Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody vizualizace učiva
Lomnický, Matouš ; Hedrlín, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kučera, Luděk (oponent)
Program orgpad slouží k třídění, předávání a "projasňování" vlastních myšlenek. Orgpad je program navržen na základech Herbartovy psychologie, resp. Herbartově poznání o vlastní mysli. Tato práce se zabývá představením programu pi-mind.js, který je alokací orgpadu. V práci je diskutováno postavení programu pi-mind.js v kontextu současného "mapování mozku" a dále je program vsazen do kontextu výchovně-vzdělávacího procesu a jeho možného využití v tomto oboru, konkrétně je zkoumána formou dotazníkového šetření jeho užitečnost při psaní diplomových, resp. disertačních prací na Katedře Aplikované Matematiky MFF UK.
Metody a formy vzdělávání nadaných žáků
Staňková, Zuzana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Škrabánková, Jana (oponent) ; Machů, Eva (oponent)
NÁZEV: Metody a formy vzdělávání nadaných žáků AUTOR: Zuzana Staňková KATEDRA: Katedra primární pedagogiky PedF UK v Praze ŠKOLITEL: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem této disertační práce je komplexně analyzovat všechny významné komponenty, které vstupují do procesu vzdělávání nadaných žáků s účelem pozitivně působit na rozvoj jejich potenciálu. Těmito komponenty jsou výchozí teoretické poznatky, jejichž znalost by měla být součástí odborných kompetencí každého pedagoga. Jedná se zejména o charakteristiku nadaného žáka, definování pojmů talent a nadání, specifikaci motivace nadaného žáka, analýzu modelů nadání, popis procesu pedagogicko-psychologické diagnostiky nadání a legislativních dokumentů vztahujících se k péči o nadané žáky ve školách. Stěžejní část teorie je zaměřena na problematiku úpravy výchovně-vzdělávacího procesu pro potřeby nadaných žáků. Jsou sumarizovány současné pedagogické přístupy k výchově a vzdělávání nadaných žáků. Blíže jsou analyzovány jednotlivé strategie výuky a jejich modifikace, které vycházejí z principu individualizace a diferenciace výuky. Teoretická východiska jsou následně v empirické části systematicky aplikována v akčním výzkumu, který je zaměřen na celkovou modifikaci vzdělávacího procesu pro potřeby výzkumného souboru nadaných žáků konkrétní...
Didaktické aspekty e-learningu ve vzdělávání dospělých
Kalinová, Aneta ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Abrhám, Josef (oponent)
NÁZEV: Didaktické aspekty e-learningu ve vzdělávání dospělých AUTOR: Aneta Kalinová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky ŠKOLITEL: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. ABSTRAKT: Práce je konkrétním výstupem systemizace teoretických poznatků a zobecněním praktických zkušeností z oblasti e-learningového vzdělávání v kontextu se vzděláváním dospělých. Jde v ní o komplexní pojetí e-learningového vzdělávání, o širší pohled na něj v intencích celoživotního vzdělávání, s postupným zužováním tohoto záběru ke specifikům spoluřízení učení a uspokojování vzdělávacích potřeb dospělých studujících, prostřednictvím didakticky propracovaných elektronických studijních opor a všestranné podpory tutora. Je v ní prezentována celá řada argumentů a důvodů, proč je potřeba se problematikou e-learningového vzdělávání zabývat právě v kontextu celoživotního vzdělávání a také proč hledat přednosti, průběžně sledovat a vyhodnocovat a zároveň zkvalitňovat vytváření studijních opor a činnost tutora v této vzdělávací sféře. Na základě vyhodnocení empirických dat prostřednictvím dotazníkových šetření se práce pokouší proniknout více do problematiky didaktických aspektů studijních opor a tutoringu a sledovat některé charakteristiky respondentů, které mají vliv na připisování významu těmto didaktickým aspektům. Právě nedostatek...
Klíčové myšlenky andragogické koncepce Franze Pöggelera
Kosová, Barbora ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá klíčovými andragogickými myšlenkami Franze Pöggelera. Pöggeler byl významným německým andragogem druhé poloviny 20. století a je považován za jednoho ze zakladatelů andragogiky jako samostatné vědní disciplíny. Práce vychází především z Pöggelerovy ústřední andragogické publikace Erwachsenenbildung. Einführung in die Andragogik. (Vzdělávání dospělých. Úvod do andragogiky) z roku 1974. Cílem práce je interpretovat a systematizovat Pöggelerovy klíčové andragogické myšlenky a poskytnout ucelený obraz jeho koncepce andragogiky v kontextu jeho doby. Součástí práce je také kritické zhodnocení Pöggelerových andragogických myšlenek. Klíčová slova Franz Pöggeler, andragogika, vzdělávací proces, partnerství vzdělavatele a účastníka vzdělávání dospělých, plná dospělost, pomoc v životě, dialog, křesťanský aspekt
Hodnocení efektivnosti výuky odborných předmětů v závislosti na fyzické zátěži před vyučováním.
Janošíková, Martina ; Hanušová, Marie (vedoucí práce)
Období přechodu na střední školu přináší výrazné změny v požadavcích na studijní povinnosti, samostatnost, komunikaci, vyjadřování, nebo odloučení od rodiny v podobě pobytu na internátu. Žáci zařazeni do sportovních center mládeže se kromě těchto změn potýkají ještě s povinnostmi spojenými se sportem. Protože se jedná o žáky prvních až čtvrtých ročníků středních škol a středních odborných učilišť, tedy ve věku, kdy obraz sebepojetí-jsem to, v co věřím, vzniká v interakcích s okolním světem a vlastní zkušeností, hraje zde velmi důležitou roli vliv prostředí, kolektivu, vychovatelů, učitelů a trenérů, se kterými žáci tráví prakticky většinu času. Tato práce nahlíží na žáky komplexně z pohledu rozvoje osobnosti jako multifaktoriální biopsychosociální jednotky, z pohledu poznávacích a motivačních procesů, stavů a vlastností, z pohledu sociální psychologie zabývající se interakcí, vztahy a komunikací, psychologií jedince v rámci sociální skupiny a jejího významu pro vývoj jedince. Sleduje podmínky a výsledky vzdělávacího procesu z pohledu pedagogické psychologie, zabývá se formováním vlastností, názorů, postojů a hodnotové orientace z pohledu psychologie výchovy.
Klasické a moderní výukové materiály a jejich komparace
Hronová, Martina ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá klasickými a moderními výukovými materiály. Vychází z vymezení pojmů souvisejících s materiálním zabezpečením výuky. Součástí práce je dotazníkové šetření. Do realizovaného šetření byly vybrány tři střední odborné školy z příbramského regionu. Práce porovnává a hodnotí využívání učebních pomůcek na vybraných školách. Dotazníkové šetření dokládá, jaké výukové materiály vybrané školy používají a jak často je používají. Dotazníkové šetření je také zaměřeno na postoj žáků k výukovým materiálům. Dále je zde poukázána efektivita využívání materiálních didaktických prostředků ve výuce. Závěrem práce jsou uvedena doporučení pro jednotlivé školy.
Sociální sítě ve vzdělávacím procesu
Prosek, Petr ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce představí teorii sociálního učení. Definuje vzdělávací proces a vzdělávací teorii konektivismu. Práce dále představí ICT prostředky vzhledem k jejich využitelnosti ve vzdělávacím procesu a dle definovaných kritérií. V empirické části této práce bude představena případová studie, vlastní elektronický dotazník zaměřující se na věkovou kategorii vysokoškolských studentů, který zanalyzuje jaké ICT prostředky tato věková kategorie využívá a porovná se sekundárními daty.
Lidský kapitál, investice do vzdělání a jeho financování
DVOŘÁKOVÁ, Iveta
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu situace týkající se vzdělávání v 10 rozdílných firmách v České republice. Společnosti, které zde byly popsány, jsou z dopravního sektoru, z výroby, bankovnictví, potravinářství a obchodu. V rámci tohoto projektu byl vytvořen dotazník, který získával odpovědi na otázky od zástupců vybraných firem. Zde jsou příklady otázek: Jaké jsou náklady na vzdělání pro jednoho zaměstnance? Jaké druhy vzdělávacích procesů jsou používány ve vaší společnosti? Zjišťujete změnu u svých pracovníků po ukončení vzdělávacího procesu? Poté byly všechny tyto informace shrnuty. Tato práce se snaží popsat trendy ve vzdělávání ve vybraných společnostech.
Analýza systému vzdělávání zaměstnanců ve vybrané organizaci
Gloss, Martin ; Vinšová, Tereza (vedoucí práce) ; Tripes, Stanislav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat systém vzdělávání zaměstnanců ve společnosti Partners Financial Services, a.s. Práce je rozdělena do tří hlavních částí, a to části teoretické, metodologické a praktické. Část teoretická popisuje problematiku vzdělávacího procesu v organizaci obecně. Část metodologická popisuje metody využité v praktické části při analyzování systému vzdělávání zaměstnanců. Obsahem praktické části je analýza systému vzdělávání zaměstnanců ve společnosti Partners Financial Services, a.s. Závěr práce shrnuje základní poznatky zjištěné při analýze systému vzdělávání zaměstnanců a hodnocení analyzovaného systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.