Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klasické a moderní výukové materiály a jejich komparace
Hronová, Martina ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá klasickými a moderními výukovými materiály. Vychází z vymezení pojmů souvisejících s materiálním zabezpečením výuky. Součástí práce je dotazníkové šetření. Do realizovaného šetření byly vybrány tři střední odborné školy z příbramského regionu. Práce porovnává a hodnotí využívání učebních pomůcek na vybraných školách. Dotazníkové šetření dokládá, jaké výukové materiály vybrané školy používají a jak často je používají. Dotazníkové šetření je také zaměřeno na postoj žáků k výukovým materiálům. Dále je zde poukázána efektivita využívání materiálních didaktických prostředků ve výuce. Závěrem práce jsou uvedena doporučení pro jednotlivé školy.
Výhody a nevýhody použití hlasovacího systému SMART Response ve vzdělávacím procesu
Křížová, Zdeňka ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výhodami a nevýhodami využití hlasovacích zařízení SMART Response ve výuce na středních školách. Práce je rozdělena do dvou částí: část teoretická a část praktická. Teoretická část se přibližuje výukové metody, jakožto nemateriální didaktické prostředky. Praktická část se zabývá materiálními prostředky, tedy především interaktivními tabulemi, zaměření je hlavně na interaktivní tabuli SMART Board. Jedna kapitola práce je zaměřena především na hlasovací zařízení SMART Response, kde je popsán možnost využití, jeho výhody a nevýhody. Praktická část slouží k vyhodnocení dotazníkového šetření a na základě těchto výsledných dat ke stanovení závěru a návrhů pro praxi.
Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů
Radová, Lenka ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Irena, Irena (oponent)
Bakalářská práce s názvem Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů je zaměřena na charakteristiku učebních pomůcek využívaných ve výuce odborných předmětů středních škol. V teoretické části jsou klasifikovány pomůcky podle různých autorů a popsána jejich didaktická funkce. Součástí je stručný přehled učebních pomůcek vhodných pro výuku hlavních předmětů zahradnických oborů. Praktická část je zaměřena na průzkumné šetření učitelů odborných předmětů a praktického vyučování. Metodou rozhovoru byly zjišťovány informace o možnostech a frekvenci využívání pomůcek ve výuce se zaměřením na herbář. Bylo zjištěno, že učitelé s delší pedagogickou praxí preferují používání klasických pomůcek než učitelé s kratší praxí. Všichni učitelé se shodují na pravidelném zařazování učebních pomůcek do výuky. Herbář je pro většinu učitelů součástí výuky zahradnických předmětů.
Učební pomůcky pro výuku biologie a ekologie na SOŠ
Jeníková, Eliška ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Prostřednictvím dotazníkového šetření se 23 učitelů biologie a ekologie na středních odborných školách vyjádřilo k problematice učebních pomůcek. Cílem šetření bylo zmapovat druhy dostupných a používaných učebních pomůcek, jakož i zaznamenat požadavky učitelů na změny v portfoliu učebních pomůcek na jejich školách. Respondenti se dále vyjádřili k překážkám, které v používání učebních pomůcek vnímají, či k tomu, zda jsou pravidelně informováni o novinkách v oblasti učebních pomůcek. V rámci šetření byl zaznamenán výrazně vyšší počet žen než mužů a všichni respondenti uvedli, že mají pedagogické vzdělání. Téměř všichni respondenti vnímali používání učebních pomůcek ve výuce jako efektivní. Nejdostupnějšími učebními pomůckami byly vizuální pomůcky, nejpoužívanějšími byly původní předměty a reálné skutečnosti. Nejméně dostupné a nejméně používané byly auditivní učební pomůcky. Zhruba polovina respondentů se pravidelně informovala o novinkách v oblasti učebních pomůcek. Největší překážkou v používání pomůcek byla nutnost jejich přemisťování. Navrhovanými opatřeními jsou zejména užší spolupráce vedení škol s učiteli biologie a ekologie při nákupu či modernizaci učebních pomůcek a vybudování odborných učeben, aby nebylo nutné učební pomůcky přenášet.
Učební pomůcky pro výuku biologie a ekologie na SOŠ
Jakubův, Pavel ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Irena, Irena (oponent)
V bakalářské práci s názvem Učební pomůcky pro výuku biologie a ekologie na SOŠ je předložena základní charakteristika a přehled učebních pomůcek vhodných pro výuku biologie a ekologie na středních odborných školách. Praktická část je zaměřena zejména na analýzu četnosti využívání učebních pomůcek v daných předmětech a možnost nákupu nových či obměnu stávajících učebních pomůcek. Vzhledem k finanční náročnosti pořizování učebních pomůcek je zmíněna možnost tvorby vlastních pomůcek z běžně dostupných materiálů. Na trhu je velké množství učebních pomůcek, které jsou mnohdy ovšem velmi předražené a za normálních okolností tedy pro školy nedostupné. Ty se pak musejí spoléhat na jiné finanční zdroje, než je rozpočet školy. Alternativou je výroba učebních pomůcek, která má ovšem i svá úskalí, a to hlavě ochota pedagoga věnovat čas této činnosti.
Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů
Rajchmann, Jan ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Bakalářská práce na téma: Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů je zaměřena na didaktické pomůcky a jejich využití ve vyučovacím procesu. Na vybraném středním odborném učilišti se zjišťovalo, jaké jsou potřeby v oblasti učebních pomůcek, především modelů. Vyhodnocením informací získaných od učitelů byl vybrán konkrétní model s ohledem na použitelnost pro výuku více odborných předmětů. Dále je popsána funkce a konstrukce zařízení, které model znázorňuje. Následuje dokumentace vlastní výroby učební pomůcky: dynamického modelu elektrického lanového navijáku s planetovou převodovkou. V závěru práce jsou výsledky praktické činnosti zhodnoceny a doplněny o doporučení pro praxi.
Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů
Šmíd, Václav ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Irena, Irena (oponent)
Moderní ale i klasické učební pomůcky velmi zefektivňují výuku a podněcují žáky k jejich aktivitě ve výuce a tím velkou mírou přispívají k osvojování probírané látky. Začlenění učebních pomůcek do výuky odborných předmětů usnadňuje práci nejen pedagogům, ale i samotným žákům při získávání nových vědomostí a dovedností. Předložená bakalářské práce se v teoretické části zabývá přehledem, komparací a popisem jednotlivých učebních pomůcek vhodných pro výuku odborných předmětů, které jsou v současné době nejvíce začleňovány do výuky. Součástí této práce je také přehled historie. Dále literární přehled pojednává o historii pedagogiky a vzniku učebních pomůcek. Praktická část je vypracována na základě průzkumu skrze dotazníkové šetření mezi žáky 1. 2. a 3. ročníků tříletých učebních oborů v konkrétní vzdělávací instituci. Zadaný dotazník je zaměřen na získání relevantních informací, jak žáci hodnotí přínos a efektivitu použitých učebních pomůcek zařazených do teoretické výuky před konáním výuky praktické. Zjištěné výsledky této práce mohou být přínosem z hlediska zefektivnění teoretické výuky odborných předmětů, které jsou důležité pro žáky, před započetím praktické výuky.
Stanovení hodnoty podniku Pivovar Litovel, a.s.
Němejc, Karel ; Scholleová, Hana (vedoucí práce) ; Čámská, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá oceněním podniku Pivovar Litovel a. s. k datu 1.1.2010. V průběhu roku 2008 a 2009 byla ze strany mezinárodní pivovarnické skupiny Heineken formulována nabídka k odkupu tohoto pivovaru, společně se dvěma ostatními pivovary ze skupiny PMS Přerov. Nabídka k odprodeji společnosti byla však ze strany hlavního akcionáře, spol. PMS Přerov bez dalšího zdůvodnění odmítnuta. Účelem této práce je tedy stanovit, za jakou částku by bylo možné k 1.1.2010 Pivovar Litovel a.s. odprodat skupině Heineken a s využitím nových skutečností zhodnotit, zda byl tento krok z finančního hlediska vhodným řešením.
Strategická analýza
Němejc, Karel ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Zámečník, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou a jejími metodami. První část představuje teoretický popis jednotlivých metod strategické analýzy, včetně definic základních pojmů, významu strategické analýzy a strategie obecně. Druhá část pak představuje praktickou aplikaci těchto metod na malý zdravotnický podnik. Obsahuje i drobné úpravy základních metod pro jejich vhodnější aplikaci na podnik takto specifického odvětví. V závěru práce jsou pak zhodnoceny výsledky jednotlivých metod a jsou též formulována základní doporučení vzniklá na základě provedené strategické analýzy.

Viz též: podobná jména autorů
4 NĚMEJC, Karel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.