Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdravotně technické a plynovodní instalace v předškolním zařízení
Műller, Martin ; Vaščáková, Alena (oponent) ; Vrána, Jakub (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává zdravotně technické a plynovodní instalace, s využitím srážkových vod v předškolním zařízení. Teoretická část se zabývá lapáky tuků. Experimentální část je zaměřena na průtoky vody, předškolním zařízení. V projektové a výpočtové části jsou zpracovány návrhy kanalizace, vodovodu, plynovodu, využití srážkové vody a napojení objektu na inženýrské sítě. Diplomová práce byla zpracována dle současných norem, zákonů a vyhlášek.
Vývoj porodnosti a předškolní péče v České republice po roce 1950
Křesťanová, Jana ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kocourková, Jiřina (oponent)
Vývoj porodnosti a předškolní péče v České republice po roce 1950 Abstrakt Hlavním cílem diplomové práce je v kontextu vývoje porodnosti podrobněji zmapovat vývoj předškolní péče a finanční podpory rodin s dětmi na území České republiky po roce 1950. Proces porodnosti je v práci analyzován nejen pomocí základních ukazatelů, ale i prostřednictvím hlubších metod dekompozice. Ukazuje se, že kvalitní a všem dostupná síť předškolních zařízení hraje v kontextu porodnosti určitou roli. Pro řadu rodičů je důležitá slučitelnost práce a rodiny a dostatečná nabídka předškolní péče tomu může napomoct. Jak se na základě získaných dat ukázalo, poptávka po předškolních zařízeních však často převyšovala nabídku. Nahlédnutím do výstupů výběrových šetření bylo také zjištěno, že převážná část respondentů si nemyslí, že by předškolní dítě zaměstnané matky strádalo. Do budoucna by se měla rozšiřovat nejen kapacita předškolních zařízení, ale také další možnosti pro ulehčování slaďování pracovního a rodinného života, jakými by mohla být například lepší nabídka flexibilních pracovních úvazků. Klíčová slova: porodnost, dekompozice, předškolní zařízení, finanční podpora rodin, výběrová šetření, Česká republika
Logopedická intervence realizovaná u dětí předškolního věku v mateřských školách v podmínkách okresního města
Stará, Dana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
NÁZEV: Logopedická intervence realizovaná u dětí předškolního věku v mateřských školách v podmínkách okresního města AUTOR: Bc. Dana Stará KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce měla za cíl analyzovat problematiku logopedické intervence realizované v předškolních zařízeních v podmínkách okresního města. Diplomová práce byla zaměřena na to, jaké je vzdělání pedagogických pracovníků v oblasti logopedické péče u dětí předškolního věku, jaká je spolupráce s odbornými institucemi v této oblasti, jaké formy předškolní pedagogové využívají při práci s dětmi a jakou péči mateřské školy poskytují v oblasti rozvoje řečových schopností. Byla analyzována odborná literatura týkající se psychomotorického vývoje dětí v předškolním věku, komunikace, komunikační schopnosti, vývoje řeči u dětí v předškolním věku a narušení komunikační schopnosti u dětí předškolního věku. Dále byla analyzována legislativa týkající se vzdělávání v mateřských školách a logopedické intervence na území České republiky. V praktické části byla provedena konfrontace teorie a poznatků získaných ve výzkumném šetření. Východiskem byl předvýzkum uskutečněný v jedné mateřské škole. Dále byl proveden vlastní výzkum, ve kterém byly použity metody a techniky dotazníku,...
Čeština jako cizí jazyk v předškolním zařízení
Hušáková, Barbora ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
v českém jazyce Text se zabývá výukou češtiny jako cizího jazyka v předškolním zařízení, protože práce s dětmi předškolního věku je spojena s řadou specifik a vyžaduje tedy speciální přístup pedagoga. Děti-cizinci často pochází z rodin, kde nikdo nemluví česky, a mívají velice omezenou slovní zásobu. Jejich inkluze v českém školním prostředí tedy není snadná. V teoretické části práce se věnujeme nejprve analýze kurikulárních dokumentů pro předškolní vzdělávání, a to zejména s ohledem na děti-cizince. Dále se zaměřujeme na možnosti podpory integrace dětí-cizinců při vzdělávání v českých předškolních zařízeních. Následuje nastínění aspektů doprovázejících začlenění cizinců do výuky a teoretická východiska k postupu při integraci dítěte-cizince. Na konci teoretické části charakterizujeme skupinové a individuální kurzy. Předmětem empirické části jsou dvě případové studie, jejichž náplní je komplexní analýza situace dětí-cizinců ve vybraných předškolních zařízeních.
Podnikatelský projekt v oblasti soukromých předškolních zařízení
Josypenková, Anastázie ; Hron, Jan (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá sestavením podnikatelského projektu pro založení soukromého jazykového předškolního zařízení v Praze. Práce tak reaguje na vzniklou tržní mezeru v daném odvětví a zvyšující se počet odmítnutých přihlášek k zápisu v mateřských školách. První část se skládá z teoretických východisek tvorby podnikatelského projektu a legislativních podmínek pro založení školky. Dále je analyzována současná situace dané oblasti a zpracována analytická část. Analytická část analyzuje prostředí podniku a následně předkládá možnou variantu podnikatelského plánu. V poslední části je předložen finanční plán. Následně jsou výsledky projektu zhodnoceny a poskytnuty doporučení.
Analýza současného systému předškolní péče v České republice
Řezníčková, Tereza ; Prachař, Ondřej (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá současnou situací na trhu předškolní péče v České republice, analýzou legislativní a koncepční stránky věci, komparací předškolních zařízení a řešením nedostatečné kapacity v mateřských školách. Případová studie analyzující nabídku předškolní péče v Jihlavě v komparaci s městskou částí Praha 2 ukazuje, že soukromá zařízení pokrývají v Praze velkou část poptávky a cena školného je v porovnání s Jihlavou až třikrát vyšší. Nedostatečná kapacita v mateřských školách bude převládat ještě několik let. Řešením by mohla být úprava legislativy, snížení počtu odkladů povinné školní docházky, či výstavby modulových školek.
Podpora péče o předškolní děti v České republice
Proksch, Jan ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Poláková, Olga (oponent)
Diplomová práce se zabývá podporou péče o předškolní děti. Hlavním cílem práce je zmapování podpory zařízení, jako jsou především jesle a školky. V teoretické části je proveden exkurz do problematiky rodiny a její podpory ze strany státu. Dále je práce zaměřena na hledání významu předškolních zařízení pro všechny zainteresované subjekty, mezi něž patří rodina, stát, obce a firmy. Následuje představení různých forem mimorodinné péče s důrazem na soukromé služby. Praktická část práce analyzuje poptávku a nabídku služeb předškolní péče prostřednictvím demografického, regionálního a ekonomického vývoje. Poukazuje na hlavní problémy v této oblasti a komparuje český systém s evropskými státy. Závěr diplomové práce představuje nové směry, kterými se oblast ubírá. Přináší také zhodnocení se zjištěním, že bez podpory státu se zkoumaná oblast nemůže dále rozvíjet. Zmíněny jsou také návrhy zlepšení celého systému.
Vývoj porodnosti v ČR a její důsledky na potřebu kapacity předškolních zařízení
Hříchová, Vendula ; Miskolczi, Martina (vedoucí práce) ; Šimková, Martina (oponent)
Tato práce se zaměřuje na vývoj obyvatelstva a porodnosti v ČR a na faktory ovlivňující porodnost. Následně se zabývá formami a kapacitou předškolních zařízení. Obyvatelstvo nejenom ČR prošlo výraznými změnami demografického chování, na základě kterých se měnila i výše porodnosti. Výslednou hodnotu porodnosti ovlivňuje mnoho faktorů, ale hlavní příčinu nelze jednoznačně určit. Na dlouhodobý pokles narozených dětí reagoval stát snižováním počtu zařízení pro předškolní péči. V současné době mohou rodiče umisťovat své potomky zejména do jeslí, mateřských škol a dalších alternativních institucí.
Prevence úrazů v předškolním věku
PETR, Petr
Každý rok se u nás stane přes 300 000 úrazů dětí, které si vyžádají ošetření lékaře nebo hospitalizaci v nemocnici. Zhruba 300 dětí v důsledku úrazu ročně zemře. Ve srovnání s ostatními evropskými státy je Česká republika na jednom z nejhorších míst v počtu úrazů dětí předškolního věku. Cílem práce bylo identifikovat přítomnost, četnost a rozsah preventivních aktivit v zařízeních, určených pro děti předškolního věku v rámci okresu České Budějovice. Tématem bylo potvrzení nebo vyvrácení hypotézy, zda existuje vztah mezi velikostí města či obce, četností a rozsahem preventivních aktivit. K ověření zadané hypotézy byl proveden rozhovor, ve kterém byly pedagogickým pracovnicím pokládány otázky, týkající se prevence úrazů v jejich zařízeních. Vyhodnocení výsledků rozhovorů nepotvrdilo hypotézu, že by existoval vztah mezi velikostí obce či města, četností a rozsahem preventivních aktivit. Ve všech navštívených zařízeních probíhají preventivní akce, zaměřené na prevenci všech forem úrazů. Předškolní zařízení v Českých Budějovicích mohou s menšími obtížemi než zařízení venkovská navštěvovat preventivní akce, pořádané složkami Integrovaného záchranného systému vzhledem k lepší dopravní dosažitelnosti. I přes tyto obtíže se jich účastní většina venkovských zařízení, které v tomto směru úzce spolupracují s místní policií nebo dobrovolnými hasiči. Některá předškolní zařízení oproti běžnému standardu mají svá specifická zaměření a programy. Některé se zabývají drogovou prevencí, další zařízení navštěvují studenti PF JU se svými programy. V dalších zařízeních pořádají dětský den spojený s prevencí v silničním provozu nebo s návštěvou ZOO, spojenou s přednáškou na téma jak se chovat ke zvířatům. Jako určitou mezeru v preventivních programech je možno spatřovat v absenci centrální metodiky pro jejich provádění. Jako návrh by mohlo být vypracování centrální metodiky pro prevenci dětí předškolního věku, která by upravovala jednotlivé okruhy a zaměření na konkrétní nebezpečí. Dalším návrhem pro řešení situace by mohlo být vybavení předškolních zařízení materiály pro provádění preventivní výchovy, která probíhá většinou formou her.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.