Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 167 záznamů.  začátekpředchozí127 - 136dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Larp - Divadlo bez diváků
Šťástka, Jan ; Kandert, Josef (vedoucí práce) ; Kopecká, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá fenoménem rolových her se zacílením na společenskou akční a dramatickou hru larp. Úvodem jsou vysvětleny základy antropologické a sociologické teorie her z děl několika předních teoretiků hry. Následující část se zabývá herními i neherními předchůdci larpu, tématem bude zejména jejich historie a společenský význam. Samotný larp je definován a popsán z hlediska her a jeho historie ve světě i v České republice. Část je věnována subkultuře larpu, jejíž existence nemusí být na první pohled zřejmá. V další části je provedena klasifikace jednotlivých druhů her známých na území ČR a jsou vyjmenovány nejvýznamnější spolky, které přispěly do české larp komunity. Ve výzkumné části jsou kompilace dat a poznatků z pozorování tří různých her. Cílem této případové studie je pochopit smysl těchto her a jejich význam pro život hráče. Závěrem jsou shrnuty poznatky z předchozího textu.
Práce s literárním textem metodami dramatické výchovy
Tulisová, Kristina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dítětem předškolního věku a jeho zájmem o knihu pro děti. Zjišťuje, s jakými literárními žánry jsou děti v mateřské škole seznamovány. Ověřuje rozdíl mezi dvěma postupy při práci s knihou pro děti, a to předčítáním a prostřednictvím metod dramatické výchovy. V první části jsou rozpracovány dvě hlavní oblasti: literatura a dramatická výchova ve vztahu k dítěti předškolního věku. Druhá část zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření míru a podobu využívaní literárních žánrů učiteli mateřských škol. Na dotazníkové šetření navazuje zpracování výsledků akčního výzkumu, který se zabýval mírou dětského zaujetí pro dané knihy. Hlavním kriteriem pro vyhodnocení výsledků akčního výzkumu je paměť.
Znaky, styl a dramata Karla Čapka
SunBee, Yu ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Bílek, Petr (oponent) ; Císař, Jan (oponent)
162 Resumé Práce se zabývá dramaty Karla Čapka Loupežník, R.U.R., Věc Makropulos, Bílá nemoc a Matka, analyzuje systematicky strukturu dramat zejména z hlediska sémiotického a stylistického. Obě disciplíny se jeví jako velice rozsáhlé, a proto jsme nejdříve probrali jejich základní charakteristiky, a potom objasnili, jak s nimi Čapkova dramata souvisejí. Nejdříve jsme se zaměřili na význam a funkci znaku a prozkoumali specifické rysy dramatického textu. Dále jsme se zabývali dramatickými prostředky, zejména časem, prostorem, dramatickými postavami a symbolémy a u každého prostředku jsme se zaměřili na charakteristiku a funkci v souvislosti jak s dramatem, tak i s divadlem. Uvedli jsme základní a významné teorie a metody vědců - O. Zicha, J. Mukařovského, J. Veltruského, K. Elama a A. Ubersfeldové. Pokud jde o analýzu dramat Karla Čapka ze sémiotického hlediska, objasnili jsme charakteristiku a syntaktickou strukturu dramatických osob v souvislosti s teorií aktantů. Taková syntaktická struktura umožňuje objasnit a chápat konstrukci vyprávění a funkci postav. Vysvětlili jsme funkci dvou prvků, času a prostoru, které realizují hypotetický možný svět dramatu, ukázali jsme, že podle konstrukce času drama může mít složitou kompozici příběhu a že někdy prostor hraje významnou roli a různorodé funkce. Uvedli jsme...
Sběrná studie Dětského divadla Margaritas
Bočan, Jan ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářskou práci tvoří sběrná studie Dětského divadla Margaritas. Zařazuje jej do kontextu témat drama, dramatická výchova, dětské divadlo. Zpracovává charakteristiku souboru divadla, jeho personálního zajištění a her. Mapuje podmínky, spolupráci souboru s jinými subjekty, jeho prezentace a ohlasy na jeho činnost.
Vývoj meziválečného italského divadla skrze osobnost Massima Bontempelli
Klesal, Johan ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sieglová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na život a tvorbu italského spisovatele Massima Bontempelli (1878 - 1960) zejména v meziválečném období 20. století. Chronologicky je tak pojednáno o politicko-společenské situaci tehdejší Itálie se stručnou zmínkou o uměleckém kontextu. Nadále se pak práce věnuje již samotnému autorovi. Od Bontempelliho biografických údajů je pozornost přenesena nejprve k jeho zásadním prozaickým dílům, včetně vyložení tvůrčích zásad a záměrů, a poté se obrací zejména na autorovu dramatiku se stručnou informací ke každé divadelní hře. Závěrečná kapitola pak podrobněji analyzuje tři Bontempelliho dramata s důrazem na výše popsané teoretické poznatky.
Česká alternativní kultura v období normalizace a její obraz v dobových médiích v letech 1983-1987
Čížková, Veronika ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Česká alternativní kultura v období normalizace a její obraz v dobových médiích v letech 1983-1987" se zaměřuje mediální reprezentaci alternativní kultury, tedy té části kulturní scény minulého režimu, která byla buď přímo vytlačována, nebo se sama vědomě nezačleňovala do "hlavního proudu." V první části se vedle nastínění dobového kontextu zabývá popisem této oblasti kultury, a to nejen v rovině neoficiální (tzv. undergroundové), ale i v rovině oficiální či polooficiální alternativy vůči idealizovanému hlavnímu a protěžovanému proudu kultury. V druhé části se práce soustředí na reflektování alternativní kultury soudobými médii na příkladu vybraných periodik. Výzkumnou metodou je kvalitativní analýza a výzkumným materiálem pak periodika Rudé právo, Tribuna, Mladá fronta, Melodie a Tvorba za vymezené období let 1983-1987. Práce se zaměřuje z největší části na hudební alternativní scénu, přednostně pak na jev, který se dá nazvat pokusem o likvidaci nové vlny v rockové hudbě, který se ve výzkumu ukazuje být jediným otevřeným mediálním útokem na alternativní kulturu ve vymezeném období. Výzkum dále odkrývá určité rozdíly ve způsobu o informování o alternativní kultuře v jednotlivých zkoumaných periodikách, stejně tak určité jeho proměny v průběhu vymezeného zkoumaného období.
Libreto versus divadelní hra s využitím textu Karla Čapka Věc Makropulos
Mudrová, Jitka ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Brožová, Věra (oponent)
V diplomové práci jsem se pokusila doložit shodné rysy dramatu a libreta. Využila jsem k tomu text dramatu Věc Makropulos Karla Čapka a text libreta Věc Makropulos Leoše Janáčka. Cílem bylo představit nejen shodné dramatické rysy, ale také specifické postupy libretistické praxe, kterých musel Janáček využít při přepracování Čapkovy hry v operní libreto. Ukázalo se, že dramatické prvky se projevují v libretu především v rovině struktury, libretistické potom v oblastech týkajících se děje, charakterizace postav a vyjádření vztahů mezi postavami. Rozborem byly potvrzeny úvodní hypotézy.
Možnosti práce s dílem Williama Shakespeara v hodinách literatury na střední škole
Mrázová, Michaela ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
1 Diplomová práce se zabývá možnostmi práce s dílem Williama Shakespeara ve výuce literatury na střední škole. Její podstatou je ověření navržených aktivit v praxi a reflexe dosažených výsledků. Metody, které v této práci navrhuji, vychází z koncepce tvořivého vyučování a inspirují se tvořivými metodami. Výchozími díly pro navržené aktivity jsou komedie Kupec benátský a Othello, benátský mouřenín. Práce obsahuje shrnutí pojmu tvořivost, základních východisek koncepce tvořivého vyučování a jejích cílů. Zabývám se možnostmi a úskalími uplatnění této koncepce ve výuce literatury. Společným cílem aktivit je umožnit žákům přímý kontakt s literárním dílem a jeho interpretace přitažlivým a pochopitelným způsobem. Navržené aktivity zdůvodňuji dílčími cíli, které jimi chci naplnit, uvádím popis aktivit a návod k jejich provedení. V reflexích hodnotím jejich průběh, naplnění cílů, možnosti hodnocení a případné organizační problémy. Závěry práce jsou odvozeny z výsledků činností, pozorování a reflexí žáků. Přínos práce spatřuji v získání zkušeností a poznatků pro svou další praxi.
Divadelní znaky v představení "Škola Malého stromu"
Axmanová, Petra ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá znakem a jeho teorií, se zaměřením na znak v umění, s důrazem na divadelní znak. Je zde nastíněna i problematika podmínek komunikace a tvorby významu. Praktická část je zaměřena na analýzu výskytu konkrétních divadelních znaků v představení Škola malého stromu a na ukázkách z představení detailně rozebírá tyto divadelní znaky a tvorbu významu v práci s gestem. Dále sleduje proměny hereckých postav a analogovou a digitální komunikaci. Zabývá se otázkou, jak lze téměř bez rekvizit, kulis a kostýmů vytvořit široké spektrum postav a prostředí ve velmi rozmanitých situacích. V závěru práce jsou shrnuty poznatky, vyplývajících z rozboru neverbální komunikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 167 záznamů.   začátekpředchozí127 - 136dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.