Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní zralost a vstup dítěte do školy
SEMMELBAUEROVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá zápisem dětí do 1. tříd, problematikou školní zralosti, vstupem dítěte do školy a utvářením počáteční gramotnosti v 1. ročníku ZŠ. Teoretická část se zaměřuje na vývoj dítěte v předškolním a mladším školním věku, školní zralost, vstup do školy a na prvopočáteční čtení a psaní. Práce má výzkumný charakter. Zabývá se přípravou dětí v mateřských školách na vstup do základních škol, uvádí průběh zápisů konaných na třech základních školách a analyzuje jejich výsledky z roku 2018. Zkoumá kresby lidské postavy v souvislosti se zjišťováním školní zralosti dětí a zaměřuje se na vytváření hygienických návyků v 1. ročnících základních škol. Výsledky výzkumu jsou porovnány s teoretickou částí a doloženy rozsáhlým přílohovým materiálem. V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumu s nastíněním současné problematiky školní zralosti.
Didaktické postupy pro výuku lyžování začátečníků v mladším školním věku
Hrůšová, Petra ; Fořterová, Petra (vedoucí práce) ; Chrástková, Martina (oponent)
Název: Didaktické postupy pro výuku lyžování začátečníků v mladším školním věku Cíl: Cílem diplomové práce je vytvoření tzv. "rozřazovací abecedy" pro lyžařské začátečníky ve věku 6 - 10 let (mladší školní věk) a následné ověření její účinnosti při užití rozdílných didaktických postupů výuky lyžování v "Půldenní lyžařské škole" na Kubově Huti. Metody: Jedná se o případovou studii, která má charakter deskripce s povahou kvalitativního výzkumu. Stěžejní metodou bylo participantní (zúčastněné) pozorování prováděné pěti zaškolenými lyžařskými instruktory. Dále jsme využili kategoriálního systému a vytvořili jsme sedm kategorií. Jednalo se o lyžařské dovednosti zařazené do "rozřazovací abecedy". Pro zaznamenávání kvality provedení jsme zvolili posuzovací škály pro jednotlivé prvky v "rozřazovací abecedě". Výsledky: Vytvořili jsme lyžařskou "rozřazovací abecedu", do které jsme zařadili sedm lyžařských dovedností. Každou dovednost jsme popsali a stanovili její úroveň. Na základě kvality provedení jednotlivých lyžařských dovedností jsme děti rozdělili do dvou skupin (paralelní a přívratná). Každá skupina absolvovala upravený lyžařský postup výuky, který na závěr byl ověřen obratnostním slalomem. Použití lyžařské "rozřazovací abecedy" na začátku lyžařského výcviku se ukázalo jako efektivní pro výuku...
Analýza metodických postupů při výuce lyžování
Hrůšová, Petra ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Chrástková, Martina (oponent)
Název: Analýza metodických postupů při výuce lyžování Cíle práce: Cílem této práce bylo zjistit, zda při využití rozřazovací abecedy v úvodu výuky lyžování dětí mladšího školního věku se metodou paralelního postavení lyží naučí lyžovat více dětí než metodou přívratového postavení lyží. Metody: Aplikací metody selektivního strukturovaného pozorování při samotné praktické výuce dětí byla zjišťována úspěšnost zvládnutí základních obratnostních prvků sjezdového lyžování při využití metodik výuky s prvky paralelního nebo přívratového postavení lyží. Tyto poznatky byly doplněny vlastním názorem podpořeným literaturou a osobní zkušeností se závodním lyžováním a s výukou lyžování. Jednalo se o výzkum metodou přímého pozorování lyžařských dovedností dětí mladšího školního věku v lyžařské škole na Kubově Huti. Výsledky: Byla potvrzena hypotéza, že metodika výuky s prvky paralelního postavení lyží při využití úvodní rozřazovací abecedy je vysoce účinná. Klíčová slova: děti, sjezdové lyžování, lyže, mladší školní věk, lyžařský styl, paralelní postavení, přívratové postavení lyží - pluh, lyžařská škola, rozřazovací lyžařská abeceda.
Od ducha k lupiči: Vývoj strachu u dětí mladšího školního věku
Brummer, Martin ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Od ducha k lupiči: Vývoj strachů u dětí mladšího školního věku Bc. Martin Brummer ANOTACE Diplomová práce se zaměřuje na oblast dětských strachů a strašidel. Jedná se o dlouhodobý výzkum. Výzkum navazuje na bakalářskou práci, využívá stejný výzkumný design a dává s ní výsledky do souvislosti. V teoretické části je definována emoce strachu a předložena současná úroveň poznání o formách, intenzitách a zákonitostech vývoje normálního strachu u dětí. Dále je popsán význam strašidel pro dětskou imaginaci a jejich úloha v souboru strachů. Praktická část je rozdělena na dvě části. V dotazníkové části je zjištěna intenzita strachů u dětí a jejich příbuzných. V rozhovorové části jsou popsány dětské představy o strašidlech a situacích s nimi spojenými. Výsledkem práce je zmapování vývoje strachů a představ strašidel u dětí od předškolního po mladší a střední školní věk. KLÍČOVÁ SLOVA strach, strašidla, mladší školní věk, střední školní věk, gender
Porovnání kvantity herních činností hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celé hřiště (v mladším školním věku)
Hučko, Petr ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Arnošt, Pavel (oponent)
Název práce: Porovnání kvantity herních činností hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celé hřiště v mladším školním věku. Cíle práce: Porovnat na základě četnosti zkoumaných herních činností jednotlivce jaká je nejefektivnější varianta velikosti hrací plochy vzhledem k různému počtu hráčů na hřišti při utkání v ledním hokeji v mladším školním věku. Metoda: Využita byla metoda nepřímého pozorování, konkrétně tedy analýza videozáznamu. Sledoval jsem 14 utkání, kde bylo 10 utkání na 1/3 hřiště a 4 utkání se hrála na celé hřiště. Veškerá data byla získávána v průběhu sezóny 2014/2015 ve věkové kategorii mladšího školního věku, konkrétně u hráčů 4. tříd. Zkoumaný soubor tvořilo 42 probandů. Získané hodnoty jsem poté dosazoval do vytvořených tabulek a následně statisticky porovnával a vyhodnocoval nejefektivnější variantu. Výsledky: Na základě analýzy videozáznamu a statistického vyhodnocení dat bylo zjištěno, že v porovnání minihokeje na 1/3 hřiště a celoplošného hokeje byl ve dvou ze třech zkoumaných případů efektivnější celoplošný hokej. Z hlediska četnosti střelby a vedení kotouče byl nejvýhodnější celoplošný hokej 5 proti 5, naopak nejméně efektivní byl minihokej 5 proti 5 na 1/3 hřiště. U četnosti přihrávek měl největší efektivitu minihokej na 1/3 hřiště při hře 4 proti 4 a...
Vliv prvků synchronizovaného plavání na techniku vybraných plaveckých způsobů
Široký, Michal ; Peslová, Eva (vedoucí práce) ; Břečková, Gabriela (oponent)
Název: Vliv prvků synchronizovaného plavání na techniku vybraných plaveckých způsobů Cíle: Cílem práce je posoudit vliv prvků synchronizovaného plavání na zdokonalení techniky plaveckých způsobů. Metody: Výsledky byly zjištěny zúčastněným neutajeným pozorováním a následným škálováním na ordinální stupnici od 1 do 5. Výsledky: Výsledky práce ukazují, že vliv prvků synchronizovaného plavání na zdokonalení techniky vybraných plaveckých způsobů je statisticky významný a zlepší celkovou techniku vybraných plaveckých způsobů. Klíčová slova: synchronizované plavání, technika plaveckých způsobů, didaktika plavání, mladší školní věk
Volná kresba dětí raně školního věku
Machová, Natálie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá volnou kresbu dětí mladšího školního věku, především z hlediska motivů a témat kreseb, dále pak pojetí, frekvenci a oblibu spontánní kresby. Bylo vybráno 10 zástupců této generace, kteří navštěvují 2. třídu základní školy. Na základě nakreslených obrázků, jež děti kreslily mimo školu, a následně provedených rozhovorů s dětmi, kterých jsem se dotazovala na konkrétní výtvarné projevy, detaily kreslení a dílčí informace týkající se kresby. Byla tak posouzena a zmapována situace volné kresby dětí raně školního věku. Při analýze vybraných kreseb se zaměřuji především na kategorie jednotlivých témat, které vzešly z vytvořených obrázků, výskyt konkrétních motivů a jejich procentuální zastoupení jak u všech dětí, tak s ohledem na pohlaví. V práci je naznačena také skutečnost, do jaké míry se v kresbách odráží současná doba moderních technologií. Ukázalo se, že respondenti ve svých výtvorech nejčastěji zobrazují přírodní motivy, zejména pak zvířata. Výsledky dále ukazují, že frekvence a atraktivita kresby dětí mladšího školního věku je navzdory nástupu do školy a moderní době poměrně vysoká. KLÍČOVÁ SLOVA Volná kresba, mladší školní věk, motivy a témata kresby
Strachy a strašidla u dětí předškolního a mladšího školního věku
Brummer, Martin ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá významem strašidel v představách dětí. Teoretická část pojednává o vlivu strašidel na evropskou kulturu, definuje pojem strachu a uvádí základní rozdíly v jeho obsahu u dětí předškolního a mladšího školního věku. Dále definuje pojmy gender a pohlaví a předkládá rozdíly ve vnímání strachu mezi dívkami a chlapci. Empirická část je rozdělena na dvě části. V první části je u dětí a jejich příbuzných prostřednictvím 5bodové škály zjišťována intenzita dětského strachu ze strašidel a dalších strachů. Druhá část empirické práce uvádí informace o dětských představách o strašidlech získaných prostřednictvím rozhovorů s dětmi.
Zdravá výživa dětí mladšího školního věku
Kopalová, Michaela ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
5 Abstrakt Název: Zdravá výživa dětí mladšího školního věku. Cíl: Cílem práce je vytvořit přehled současných obecných odborných výživových doporučení pro děti mladšího školního věku. Metodika práce: Jedná se o rešeršní práci, ve které nejprve obsahově zanalyzujeme názory odborníků na zdravou výživu dětí mladšího školního věku. Přehled současných obecných nutričních doporučení pro děti mladšího školního věku vytváříme syntézou a porovnáním vybraných odborných názorů. Výsledky: Optimální denní energetický příjem je doporučován v mladším školním věku u dívek 1000-2000 kcal a u chlapců 1100-2300 kcal. Strava dětí mladšího školního věku by měla být pestrá, během dne rozdělena do 5 menších porcí. Velikost jednotkové porce je v textu pro jednotlivé skupiny potravin definována. Doporučený příjem sacharidů by měl být 55-65 % z celkového energetického příjmu. Děti by se měly vyhnout konzumaci jednoduchých sacharidů. Obiloviny by se v dětském jídelníčku měly objevovat v 6 porcích za den. Optimální počet porcí zeleniny jsou 3 porce, u ovoce jsou to 2-3 porce za den. Příjem tuků by se měl pohybovat mezi 30-35 % z celkového energetického příjmu. Mléko a mléčné výrobky by děti měly konzumovat 2-3 porce za den. Přednost dáváme plnotučným výrobkům. Doporučená dávka bílkovin je 0,9 g/kg/den. Děti by měly konzumovat 2 porce...
Tělesná zdatnost a pohybová aktivita dětí 4. - 5. tříd základních škol v Otrokovicích
Skochová, Jana ; Kolčiterová, Jana (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
NÁZEV PRÁCE Tělesná zdatnost a pohybová aktivita dětí 4. - 5. tříd základních škol v Otrokovicích. CÍLE PRÁCE: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit úroveň fyzické zdatnosti dětí na základních školách v Otrokovicích. Z toho vyplývá zjistit, zda fyzicky zdatné děti navštěvují některý ze sportovních oddílů nabízený městem Otrokovice. Dalším cílem je zjistit, kterou ze třech škol navštěvují děti nejzdatnější a zdali fyzicky nadprůměrné děti sportují častěji než děti fyzicky podprůměrné. V neposlední řadě je třeba ověřit, zda děti výkonnostně nadprůměrné mají nižší množství podkožního tuku než děti výkonnostně podprůměrné. METODA PRÁCE: V diplomové práci je uplatněn empiricko kvantitativní přístup. Výzkum probíhal ve standardizovaných podmínkách s minimalizací vnějších vlivů (tělocvična). Vybraným testovaným souborem jsou žáci a žákyně čtvrtých a pátých tříd prvního stupně základních škol v Otrokovicích VÝSLEDKY PRÁCE: Z výsledku měření námi vybraného vzorku vyplývá, že více než polovina testovaných dosáhla v motorických testech podprůměrných hodnot. Dále bylo zjištěno, že 85% TO sportuje 1x-3x týdně. Nejoblíbenějším sportem je aerobic a fotbal a téměř polovina organizovaně sportujících TO je členem TJ Jiskra Otrokovice. U žáků 5. tříd, mají nejmenší vrstvu podkožního tuku žáci výrazně nadprůměrní,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.