Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přesahy divadelní fotografie: Fenomén slam poetry
Vlasáková, Šárka ; Lábová, Sandra (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo zachytit atmosféru na české slam poetry scéně a vystihnout podstatu toho mladého a čím dál tím víc oblíbeného žánru, který je založený na interakci umělce s jeho publikem. Praktická část ve formě fotoknihy s názvem Slam poetry: Za hranice poezie se snaží představit žánr slam poetry perspektivou snímků autentických momentů z českých exhibic, uměleckého zákulisí, workshopů na školách, ale i skrze osobní příběhy umělců odkazující na samotný tvůrčí proces slamového textu. Teoretická část reflektuje specifické fotografické prvky použité při zpracovávání praktické fotoknihy a předkládá je v širším kontextu. Vysvětluje charakteristiky i přístupy k divadelní fotografii a zaměřuje se na její známé autory především v českém prostředí. Hledá i přesah tohoto druhu umělecké fotografie do sociální sféry skrz představení fotografování subkultur vázaných na určitý umělecký žánr. Popisuje také fenomén slam poetry od jeho základů přes mezinárodní i tuzemskou scénu až po jeho zásah do vzdělávání na základních a středních školách.
Specifika působení násilí ve filmech Quentina Tarantina a jeho recepce divákem
Vlasáková, Šárka ; Sedláček, Mojmír (vedoucí práce) ; Weiss, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá specifiky působení násilných filmových ukázek z filmů Quentina Tarantina na diváky. Popisuje fenomén emocí a představuje jejich rozdělení, komponenty i novější teorie s nimi spojené. Zaměřuje se na propojení osobního života Quentina Tarantina s motivy jeho filmových děl. Identifikuje dva základní prvky jeho tvorby, kterými jsou humor a násilí, a zpracovává způsoby, jakými jsou tyto elementy promítány do Tarantinových filmů. Uvádí přehled základních mediálních teorií, které vysvětlují působení mediálních obsahů na diváka, a předestírá několik současných studií zabývajících se reakcemi diváků na mediální materiály. Výzkumná část představuje návrh výzkumu, který pomocí audiovizuálních ukázek z filmů Quentina Tarantina zkoumá percepci diváků a hledá v ní rozdíly v závislosti na míře obeznámenosti s Tarantinovou tvorbou a typem vztahu k ní. Přínosem do oboru psychologie filmu je popsání reakcí, které určité obsahy a prvky ve specifických násilných ukázkách vyvolávají s přihlédnutím na rozdílný kontext. To může přispět k dalšímu pohledu na zpracovávání a zobrazování násilí ve filmových dílech. Klíčová slova násilí; mediální obsahy; Quentin Tarantino; emoce; divák; mediální násilí; mediální působení
Přímá volba prezidenta ČR v kontextu české odborné i veřejné diskuze
Vlasáková, Šárka ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent)
Téma přímé volby prezidenta se na československé i české politické scéně objevovalo pravidelně již od roku 1989. Jednotlivé návrhy vyvolávaly diskuzi v médiích i mezi odbornou veřejností. Diplomová práce zachycuje proměnu odborné, politické i mediální diskuze v průběhu let. Názor veřejnosti je zobrazen prostřednictvím průzkumů veřejného mínění. Práce dále popisuje okolnosti přijetí novely ústavy a prováděcího zákona. Součástí diplomové práce je i teoretický úvod, věnující se režimům z hlediska jejich politického zřízení a dále kapitola načrtávající instituci prezidenta včetně jeho ústavně vymezeného i reálného postavení od roku 1918 dodnes.
Proměny veřejnoprávního vysílání na Slovensku v letech 2004 až 2007
Vlasáková, Šárka ; Šmíd, Milan (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Bakalářská diplomová práce "Proměny veřejnoprávního vysílání na Slovensku v letech 2004 až 2007" se zabývá tématem Slovenské televize veřejné služby v době, kdy procházela radikálními změnami. Ve zkoumaných letech přijalo Slovensko novou mediální legislativu, v STV se vystřídali dva generální ředitelé, byla spuštěna nová programová skladba, změnilo se financování televize. Televize po letech bojů s vnitřními problémy i s nátlaky politické scény začala budovat novou identitu. Práce si klade za cíl zmapovat uvedené roky z hlediska budování její nové osobnosti a zjistit, jaké dopady na STV mělo funkční období generálních ředitelů Richarda Rybníčka a Radima Hrehy a jak se během jejich úřadování měnilo vysílání veřejné služby. Jádro práce spočívá v letech 2004 až 2006, kdy byl generálním ředitelem Richard Rybníček, a kdy v televizi proběhly změny zásadního charakteru. Druhá polovina roku 2006 a rok 2007 dokreslují vývoj televize po odchodu Richarda Rybníčka a rok působení Radima Hrehy ilustruje opětovné přizpůsobování se televize novým zákonům a normám, jako byla digitalizace a povinnost vysílání ve veřejném zájmu na každém okruhu samostatně. Bakalářská diplomová práce popisuje situaci, ve které oba generální ředitelé nastupovali do úřadu, jejich vizi, podmínky práce i jejich výsledky, které hodnotí z hlediska...
Přímá volba prezidenta ČR v kontextu české odborné i veřejné diskuze
Vlasáková, Šárka ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent)
Téma přímé volby prezidenta se na československé i české politické scéně objevovalo pravidelně již od roku 1989. Jednotlivé návrhy vyvolávaly diskuzi v médiích i mezi odbornou veřejností. Diplomová práce zachycuje proměnu odborné, politické i mediální diskuze v průběhu let. Názor veřejnosti je zobrazen prostřednictvím průzkumů veřejného mínění. Práce dále popisuje okolnosti přijetí novely ústavy a prováděcího zákona. Součástí diplomové práce je i teoretický úvod, věnující se režimům z hlediska jejich politického zřízení a dále kapitola načrtávající instituci prezidenta včetně jeho ústavně vymezeného i reálného postavení od roku 1918 dodnes.
Reprezentace šoa: dětská literatura a literatura o dětech
Vlasáková, Šárka ; Holý, Jiří (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Předmětem této diplomové práce je srovnání různých forem vyprávění o holocaustu očima dítěte. Prosté dětské vyprávění má na čtenáře mnohem větší dopad než vyprávění dospělých obohacené o metafory a přívlastky. Dětský pohled tak rozšiřuje etický rozměr vyprávění o holocaustu. Projevy dětského vypravěče budeme zkoumat na třech denících (Deník Davida Sierakowiaka, Deník Mary Bergové a Krásné dny mého mládí od Any Novacové), jednom fiktivním deníku (Nemilovaná. Z deníku sedmnáctileté Perly Sch. od Arnošta Lustiga) a na jedné novele (Židovská válka od Henryka Grynberga). Dětští vypravěči holocaustu jsou charakterističtí svojí psychickou vyspělostí, která bývá v příkrém kontrastu k jejich oficiálnímu věku. Zároveň se u nich v dospívajícím věku projevuje dětinskost způsobená právě přetrženým a nedožitým dětstvím. V jednotlivých dílech budeme sledovat proměny vypravěče a jeho zobrazování prostoru (ghetto, koncentrační tábor, úkryt) a postav (rodina, přátelé, nacisti). Zaměříme se také na výrazné motivy, které jednotlivá díla prostupují (např. hlad, vina, komika, ráj, hra).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.