Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,081 záznamů.  začátekpředchozí13062 - 13071další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.79 vteřin. 

Síla přelomu 19. a 20. století
Nastuneaková, Tereza ; Soukup, Martin (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem se pokusila nastínit nejen sílu a atmosféru prelomu 19. a 20. století, ale také výrazné osobnosti, které byly s touto dobou úzce spjaty. Bylo to období zlomové, a to díky obrovskému rozvoji vedy a techniky a rustu informacních technologií, které vzbuzovaly v lidech touhu vkrocit zatím do neznámých a neobjevených vod na strane jedné a na strane druhé v nich vzbuzoval tento rychlý vývoj strach. Byly to prevážne obavy z rustu materialismu a ústupu duchovna do pozadí; z nejistot, které prinášelo nové století, o kterém vetšina tušila, že nabere ryze racionální smer. Díky tomuto smerování spolecnosti se cím dál více zacaly objevovat otázky po smyslu života, po hodnotách, které nelze matematicky vycíslit ci logicky zduvodnit, se snahou "potírat všechny smery casové, z nich vycházející atheismus, nihilismus, materiální socialismus a jakkoliv se nazývají všechny ty výplody materialismu."267 Lidé, predevším s umeleckých cítením, se zacali obracet ke spiritismu, který zažil svou obrodu. Pod vlivem východních náboženství vznikla theosofie a pozdeji díky studiu filosofu, myslitelu a starých krestanských spisu, antroposofie. Síla otázek spjatých s esoterickými silami zaprícinila v lidech obrat do niter jejich duší. Potvrdila se tedy mnou stanovená hypotéza, že díky temto silám dostávala svá...

Ludmila Žofková. Život a dílo
Žáková, Kateřina ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Cílem této práce je přiblížit čtenáři život a dílo jedné z osobností české reformní pedagogiky 20. a 30. let 19. století, Ludmily Žofkové. V úvodní části se seznámíme s životem paní Žofkové tak, jak na něj ve svých rukopisech vzpomínala. Další část práce je věnována pedagogické činnosti, jakémusi pedagogickému životopisu. Před analýzou bakovského pokusu si připomeneme české a světové pedagogické tendence počátku 20. století. Samotná analýza pokusu je stěžejní částí této práce. Je rozdělena do třech kapitol. V Didaktické analýze se pokusíme nahlédnout na bakovský plán pohledem didaktiky. V kapitole Podmínky nás práce seznámí s tím, jaké podmínky předpokládala realizace bakovského pokusu a jakým podmínkám museli ve skutečnosti bakovští učitelé čelit. Poslední kapitola nazvaná Výchovné aspekty a prostředky nám představí, jaké výchovné cíle si bakovský pokus kladl a jaké prostředky k realizaci cílů využil. Poslední část práce je věnována výuce českého jazyka na bakovské škole a pracovním učebnicím českého jazyka, které Ludmila Žofková napsala. Věřím, že tato práce přinese nové poznatky a inspirace k pedagogické činnosti učitelů.

Autorské právo v televizní praxi
Ludvíková, Veronika ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Téma diplomové práce, které jsem si zvolila, je mi blízké již delší dobu. Nejen jako recipientovi televizního vysílání, ale i z druhé strany. Pracuji jako reportérka zpravodajství televize, konkrétně veřejnoprávní České televize, a s problematikou autorskoprávní ochrany v televizní praxi se setkávám téměř denně. Ke zpracování tohoto tématu mě zároveň vedly i objektivní důvody. V době, kdy české zákonodárství požehnalo digitalizaci televizního vysílání1, stojíme na prahu další televizní revoluce. Zatímco na počátku 90. let minulého století znala česká veřejnost pouze dva veřejnoprávní kanály, v současné době díky rozvoji moderních technologií a liberálnějšímu zákonodárství působí na českém trhu desítky stanic, a další na sebe nenechají dlouho čekat. Tento vývoj ukazuje, že autorskoprávní ochrana v televizní praxi již dávno není jen okrajovou oblastí pro několik zasvěcených, ale naopak důležitým tématem, o jehož budoucnosti je třeba informovat a diskutovat. Je totiž nutné najít v této oblasti určitou rovnováhu tak, aby se na jedné straně dostalo autorskoprávní ochrany veškeré jedinečné umělecké tvorbě a na straně druhé aby nedocházelo k extenzi této ochrany i na výtvory, jejichž označení za dílo ve smyslu AutZ je spíše pochybné,2 přičemž taková praxe může vést k devalvaci autorského práva. Cílem mé práce bylo...

Tvoření úloh žáky
Šilhavá, Marie ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tvořením úloh z pohledu žáků. Tvoření úloh můžeme vidět buď jako didaktickou metodu, kterou je možno použít ve třídě, nebo může být použito jako diagnostický nástroj pro odborníky nebo učitele, jehož pomocí je možné diagnostikovat úroveň porozumění žáků danému tématu. Ve svém výzkumu porovnávám schopnosti tvořit úlohy u žáků tří tříd, jedné se zaměřením na matematiku a dvou bez zaměření. Za použití diagnostické metody se zdálo, že žáci se zaměřením na matematiku byli schopni tvořit úlohy vysoké náročnosti, zatímco žáci bez zaměření byli schopni tvořit více úloh nižší úrovně. Tvoření úloh je tématem, které v českém vzdělávacím kontextu vyžaduje další studie.

Foreigners and the process of social-economic integration in the Czech Republic
Lelková, Michaela ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jetmar, Marek (oponent)
Začátkem 21. století se na území, doposud uzavřené České republiky, vytváří už etnicky pestrá společnost lidí, na jedné strane snažících se sžit s českým prostředím, na strane druhé si uchovat pocit vlastní etnické odlišnosti. Ve své bakalářské práci věnované této problematice bude proto mým hlavním cílem poukázat na hloubku těchto integračních problémů, zaměřením se na analýzu integrační politiky České republiky, hlavně analýzou Koncepce integrace cizinců na území ČR, jako klíčovému dokumentu české integrační politiky, její strategie, vize, pokroky i nedostatky. Dílčím cílem práce je ukázat regionální diference v rozložení cizinců na našem území a nástin jejich postavení v české společnosti. Pozornost je v neposledním řade věnovaná problematice financování, právní úpravě a spolupráci s orgány na lokální úrovni a nestátními neziskovými organizacemi, bez kterých existence by samotný proces integrace probíhal jen velmi pomalým tempem. Téma integrace cizinců je velmi aktuální, na mezinárodním poli hodně diskutovaným tématem, proto je poslední část práce věnovaná problematice integrace cizinců v době hospodářské krize.

Ovlivnění výchozího stavu dospělé klientky s DMO prvky z ucelené rehabilitace
Kyral, Filip ; Malá, Michaela (oponent) ; Strnad, Pavel (vedoucí práce)
Název práce: Ovlivnění yýchozího stavu dospělé klientky s DMO prvky z ucelené rehabilitace Cíl práce: V intenzivní terapii u klientky s dětskou mozkovou obrnou (DMO) v dospělém věku dosáhnout subjektivně významného zlepšení psychického handicapu a senzomotorických dovedností. Metoda: V teoretické části uvádíme nástin problematiky dětské mozkové obrny. Praktická část je koncipována jako dlouhodobá kazuistika jedné probandky s DMO z t-· · v dospělém věku (27). Sledovali jsme vliv intenzivní terapie s použitím prvků z ucelené rehabilitace k ovlivnění výchozího stavu klientky. Výzkum probíhal šest měsíců. Klientka docházela po dobu prvních čtyř měsíců dvakrát týdně na intenzivní pětihodinové terapie a zbylé dva měsíce jedenkrát týdně na tříhodinové terapie. Během prvních terapií byla rovněž odborně instruována pro domácí cvičení. Vliv terapie jsme zhodnotili na základě výsledků použitých vyšetřovacích metod (vyšetření zkrácených svalů a velikosti síly svalů s tendencí k oslabení, vyšetření stoje, chůze a rovnováhy), pomocí zdravotního dotazníku EQ-5D a vlastního zpětnovazebního dotazníku. Výsledky: Byly potvrzeny všechny čtyři stanovené hypotézy. Výsledky použitých vyšetřovacích metod potvrdily, že intenzivní terapie s kombinovaným přístupem standardních i nekonvenčních metod z ucelené rehabilitace má...

History and current state of recreational mathematics and its relation to serious mathematics
Bártlová, Tereza ; Pick, Luboš (vedoucí práce)
disertační práce v českém jazyce Tato disertační práce je věnována studiu rekreační matematiky se zvláštním zřetelem na její historii, vztah k odborné matematice a didaktickému významu. Práce sestává z pěti článků a stručného úvodu. V prvním článku zkoumáme historii rekreační matematiky. Zaměřujeme se na vývoj matematických úloh v průběhu dějin a snažíme se jmenovat významné osobnosti, které měly vliv na vývoj rekreační matematiky. Druhý článek je věnován Edwinu Abbottovi Abbottovi a jeho knize Flatland. Jedná se o jednu z prvních popularizačních knih o geometrii. Ve třetím článku se věnujeme jedné z významných o- sobností rekreační matematiky, Martinu Gardnerovi. Na jeho práci volně navazuje čtvrtý článek, který se zabývá zrádností matematické a fyzikální intuice a ilustruje ji na mate- matických aprílových žertech. Poslední článek je věnovaný implementaci rekreační mate- matiky do vzdělávání studentů. 1

Finanční aspekty výstavby rychlostního okruhu R1 (Pražský okruh)
Šmídková, Michaela ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výstavbou dopravních komunikací a jejich vlivem na okolní prostředí. Úvod práce nastiňuje důvody, které vedly k nárůstu významu silniční dopravy, dále se věnuje otázkám územního plánováním a dopravní politice. Také popisuje dopravu jako statek z pohledu veřejných financí a zmiňuje zvláštnosti při hodnocení dopravních projektů. Praktická část se zabývá tématem výstavby vnějšího silničního okruhu kolem Prahy. Práce se především zaměřuje na výstavbu severozápadního úseku Pražského okruhu. Zde jsou porovnávány dvě odlišné varianty, na jedné straně stojí dlouho prosazovaná jižní varianta, na straně druhé varianta novější a dle provedených hodnocení z některých hledisek také výhodnější varianta.

Korespondence Pavla Papáčka s Aloisem Gallatem, Václavem Ježkem, Josefem Posltem a Eduardem Strassem. Edice Korespondence z let 1888-1930
Lánská, Veronika ; Ebelová, Ivana (vedoucí práce) ; Kobetič, Pavel (oponent)
Předkládaná práce představuje všechny známé dopisy mezi chrudimským rodákem Pavlem Papáčkem a v Chrudimi žijícími osobnostmi zdejšího kulturního života Aloisem Gallatem, Václavem Ježkem, Josefem Posltem a Eduardem Strassem. Pro edici uvedené korespondence jsem se rozhodla po prohlédnutí pozůstalosti Pavla Papáčka, uložené v Regionálním muzeu v Chrudimi, kde mě zaujaly především dopisy mezi Pavlem Papáčkem a Josefem Posltem týkající se prodeje Papáčkovy knihovny chrudimskému vlastivědnému muzeu. Edici doplňují dopisy dalších chrudimských osobností, nalezené ve stejném fondu, které se dotýkají bud' prodeje knihovny nebo Papáčkova vztahu k Chrudimi, a dopisy nalezené v dalších fondech uložených ve Státním okresním archivu Chrudim. Při výběru dokumentů jsem se řídila především snahou po úplnosti, proto jsou zde zařazeny jak dopisy o několika stranách se závažnějším obsahem, tak dopisnice s pozdravy z výletu. Edice je časově ohraničena na jedné straně vznikem prvního dochovaného dopisu Pavla Papáčka Václavu Ježkovi v roce 1888 a na druhé straně smrtí Pavla Papáčka v roce 1930. Dopisy byly dochovány torzovitě, mnoho dopisů, v nichž by měl pisatel odpovídat na předcházející dopisy nebo naopak první dopis, na nějž zde uvedené odpovědi reagují, scházejí. Toto téma nebylo dosud v literatuře (ani v regionální)...

Korespondence Pavla Papáčka s Aloisem Gallatem, Václavem Ježkem, Josefem Posltem a Eduardem Strassem. Edice Korespondence z let 1888-1930
Lánská, Veronika ; Kobetič, Pavel (oponent) ; Ebelová, Ivana (vedoucí práce)
Předkládaná práce představuje všechny známé dopisy mezi chrudimským rodákem Pavlem Papáčkem a v Chrudimi žijícími osobnostmi zdejšího kulturního života Aloisem Gallatem, Václavem Ježkem, Josefem Posltem a Eduardem Strassem. Pro edici uvedené korespondence jsem se rozhodla po prohlédnutí pozůstalosti Pavla Papáčka, uložené v Regionálním muzeu v Chrudimi, kde mě zaujaly především dopisy mezi Pavlem Papáčkem a Josefem Posltem týkající se prodeje Papáčkovy knihovny chrudimskému vlastivědnému muzeu. Edici doplňují dopisy dalších chrudimských osobností, nalezené ve stejném fondu, které se dotýkají bud' prodeje knihovny nebo Papáčkova vztahu k Chrudimi, a dopisy nalezené v dalších fondech uložených ve Státním okresním archivu Chrudim. Při výběru dokumentů jsem se řídila především snahou po úplnosti, proto jsou zde zařazeny jak dopisy o několika stranách se závažnějším obsahem, tak dopisnice s pozdravy z výletu. Edice je časově ohraničena na jedné straně vznikem prvního dochovaného dopisu Pavla Papáčka Václavu Ježkovi v roce 1888 a na druhé straně smrtí Pavla Papáčka v roce 1930. Dopisy byly dochovány torzovitě, mnoho dopisů, v nichž by měl pisatel odpovídat na předcházející dopisy nebo naopak první dopis, na nějž zde uvedené odpovědi reagují, scházejí. Toto téma nebylo dosud v literatuře (ani v regionální)...