|
Analýza povědomí o značce Air Bank na českém trhu aneb "Mohou mít i Češi banku rádi"?
Stehlíková, Tereza ; Skokanová, Dagmar (vedoucí práce) ; Kešner, Martin (oponent)
Cílem mé bakalářské práce bylo analyzovat pozici a povědomí o nových mladých bankovních institucích vznikajících na českém bankovním trhu, jenž rozvrátily hegemonii tradičních velkých bank typu Česká spořitelna, Komerční banka a další. Konkrétně se budu věnovat jedné nové bankovní instituci. Výzkum je primárně zaměřen z pohledu tvorby značky nové banky. Teoretické závěry, které definuji v první části, prakticky validuji na konkrétním příkladu nové banky Air Bank. Popisuji historii i klíčové milníky v rozvoji a definuji marketingové přístupy, které Air Bank zvolila včetně jejich vlivu na povědomí o jejich značce. Pro potvrzení či vyvrácení svých tvrzení -- teoretických i praktických -- jsem v závěru práce provedla dotazníkové šetření zkoumající jak obecné faktory přístupu zákazníků k "novým" bankám, tak především klíčové znalosti veřejnosti o Air Bank, čímž zároveň získávám přehled o úspěšnosti jejich marketingové komunikace a povědomí o jejich značce. V dotazníkovém šetření se mi potvrdila hypotéza, která poukazuje na znalost Air Bank a její marketingovou komunikaci.
|
|
Srovnání cen a positioningu módních značek ve vybraných státech
Hájková, Kateřina ; Říha, David (vedoucí práce) ; Handl, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku rozdílných cen oblečení a positioningu tří vybraných módních značek v rámci České republiky a Spojených států amerických. Analyzuje jednotlivé ceny zboží metodou komparace v rámci států a dále pak zkoumá vnímání těchto značek spotřebitelem a to metodou dotazováním. Definuje také rozdílné kampaně jednotlivých značek a jejich zacílení na určitý druh zákazníka. Cílem této práce je analyzovat na kolik jsou ceny zboží rozdílné a rozebrat jednotlivé faktory, které ovlivňují vnímání značek zákazníkem, v rámci vybraných států.
|
|
Marketingová strategie pekáren Paul na českém trhu
Křivová, Petra ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Tato bakalářská práce je členěná do čtyř částí. První kapitola se zabývá teoretickým vysvětlením pojmu marketing a jeho koncepcí. Druhá kapitola je věnována problematice marketingového plánování. Obsahuje a vysvětluje hlavní nástroje marketingového plánování. Těmi jsou především stanovení cíle a poslání podniku, SWOT analýza a segmentace, targeting a positioning. Třetí kapitola se zaměřuje na marketingový mix a uvádí definice jeho částí. Čtvrtá kapitola je zaměřena na pekárnu PAUL a aplikování části teoretické do praxe.
|
|
Uvedení nového výrobku značky Oreo na trh
Matěnová, Zuzana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Značka Oreo, která je zastřešená společností Kraft Foods, má v zahraničí, především ve Spojených Státech, dlouholetou tradici, velkou hodnotu a silné postavení na trhu. V roce 2011 byla tato značka sušenek uvedena i na trh v České republice s cílem získat si své spotřebitele. Cílem mé diplomové práce je zjistit motivace, potřeby, přání a zvyklosti spotřebitelů sušenek značky Oreo ve vztahu k jejich nákupu po uvedení tohoto produktu na trh v České republice s odstupem několika měsíců. V teoretické části se věnuji řízení značky, marketingovému plánování, marketingovému mixu a použitým marketingovým výzkumům. V praktické části představuji tento produkt, jeho positioning a marketingový mix. Dále ověřuji znalost sušenek Oreo v České republice, vnímání této novinky spotřebiteli, názory na komunikaci výrobku a postoj spotřebitelů k jeho nákupu.
|
|
Marketingová strategie značky Grom pro český trh
Pawlasová, Veronika ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Richter, Stanislav (oponent)
V této diplomové práci je přiblížena teorie marketingové strategie značky v mezinárodním prostředí se zaměřením na její positioning. Teorie je následně aplikována na Grom - značku italské společnosti Gromart S.p.A., která vyrábí italské prémiové kopečkové zmrzliny. Hlavním cílem práce je vytvořit návrh marketingové strategie značky Grom pro český trh tak, aby odpovídala podmínkám na trhu.
|
|
Analýza marketingová strategie GE Money Bank na českém trhu
Švástová, Magda ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza společnosti GE Money Bank na českém trhu a návrh opatření pro odstranění slabých stránek strategie. V teoretické části je popsán koncept strategického řízení a následně jednotlivé složky marketingové strategie. Analytická část následně hodnotí vnější prostředí, ve kterém GE Money Bank působí a popisuje marketingovou strategii GE Money Bank - cíle společnosti, segmentaci a zacílení společnosti, marketingové cíle, firemní identitu, atd. V závěrečné části je strategie hodnocena pomocí SWOT analýzy a jsou navržena řešení pro zmírnění slabých stránek společnosti.
|
|
Strategie vybrané značky kosmetiky se zaměřením na český trh
Švábová, Karolína ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Nová, Jana (oponent)
Diplomová práce analyzuje strategii značky přírodní biokosmetiky Sanoflore, adaptovanou na český trh. Práce je rozdělena do 3 částí. První dvě části jsou teoretickým základem pro třetí, praktickou část. V první části je definována značka, její prvky, hierarchie, typy a znalost. Druhá část je věnována řízení značky, positioningu a strategiím značky. Třetí část zahrnuje praktickou analýzu strategie značky Sanoflore a návrh změn pro lepší dosahování cílů značky.
|
|
Analysis of marketing communications of Nivea brand
Kokindová, Eva ; Říha, David (vedoucí práce) ; Marjovičová, Miriam (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza marketingové komunikace značky Nivea. Cílem je zhodnotit komunikaci značky s bližším zaměřením na reklamu a na to jaký vliv má na nákup produktů značky Nivea. V teoretické části jsou vymezeny pojmy jako marketing, marketingový mix, komunikační mix a jeho jednotlivé složky. Praktická část je zaměřena na analýzu získanou z dotazníkového průzkumu.
|
|
Analýza značky "Fairtrade"
Němcová, Kristýna ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Odehnalová, Jitka (oponent)
Značka Fairtrade je poměrně mladou značkou na českém trhu a je velmi zajímavá svou povahou, neboť neusiluje prvoplánově o co největší zisky z prodeje, nýbrž se zajímá o etický průběh výroby daného zboží v rozvojových zemích a spravedlivé odměňování dnes často znevýhodněných dělníků a farmářů. Cílem mé diplomové práce je provést analýzu značky Fairtrade na českém trhu a na základě provedeného výzkumu odhalit vnímání značky spotřebiteli. V teoretické části se zabývám významem značky jako takové, jejím prvkům, hodnotě značky a zároveň popisuji historický vývoj značky Fairtrade. V praktické části se již věnuji vlastní analýze značky Fairtrade a na základě výzkumu zjišťuji celkovou image značky v myslích spotřebitelů. V závěru práce na základě zjištěných výsledků formuluji vhodná doporučení, kterými by si značka v budoucnu mohla zlepšit image a postavení na trhu.
|
| |