Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnoty a motivace v basketbalu mládeže
Jauernig, Jonáš ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Hodnoty a motivace v basketbalu mládeže Cíle: Hlavním cílem této práce je pomocí elektronického dotazníku zjistit důležitost a vnímanou frekvenci výskytu determinant zábavy ve sport dětí a mládeže u basketbalistů ve věku 12 až 19 let, jejich rodičů a trenérů. Metody: Pro výzkum byla zvolena kvantitativní metoda, ve formě dotazníku. Ten byl založen na dříve provedené studii v oblasti mládežnického sportu. Konkrétně jde o Fun Intergration Theory, která zkoumá determinanty zábavnosti. Výsledky: Nejdůležitějšími i nejčastěji se vyskytujícími dimenzemi zábavnosti jsou: Pozitivní týmová dynamika, Pozitivní přístup trenéra a Snaha. Nejméně důležitou a nejméně četnou dimenzí je s velkým rozdílem Styl. Nejdůležitější determinantou je Mít Trenéra, který jde dobrým příkladem. Jako nejméně důležitou vyšla determinanta Získávat trofeje a medaile, která má také i nejmenší četnost výskytu. Mezi vnímáním rodičů, trenérů a hráčů jsou patrné jisté vzory, hlavně v dimenzích Pozitivní přístup trenér, Snaha a Podpora při zápasech. Klíčová slova: mládežnický sport, determinanty zábavnosti, hodnoty, vnitřní motivace, ukončení sportovní činnosti,
Motivace ve sportu: Vztah k celkové sebeúctě a tělesnému sebevnímání
Harbichová, Ivana ; Slepička, Pavel (vedoucí práce) ; Štochl, Jan (oponent) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je ověření vztahu kontextuálně specifické motivace ve sportu ke globální sebeúctě a možných mediačních efektů tělesných sebepercepcí tohoto vztahu. K naplnění tohoto cíle směřovalo šest dílčích studií. Nejprve jsme se zaměřili na překlad diagnostických prostředků Sport motivation scale (SMS; Pelletier et al., 1995) a Social physique anxiety scale (SPAS; Hart, Leary, Rejeski, 1989) do českého jazyka a na ověření validity a reliability skóru získaného pomocí jejich českých verzí. Na základě výsledků strukturálního modelování jsme dospěli k závěru, že je možné obě české verze dotazníků využít jako validní a reliabilní diagnostické nástroje pro měření různých druhů motivace ve sportu (SMS) a negativních tělesných sebepercepcí (sociální tělesná úzkost - SPAS) a zaměřili jsme se na hlavní cíl této disertační práce. Pomocí strukturálního modelování jsme dospěli k závěru, že různé druhy motivace ve sportu (které variují v míře relativní autonomie jednajícího subjektu) ovlivňují jak specifické sebehodnocení spojené s tělem, tak hodnocení sebe sama na globální úrovni. Vztah motivace a globální sebeúcty byl z velké části mediován právě tělesnými sebepercepcemi jedince. Podstatné však je, že při kontrole efektů pohlaví a mediačních efektů tělesných sebepercepcí byl nalezen...
Využití moderních technologií při výuce školní TV
Palička, Pavel ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Mužík, Vladislav (oponent) ; Bureš, Vladimír (oponent)
Pavel Palička - Využití moderních technologií při výuce školní tělesné výchovy Abstrakt disertační práce Problém: Jednou z možných variant podpory motivace k učení je i použití digitálních technologií při vzdělávání. Předmět tělesná výchova v tomto směru nabízí variabilitu prostředí, kde je možné využívat různé typy současných "nositelných" technologií (chytrý telefon, tablet, apod.). V dostupné literatuře nebyl doposud publikován ucelený přehled možností a praktických doporučení pro využití dostupných digitálních technologií v tělovýchovném vzdělávání a současně nejsou ani dostatečně prozkoumány dopady jejich využívání ve školní praxi. Hypotéza: S pomocí inovovaných vyučovacích jednotek s využitím digitálních technologií lze pozitivně ovlivnit vztah žáků k předmětu tělesná výchova a posílit vnitřní motivaci související s realizací pohybových aktivit v rámci tělesné výchovy. Cíl: Cílem praktické části práce bylo identifikovat změny v oblasti vnitřní motivace a vztahů k pohybovým aktivitám v rámci předmětu tělesna výchova, které jsme vyvolaly působením experimentálního vzdělávacího programu s využitím digitálních technologií. Metody: Výzkum měl podobu kvaziexperimentu, který probíhal v 6.-9. ročnících základní školy v předmětu školní tělesná výchova. Soubor (N=237) byl tvořen experimentální (n=119) a...
Vnitřní motivace fotbalových hráčů kategorie starších přípravek
Jelínek, Martin ; Harsa, Pavel (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Vnitřní motivace fotbalových hráčů kategorie starších přípravek. Cíle: Hlavním cílem je zjištění úrovně vnitřní motivace fotbalových hráčů starších přípravek. Metody: V praktické části práce jsem k získání potřebných dat zvolil dotazník. Výsledky: Výsledky mé práce ukazují vysokou úroveň vnitřní motivace u dotazovaných hráčů. Hráči se na hřiště těší, trénují také mimo klubový tréninkový proces a uvádějí, že se sami chtějí stát profesionálními hráči. Klíčová slova: fotbal, starší přípravka, motivace, vnitřní motivace, mladší školní věk.
Motivace k bojovým sportům
Šimáček, Pavel ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Zdobinský, Adam (oponent)
Název práce: Motivace k bojovým sportům. Cíl práce: Cílem této diplomové práce je stanovení motivů pro účast ve vybraných bojových sportech a zjištění, zda se jednotlivé bojové sporty od sebe některak odlišují, nebo zda působí společný motiv. V neposlední řadě zjištění motivu pro bojové sporty obecně. Metody: Diplomová práce byla koncipována jako kvantitativní výzkum s využitím dotazníkového šetření. K sestavení anonymního dotazníku byl využit mezinárodní multidimenzionální standardizovaný dotazník The Sport Motivation Scale "SMS-28", doplněný otázkami k zjištění pohlaví, věku a druhu vykonávaného bojového sportu. Získaná data byla následně statisticky vyhodnocená pomocí kontingenčních tabulek a výzkumné otázky byly zjištěny Paretovou analýzou. Výsledky: Zjistili jsme, že nejdůležitější složkou motivace k bojovým sportům obecně je vnitřní motivace prožít a naopak nejméně důležitá byla pro dotazované externí regulace. Jednotlivé bojové sporty se pak lišily rozdílným spektrem motivace ale u třech bojových sportů, konkrétně karate, MMA a judo byl zjištěn jako nejdůležitější druh motivace vnitřní motivace prožít, u zápasu se jednalo o introjekovanou regulaci a pro box byla nejdůležitější vnitřní motivace něčeho dosáhnout. Klíčová slova: Motivace lidského chování, vnější motivace, vnitřní motivace,...
Využití moderních technologií při výuce školní TV
Palička, Pavel ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Mužík, Vladislav (oponent) ; Bureš, Vladimír (oponent)
Pavel Palička - Využití moderních technologií při výuce školní tělesné výchovy Abstrakt disertační práce Problém: Jednou z možných variant podpory motivace k učení je i použití digitálních technologií při vzdělávání. Předmět tělesná výchova v tomto směru nabízí variabilitu prostředí, kde je možné využívat různé typy současných "nositelných" technologií (chytrý telefon, tablet, apod.). V dostupné literatuře nebyl doposud publikován ucelený přehled možností a praktických doporučení pro využití dostupných digitálních technologií v tělovýchovném vzdělávání a současně nejsou ani dostatečně prozkoumány dopady jejich využívání ve školní praxi. Hypotéza: S pomocí inovovaných vyučovacích jednotek s využitím digitálních technologií lze pozitivně ovlivnit vztah žáků k předmětu tělesná výchova a posílit vnitřní motivaci související s realizací pohybových aktivit v rámci tělesné výchovy. Cíl: Cílem praktické části práce bylo identifikovat změny v oblasti vnitřní motivace a vztahů k pohybovým aktivitám v rámci předmětu tělesna výchova, které jsme vyvolaly působením experimentálního vzdělávacího programu s využitím digitálních technologií. Metody: Výzkum měl podobu kvaziexperimentu, který probíhal v 6.-9. ročnících základní školy v předmětu školní tělesná výchova. Soubor (N=237) byl tvořen experimentální (n=119) a...
Zpětná vazba v pedagogice Franze Ketta
HOVORKOVÁ, Štěpánka
Tato práce se zabývá využitím zpětné vazby jako nástroje k budování vnitřní motivace dětí při činnostech podle celistvé, na smysl zaměřené pedagogice Franze Ketta. V teoretické části definuje pojem zpětná vazba, její základní teoretický konstrukt a vysvětluje vliv na jednání na základě vnitřní motivace. Dále práce předkládá teoretický základ alternativního směru pedagogiky Franze Ketta, její charakteristiky a specifika. Rozpracovává strukturu základní didaktické jednotky a principy vytvářející ucelený systém. Součástí práce je malý historický exkurz související se zpětnou vazbou i s pedagogikou Franze Ketta. V praktické části jsou popsány a analyzovány videozáznamy činností tvořených podle zásad pedagogiky Franze Ketta se zaměřením na využití zpětné vazby, zaznamenání její četnosti a reakcí dětí na ní.
Motivace hráčů fotbalu v závislosti na úrovni soutěže a herní vytíženosti
Hamada, Martin ; Harbichová, Ivana (vedoucí práce) ; Teplan, Jaroslav (oponent)
Název: Motivace hráčů fotbalu v závislosti na úrovni soutěže a herní vytíženosti Cíle práce: Prvním cílem této studie je popsat motivaci fotbalistů. Druhým cílem je zjistit, jak se motivační struktura hráčů mění v závislosti na úrovni hrané soutěže a herním vytížení. Třetím cílem práce je ověřit hypotézy týkající se motivační struktury a jejich změn na stanovených kritériích. Použité metody: Jedná se o cross-sectional studii. Data byla získána za pomocí české verze dotazníku Sport motivation scale. Vztahy mezi motivací a sledovanými proměnnými (příslušnost k danému týmu - úroveň hrané soutěže, herní vytíženost) byly hodnoceny za využití Spearmann korelačního koeficientu. Srovnání motivace u klubů na různé úrovni soutěžení bylo provedeno za pomocí t-testu. Komparací byla data porovnávána s výsledky jiných relevantnícch studií. Výsledky: Na daném zkoumaném vzorku (n = 50) jsme zjistili korelace kladného i záporného směru. Na hladině alfa 0,1 byla zjištěna záporná korelace amotivace na klesající úrovni týmu (R = 0,26; p-hodnota = 0,07). Obdobný výsledek nám udával výsledek t-testu, kdy mezi hráči z AC Sparta Praha a nevýběrových klubů jsme zjistili významný rozdíl (T = 2,8; p-hodnota = 0,01) v subjetktu amotivace ve prospěch hráčů z AC Sparta Praha. Na testovaném souboru jsme také shledali...
Flow a prokrastinace
Novakovska, Kateryna ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Kolářová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá souvislostí mezi prokrastinací, psychickým stavem, kterému se říká flow a kreativitou. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou zkoumané problematiky, jednotlivých jevů a souvisejících pojmů. Z teorie bude dále vycházet praktická část, která se bude zabývat zkoumáním souvislosti kreativity s flow a prokrastinací. Zkoumaným vzorkem budou skupiny studentů Vysoké školy ekonomické v Praze. Užitou metodologií pro splnění výzkumného cíle bude dotazníkové šetření a Guilforduv test kreativity. Získaná data budou následně podrobena analýze. V závěru této práce budou zahrnuta i doporučení pro budoucí zkoumání této problematiky a pro studenty.
Komentovaný překlad: Britton W. Brewer, ed.: Sports Psychology, str. 7-17. Chichester: Wiley-Blackwell 2009.
Machytková, Pavla ; Šťastná, Zuzana (vedoucí práce) ; Eliáš, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí. První částí je překlad kapitoly "Motivation" z knihy Sport Psychology. Tato odborná publikace pojednává o různých aspektech týkajících se psychologie sportu, například o pozornosti a koncentraci, zvládání stresu nebo mentální přípravě. Kapitola "Motivation", jejímž autorem je Robert S. Weinberg, se zaměřuje na stanovení cílů, zaměření cílů, posilování a zpětnou vazbu a vnitřní motivaci. Druhou část práce tvoří komentář, jehož součástí je překladatelská analýza, popis překladatelské metody, typologie překladatelských problémů a jejich řešení a typologie překladatelských posunů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.