Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka fyziky na ZŠ jako základ odborného vzdělání na SOU
JIROUT, Jiří
Diplomová práce " Výuka fyziky na ZŠ jako základ odborného vzdělání na SOU" popisuje využití odborných příkladů z instalatérské praxe ve vyučování fyziky. Teoretická část popisuje vzdělávací obor fyzika a fyzikální vzdělávání. Dále je zde popsán učební obor instalatér a vytvořena obsahová a didaktická analýza výuky fyziky na ZŠ z hlediska odborných předmětů instalatérského oboru. Těžištěm praktické části je vytvoření elektronických výukových materiálů a učebních pomůcek se zaměřením na učební obor instalatér. Následně je zjišťováno, jak žáci a pedagogové hodnotí využívání odborných příkladů ve vyučovaných hodinách a domácí přípravě.
Učební pomůcky při výuce grafického designu
Římanová, Eliška
Bakalářská práce „Učební pomůcky při výuce grafického designu“ se zaměřuje na vytvoření didaktické pomůcky, a to pracovních listů, které se budou dále využívat při výuce oboru grafický design v odborném předmětu písmo a typografie. Vzhledem k velkému rozšíření grafického designu, kterým jsme neustále obklopeni, je velmi pod-statné připravit pro pracovní trh zdatné grafické designéry, kteří mají profesionální znalosti tohoto oboru. Na českém trhu je, i přes rozšířenost tohoto oboru, jen velmi malé množství odborné literatury a učebnice prakticky neexistují. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku studijního oboru grafický design se zaměřením na klasickou a počítačovou grafiku, profil absolventa, definování pojmu didaktická pomůcka a jeho dělení. V praktické části je charakterizován obor grafický design a jeho základní dělení. Hlavním cílem praktické části je vytvoření didaktické pomůcky – pracovních listů pro podporu výuky předmětu písmo a typografie (PTY), který je jedním ze stěžejních předmětů v prvním ročníku studia. Tyto pracovní listy jsou vytvořeny pro všechny žáky a obsahují nejpodstatnější informace. Jednotlivé pracovní listy obsahují také metodické listy pro učitele.
Soubor úloh pro laboratorní cvičení oboru Elektrotechnika na střední odborné škole
HOSPODÁŘSKÝ, Miroslav Václav
Tato práce se zaměřuje na využití měřicího rozhraní myDAQ firmy National Instruments ve výuce elektrotechnických měření na střední odborné škole. Cílem práce je návrh souboru vhodných měřicích úloh pokrývajících rozsah učební látky předmětu elektrotechnická měření pro 3. a 4. ročník oboru 26-41-M/01 Elektrotechnika. Součástí práce je popis vlastností měřicího rozhraní myDAQ a příslušného obslužného programu National Instruments Multisim. Obsahem praktické části práce je technologická a fotografická dokumentace jednotlivých měřicích přípravků připojitelných k rozhraní myDAQ. Tato diplomová práce navazuje na autorovu bakalářskou práci.
Hodnocení učebnice účetnictví pro obchodní akademie
Hrazdilová, Eva ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Nýčová, Martina (oponent)
Bakalářská práce analyzuje a hodnotí vývoj prvního dílu učebnic účetnictví pro obchodní akademie z let 2013 až 2016, a to z produkce nakladatelství Štohl. Teoretická část práce se zabývá teorií učebnice a zařazuje ji mezi další didaktické pomůcky, které se využívají při výuce. Zaměřuje se taktéž na uspořádání učiva v prvním koncentrickém okruhu předmětu účetnictví. Praktická část bakalářské práce analyzuje čtyři vydání prvního dílu učebnice a hodnotí je z hlediska didaktické vybavenosti podle metodiky Jana Průchy. Na závěr jsou na základě výsledků zpracovány vlastní návrhy a doporučení pro zkvalitnění učebnice.
Preparace plazů, drobných savců a ryb
Kubátová, Claudie ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Poláchová, Tereza (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce je koncipována jako podrobný návod k vytvoření dermoplastického preparátu pro vyučující přírodopisu a biologie. V první části se práce zaměřuje na samotný obor taxidermie a jeho metody. Zahrnuje některé možné postupy vedoucí ke zhotovení preparátu savců, plazů a ryb. V druhé části jsou popsány vytvořené preparáty savců, plazů a ryb. Tato část také obsahuje charakteristiku jednotlivých druhů živočichů a výzkumy z nedávné doby čerpané z odborné zahraniční literatury.
Analýza praktické části závěrečných zkoušek na konkrétní střední odborné škole
Mašatová, Kateřina ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent)
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na analýzu závěrečných praktických zkoušek žáků na odborném učilišti zakončeném výučním listem. Analýzu jsem provedla ve školním roce 2014/2015 a 2012/2013. Cíl práce bylo porovnat kvality a úrovně písemných, praktických a ústních zkoušek. V práci porovnávám výsledky původních závěrečných zkoušek a zkoušek dle jednotného zadání. Závěrečné zkoušky dle jednotného zadání jsou pro žáky snadnější a přijatelnější. V teoretické části se zaměřuji na osobnost žáka, typologii učitele a části závěrečných zkoušek. V praktické části se zaměřuji na průběh závěrečných zkoušek, jak dle jednotného zadání, tak i původního zadání. Tím dochází k porovnání jejich výsledků.
Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů
Radová, Lenka ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Irena, Irena (oponent)
Bakalářská práce s názvem Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů je zaměřena na charakteristiku učebních pomůcek využívaných ve výuce odborných předmětů středních škol. V teoretické části jsou klasifikovány pomůcky podle různých autorů a popsána jejich didaktická funkce. Součástí je stručný přehled učebních pomůcek vhodných pro výuku hlavních předmětů zahradnických oborů. Praktická část je zaměřena na průzkumné šetření učitelů odborných předmětů a praktického vyučování. Metodou rozhovoru byly zjišťovány informace o možnostech a frekvenci využívání pomůcek ve výuce se zaměřením na herbář. Bylo zjištěno, že učitelé s delší pedagogickou praxí preferují používání klasických pomůcek než učitelé s kratší praxí. Všichni učitelé se shodují na pravidelném zařazování učebních pomůcek do výuky. Herbář je pro většinu učitelů součástí výuky zahradnických předmětů.
Učební pomůcky pro výuku biologie a ekologie na SOŠ
Jeníková, Eliška ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Prostřednictvím dotazníkového šetření se 23 učitelů biologie a ekologie na středních odborných školách vyjádřilo k problematice učebních pomůcek. Cílem šetření bylo zmapovat druhy dostupných a používaných učebních pomůcek, jakož i zaznamenat požadavky učitelů na změny v portfoliu učebních pomůcek na jejich školách. Respondenti se dále vyjádřili k překážkám, které v používání učebních pomůcek vnímají, či k tomu, zda jsou pravidelně informováni o novinkách v oblasti učebních pomůcek. V rámci šetření byl zaznamenán výrazně vyšší počet žen než mužů a všichni respondenti uvedli, že mají pedagogické vzdělání. Téměř všichni respondenti vnímali používání učebních pomůcek ve výuce jako efektivní. Nejdostupnějšími učebními pomůckami byly vizuální pomůcky, nejpoužívanějšími byly původní předměty a reálné skutečnosti. Nejméně dostupné a nejméně používané byly auditivní učební pomůcky. Zhruba polovina respondentů se pravidelně informovala o novinkách v oblasti učebních pomůcek. Největší překážkou v používání pomůcek byla nutnost jejich přemisťování. Navrhovanými opatřeními jsou zejména užší spolupráce vedení škol s učiteli biologie a ekologie při nákupu či modernizaci učebních pomůcek a vybudování odborných učeben, aby nebylo nutné učební pomůcky přenášet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.