Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,163 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 

Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název: Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce je zmapovat aktivity v přírodě v ústavní výchově v Libereckém kraji. Zjistit druhy aktivit a dobu strávenou aktivitami v přírodě. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu. Respondenti dostali dotazníky s otevřenými a uzavřeným otázkami k danému tématu. Data byla zpracována kvantitativně a byla zanesena do koláčového grafu. Výsledky: V dotazníku jsem zjistila, že vychovatelé se domnívají, že aktivity v přírodě jsou vhodné pro děti z ústavní výchovy, a to nejen jako prostředek navazování nových kontaktů, ale především jako prostředek zvýšení odpovědnosti a sebepoznání. Nejčastěji AP využívají v podobě procházek či her v přírodě. Mezi aktivity, které jsou nejméně přístupné, patří lezení a plavání. Nejčastější aktivitou dětí je hraní na počítači a procházky s přáteli. Hraní her v přírodě a sbírání plodů je pro děti nejzábavnější. Aktivity v přírodě přinášejí dětem hlavně radost, zábavu a nové zážitky. Myslí si, že během aktivit v přírodě poznají něco nového o svých přátelích a získají větší důvěru ve vzájemných vztazích. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, volný čas, sporty v přírodě, ústavní výchova, ochranná výchova

Vzdělávací politika vůči Romům v ČR: aplikace teoretického přístupu sociální konstrukce cílových populací na problematiku vzdělávání romských žáků na českých školách
Jeráčková, Aneta ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Práce se zabývá vzdělávací politikou ve vztahu k romským žákům v České republice. Tuto problematiku zkoumá za využití teoretického přístupu sociální konstrukce cílových populací. Vzdělávací politika vůči romským žákům má prokazatelně negativní charakter, jelikož skrze ni dochází k segregaci velkého množství romských žáků mimo hlavní vzdělávací proud a znemožňuje jim tak přístup k plnohodnotnému vzdělání. Proti této dvojkolejnosti vzdělávacího systému se staví koncept inkluzivního vzdělání, který je na úrovni Evropské unie považován za efektivnější a prospěšnější pro celou společnost. V české společnosti, odborné i té laické, však existuje značná názorová nejednotnost, pokud jde o reformování vzdělávacího systému směrem k inkluzivnější a otevřenější formě. Přestože je koncept inkluzivního vzdělání již dlouhodobě formálně přijat vládou jako směr, kterým by se měl český vzdělávací systém ubírat, tak k reálné změně systému, ani ke zlepšení situace romských žáků na českých školách zatím nedochází. Za využití teoretických poznatků přístupu sociální konstrukce cílových populací, se tato práce snaží porozumět současné podobě české vzdělávací politiky vůči romským žákům, snaží se odpovědět na otázku: proč má vůči dané sociální skupině převažující negativní charakter. Za tímto účelem identifikuje sociální...

Využití e-marketingu na sociálních sítích a v síti Google
KALAFUT, Petr
Cílem bakalářské práce je vytvoření e-marketingové strategie a její nasazení na reálném projektu, který je orientován na oblast zdravého životního stylu a fitness. Bude využito nejmodernějších poznatků v oblasti sociálních sítí a sítě Google. V teoretické části práce budou popsány sociální sítě Facebook, Instagram, Twitter, Google+ s ohledem na jejich aplikování v e-marketingu a možnosti, které nabízí obsahová a vyhledávací síť Google. Tyto sítě mají v současné době obrovský e-marketingový potenciál, budou tedy jejich jednotlivé prostředky porovnány a následně bude navržena jejich optimální implementace do reálného provozu. Praktická část se zaměří na tvorbu webového projektu jako open source řešení. Následně bude vytvořeno několik reklamních kampaní na sociálních sítích a síti Google. Data získaná z těchto komunikačních kanálů budou analyzována prostřednictvím Google Analytics a reportů z dalších nástrojů. Na základě výsledné analýzy se porovná e-marketingová účinnost jednotlivých použitých prostředků v rámci navrženého projektu.

Tvorba manažerského simulátoru pro řízení zásob ve vybrané společnosti
Prokop, Tomáš ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Filip, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření softwarové aplikace manažerského simulátoru jako základního nástroje pro provádění vlastních simulací. Navržený manažerský simulátor je vytvořen v kontextu taxonomie systémů pro podporu rozhodování. Jde o modelově orientovaný systém, jehož základem jsou mnou navržené modely a nad nimi vytvořené uživatelské rozhraní. V tomto konkrétním případě, kterým se práce zabývá, se jedná o společnost Dynavix, která působí v odvětví výroby navigačních zařízení. Po úvodních teoretických informacích o modelech, počítačových technikách pro modelování systémů a jednotlivých fázích simulačního procesu následuje případová studie. S využitím přístupů systémové dynamiky (vytvořeného modelu a jeho testování) se snaží najít a doporučit vhodné řešení výkyvů v potřebě nákupu navigačních zařízení společnosti Dynavix. Doporučené řešení je ověřeno na základě stanovené hypotézy a jejím testování dle předem vytvořeného testovacího scénáře.

Horečka jako ošetřovatelský problém
RAIŠLOVÁ, Jitka
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ošetřovatelské péče o nemocné s horečkou. V úvodu teoretické části je vymezen pojem termoregulace a jsou popsány termoregulační mechanismy, v následující části je popsána tělesná teplota a jsou popsány aktivity sestry při měření tělesné teploty, krátce jsou zmíněny dostupné teploměry a čidla. V nejobsáhlejší části je vymezen pojem horečka, jsou popsány příčiny horečky, klinický obraz, fyziologické důsledky horečky, rozdělení horečky, diagnostika a možné metody snižování tělesné teploty. Dále je zmíněna ošetřovatelská péče o nemocného s horečkou a jsou popsány aktivity sestry při ošetřování. Ke splnění hlavního záměru této práce byly stanoveny dva cíle. Cíl 1: Zjistit, jaké ošetřovatelské postupy nejčastěji používá sestra v rámci ošetřování pacienta s horečkou. Cíl 2: Zjistit, s jakou problematikou se nejčastěji setkává sestra při ošetřování pacienta s horečkou. Byly položeny dvě výzkumné otázky. Výzkumná otázka 1 : Jaké ošetřovatelské postupy nejčastěji používá sestra v rámci ošetřování pacienta s horečkou? Výzkumná otázka 2: S jakou nejčastější problematikou se sestra setkává při ošetřování pacienta s horečkou? Praktická část této práce obsahuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, jehož základem byl hloubkový polostrukturovaný rozhovor. Rozhovor byl veden se sestrami ze zdravotnických zařízení v Plzeňském kraji. Bylo osloveno dvacet sester, které splňovaly zadané kritérium pro jejich výběr. Podmínkou byla práce na oddělení ARO, JIP, chirurgickém nebo interním oddělení. Poté bylo metodou otevřeného kódování každé respondentce přiděleno číslo. Došlo k očíslování všech řádků, které obsahovaly odpovědi sester, aby na ně mohlo být poté odkazováno. Metodou "papír a tužka" došlo ke zvýraznění důležitých informací v textu. Následně byla použita technika "vyložení karet", kterou byla získaná data rozdělena do čtyř kategorií. Kategorie byly dále rozšířeny o podkategorie a byly zpracovány do schémat. Provedeným výzkumným šetřením byly zodpovězeny obě výzkumné otázky. Sestry uvedly základní ošetřovatelské postupy, které používají při ošetřování nemocného s horečkou. Mají dobrý přehled o problematice při ošetřování těchto klientů. Všechny dotazované sestry se setkaly na svém pracovišti s nemocným s horečkou, znají příčiny horečky, které se vyskytují na jejich pracovišti. Uvedly široký rozsah příznaků i možných komplikací v souvislosti s horečkou. Při ošetřování nemocného se vždy řídí ordinacemi lékaře a provádí ošetřovatelské intervence. Z výsledků je zřejmé, že ošetřovatelské postupy se částečně liší nejen podle zdravotnického zařízení, kde respondentka pracuje, ale také záleží na tom, zda jde o oddělení intenzivní péče, či standardní oddělení. Na JIP a ARO mají více vybavení i personálu pro poskytování vysoce kvalitní ošetřovatelské péče, ale i standardní oddělení dle výsledků výzkumu poskytuje kvalitní ošetřovatelskou péči. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že sestry rámcově prokázaly své znalosti, které se týkají péče o nemocné s horečkou, a mají přehled o problematice při ošetřování. Ale i tak v každé oblasti vzniká prostor pro další rozšíření teoretických vědomostí i praktické zkušenosti. Na základě teoretického studia o horečce, ošetřovatelské péče o nemocné s horečkou, specifik při ošetřování a vyhodnocení výsledků výzkumného šetření byl jako výstup z práce vytvořen manuál "Ošetřovatelská péče o nemocné s horečkou", který je přiložen jako příloha (příloha 6). Bakalářskou práci je též možno použít jako informační materiál pro sestry zdravotnických zařízení, které se ve svém povolání setkávají s nemocnými s horečkou.

Vícekriteriální hodnocení projektů v Raiffeisen Bank
Serbová, Eva ; Fiala, Petr (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Diplomová práce popisuje výběr dodavatele testovacích služeb pro projekt Everest v Raiffeisenbank a. s. pomocí metod vícekriteriálního rozhodování a operačního výzkumu. Práce porovnává dosažené výsledky s rozhodnutím, které bylo provedeno při reálném výběrovém řízení, které se uskutečnilo v roce 2010. Řešení popisuje dva různé přístupy operačního výzkumu. Pro první kolo výběru byly použity tři metody vícekriteriálního hodnocení variant a to metoda vážených součtů, TOPSIS a ELECTRE III. Podle výsledného pořadí každé metody byli vybráni dodavatelé, kteří postoupili do druhého kola výběrového řízení. Druhé kolo výběru pracuje s cenami jednotlivých fází projektu a slevami, které dodavatelé nabídli při dodání více fází. Pro řešení byl použit modifikovaný model nového trendu operačního výzkumu reverzní aukce. Výpočty byly provedeny pomocí programového doplňku MS Excel SANNA a programu LINGO. Diplomová práce prokázala účelnost použití matematického modelování úlohy vícekriteriálního rozhodování jako podpůrného prostředku pro manažerské rozhodování na konkrétní praktické úloze.

Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů
Novotný, Marek ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů" pojednává o žurnalistice na počátku druhé dekády 21. století. Práce popisuje některé změny, ke kterým v současnosti dochází. Zaměřuje se především na problémy, se kterými se potýkají tradiční média a možnosti, které tyto problémy otevírají agilnějším internetovým médiím. Pomocí průzkumů veřejného mínění přibližuje pohled jejich čtenářů, ale dává prostor i názorům zástupců producentů obsahu. Dále mapuje možné způsoby monetizace obsahu, jako je inzertní model, mikroplatby, freemium model, nebo model paywall. Rovněž přibližuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů. Ve své další části práce ukazuje, jak může vypadat monetizace internetového obsahu přímo na vybraných případových studiích, kterými jsou webový server Motejlek.com, slovenská síť prémiového obsahu Piano a úspěšný americký projekt The Huffington Post, který kombinuje agregátor zpráv s komentáři a blogy. V závěru práce vyvozuje ze shromážděných poznatků a dat strategie, které by mohly být úspěšné v současné, rychle se měnící mediální krajině, a naopak popisuje slabiny některých konceptů, které její autor za životaschopné nepovažuje. Klíčová slova Agregátor, blog, inzerce, mikroplatby, monetizace Murdoch, nová média, Piano, paywall

Finanční ohodnocení krásy krajiny - metoda CVM
Cudlínová, Eva ; Lapka, Miloslav
Hodnocení krásy krajiny není příliš časté a z ekonomického hlediska je i relativně složité. Naše studie se soustředila na srovnání estetických preferencí českých a japonských respondentů týkajících se rurální krajiny – použitou metodou byla CVM. Dalším z cílů byla snaha odkrýt preference dotazovaných ve finanční formě. Tyto preference jsme použily jako kvantitativní indikátor pro prověření kvalitativních preferencí respondentů. Zdá se, že silná korelace mezi estetickou a finanční evaluací existuje ve dvou extrémních případech – u respondentů, které téma nezajímá a naopak u respondentů, které estetika krajiny velmi zajímá. Podstatný rozdíl se objevil mezi českými a japonskými respondenty v případě otevřeného a uzavřeného přístupu do krajiny.

Vývoj aplikace pokladního systému s podporou EET pro maloobchod
Nguyen Manh, Tho ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je návrh a vývoj aplikačního softwaru pro pokladní systém. Hlavním kritériem vyvíjeného systému je podpora elektronické evidence tržeb, jež splňuje podmínky stanovené zákonem č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb. V rámci této práce je pokladní systém určen k podpoře prodejních procesů maloobchodu. Teoretická část je zaměřená na popis pokladního systému a jeho komponentů. K vyřešení problematiky elektronické evidence tržeb se provedl rozbor legislativy a analyzoval trh s pokladními systémy. Práce dále představuje analýzu procesů a požadavků, návrh řešení systému a implementace aplikace založené na jazyce Java. K otestování funkčnosti vytvořené aplikace se použil případový test. Závěrečná kapitola shrnuje obsah práce a nastiňuje možnosti budoucího vývoje. Výsledkem práce je funkční pokladní aplikace, která bude dostupná ke stažení pod open-source licencí. Tato práce by mohla dále sloužit jako podnikatelská příručka k porozumění problematiky pokladního systému a elektronické evidence tržeb.

Čtenářské kompetence adolescentů
Klumparová, Štěpánka ; Lederbuchová, Ladislava (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) ; Toman, Jaroslav (oponent)
Resumé Teoretická část práce je kompilací poznatků o čtenářské kompetenci, o nejnovějších teoriích čtenáře a o teorii fikčních světů. Na pozadí výsledků výzkumů čtenářství pubescentního a dospělého jsou v ní charakterizovány základní rysy adolescentního čtenářství. Pro potřeby práce byly stanoveny 3 okruhy pro vnitřní členění čtenářské kompetence a provedena interpretace textu fantastické povídky Julia Cortazára "Nocí naznak", který posloužil jako výchozí text pro literární dotazník. V praktické části práce byl proveden smíšený výzkum. Kvalitativní metody výzkumu se projevily v otevřených otázkách (zaměřených v první fázi na celkový estetický soud o díle a ve druhé fázi na jednotlivé aspekty díla) zadaných v literárním dotazníku. Kvantitativní metody výzkumu spočívaly v ověřování hypotéz stanovených na základě studia odborné literatury a ve formě třídění odpovědí respondentů do jednotlivých předem vymezených úrovní čtenářské kompetence. Na základě výsledků výzkumu byla rozšířena a doplněna výchozí charakteristika adolescentního čtenáře a vytvořena metodická doporučení, v rámci nichž byly navrženy konkrétní metody a formy práce pro podporu a rozvíjení jednotlivých dílčích kompetencí. Klíčová slova čtenářská kompetence - adolescentní čtenářství - teorie fikčních světů - smíšený výzkum - literární dotazník -...