Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Emigrace z Kanárských ostrovů na Kubu, 1860-1914
Špitálská, Lucie ; Křížová, Markéta (vedoucí práce) ; Opatrný, Josef (oponent)
(česky): Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s tématem Kanárské emigrace na Kubu ve druhé polovině devatenáctého a na počátku dvacátého století. Pro lepší orientaci autorka zvolila časové rozhraní mezi léty 1860 - 1914. V úvodu práce jsou nastíněny prameny a sekundární literatura, z níž autorka čerpá a předpokládaný cíl práce. Druhá kapitola je věnována kanárské emigraci od Kolumbových výprav po první polovinu devatenáctého století a jejímu postupnému vývoji. Třetí kapitola popisuje konkrétní důvody, které vedly k emigraci obyvatel z Kanárských ostrovů, pozornost je zaměřena na cestovní podmínky imigrantů, pracovní smlouvy a propagaci. Čtvrtá kapitola se již konkrétně věnuje kanárským imigrantům a jejich působení na Kubě včetně pracovního rozvrstvení. Pátá kapitola je zaměřena na emigraci na přelomu století, pozornost je zde věnována i tématu kanárských spolků a sdružení. Závěr práce shrnuje dosažené poznatky a proměny této emigrace.
Tváří v tvář ztátě: Figury ztráty v poválečné středoevropské literatuře
Petránková, Michaela ; Činátlová, Blanka (vedoucí práce) ; Bílek, Petr (oponent)
Práce se zabývá tématem ztráty v poválečné středoevropské literatuře u autorů Nabokova, Bachmannové, Bernharda, Handkeho, Esterházyho, Sebalda a Chwina, jejichž texty se realizují jako svědecké výpovědi. Vypracovává nový model poválečného "muže bez vlastností", a zkoumá, jakým jazykem tento subjekt svůj prožitek ztráty verbalizuje. S texty pracuje metodou nalézání diskurzívních figur inspirovanou Rolandem Barthesem a díky ní odhaluje mechanismy, které každý jazyk diskurzu svědectví nutně obsahuje, čímž vždy ohrožuje vypovídající subjekt. Představuje tak nový žánr, který ve středoevropské literatuře v průběhu druhé poloviny dvacátého století vznikl.
Reprezentace šoa: dětská literatura a literatura o dětech
Vlasáková, Šárka ; Holý, Jiří (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Předmětem této diplomové práce je srovnání různých forem vyprávění o holocaustu očima dítěte. Prosté dětské vyprávění má na čtenáře mnohem větší dopad než vyprávění dospělých obohacené o metafory a přívlastky. Dětský pohled tak rozšiřuje etický rozměr vyprávění o holocaustu. Projevy dětského vypravěče budeme zkoumat na třech denících (Deník Davida Sierakowiaka, Deník Mary Bergové a Krásné dny mého mládí od Any Novacové), jednom fiktivním deníku (Nemilovaná. Z deníku sedmnáctileté Perly Sch. od Arnošta Lustiga) a na jedné novele (Židovská válka od Henryka Grynberga). Dětští vypravěči holocaustu jsou charakterističtí svojí psychickou vyspělostí, která bývá v příkrém kontrastu k jejich oficiálnímu věku. Zároveň se u nich v dospívajícím věku projevuje dětinskost způsobená právě přetrženým a nedožitým dětstvím. V jednotlivých dílech budeme sledovat proměny vypravěče a jeho zobrazování prostoru (ghetto, koncentrační tábor, úkryt) a postav (rodina, přátelé, nacisti). Zaměříme se také na výrazné motivy, které jednotlivá díla prostupují (např. hlad, vina, komika, ráj, hra).
Arnošt Lustig a zkušenost holokaustu z naratologické perspektivy
Stiboříková, Zuzana ; Málek, Petr (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Arnošt Lustig a zkušenost holokaustu z naratologické perspektivy Abstrakt Prostředkem realizace nacistického programu na vyhlazení židů, který byl navržen a uskutečňován v průběhu druhé světové války, byl koncentrační tábor, který pro vězně neznamenal pouze smrt, ale i organizované znehodnocení jejich života. Mluví se o něm jako o "modelové podobě vlády", racionálně propracovaném systému, v němž mají být vězni na jednu stranu přesvědčeni, že jejich život nemá smysl, na druhé straně jsou vystaveni "mezním situacím", které vytvářejí tlak na jejich pud sebezáchovy, a tím ovlivňují jejich chování. Vězni si z prostředí stálé přítomnosti smrti přinášeli zkušenost, o níž mnozí nemohli a jiní potřebovali mluvit. Narážejí však na nemožnost tuto zkušenost vyjádřit. Vzniká diskuse, jestli holá fakta nejsou banalizující. Hrozba zlehčení je však spatřována i u umělecké reprezentace. Jako jedna z možností zachycení zkušenosti holokaustu bývá zmiňováno soustředění na vnitřní prožitek individua, který dokáže ztvárnit především umělecká literatura, která k "vyslovení nevyslovitelného" traumatu hledá nové výrazové a formální prostředky. Mezi tvůrce umělecké literatury, kteří vycházejí ze své vlastní táborové zkušenosti patří Arnošt Lustig, v jehož díle je navíc možné určité prvky spojit s konkrétními zážitky autora. V...
Starobylé výmladkové lesy - metodika inventarizace, evidence a péče
Maděra, Petr ; Buček, Antonín ; Úradníček, Luboš ; Slach, Tomáš ; Friedl, Michal ; Machala, Martin ; Řepka, Radomír ; Lacina, Jan ; Černušáková, Linda ; Volařík, Daniel
Metodika se zabývá návrhem postupu inventarizace, evidence a péče o starobylé výmladkové lesy. Starobylé výmladkové lesy definuje jako dlouhodobě, kontinuálně využívané lesy obhospodařované výmladkovým způsobem.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Technická přijatelnost výpovědí svědků a účastníků dopravních nehod
Nosek, Jakub ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o problematice technické přijatelnosti výpovědí svědků dopravních nehod především z pohledu vnímání prostoru a času a z hlediska časového vývoje změn obsahu výpovědí. Problematika je řešena nejprve po teoretické stránce, získané poznatky jsou následně použity u několika skutečných dopravních nehod. U každé dopravní nehody bylo vybráno několik otázek důležitých pro řešení jejího průběhu a ve výpovědích svědků a účastníků byly nalezeny odpovědi na tyto otázky. U odpovědí byla sledována jejich technická přijatelnost a vývoj v čase, následně bylo provedeno hodnocení technické přijatelnosti každé odpovědi a bodové hodnocení shody s předchozí odpovědí. Díky tomu mohla být u každého svědka i každé dopravní nehody určena míra technické nepřijatelnosti odpovědí a míra změny v čase.
Metodika mapování, evidence, dokumentace, péče a ochrany významných alejí a jejich dřevin
Hendrych, J. ; Borský, J. ; Jech, D. ; Létal, A. ; Malá, E. ; Obdržálek, J. ; Vorel, I. ; Žlebčík, J.
Práce zahrnuje úvodní obecnou analytickou část, jejímž účelem je stručné informativní shrnutí současného poznání a komplexní podstaty řešené alejové problematiky. Na tuto část navazují konkrétní kapitoly v rámci odborné aplikované části: Mapování a dokumentace alejí (popisující stanovené a odzkoušené metody mapování, dokumentace a evidence sledovaných jevů a prvků významných alejových linií a stromořadí v krajině), Množení alejových dřevin (kde jsou rozebrány vhodné metody přemnožení vybraných alejových dřevin, péče o ně a jejich další pěstování) a Obnova a management historických alejí (kde jsou popsány jak současné postupy a principy péče a ochrany alejí a jejich dřevin, tak i používané metody (včetně zahraničních) revitalizací a obnov, které jsou významné z hlediska současné praxe).
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Psychologické aspekty výslechu dětí
BURCAROVÁ, Božena
Diplomová práce s názvem "Psychologické aspekty výslechu dětí" se zabývá psychologickými aspekty výslechu sexuálně zneužívaných dětí ve věku od šesti do dvanácti let. Práce je rozdělena na dvě části. První část práce se věnuje teoretickým poznatkům. V pěti kapitolách je provedena rešerše literatury a jsou zde popsané poznatky, týkající se vývojových období dítěte, výslechu a jeho produktu, tedy výpovědi a specifik výslechu dětí. Ve druhé části práce jsou zpracovány výsledky provedeného výzkumu. Výzkumným cílem diplomové práce bylo zjistit psychologické aspekty ovlivňující výslechy dětských svědků, tyto pojmenovat a popsat. K dosažení cílů diplomové práce byl použit kvalitativní výzkum a jako specifický výzkumný přístup byla zvolena část metody zakotvené teorie. V rámci výzkumu bylo pojmenováno jedenáct kategorií aspektů ovlivňujících výslech dítěte. Tyto kategorie jsou podrobně popsány v kapitole Výsledky, a následně je o nich diskutováno. Tato práce může sloužit jak jednotlivým institucím působících v rámci trestního řízení, tak i laické veřejnosti.
Evidence a oceňování zásob v účetnictví
Pechanec, Lukáš ; Nováčková, Zdenka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje poznakty o evidenci a účtování zásob, především podle legislativy v České Republice. Cílem je názorně a přehledně představit témata související držení zásob v účetní jednotce a manipulací s nimi. Schematicky je ilustováno účtování nejdůležitějších operací týkajících se zásob.
Vedení daňové evidence a převod daňové evidence na účetnictví
Drofová, Martina ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Nováčková, Zdenka (oponent)
Práce podává ucelený přehled tematiky vedení daňové evidence a převodu daňové evidence na účetnictví. Je zde popsáno, co stojí před každým podnikatelem na začátku jeho podnikatelské činnosti, dále pravidla pro vedení daňové evidnce a účetnictví. Problematika daňové evidence je podpořena praktickými příklady z evidence podnikatele. Oblast "převod daňové evidence na účetnictví" obsahuje důvody přechodu, základní principy, na kterých převod funguje a na závěr práce je knkrétní příklad převodu daňové evidence na účetnictví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.