedagoga a studenta, současnému terciárnímu vzdělávání v České republice a vzájemnému vztahu studentů a pedagogů. Empirická část představuje kvantitativní výzkum, který jsem realizovala prostřednictvím sémantického diferenciálu. Zde popisuji charakteristiku souboru a výzkumný vzorek. Dále přináším výsledky získaných dat a informace o tom, jaké postoje mají studenti ke svým vyučujícím. Sběr dat proběhl v březnu 2012 formou dotazníků. Výzkum byl realizován na Jihočeské univerzitě, fakultách Pedagogické, Zdravotně sociální a Teologické. V rámci daných fakult byly na každé vybrány studijní obory s podobným zaměřením. Celkem bylo rozdáno 240 dotazníků. Návratnost byla 75% tedy celkem 180 dotazníků. Pro výzkum byly stanoveny tři hypotézy. První hypotéza předpokládala, že studium preferovaného oboru pozitivně ovlivňuje postoje studentek a studentů k vyučujícím a provedený výzkum hypotézu potvrdil. Druhá hypotéza tvrdila, že studenti studující prestižní obor hodnotí vyučující pozitivněji než studenti studující neprestižní obor. Tato hypotéza se nepotvrdila. Třetí hypotéza byla, že studentky jsou méně kritické při hodnocení vyučujících než studenti. Provedený výzkum ani tuto hypotézu nepotvrdil. Práci bude možné využít pro komparaci postojů studentek a studentů jednotlivých fakult Jihočeské univerzity a pro publikační činnost.
Systém financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU
Tomcová, Lucie ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Nový, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá popisem a analýzou systému financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU. Nejprve se zaměřuje na význam a pojetí vzdělání a vzdělávání včetně zařazení v rámci teorie statků. V další části charakterizuje systém vysokého školství, analyzuje jeho financování a komparuje srovnávané země. Závěrečná část je zaměřena na představení a hodnocení připravovaných změn zákonů o vysokém školství, následně aplikuje získané poznatky a navrhuje možné změny systému financování v České republice.
Vzdělávání učitelů vyšších sekundárních škol v ČR
Papežová, Petra ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou přípravy těch absolventů středních škol, kteří usilují o získání kvalifikace pro výkon učitelské profese. Autorka vychází z dostupných materiálů, týkajících se přípravy budoucích učitelů na výkon učitelské profese, popisuje danou problematiku a objasňuje pojmy s ní spojené. Jádrem práce je analýza konkrétních metod, jimiž vysoké školy nepedagogického zaměření zajišťují přípravu budoucích učitelů v České republice. Práce prezentuje a hodnotí fakta v historickém kontextu a porovnává dnešní dostupnost požadovaného vzdělání s minulými obdobími.
Strategie marketingové komunikace vysokoškolské instituce s důrazem na využití stakeholder managementu
Slabá, Marie ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Kovář, František (oponent) ; Štarchoň, Peter (oponent)
Disertační práce řeší problematiku marketingové komunikace vysokoškolských institucí. Do této doby nebyla problematice komunikace vysokoškolských subjektů věnována dostatečná pozornost, což bylo hlavním důvodem pro výběr a řešení tématu dizertační práce. Marketingová komunikace vysokoškolských subjektů je chápána jako komplexní problém zapadající do strategického marketingu uvedených institucí. Hlavní důraz je kladen na plánování marketingové komunikace vysokoškolského subjektu. Dizertace vychází z nejnovějších poznatků v oblasti teorie marketingové komunikace jako součásti marketing managementu. Disertace je založena na analýze a mapování klíčových skupin stakeholderů prostřednictvím Metodiky Stakeholder Circle. Disertační práce je rozčleněna do čtyř hlavních kapitol. První kapitola analyzuje současný stav zkoumané problematiky v ČR i zahraničí. Druhá kapitola vymezuje předmět zkoumání disertační práce, přínosy autorky na úrovni teoretické i praktické a cíle disertační práce. Třetí kapitola podrobně rozebírá metodiku práce a použité vědecké metody i hypotézy, které byly pro další zkoumání stanoveny. Výsledky a interpretace vlastního zkoumání autorky jsou shrnuty v kapitole čtvrté. V závěru této kapitoly jsou verifikovány hypotézy a navržena opatření. V závěru práce jsou shrnuty přínosy disertační práce a naplnění formulovaných cílů.
Reputace Vysoké školy ekonomické v Praze
Zubatý, Jan ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Lorencová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou reputace vysoké školy. Teoretická část se zabývá definicí pojmu reputace a jeho vymezením vůči image, identitě a značce, popisuje metody hodnocení všech těchto pojmů v kontextu vysokých škol. Dále je popsán význam reputace pro veřejné instituce a vysoké školy. Cílem výzkumu v praktické části bylo zjistit reputaci Vysoké školy ekomické v Praze (VŠE) u několika skupin stakeholderů. Druhým cílem bylo analyzovat reputaci pražských soukromých ekonomických škol konkurujících VŠE. Metodou výzkumu bylo dotazníkové šetření pro 3 skupiny stakeholderů: studenty VŠE, studenty jiných vysokých škol a zaměstnavatele. Výsledek výzkumu potvrdil hypotézy že reputace soukromých škol zhoršuje jejich konkurenční postavení. Potvrdila se také hypotéza o špatné reputaci VŠE mezi studenty ostatních škol ale velmi dobré reputaci u zaměstnavatelů. V závěru práce byly doporučeny možné kroky VŠE pro zlepšení reputace.
Analýza poptávky studentů vysokých škol v cestovním ruchu
Štefanová, Zdeňka ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Voříšková, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu dotazníků, které se týkají poptávky studentů vysokých škol v cestovním ruchu. První část se zabývá cestovním ruchem obecně. Je zde popsána krátká historie a trendy sociálních sítí na internetu, které úzce souvisí s cestovním ruchem a novou formou komunikace mezi mladými lidmi. Dále je kapitola věnována typologii v rámci cestovního ruchu, která je důležitá pro samotnou analýzu. Ve druhé kapitole je pozornost věnována rozboru povinností studenta a jeho práv na vysoké škole, dále je v této kapitole definováno české vysoké školství. Třetí část se věnuje rozboru dotazníkového šetření, které bylo vytvořeno přímo pro tuto bakalářskou práci a charakterizuje preference vysokoškolských studentů v cestovním ruchu.
Metodické postupy procesní analýzy
Ouhel, Radek ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Náplava, Pavel (oponent)
Práce je zaměřena na popis postupu procesní analýzy, v prostředí děkanátu fakulty technicky zaměřené vysoké školy. Především jde o nastínění zvoleného postupu a metodiky, v kontextu se specifickými rysy tohoto tipu organizace, a možnými riziky úspěšnosti projektu plynoucími z těchto charakteristik. Procesní analýza byla předmětem studentské stáže pro firmu IBM, v práci tedy budou zmíněny i popsány vybrané nástroje poskytnuté pro účely projektu, spolu s doporučenou metodikou jejich optimálního využití. Poslední část práce je věnována kritickému zhodnocení metodiky uplatněné na projektu v porovnání s metodikou IBM a některými principy metodiky MMABP. Hlavní přínos práce tkví právě v kritickém pohledu na zvolený postup řešení projektu v porovnání s teorií metodik.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   začátekpředchozí133 - 142další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.