Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 154 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozšíření analyzátoru stylových předpisů CSS3
Mikulík, Petr ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Práce rozšiřuje již existující open source projekt CSSBox přidáním podpory parseru jStyleParser o nové CSS3 vlastnosti. Konkrétně byla přidána podpora pro efekt stínu elementu, dále mřížkové rozložení a nakonec CSS animace a přechody. Práce je stejně jako původní projekt psána v jazyce Java a sestává ze série datových struktur, implementačních metod a testovacích tříd. Výsledkem práce je git pull request v systému Github.com nad původním repozitářem. Veškeré změny, související s touto prací, jsou již aplikovány do projektu a jsou tedy jeho součástí.
Assessing the contribution of bioeconomy to the economic growth and development of Ghana: analysis of the fishery industry
Omari, Frank Agyekum
Koncept biohospodářství a jeho význam při dosahování hospodářského růstu při ochraně životního prostředí získal v posledních letech významnou pozornost na poli výzkumu a politiky. Odvětví rybolovu v Ghaně je hospodářsky důležité a poskytuje pracovní příležitosti, chybí však porozumění, jak v tomto odvětví účinně přijmout paradigma bio-hospodářství. Tato studie si klade za cíl identifikovat klíčové faktory, jako je motivace zaměstnanců, výzkum a inovace, znalosti a dovednosti, regulační kvalita a kvalita výrobního procesu usnadňující přechod biohospodářství. Rozsah studia se zaměřuje na zkoumání podstaty biohospodářství v Ghaně obecně a přínosu biohospodářství k růstu ekonomiky a rozvoji Ghany. Metodologie výzkumu vycházela z primárního i sekundárního zdroje dat a studijní vzorek sestával z vedení a zaměstnanců v odvětví rybolovu. S využitím modelování strukturních rovnic (SEM) byl ke zkoumání dat použit software SMARTPLS 4. Zjištění této studie odhalila, že klíčové faktory, jako je motiva-ce zaměstnanců, znalosti a dovednosti, výzkum a inovace, regulační kvalita a kvalita výrobního procesu, byly všechny testovány jako významné pro závislou proměnnou výkonnosti organizace. Studie poskytuje významná zjištění týkající se faktorů, výzev a přístupů spojených s úspěšnou implementací biohospodářství v ghanském rybářském průmyslu. Na základě těchto zjištění patří k důležitým akcím umožňujícím hladký přechod zavedení silných finančních mechanismů, formulace podpůrných politických rámců a podpora výzkumných a vývojových iniciativ.
Adaptace žáků z Waldorfské základní školy na tradiční střední školy
Vácziová, Zuzana
Bakalářská práce je zaměřena na téma alternativního školství a věnuje se adaptaci absolventů Waldorfské základní školy při přechodu na tradiční střední školy. Práce popisuje vznik, vývoj a dělení alternativních škol. Přibližuje jejich základní znaky, specifika v přístupu k žákům ve vyučování a rozdíly oproti tradičnímu školství. V hlavní části je práce zaměřena na popis jevů vyskytujících se při přechodu žáků ze základních na střední školy a možných problémů při jejich adaptaci k tradičnímu způsobu výuky.
Women of Transition: Collective Memory in Azerbaijan Republic
Hashimova, Husniyya ; Marková, Alena (vedoucí práce) ; Coman, Adam (oponent)
Po rozpadu Sovětského svazu v roce 1991 měla sociální, politická a ekonomická transformace zásadní dopad na ázerbájdžánskou společnost, která byla součástí Svazu téměř sedmdesát let. To, co se stalo, je stejně důležité jako to, jak je na to vzpomínáno. Tato práce zkoumá kolektivní paměť ázerbájdžánských žen na transformaci a de(re)konstrukci jejich kolektivní identity. Biografické rozhovory jsou vedeny s deseti ženami ze čtyř ázerbájdžánských měst. Výsledky výzkumu naznačují, že genderová kolektivní paměť týkající se sovětské minulosti a transformace zahrnuje jak nostalgické cítění, tak traumata. Z toho vyplývá, že historické a politické povědomí o ázerbájdžánských ženách je nedostatečné. Jejich kolektivní identita byla konstruována jejich kolektivní pamětí každodenního života. Klíčová slova: kolektivní paměť, kolektivní identita, Sovětský svaz, přechod, ázerbájdžánské ženy, nostalgie, kulturní trauma, orální historie
Vizualizace přechodu laminární mezní vrstvy na turbulentní při měření v aerodynamickém tunelu
Holík, Denis ; Trusík, Vojtěch (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Účelem práce byl návrh a otestování zobrazovací metody umožňující vizualizaci přechodu laminární mezní vrstvy na turbulentní a vizualizaci laminární separace mezní vrstvy na zpětném zrcátku automobilu. Začátek práce pojednává o teoretických základech spojených se vznikem mezní vrstvy a jejím vývojem za různých podmínek. Následně byl proveden průzkum existujících zobrazovacích metod umožňujících zobrazení proudění na povrchu těles. Z těchto metod byla na základě zadaných charakteristik zvoleno zobrazování s pou- žitím termovizní kamery. Jako kontrolní byla vybrána metoda využívající olejového filmu (oilflow). Za použití obou metod byly provedeny experimenty, které potvrdily vhodnost termovizní metody pro vizualizaci přechodu laminární mezní vrstvy na turbulentní mezní vrstvu. Konečný test odhalil přítomnost laminární separace mezní vrstvy na horním krytu zpětného zrcátka. Na konci práce byly shrnuty možné chyby spojené s oběma zvolenými způsoby vizualizace a navrhnuty způsoby jak zapojit termovizní metodu do testování v automobilovém průmyslu.
Přechod žáků z malotřídní školy do plně organizované školy
Ciroková, Nikola ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na přechod žáků z malotřídní školy do plně organizované školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je práce zaměřena na stručný historický vývoj malotřídních škol a jejich základní charakteristiku, jelikož jsou velmi specifické oproti plně organizovaným základním školám. Pozornost je zde zaměřena i na plně organizovanou školu a přechod mezi stupni. Jsou zde nastíněny společné i rozdílné znaky mezi malotřídní a plně organizovanou školou. Praktická část se skládá z kazuistik dvou vybraných žáků pátého ročníku malotřídní školy, kteří byli zkoumáni při přechodu na plně organizovanou školu. Součástí praktické části jsou také řízené rozhovory s řediteli dvou malotřídních škol, jež jsou následně porovnány z hlediska organizace. Z dotazníků, které byly poskytnuty rodičům žáků z malotřídních škol, byla zkoumána spokojenost či výhrady k malotřídním a plně organizovaným školám. Cílem práce bylo ukázat, jak se žáci z pátého ročníku malotřídních škol vypořádávají s přechodem do plně organizované školy, a zároveň poukázat, že i malotřídní školy poskytují stejně kvalitní výuku jako školy plně organizované. Z výzkumu vyplynulo, že žáci po přechodu z malotřídních škol na plně organizovanou školu byli plně socializováni během prvních dvou měsíců a...
Přechod člověka s mentálním postižením ze školy do dospělého života prizmatem pedagogických pracovníků
Wiesnerová, Kateřina ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem přechodu osob s mentálním postižením ze školy do dospělého života. Cílem je porozumět tomuto procesu a faktorům, které ho ovlivňují, dále zjistit, jak respondenti vnímají úspěšný přechod a co k němu vede. V práci jsou popsána teoretická východiska týkající se přechodu osob mentálním postižením do dospělosti. Uvedena je definice procesu přechodu, jeho plánování a oblasti. Popsána je dostupná podpora v České republice, problematika sebeurčení a role rodiny během přechodového období. V další části je definována dospělost, její období a specifika u osob s mentálním postižením. Výzkumné šetření bylo provedeno v rámci projektu PEDAL. Byla zvolena kvalitativní strategie výzkumu a metoda diskuse ohniskových skupin. Respondenty šetření bylo pět pedagogických pracovníků škol dle § 16 odst. 9, školského zákona, vzdělávající žáky a studenty s mentálním postižením v posledních dvou až třech letech školní docházky. Prostřednictvím tematické analýzy byla definována čtyři témata a několik subtémat, která reagovala na výzkumné otázky. Bylo zjištěno, že plánování přechodu během školní docházky má mnoho podob a podílí se na něm mnoho subjektů. Velký vliv má okolí jedince, především pak jeho rodina. Mladý dospělý s mentálním postižením čelí během tohoto období mnoha překážkám -...
Transgender - etika tranzice a specifika sociální práce
LUKSCH, Jakub
Práce pojednává o fenoménu transgender a ve třech částech zkoumá etickou rovinu a dilemata procesu tranzice a specifika sociální práce s transgender klientelou. První část práce je obecným vhledem do tématu a zabývá se terminologickým rozlišením pojmů gender a pohlaví, transgender a transsexualita. Následně shrnuje aspekty procesu tranzice a rovněž stručně popisuje i etiologii transgender identity, zastoupení trans osob v populaci a jev menšinového stresu. Druhá část práce představuje výsledky realizovaného kvalitativního výzkumu ve formě příběhů aktérů. V třetí části jsou shrnuta etická dilemata související s procesem tranzice, vybrané etické dilema vycházející z výsledků výzkumu reflektováno z pohledu dvou přístupů filosofické etiky (deontologie I. Kanta a utilitarismus J. S. Milla). V závěru je pojednáno o specifikách sociální práce s transgender klienty a jsou shrnuty kompetence potřebné pro kvalitní sociální práci s danou cílovou skupinou.
Unlearned Social Change: A Study of Transitory Order
Tomášek, Marcel ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Maslowski, Nicolas (oponent) ; Rasiński, Lotar (oponent) ; Červinková, Hana (oponent)
Práce je kvalitativní studií šedých zón a šedých aktivit na pomezí ekonomiky a politiky v České republice v letech 1995 až 2013. Všeobecně zakořeněný předpoklad, že závěrečnou tečkou za "přechodnou fází" byl proces evropeizace spojený s procedurami spojenými se vstupem do EU, je všeobecně rozšířen a považován za samozřejmost. Vzhledem k verifikaci tohoto předpokladu bylo výzkumné pole rozděleno na dvě výrazná dílčí období: první zkoumá praktiky, jak byly spojeny především s fází změny, kterou lze označit jako postprivatizační/sekundární privatizaci (1995-2004). Druhé sledované podobdobí (2004-2013) představuje období od vstupu do EU v roce 2004 do kolapsu české politické scény v roce 2013 po odhalení vládních, parlamentních a klanově-klientelistických struktur a demisi české vlády. Empirickými zdroji pro šetření byly především konkrétní případy dění a problematických situací na překryvu politiky a ekonomiky, jak jsou pro dané období 1995-2013 zaznamenány a zmiňovány v týdenících - Respekt, Ekonom. Teoretické ukotvení studie proběhlo prostřednictvím identifikace čtyř vln v konceptualizaci společenské změny ve střední a východní Evropě - v podobě "etapového schématu" (transformace-demokratická konsolidace; transformace-závislost na cestě; převzetí státu-evropeizace; verze kapitalismu-vlastní verze) a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 154 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.