Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza vyboulování trubek kapalinou
Zdráhala, Radim ; Císařová, Michaela (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu chování tenkostěnného trubkového zkušebního vzorku během technologické zkoušky vyboulování trubek kapalinou. Zkušební vzorek ve formě trubky byl vyroben z austenitické korozivzdorné oceli 17 240 (1.4301, X5CrNi18-10). Během experimentu byl pomocí nástroje pro radiální vypínání kvazistaticky zatěžován vnitřním tlakem kapaliny. V úvodní části se práce zaměřuje na napěťově-deformační popis metody vyboulování trubek a možné způsoby zjišťování přetvoření materiálu během tváření. Experimentální část je primárně zaměřena na analýzu zkušebního vzorku, který byl získán z provedeného experimentu. Pro analýzu reálného zkušebního vzorku byly využity teoretické přístupy pro zjišťování přetvoření a napětí v materiálu, numerická simulace procesu vyboulování a 3D bezkontaktní skenovací zařízení ATOS, které přispělo k ujasnění první představy o chování tenkostěnné trubky během vyboulování. Na závěr práce je navržena možná konstrukční úprava nástroje. Tato úprava by v budoucnu měla přispět k plné funkčnosti nástroje pro radiální vypínání neboli vyboulování trubek kapalinou.
Metoda určování přesnosti obráběcích robotů
Cabalka, Jan ; Slaný, Martin (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem metodiky měření přesnosti robotického obrábění. Popisuje teoretické vlastnosti a rozdělení běžně dostupných metod měření přesnosti strojů. V praktické části je vyroben zkušební obrobek a systémem Pontos jsou změřeny parametry polohy a dráhy. Návrhy zohledňují vybavení firmy MCAE Systems.
Zvýšení plnicí účinnosti zážehového motoru na CNG o výkonu 140 kW
Hadrava, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu proudění pracovní náplně v přeplňovaném motoru na CNG. Metodou výzkumu je reverzní inženýrství. Sací kanál je odlit a poté naskenován 3D skenerem ATOS. CAD model je vytvořen v programu Creo Parametric 2.0. Vytvořeným interaktivním modelem je simulováno proudění v CFD programu Star CCM+. Sací systém je modifikován pro zvýšení plnicí účinnosti motoru.
Konstrukční úprava těhlice osobního vozidla
Coufal, Jiří ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukční úpravou konkrétní těhlice v závislosti na změně brzdiče za nesériový. Je zaměřena na tvorbu a následnou úpravu 3D modelu vycházejícího z rozměrů a tvaru reálné těhlice získaných pomocí 3D skenu. Pro upravovanou část je provedena pevnostní kontrola pomocí MKP a výsledky jsou porovnány s hodnotami původní těhlice.
Využití 3D skenování pro přípravu obrábění odlitků součástí parních turbín
Michalisko, Jan ; Sedlák, Josef (oponent) ; Madaj, Martin (vedoucí práce)
Tato odborná práce se zabývá využitím 3D skenování pro přípravu obrábění odlitků, které jsou součástí parních turbín vyráběných firmou Siemens, s.r.o., odštěpným závodem Industrial Turbomachinery v Brně. V první části práce je teoretické seznámení se základními pojmy, které se vztahují k procesu 3D digitalizace. Dále jsou v teoretické části blíže popsány využité digitalizační systémy TRITOP a ATOS. V praktické části byl proveden rozbor současného procesu a byl navržen alternativní postup pro přípravu odlitků pro následné obrábění. Za pomoci výše zmíněných systémů byl odlitek převeden do digitální podoby a porovnán se zdrojovým CAD modelem. Výsledkem porovnání je kontrola přídavku materiálu a vhodné ustavení odlitku pro následný proces obrábění. Na závěr je provedeno technicko-ekonomické zhodnocení obou procesů.
Konstrukce formy pro výrobu trupu ultralehkého letounu
Zatočilová, Aneta ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí formy trupu ultra lehkého letounu, z hlediska softwarového zpracování digitálních dat. Výsledný digitální model splňuje nároky na vyrobitelnost pomocí CNC strojního obrábění. Realizace dle přístupu reverzního inženýrství byla koncipována do čtyř etap, které musely být řešeny postupně z důvodu návaznosti jednotlivých kroků. Jednotlivé etapy odpovídají hlavním kapitolám praktické části diplomové práce. První část se zabývá trojrozměrnou digitalizací trupu letounu s využitím optického skeneru ATOS a fotogrammetrického systému Tritop. Výsledkem této části práce jsou digitální data geometrie trupu letounu ve formě polygonální sítě. Následující část se zabývá softwarovou rekonstrukcí naměřených dat – optimalizací polygonální sítě za účelem zajištění vhodného podkladu pro zpracování plošného modelu. Třetí, časově nejnáročnější část práce, se zabývá tvorbou plošného modelu trupu letounu. Geometrie musí splňovat nároky na hladkost a tečné, nebo křivostní napojení ploch, včetně dalších nároků vyplývajících z využití modelu. V poslední části práce je popsán postup odvození formy z geometrie trupu letounu.
Vytvoření technologie obrábění lopatkového kola
Urbánek, Aleš ; Sedlák, Josef (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá technologií výroby lopatkového kola. Nejprve je zde uveden popis zařízení používaných pro reverzní inženýrství. Následují možnosti upínání obrobků při obrábění. Součástí diplomové práce je kontrola polotovaru pomocí systému ATOS a návrh vhodné varianty ustavení a upnutí. Cílem práce je technologická příprava výroby a výroba přípravku pro upínání odlitku při frézování na obráběcím centru MCV 1210.
Měření kinematických bodů zavěšení vozidel s využitím měřícího zařízení Tritop
Fišer, Radoslav ; Svída, David (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bc. Radoslav Fišer Měření kinematických bodů zavěšení vozidel s využitím měřícího zařízení Tritop DP, UADI, 2008, str. 58, obr. 45 Porovnáváme metody získávání vstupních dat pro počítačové programy simulující kinematické a dynamické vlastnosti zavěšení náprav vozidel. Pro měření využíváme optická digitalizační zařízení pracující ve trojrozměrných souřadnicích Tritop a Atos. Opakovaným měřením zjišťujeme přesnost metod, časovou náročnost a vhodnost pro měření podvozků vozidel. Navrhujeme přípravky pro měření kinematických bodů zavěšení pro využití při měření zařízením Tritop.
Využití reverzního inženýrství pro výpočty aerodynamiky automobilu
Rozsíval, Jan ; Forman, Matěj (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci byla změřena geometrie karoserie vozidla s využitím 3D skeneru ATOS. Naměřená data z 3D skeneru ATOS byla použita pro vytvoření CAD modelu karoserie a následně modelu celkového vozu v programu Pro/ENGINEER s ohledem na další využití modelu. Získané plochy vozidla byly využity pro výpočet rozložení aerodynamického statického tlaku v CFD softwaru Star-CCM+.
Vytvoření zjednodušeného CAD modelu motoru s využitím reverzního inženýrství
Koten, Stanislav ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením zjednodušeného CAD modelu motoru pomocí 3D digitalizace za účelem zástavby do automobilu s trubkovým rámem. V první části je popsána problematika reverzního inženýrství, druhá část se věnuje popisu a funkci použitého optického měřícího systému ATOS firmy GOM a v závěrečné části je popsáno skenování geometrie motoru, následná úprava polygonální sítě a vytvoření vlastního 3D modelu pomocí programu Autodesk Inventor 2013.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.