Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz návrhářky Viviene Westwood: Aktivismus vs. Branding
Suntychová, Tereza ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá kritickým zmapováním působení britské módní návrhářky Vivienne Westwood se zaměřením na vztah mezi jejími aktivistickými projevy a budováním značky (brandingem). Klade si za cíl analyzovat diskurzivní praktiky a rozkrýt významy, jež formují mediální obraz návrhářky. Westwood se velmi výrazně angažuje v oblasti politických, sociálních a environmentálních témat. Proslula svými kritickými postoji vůči establishmentu, konzumní společnosti či ekonomickému systému. Stála u zrodu punku a pomohla definovat jeho vizuální identitu. Patří k výrazným propagátorům udržitelné módy, což reflektuje její slavný citát "kupujte méně, vybírejte pečlivě, ať to vydrží". Na druhou stranu ovšem vybudovala globální módní značku s obratem přes 40,7 milionu liber v roce 2017 a sama se tak stala předmětem kritiky kvůli rozporuplnosti vlastní činnosti. Někteří kritici upozorňují například na to, že veřejnost nabádá k omezování spotřeby, ale pod svým jménem provozuje globální síť obchodů. Z metodologického hlediska práce vychází z kvalitativního výzkumu, konkrétně z kritické analýzy diskurzu, jejíž mechanismy pomáhají odhalit mocenské vztahy a uvést problematiku do širšího kontextu.
Návrh a vývoj nové webové služby na rozesílání oděvů
Feldstein, David ; Klán, Petr (vedoucí práce) ; Šretr, Jiří (oponent)
Cílem práce je vytvořit webovou službu na rozesílání balíčků s oděvy (blíže popsanou v teoretické části) od počátečního návrhu až po konečnou realizaci v autorském redakčním systému FeldCode CMS. Tato služba se také plánuje uvést do reálného provozu a to v létě roku 2017. Proto sekundárním cílem této práce je rovněž vytyčit klíčové identifikátory úspěchu provozu služby s předpokladem, že na tyto identifikátory bude navázáno v diplo-mové práci na magisterském studiu s cílem zhodnotit úspěšnost celého projektu. Obsah práce bude klasicky rozdělen na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se bude věnovat hlavně popisu celé služby, procesům a jejich účastníkům. Bude zde k nalezení také souhrn technologií použitých při vývoji, některé designové zásady, kterými jsem se při vývoji řídil, a samozřejmě budou stanoveny již zmíněné klíčové identifikátory úspěchu. Praktická část poté sestává z grafického návrhu a vlastní aplikace, která je nedělitelnou elektronickou přílohou práce obsahující všechny zdrojové kódy a SQL příkazy pro vytvoření struktury její databáze.
Návrh komunikační strategie pro značku WIN-WIN shop
Vilišová, Barbora ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce na téma "Návrh komunikační strategie pro značku WIN-WIN shop" se zabývá propojením marketingové komunikace a udržitelné módy. Pojednává o značce WIN WIN love, jejím vzniku a komunikační strategii. V teoretické části práce definuje termíny marketingová komunikace, marketingový mix a komunikační mix, u něhož pak dále rozebírá reklamu, podporu prodeje, public relations, přímý marketing a osobní prodej. Popisuje teoretická východiska spjatá se značkou, rozebírá její identitu a hodnotu. V deskriptivní části práce specifikuje vznik a popis značky a analyzuje její cílovou skupinu podle modelu Galaxie GIM. V analytické části se práce zabývá jednotlivými prvky marketingového mixu, dále pak popisem současné komunikace s ohledem na její silné a slabé stránky, a na závěr hodnotí jednotlivé faktory značky pomocí SWOT analýzy. Závěrečná část práce je věnována primárnímu výzkumu, který je proveden pomocí metody online dotazování prostřednictvím dotazníku. V závěru práce vyhodnocuje výsledky dotazníku a navrhuje doporučení na konkrétních příkladech za účelem zlepšení komunikační strategie do budoucna.
Současný stav a nakládání s textilním odpadem z domácností v ČR
Nencková, Lucie ; Hadrabová, Alena (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent) ; Hájek, Miroslav (oponent)
Nepotřebný či obnošený textil z domácností představuje druh odpadu, o který ani široká veřejnost ani odborníci nejeví příliš zájem. Přitom snad není o nás více vypovídajícího typu odpadu, který by odrážel konzumní stav naší společnosti, náš momentální život v nadbytku, změny a preference technologií výroby a pokrok ve vývoji nových funkčních materiálů. Kromě typických problémů souvisejících s odstraňováním směsného komunálního odpadu obecně, přináší textilní odpad i celou řadu dalších příležitostí, jako je možnost opětovného využití (re-use), recyklace nebo energetického využití (energy recovery), na druhé straně však z širšího globálního pohledu představuje textil díky obrovské produkci a spíše konzumnímu charakteru zboží také řadu negativních environmentálních a etických aspektů. Ačkoliv je tak hlavním tématem této práce nepotřebný či obnošený textil z domácností jako odpad, je na textil obecně nahlédnuto ve všech souvislostech životního cyklu výrobku, od produkce textilních vláken a s ní spojenými negativními dopady na životní prostředí i lidské zdraví, přes znepokojivé podmínky v textilních manufakturách v rozvojových zemích spojovaných s vykořisťováním a dalšími odsouzeníhodnými praktikami, které využívá textilní i oděvní průmysl ke generování zisku, až po otázky spojené s odpadovým hospodářstvím, a to zejména za předpokladu, že předpokládaná produkce komunálního odpadu se bude v blízké budoucnosti rapidně zvyšovat. Díky těmto údajům uvedeným v širších souvislostech ztrácí textil či textilní odpad na své zdánlivé bezvýznamnosti a stává se materiálem zasluhujícím naši pozornost. Hlavním cílem této práce byla analýza a interpretace primárních dat získaných pomocí rozsáhlého dotazníkového šetření v českých domácnostech, které společně s ověřením několika dílčích hypotéz a analýzou zájmových skupin ve vztahu k textilnímu odpadu vedly k následnému navržení metodického přístupu pro řešení problematiky spojené s textilním odpadem v souladu s přínosy, které lze se získáním obdobných informací očekávat podle Nařízení vlády 352/2014 o Plánu odpadového hospodářství České republiky pro období 2015-2024, a mohou přispět k podpoře trvale udržitelného rozvoje v oblasti nakládání s textilním odpadem, ale i textilem samotným.
Světové trendy v módním průmyslu
Hubková, Veronika ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Diplomová práce ve zkratce popisuje historický vývoj módního průmyslu a zmiňuje významné skutečnosti, které vedly k jeho aktuální podobě. Podrobně se pak dále věnuje současnému trendu fast fashion, který je synonymem pro levnou a dostupnou módu. Prostřednictvím důkladného rozboru dodavatelského řetězce informuje o negativních environmentálních a sociálních dopadech, které fungování dnešního módního světa přináší. V souvislosti s těmito problémy pak z hlediska trvale udržitelného rozvoje nastiňuje cestu pro jeho další budoucí vývoj.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.