Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí120 - 129  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Průzkum nástrojů na podporu agilních metodik
Neumann, Jiří ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Balada, Jakub (oponent)
Agilní metodiky se dostávají stále více do povědomí projektových manažerů. Dlouhodobé a neúspěšné projekty mohou znamenat pro firmy velká rizika. Obzvlášť v silně konkurenčních odvětvích je upřednostňována rychlá dodávka fungujícího produktu před vyčerpávající dokumentací. Pro efektivní řízení agilního vývoje jsou potřeba příslušné nástroje. Právě těmito nástroji se zabývá bakalářská práce. Popisuje současný stav trhu s těmito nástroji, vysvětluje, co vše mohou agilním týmům nabídnout a také představuje nejznámější produkty firem Rally Software, VersionOne, TargetProcess a ExtremePlanner. Pro porovnávání produktů jsou v práci navržena vhodná kritéria. Výsledkem srovnání jsou identifikované přednosti a nevýhody jednotlivých nástrojů a to jak pro community, tak i enterprise verze daného softwaru.
Analýza potenciálu SaaS v malých a středních podnicích
Pavlů, Pavel ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Aubrecht, Štěpán (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou potenciálu modelu "software jako služba (SaaS)" v malých a středních podnicích. Jedná se o značně se rozvíjející trend v oblasti modelů dodávky software. V úvodní kapitole je nejprve popsána evoluce modelu dodávky software. Ta zcela logicky vyústila ve vznik modelu "software jako služba". Dále jsou zde popsány charakteristické rysy SaaS, a to především z kvalitativních, technologických i právních hledisek. V další řadě jsou zde zmíněny metody hodnocení IT investic. Tato kapitola představuje základní teoretický rámec kapitol následujících. Následující kapitola je zaměřena na oblast malých a středních podniků. Zde jsou vymezeny základní makroekonomické ukazatele a organizační specifika MSP. Dále jsou v této kapitole pomocí dotazování malých a středních podniků zkoumány příčiny využití a nevyužití softwaru založeného na modelu SaaS v oblasti MSP. V nosné tvůrčí kapitole jsou vybrány kategorie software, jež malé a střední podniky nejčastěji využívají. Pro každou z těchto kategorií je na základě rozsáhlé analýzy zmapován a popsán stav trhu SaaS. Na základě zmapování trhu je dále pro každou kategorii software vybrán široký okruh nástrojů, z něhož jsou následně po mnohostranné analýze vybrány pro každou kategorii tři nejvhodnější pro MSP. V každé z kategorií je zmapován potenciál všech tří nástrojů. Všechny tři produkty jsou poté vzájemně srovnávány dle rozsáhlých kritérií. Nakonec je provedeno shrnutí možností, jež zkoumané nástroje malým a středním podnikům mohou nabídnout.
Transformace aplikací do modelu SaaS
Cvrček, Jaroslav ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Kruml, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá formulací procesu transformace "vhodné" aplikace do distribučního modelu Software as a Service (SaaS). Za tímto účelem popisuje model SaaS a hodnotí jeho přínosy a rizika ze čtyř úhlů pohledu -- vývojář, poskytovatel, zákazník, uživatel. Součástí popisu modelu SaaS je také náhled na jeho možný budoucí vývoj, představení aplikační SaaS Platformy a vymezení aplikací vhodných pro provozování v modelu SaaS. Další kapitola je věnována charakteristikám aplikace poskytované formou Software as a Service a tím vymezuje všechny potřebné vlastnosti aplikace, které je nutno při transformaci aplikace implementovat. Mezi tyto charakteristiky patří např. rozlišení zákaznických dat a přístupu do administrace, konfigurace a kastomizace, zabezpečení aplikace a dat, obchodní a platební model, dohoda o úrovni služeb (SLA) atd. Poslední kapitola se zabývá samotnou formulací transformace aplikace do modelu Software as a Service. Jednotlivé kroky transformace jsou detailně teoreticky rozebírány a prakticky demonstrovány na přípravě podkladů pro transformaci webové aplikace Audit Information Tracker do modelu SaaS.
Aktuální trendy v oblasti ECM
Havránek, Denis ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Kapitán, Petr (oponent)
Cílem této práce je prezentovat aktuální trendy na trhu technologií pro Enterprise Content Management (ECM) a dopad nepřetržitého vývoje oblasti IS/ICT na analyzovanou oblast. Průběhem práce jsou rozebrány základní definice a charakteristiky komponent ECM systému, je stručně vymezena situace na dnešním trhu produktů ECM a jsou prezentovány nejvýznamnější trendy v oblasti ECM v tomto roce a i s ohledem do budoucna. Celkem je probráno pět trendů: vliv nových technologií sociálního webu druhé generace (Web 2.0) na produkty a nástroje pro spolupráci v systémech ECM; snaha o integraci nestrukturovaných dat ECM systému s daty systémů pro Business Intelligence (BI) pro vytváření lepších nástrojů na podporu strategických rozhodování v podnicích; využití modelu Software-as-a-Service (SaaS) jako levnější a přístupnější varianty pro distribuci ECM řešení; nárůst obliby komerčních open-source ECM řešení jako konkurenceschopná a finančně dostupnější varianta; a jako poslední, specifikace CMIS (Content Management Interoperability Services) jako navrhovaný standard zahrnující sadu webových služeb, zaručujících interoperabilitu a přístup k datovým úložištím bez ohledu na používaném systému. Na závěr je ještě prezentováno, jak se jednotlivé trendy odráží na konkrétních řešeních trhu produktů ECM.
Mass Mailing Solution aplikace a její převod na multi-tenant aplikaci
Suk, Miroslav ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
Cílem práce je představit možnosti převodu konkrétní webové aplikace pro konkrétního klienta na webovou aplikaci, která je v jedné instanci dostupná více klientům. Část práce se věnuje teoretickým aspektům návrhu aplikace pro více klientů, část je zaměřená prakticky na realizaci změn u dané aplikace. Práce je rozdělena na sedm kapitol. První seznamuje s aktuální situací a cíli práce, další dvě se zabývají teoretickými aspekty SaaS, CRM, CRM software a newsletterovací aplikace. Dále se zabývají zařazením realizované aplikace mezi CRM software a newsletterovací aplikaci. Další dvě představují realizaci konkrétní aplikace a to od požadavků klienta, po úpravu návrhu až po samotnou implementaci. Šestá kapitola je zaměřena na možnosti přístupu k návrhu webové aplikace pro více klientů a konečně sedmá kapitola se zabývá výběrem nejlepšího postupu pro modelovou aplikaci a návrhem postupu realizace.
Porovnání SaaS řešení elektronického obchodu pro malou a střední firmu
Holoubek, Vojtěch ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
Cílem této práce je porovnat nabídky několika provozovatelů řešených elektronických obchodů realizovaných na principu modelu SaaS (Software-as-a-Service) a následně vybrat nejvhodnější projekt pro malou, resp. střední českou firmu uvažující o nasazení e-Commerce. Práce je rozdělena do pěti kapitol, začíná vymezením problému a jeho obecnou charakteristikou. Následující dvě kapitoly se věnují teoretickým aspektům e-Commerce a SaaS, jsou definovány základní rysy a stručně je popsána historie i technologie stojící v pozadí. Další kapitola se již věnuje samotnému porovnávání jednotlivých projektů. Jsou zde stanovena kritéria pro výběr jednotlivých poskytovatelů a definovány metriky pro jejich hodnocení. Výstupem této kapitoly je pořadí nejvhodnějších řešení jak pro malou, tak i pro střední českou firmu. Pátá kapitola je zaměřena na popis praktické implementace tohoto řešení, konkrétně na implementaci pro malou českou firmu zabývající se prodejem zahradnických potřeb. Jsou popsány specifické požadavky firmy a odhadován budoucí dopad na její hospodaření. Závěr se věnuje shrnutí práce a odhadu vývoje modelu SaaS.
Trh CRM systémů a jeho vývoj
Dudek, Martin ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Klaschková, Jana (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření uceleného přehledu analytických CRM systémů, které jsou nabízeny v České republice, s důrazem na využití těchto systémů pro marketingové procesy. Do průzkumu budou reflektovány nové trendy v marketingu a CRM systémech a zároveň jejich vývoj do budoucna. V poslední době dochází k mohutnému rozvoji CRM systémů, které jsou obecně chápany jako nástroje pro automatizaci obchodních procesů a již méně je CRM systém považován za nástroj pro řízení marketingových činností firem. V neposlední řadě je CRM zaměňováno s informačním systémem, přitom tento koncept existuje již řadu let a vychází z marketingu, na což se velmi často zapomíná. Obsahem této práce je ojedinělý pohled na CRM z marketingového hlediska a vytvoření uceleného přehledu analytických CRM systémů, které jsou nabízeny v České republice, s důrazem na využití těchto systémů pro marketingové procesy a vyvrátit několik nejznámějších mýtů, které se vyslovují o CRM potažmo o CRM systémech. Práce je převážně zaměřena na analytické CRM systémy, u kterých dochází k největšímu růstu a lze je velmi dobře využít pro marketingové činnosti firem. V poslední době dochází k velkému rozvoji marketingu a CRM systémů. Práce se bude snažit obsáhnout všechny nové trendy a ujednotit pohled, jestli se CRM systémy vyvíjejí na základě nových trendů v marketingu. Jestli jsou schopny na trendy reagovat anebo se rozvíjejí zcela samostatně jiným směrem.
Analýza dopadu nových modelů distribuce SW na principy řízení IS/IT podniku
Polanský, Ondřej ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Vít, Miroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá modelem distribuce aplikační funkcionality formou služeb (SaaS ? Software as a Service), transformací trhu s IT dle tohoto modelu a dopadem těchto změn do sféry řízení podnikové informatiky. Cílem práce je co nejlépe anticipovat dopad transformace IT průmyslu právě do oblasti služeb a na základě výsledků této prognózy odvodit nejvýznamnější změny, kterými projde jak samotná podniková informatika, tak způsob jejího řízení. Popis transformace IT průmyslu je možný na základě identifikace nejzávažnějších současných problémů tohoto průmyslu a popisu těch současných trendů, které k této transformaci směřují. Změny podnikové informatiky a jejího řízení jsou popisovány na základě vývoje od doby vzniku moderních podnikových informačních systémů (tj. počátek 90. let 20. století), s tím, že je kladen důraz na ty nejzávažnější problémy integrace IT do struktury podniku a nejvýznamnější metody, které se na řešení těchto problémů uplatňovaly či uplatňují. Velký důraz je v práci kladen na korporátní důsledky těchto změn, takže každý významný diskutovaný aspekt je zkoumán mimo jiné z pohledu jeho vstřebávání trhem či samotnou organizací, a to především z hlediska porovnávání nákladů a přínosů. Přínos práce spočívá především v analýze dopadů změn trhu s IT na subjekty na trhu působící, tedy jak na nabízející tak na poptávající. Z hlediska strany nabídky jde především o sekce věnující se vzájemným vztahům mezi poskytovateli aplikačních služeb (sdružování do tzv. SaaS platforem) a také nástupu celého modelu (viz např. tabulka 4.2 na str. 41). Z hlediska poptávajících na IT trhu, tedy z hlediska řízení podnikové informatiky, je přidaná hodnota práce především v těch částech, které se věnují možnému navázání SaaS aplikací na model řízení IT služeb, a dále např. integraci SaaS aplikací z hlediska uživatele (část 6.4.6). První tři kapitoly práce se zabývají úvodem do celého konceptu poskytování aplikační funkcionality formou služeb, současnému IT průmyslu a jeho problémům a také pravděpodobnému vývoji celého tohoto nového segmentu. Další kapitoly obsahují nejprve charakteristiku současného řízení podnikové informatiky a také aplikaci výše zjištěných poznatků o SaaS modelu na podnikovou informatiku. Poslední kapitola je orientována praktičtěji a obsahuje zjednodušený popis metody definice IT služeb v podniku a tvorby katalogu služeb.
Poskytování aplikací Microsoft Office formou terminálových služeb na
Lávička, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Šálek, Richard (oponent)
V současném ekonomickém prostředí je velmi silný tlak na inovace jednotlivých softwarových výrobců, poskytovatelů služeb v oblasti IT či systémových integrátorů. Předmětem konkurenčního boje se nestává produkt nebo služba jako taková, ale i forma jejího zajištění a obchodní model, který definuje kvalitu a cenu pro zákazníka. V posledních letech zaznamenáváme vzestupnou tendenci výrobců / dodavatelů softwaru nabídnout dodávku software přímo formou služby tzv. Software as a Service neboli on-demand. Primárním cílem této diplomové práce je přispět k rozvoji teoretické základny modelů Software as s Service s hlavním zaměřením na oblast kancelářských aplikací pro segment malých a středně velkých firem.
VLIV MODELU ?SOFTWARE JAKO SLUŽBA? NA DODAVATELSKOU A UŽIVATELSKOU STRANU A NA JEJICH PRODUKTIVITU
Markalous, David ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Vít, Miroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s modelem ?software jako služba? (SaaS, Software as a Service) a popsat jeho vliv na dodavatelskou a uživatelskou stranu a na jejich produktivitu. Jelikož se na trhu objevuje stále více softwarových produktů a modelů jejich prodeje, měla by práce pomoci především uživatelům. Hlavním cílem je, aby čtenář po přečtení této práce získal jasnou představu o tom, co znamená termín ?software jako služba? a jaké služby v jakém množství jsou na trhu k dispozici. Práce je rozdělena do dvou částí. První poskytuje teoretický základ nutný pro pochopení poskytování aplikací formou SaaS, výběr vhodné metriky pro měření přínosů modelu a její použití v porovnání nákupu SW licence oproti outsourcingu SW. Autor se zde věnuje možnostem měření zvyšování produktivity organizace dosažené prostřednictvím IS/ICT, charakterizuje jednotlivé formy outsourcingu a popisuje souvislosti, které vedly ke vzniku ASP (Application Services Providing) a následně k SaaS. Hlavní přínos práce je v závěru první části, kde jsou popsány výhody a rizika spojená s modelem SaaS, která jsou doložena analýzou nákladů na aplikaci nasazenou formou outsourcingu a její porovnání s klasickým nákupem licence. Ve druhé části diplomové práce se autor zaměřil na popis jednotlivých aplikací, které jsou dostupné na trhu formou SaaS. Po důkladné analýze trhu vybral autor služby nabízené největším vyhledávačem Google a jedním z největších dodavatelů IS/ICT společností IBM. Právě velký význam těchto společností může mít značný vliv na další rozvoj modelu SaaS, v závislosti na úspěchu či neúspěchu jimi nabízených služeb a produktů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí120 - 129  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.