Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Business Model Analysis of the Company Aircraft Industries, a.s. and Suggestions for Improvement
Maturkanič, Michal ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Hájek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze podnikatelského modelu společnosti Aircraft Industries, a.s., která působí v oblasti výroby a následného prodeje malých civilních letadel L-410. Společnost v současnosti prochází turbulentním obdobím, které zapříčinilo propad prodejů omezení výroby i ztráty ve výsledcích hospodaření. Jak ale prokazují i některé analýzy vykonané v rámci diplomové práce, problémy společnosti nezpůsobily jen poslední události, ale dlouhodobé neadekvátní nastavení určitých vnitřních procesů v podniku. Ve finále tak diplomová práce poukazuje na možný vývoj v blízké budoucnosti, jeho vliv na společnost a v neposlední řadě i doporučení, které by společnost měla přijmout, pokud se chce vyhnout dalším negativním dopadům na její podnikání.
Okamžitá diagnostika stavu letadlových proudových motorů
Valuch, Tomáš ; Molčan, Anton (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
V této diplomové práci je vypracován návrh diagnostického systému pro malé proudové motory. Cílem práce je popsat typy možných selhání proudových motorů, stanovit významné parametry charakterizující okamžitý stav pohonné jednotky a definovat způsoby měření vybraných parametrů. První část práce se věnuje popisu vybraných typů malých proudových motorů, následuje výčet a rozbor nejpoužívanějších diagnostických metod pro vyhodnocení stavu motoru za provozu. Další kapitola obsahuje výpočet tepelného oběhu motoru s charakteristikou konstrukčních modulů. Poté jsou analyzovány selhání malých motorů s popisem jejich příčin a možnostmi detekce diagnostickou soustavou. Práce pokračuje popisem měřících metod a výběrem potřebných snímačů. V závěru je navržen diagnostický systém pro monitorování okamžitého stavu motoru. Poslední část se věnuje exkurzi na zkušebně proudových motorů na Technické univerzitě v Košicích.
Návrh napájecí části pro ADAHRS
Andrysík, Lukáš ; Vrba, Kamil (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se nejprve zabývá popisem systému ADAHRS, normy DO-160 a dále návrhem zálohovaného napájecího zdroje s využitím superkondenzátorů. Návrh se nejprve zaměřuje na stanovení požadavků zdroje, pokračuje návrhem blokového schématu a srovnává různá zapojení regulátorů 5 V. Pro vybraný konkrétní zdroj se hlouběji věnuje jeho nastavení a možnostem. Jako hlavní téma se zabývá metodou zálohování napájení pomocí superkondenzátorů – výběru konkrétní metody a bližšímu nastavení integrovaného obvodu zodpovědného na správu superkondenzátorů. Dále obsahuje toleranční a stress analýzu použitých součástek a na závěr se věnuje testům finálního vyrobeného zařízení
Aerospace - Vizualizace letových dat
Morávek, Martin ; Bartoň, Radek (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zabýva problematikou vizualizace letových dat v kabině letadla. Popisuje zavedené analogové přístroje a moderní LCD letové displeje. Podstatná část se věnuje návrhu a implementaci aplikace letového displeje pro model letounu Zlin Z-142 s využitím dat z leteckého simulátoru. Při návrhu je brán ohled na formu a srozumitelnost zobrazovaných dat. Jsou tu diskutovány různé verze návrhů včetně konečné verze z hlediska srozumitelnosti a čitelnosti jednotlivých ukazatelů.
Tržní orientace a řízení vztahů k zákazníkům
Frejková, Daniela ; Karlíček, Miroslav (oponent) ; Stávková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá tržní orientací (MO) a řízením vztahů k zákazníkům (CRM). MO i CRM jsou neustálým předmětem zájmu akademiků i praktiků, neboť jsou považovány za významné pro zajištění dlouhodobého úspěchu firem. Překvapivé je, že tyto dva strategické koncepty byly zkoumány odděleně. Chybí zde výzkum, který by systematicky analyzoval případné souvislosti mezi MO a CRM. Hlavním cílem práce je posoudit existenci souvislostí mezi koncepcí MO a koncepcí CRM. Práce byla vypracována na základě jak výzkumu sekundárního, tak výzkumů primárních. Pro získání komplexního pohledu na řešenou problematiku byly použity kvalitativní i kvantitativní metody. Hlavní primární výzkum této práce byl proveden pomocí dotazníkového šetření u firem z oblasti letectví v České republice. K naplnění dílčích cílů přispělo testování hypotéz. Předkládané výsledky představují cenný příspěvek k prohloubení znalostí o koncepcích MO a CRM. Byly odhaleny souvislosti mezi MO a CRM. Dále byl navržen a ověřen nástroj pro měření CRM a určena míra využití MO a CRM v analyzovaných firmách. Také byly identifikovány bariéry implementace MO a CRM, protože problémem zůstává skutečná aplikace těchto koncepcí v praxi firem. Byly formulovány závěry a doporučení a zdůrazněny přínosy pro teorii, praxi a oblast pedagogickou. Závěry práce poskytují příležitost k dalším výzkumům.
Fault-Tolerant Control of a Flux-switching Permanent Magnet Synchronous Machine
Aboelhassan, Mustafa Osman Elrayah ; Singule, Vladislav (oponent) ; Skala, Bohumil (oponent) ; Skalický, Jiří (vedoucí práce)
It has become clear that the most successful design approach involves a multiple phase drive in which each phase may be regarded as a single-module. The operation of any one module must have minimal impact upon the others, so that in the event of that module failing the others can continue to operate unaffected. The modular approach requires that there should be minimal electrical, magnetic and thermal interaction between phases of the drive. Flux-Switching permanent magnet synchronous machines (FS-PMSM) have recently emerged as an attractive machine type virtue of their high torque densities, simple and robust rotor structure and the fact that permanent magnets and coils are both located on the stator. Flux-switching permanent magnet (FS-PMSM) synchronous machines are a relatively new topology of stator PM brushless machine. They exhibit attractive merits including the large torque capability and high torque (power) density, essentially sinusoidal back-EMF waveforms, as well as having a compact and robust structure due to both the location of magnets and armature windings in the stator instead of the rotor as those in the conventional rotor-PM machines. The comparative results between a FS-PMSM and a traditional surface-mounted PM (SPM) motor having the same specifications reveal that FS-PMSM exhibits larger air-gap flux density, higher torque per copper loss, but also a higher torque ripple due to cogging -torque. However, for solely permanent magnets excited machines, it is a traditional contradiction between the requests of high torque capability under the base-speed (constant torque region) and wide speed operation above the base speed (constant power region) especially for hybrid vehicle applications. A novel fault-tolerant FS-PMSM drive topology is presented, which is able to operate during open- and short-circuit winding and converter faults. The scheme is based on a dual winding motor supplied from two separate vector-controlled voltage-sourced inverter drives. The windings are arranged in a way so as to form two independent and isolated sets. Simulation and experimental work will detail the driver’s performance during both healthy- and faulty- scenarios including short-circuit faults and will show the drive robustness to operate in these conditions. The work has been published in ten conference papers, two journal papers and a book chapter, presenting both the topology of the drive and the applied control schemes, as well as analysing the fault-tolerant capabilities of the drive.
SW development and testing for engine monitoring module
Sumtsov, Artem ; Sova, Václav (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
The thesis describes Model Based Design process and its application for the design and testing of algorithms. This approach was employed in the development of the Engine Monitoring Module in collaboration with the UNIS, a.s. company. The continuous monitoring of equipment is a current trend in the development of the aerospace industry. The outputs of these algorithms can be used for planning maintenance with respect to operative modes and conditions. Monitoring algorithms are implemented in the Matlab/Simulink environment and are tested on the dSpace platform.
SW development and HIL testing for engine monitoring module
Sumtsov, Artem ; Sova, Václav (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
The thesis describes Model Based Design process and it’s application for design and testing of algorithms. The description of this approach is done on example of practical application for development of the Engine Monitoring Module in collaboration with Unis company. The development of the aerospace industry nowadays is focused on continuous monitoring of equipment. The outputs of these algorithms can be used for planning the maintenance with respect to operative modes and conditions. Monitoring algorithms are implemented in Matlab/Simulink environment and are tested on dSpace platform.
Tendence vývoje dopravních letadel
Vaščák, Tomáš ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Kujal, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je seznámení se s vývojem letadlové techniky, zhodnotit provozní charakteristiky vybraných typů dopravních letounů a vytvořit krátkodobý odhad vývoje dopravních letadel.
Clustering leteckého průmyslu a jeho role v hospodářské výkonnosti
Hladký, Ján ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Coniglio, Nicola (oponent)
Tato diplomová práce hodnotí, jakou roli sehráva letecký průmysl v hospodářské produkci. Zaměření na clustering vychází z již existující teorie, a to konkrétně z knihy Michaela Portera The Competitive Advantage of Nations, ve které autor zmiňuje clustering jako jeden ze čtyř nezbytných faktorů, které definují ekonomickou konkurenceschopnost. Samotný letecký průmysl navíc prokazuje obrovský potenciál u rostoucích trhů v Asii a v následujících desetiletích je třeba počítat také s průzkumem vesmíru. Pro prokázaní této teorie a její aplikaci na letecký průmysl byla provedena analýza o dvou stupních. První stupeň je Leontiefova Input-Output analýza, která prokázala důležitost exportů tohoto průmyslu. Jako druhý stupeň posloužil model představen v roce 2007 Hausmannem, který byl upraven tak, aby vyčlenil produktivitu komodit leteckého průmyslu. Výsledky těchto analýz jsou pozitivní a dokazují významnost clusteringového efektu u leteckého průmyslu. Kromě toho dávají také opodstanění pro činnost legislativních orgánů v téhle oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.