Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Protidronová ochrana perimetru
Janík, Roman ; Dvořák, Michal (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Rozvoj technologie dronů s sebou přináší příležitosti pro mnoho oblastí lidské činnosti, ale zároveň i bezpečnostní hrozby. Vzniká potřeba těmto hrozbám efektivně čelit. V této práci je popsána problematika a současné metody pro detekci objektů ve videu zachyceném pohybující se kamerou. Byl navržen systém pro detekci a lokalizaci dronu či hejna dronů. Algoritmus pro detekci je založen na konvoluční neuronové síti, konkrétně na algoritmu SSD. Konvoluční neuronovou síť byla natrénována na vlastním datasetu. Systém  byl implementován pomocí knihovny OpenCV s možnou akcelerací algoritmu na GPU pomocí OpenCL. Vytvořené řešení bylo otestováno na videu.
Podnikatelský záměr - rozšíření portfólia výrobků
Dítě, Radovan ; Hruška, Jan (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá podnikatelským plánem, konkrétně rozšířením podnikatelského portfolia. Tímto rozšiřujícím produktem by mělo být rychloupínací zařízení, které slouží k rychlé instalaci a demontáži vrtulí na UAV. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část pojednává o teoretických poznatcích z oblasti podnikové ekonomiky a marketingu. Druhá část se zabývá popisem produktu a analýzou současného stavu. Ve třetí části je navržen postup uvedení produktu na trh, na základě teoretických poznatků a provedených analýz, který povede ke zmíněnému rozšíření produktového portfolia.
Návrh a implementace SW architektury bezpilotního letounu
Kuchař, Vojtěch ; Mašek, Petr (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací SW architektury řízení bezpilotního letounu za účelem sběru letových dat, integrace automaticky generovaného kódu autopilota z nástroje Matlab Simulink a komunikace s pozemní stanicí.
Záchranné systémy pro létající drony
Hájek, Tomáš ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problémy spojenými se začleňováním bezpilotních prostředků do letového provozu a analyzuje možná rizika. Definuje metodiku prokázání letové způsobilosti padákového záchranného systému za extrémních klimatických podmínek. První část metodiky se zabývá splněním výkonových požadavků v podmínkách vnějšího prostředí a druhá část ověřuje výkony padákových vrchlíků. Definovaná metodika je následně ověřena praktickými zkouškami na balistickém zá- chranném systému Galaxy GBS 10.
Návrh pohonné soustavy soutěžního modelu s kolmým startem a přistáním
Pilát, Adam ; Navrátil, Jan (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce vznikla za účelem řešení návrhu pohonné soustavy soutěžního modelu letadla s kolmým startem a přistáním určeného pro soutěž New Flying Competition 2022. Cílem bylo analyzovat pravidla soutěže a navrhnout pohonnou soustavu řečeného modelu. Rešeršní část obsahuje rozbor pravidel se stanovením aspektů klíčových pro návrh úspěšného letadla následovanou rozborem charakteristik jednotlivých pohonných komponent. Následuje základní analýza parametrů letounu za účelem splnění cílů soutěže. Na základě rešerše a základní analýzy parametrů letounu je navržena a použita metoda volby prvků pohonné soustavy. Výstupem práce je pohonná soustava vhodná pro použití v navrhovaném soutěžním modelu.
Aerologic Probe Return Module
Malalan, Nina ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Červenka, Miroslav (vedoucí práce)
Retrieving methods for in-situ upper-air measurement equipment are nowadays limited. A low rate of recoverability leads to a disposable radiosonde design that forces many worldwide meteo-stations to limit their measurement frequency. This leads to a decrease in the weather forecast accuracy. A possible feasible design of a lifting body that would provide a controllable radiosonde descend is here presented. The resulting vehicle is an outcome of comparing methods that aim to seek the most optimal choice to fulfil the mission requirements. A conventional fixed-wing configuration is here pursued by examining its basic components, and the chosen ones are sized based on a two-iteration-steps method reported in the thesis. Basic requirements for the vehicle autonomy are examined, and a design for a control system that would choose the best available landing location and fly the vehicle towards it is proposed. Furthermore, possible methods for payload installation are analysed and considered, and possible detachment systems are studied and compared. It is expected that by controlling the descent with such a vehicle, a more frequent measurement frequency could be performed, with more precise non-disposable measuring equipment. Consequently, lower amount of material would be used, which would lead to a lower amount of waste produced.
Návrh sklopné vrtule pro bezpilotní prostředky
Dítě, Radovan ; Dvořák, Petr (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem sklopné vrtule pro bezpilotní prostředky. Na zá-kladě teoretických poznatků, a především podrobné analýzy již existujících sklopných vrtu-lí, byl vytvořen návrh sklopné vrtule. Tato vrtule byla posléze vyrobena a otestována. Sou-částí práce je i návrh centrálního unašeče vrtule. Závěr je tvořen návrhem metodického po-stupu pro návrh sklopných vrtulí těchto rozměrů.
Mapování trajektorií pohybu chodců v záznamu pořízeným dronem
Šťastný, Filip ; Tinka, Jan (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí chodců ve videozáznamu pořízeném dronem pomocí neuronových sítí. Pro sledované osoby poté řeší určování jejich GPS souřadnic na základě aproximace jejich pozice s využitím nadmořské výšky zemského povrchu. Dále mapuje jejich trajektorie v čase pomocí re-identifikace a informací dostupných z dronu. Výsledné trajektorie pak umožňuje zobrazit v programu Google.
Návrh čtyř-rotorového vznášedla
Uhlíř, Václav ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Hájek, Josef (vedoucí práce)
Tato studentská práce se zabývá návrhem čtyř-rotorového vznášedla (quadrotor) za účelem akademické platformy pro testování a další vývoj. Součástí práce je základní přehled možností konstrukce, stabilizace a ovládání quadrotorů. Výsledkem práce je koncept quadrotoru a jeho sestrojený prototyp, jehož součástí je i softwarová konzole pro jeho bezdrátové ovládání pod systémem Android.
Quadrocopter - stabilizace a regulace
Gábrlík, Petr ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a realizovat řízení a programovou obsluhu létajícího robotu koncepce quadrotoru. Práce je rozdělena do tří hlavních celků. První část se zabývá studií již hotových projektů, jejich vlastnostmi a použitými komponenty. Následuje popis vlastní konstrukce a fyzikálních vlastností koncepce. Druhá část pojednává o použitých komponentách. Podrobně je rozebrán především senzorický subsystém, který se zaměřuje na obsluhu senzorů, zpracováním jejich dat pro potřeby stabilizace a eliminací chyb. Dále pak obsluha akčních členů, dálkové řízení a komunikace s pozemní stanicí. V třetí části jsou ověřeny fyzikální vlastnosti, zejména akčních členů a je navrhnut algoritmus pro základní stabilizaci. Ten se skládá z trojice nezávislých regulátorů stabilizující 3 stupně volnosti robotu, jimiž jsou rotační pohyby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.