Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  začátekpředchozí114 - 123  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich rozvíjení
Štěrbová, Nina ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Práce "Sociální dovednosti učitelů a možnosti jejich rozvíjení, se zaměřením na začínající učitele" se zabývá možností využití videotréninku interakcí k rozvoji sociálních dovedností začínajících učitelů. Teoretická část práce uvádí analýzu dnešního stavu pre- a postgraduálního vzdělávání, zaměřuje se na osobnost a sociální dovednosti učitelů, především na dovednosti komunikační. Praktická část zkoumá, zda dochází k rozvoji sociálních dovedností začínajících učitelů při užití metody videotrénink interakcí, která je k tomuto účelu upravena. Data získaná pozorováním 14 učitelů jsou analyzována pomocí programu Interakt. Výsledkem je poznatek, že metoda videotrénink interakcí se významně podílí na celkovém rozvíjení sociálních dovedností učitele. Pozitivní vliv má videotrénink interakcí zejména na věnování pozornosti učitele studentům a na parafrázování výroků studentů.
Realita povolání předškolního pedagoga
ROTHOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá problematikou povolání začínajícího pedagoga. Práce je rozdělená na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřená na definování pojmu začínající učitel, na legislativní požadavky, které jsou kladeny pro výkon povolání učitel/ka MŠ a na podporu, která je ze strany zákona začínajícím učitelům poskytnuta. V práci jsou dále uvedeny názory odborníků k problematice povolání učitele. V praktické části jsou prezentovány výsledky z kvalitativního výzkumu, prostřednictvím kterého bylo zjišťováno, jaké jsou současné pohledy začínajících učitelů na realitu jejich povolání. Z rozhovorů následně vyplývají problémy, se kterými se pedagogové potýkají a naopak činnosti, v kterých jsou si jistí a disponují jimi. Je zde možnost srovnání představ a reality, se kterou začínající učitelé do svého prvního zaměstnání nastupovali.
Vysokoškolské studium oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol z pohledu začínajícího učitele
REIFOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na vysokoškolské studium z pohledu začínajícího učitele. Teoretická část se zabývá začínajícími učiteli u nás i v zahraničí. Dále problémy, kterými začínající učitelé prochází a v neposlední řadě i charakteristikou těchto problémů. Praktická část prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak pohlížejí začínající učitelé na své vysokoškolské studium oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol. Respondenti uvedli za nejčastější problémy kázeň žáků a rozvržení učiva během hodiny.
Připravenost studentů vyrovnat se s rizikem syndromu vyhoření v pedagogické praxi
ŠESTÁKOVÁ, Petra
Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický. Teoreticky pojednává o syndromu vyhoření a jeho vlivu na okolí. Empirická část byla realizována za pomoci dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 69 respondentů převážně z Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat postoje studentů ohledně připravenosti setkat se ve školské praxi se syndromem vyhoření a shromáždit informace ohledně předpokládané reakce na tuto situaci. Vyhodnocená data, získaná pomocí volných odpovědí a škál, jsou prezentována v četnostních tabulkách. Přibližují nám přednosti a nedostatky, které pociťují studenti před začátkem své učitelské kariéry, a které mohou ovlivnit jejich profesní vývoj, popř. cestu k vyhoření. Z výsledků vyplývá, že teoretická znalost problematiky je na velmi dobré úrovni. Většina studentů se domnívá, že si uvědomuje, co syndrom vyhoření obnáší, a že by při setkání se s tímto problémem věděli, co mají dělat a kde hledat pomoc.
Profesní problémy začínajících učitelů
KŮRKOVÁ, Tereza
Diplomová práce je zaměřena na problematiku obtíží, se kterými se musí vyrovnávat začínající učitelé. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou vývoje profesní dráhy učitele s důrazem na stádium učitele začátečníka. Poskytuje náhled na specifické problémy začínajících učitelů. Praktická část byla realizována prostřednictvím metody hloubkového rozhovoru s vybranými začínajícími učiteli ZŠ. Cílem praktické části bylo zjistit, jakým problémům začínající učitelé v souvislosti s profesí čelí. Dotazovaní respondenti označili za hlavní problémy výuku neaprobovaných předmětů, časovou náročnost a nedostatečnou pedagogickou přípravu v oblasti metodicko-didaktické a diagnostické.
Problematika začínajícího učitele v mateřské škole
KUBALÁKOVÁ, Veronika
Tématem bakalářské práce je nastínit problematiku začínajícího učitele v mateřské škole. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány pojmy učitel a mateřská škola. Dále je problematika začínajícího učitele zařazena legislativně a jsou zde přiblíženy jednotlivé zákony vztahující se k problematice. Smyslem praktické části bylo zmapovat, s jakými problémy se potýkají začínající učitelky v mateřských školách, najít, v čem se názory respondentů shodují a v čem rozcházejí. V rámci kvalitativního šetření byly vedeny rozhovory se začínajícími učitelkami v mateřských školách. Výsledky šetření a odpovědi na výzkumné otázky jsou shrnuty v diskusi a závěru.
Student učitelství a jeho profesní příprava na Pedagogické fakultě JU
BINDEROVÁ, Petra
V diplomové práci se autorka zabývá rozborem požadavků na profesní roli učitele a podmínkami pro přípravu a rozvoj kompetencí učitele na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Teoretická část diplomové práce zpracovává teoretické otázky související s tímto problémem. Praktická část je pak orientována na zachycení problémů učitelského vzdělávání pomocí konfrontace pohledů studentů končících svou pregraduální přípravu a nových učitelů v praxi. Autorka nejprve vymezila metody a předpoklady výzkumu a poté analyzovala dotazník, který byl daným jedincům předložen.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   začátekpředchozí114 - 123  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.