Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učební pomůcky pro výuku biologie a ekologie na SOŠ
Jeníková, Eliška ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Prostřednictvím dotazníkového šetření se 23 učitelů biologie a ekologie na středních odborných školách vyjádřilo k problematice učebních pomůcek. Cílem šetření bylo zmapovat druhy dostupných a používaných učebních pomůcek, jakož i zaznamenat požadavky učitelů na změny v portfoliu učebních pomůcek na jejich školách. Respondenti se dále vyjádřili k překážkám, které v používání učebních pomůcek vnímají, či k tomu, zda jsou pravidelně informováni o novinkách v oblasti učebních pomůcek. V rámci šetření byl zaznamenán výrazně vyšší počet žen než mužů a všichni respondenti uvedli, že mají pedagogické vzdělání. Téměř všichni respondenti vnímali používání učebních pomůcek ve výuce jako efektivní. Nejdostupnějšími učebními pomůckami byly vizuální pomůcky, nejpoužívanějšími byly původní předměty a reálné skutečnosti. Nejméně dostupné a nejméně používané byly auditivní učební pomůcky. Zhruba polovina respondentů se pravidelně informovala o novinkách v oblasti učebních pomůcek. Největší překážkou v používání pomůcek byla nutnost jejich přemisťování. Navrhovanými opatřeními jsou zejména užší spolupráce vedení škol s učiteli biologie a ekologie při nákupu či modernizaci učebních pomůcek a vybudování odborných učeben, aby nebylo nutné učební pomůcky přenášet.

Viz též: podobná jména autorů
6 Jeníková, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.