Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 189 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Perception of stereotypes in advertisement by children of age 4 - 6 and 11 - 13
Kovačovičová, Dominika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalárska práca sa venuje vnímaniu genderových stereotypov v reklame u detí v dvoch vekových skupinách, a to vo veku 4 až 6 rokov a 11 až 13 rokov. Deti sú považované za bezbrannejšie voči pôsobeniu reklamy oproti dospelým. To platí pre vplyv na nákupné správanie, aj pre osvojovanie si zobrazeného obsahu, napríklad v prípade stereotypov. Cieľom skúmania bolo zistiť, či a ako deti v týchto dvoch vekových skupinách vnímajú genderové stereotypy v reklame a vzájomne tieto skupiny porovnať. V rámci skúmania boli využité rozhovory a vybrané aktivity zamerané na rôzne typy reklám, na porozumenie rozhodovaciemu procesu na základe nich, na skúmanie toho, ako deti replikujú stereotypy vo vlastnej tvorbe a na porozumenie tomu, čo je pre deti v reklamách významné. V práci sú zahrnuté aj možné prístupy a problematika výskumu s deťmi a v neposlednom rade aj etika tohto výskumu. Na základe výskumu bolo zistené, že deti v mladšej vekovej skupine výrazne viac replikujú genderové stereotypy v reklame aj mimo nej a gender využívajú aj na obhajobu svojich rozhodnutí a volieb. V staršej vekovej skupine boli na druhú stranu genderové stereotypy menej badateľné a deti v tejto skupine sa výrazne viac sústredili na jednotlivé prvky použité v reklame, ktoré boli pre ne rozhodujúce.
Mediální gramotnost v digitálním věku: Etnické a národnostní stereotypy v médiích a jejich vliv na středoškolskou mládež
Truhlářová, Jana ; Kárníková, Lydie (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem médií na mládež a zkoumá je na případu etnických a národnostních stereotypů v médiích. Prostřednictvím kvantitativní metody dotazníkového šetření distribuovaného mezi studenty středních škol na Karvinsku zkoumá způsoby konzumace médií, zkušenosti s mediální reprezentací etnických a národnostních menšin a zároveň postoje k reprezentované realitě. Současně zkoumá, jak sami studenti vnímají vliv médií a jaké nástroje mediální a digitální gramotnosti znají nebo sami využívají. Teoretická část práce se zaměřuje na současný stav problematiky vlivu médií na mládež, teorii etnických a národnostních stereotypů a digitální gramotnost. Praktická část se věnuje analýze a prezentaci výsledků dotazníkového šetření.
Stereotypy o národech střední Evropy: současný český pohled v mezigeneračním srovnání
ČÍŽKOVÁ, Martina
Práce se zabývá stereotypy o národech ve střední Evropě z pohledu vybraného vzorku obyvatelstva Česka. Cílem této práce je zmapovat stereotypní názory, které panují v české společnosti na sedm politických národů střední Evropy. Snahou práce je poukázat na přítomnost geografických faktorů, které jsou s výskytem stereotypů spojeny. Výzkumná část této práce je založena na dotazníkovém šetření, jehož prostřednictvím byli respondenti mimo jiné dotazováni na své postoje či znalosti vůči sledovaným národům. Nastřádaná data byla poté souhrnně analyzována s důrazem na specifika a geografické souvislosti. V části syntézy byla data rozdělena podle stanovených generací a následně porovnána s cílem zjistit, jaké panují mezi jednotlivými generacemi rozdílnosti či podobnosti.
Bosenská diaspora v očích Sarajevanů - emigrační percepce a stereotypy
Čajić, Sanina ; Šístek, František (vedoucí práce) ; Žíla, Ondřej (oponent)
Diplomová práce pod názvem "Bosenská diaspora v očích Sarajevanů - emigrační percepce a stereotypy" přibližuje obraz bosenské diaspory a veřejné mínění o ní z perspektivy Sarajevanů. Jedná se o sociopsychologický kvalitativní výzkum na základě analýzy 18 polostrukturovaných rozhovorů s obyvateli Sarajeva. Za využití existujících teoretických konceptů je primárním cílem prozkoumat a vyjmenovat nejrozšířenější stereotypy o bosenské diaspoře, bez ohledu na to, zda se jedná o válečné uprchlíky nebo o ekonomické emigranty. Práce též představuje pokus o identifikaci hlavních důvodů jejich existence, udržení a hledá možné návrhy na jejich odstranění. Zda je odchod v očích Sarajevanů legitimní, zda diaspora žije lépe, jak ji ovlivnil život na "Západě" a nakolik jsou si Sarajevané vědomi potenciálu a přínosů, který představuje diaspora pro Bosnu a Hercegovinu jsou některými z otázek na které tato práce hledá odpověď. Politický a etnický rozměr diaspory nejsou předmětem výzkumu, jelikož kulturní stereotypy o bosenské diaspoře nerozlišují mezi různými etnicitami. Pro dotvoření celkového kontextu jsou zahrnuty i emigrační trendy Bosny a Hercegoviny a pojem bosenské diaspory je definován pomocí stanovených kritérií. Kriticky jsou identifikovány způsoby, jak ekonomické, politické a kulturní podmínky, zaznívající...
Obraz řecké ekonomické krize v českých médiích
Mrňáková, Nicole ; Tsivos, Konstantinos (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá způsobem, jakým média v České republice rámovala řeckou ekonomickou krizi. Teoretická část pojednává o vývoji řeckého státu od získání nezávislosti až do období finanční krize. Historický kontext náročná období této země, která přispěla k dluhové spirále, ve které se země ocitala mezi lety 2010 a 2018 návazné části teoretické pasáže jsou srovnávány jednotlivé koncepty související s nastolování teorií rámcovou analýzou. Popsány jsou též předešlé zahraniční studie zakládající typologie rámců i český výzkum mapující obraz Řecka před a během ekonomické krize. Výzkumný design této diplomové práce je kvalitativní analýza článků ze dvou období vrcholící krize, a to prvních šest měsíců roku 2010 a první pololetí roku 2015. V ím období převažovaly rámce zohledňující dominantní postoj evropských věřitelů a především Německa. Novináři jen v malé míře reflektovali skutečný život běžný Řeků, který se mnohdy lišil od zobrazovaných stereotypů. Druhé období bylo poznamenáno významnými událostmi ve světě, které ovlivnily též dění v Řecku, a to migrační krize či invaze Ruska do části Ukrajiny a sankce uvalené na Rusko. V mnoha případech bylo rámcování řecké ekonomické krize vztahováno k řeckému národu a jeho morálnímu hodnocení. Klíčová slova: Řecko, řecká ekonomická krize, analýza rámců,...
Stáří z pohledu seniorů
MLČOCHOVÁ, Kateřina
Název bakalářské práce je "Stáří z pohledu seniorů". Teoretická část se zabývá stářím a stárnutím obyvatelstva, jeho změnami a kvalitou. Také jsou zde popsány předsudky, stereotypy, ageismus a diskriminace, které jsou se stářím spojené. Téma je velmi aktuální vzhledem k demografickému stárnutí obyvatel nejen v České republice, proto mu je třeba věnovat pozornost. Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem senioři 65+ vnímají období stáří. Dílčím cílem je zjistit, zda se senioři 65+ setkali se stereotypováním a diskriminací z hlediska věku. Pro sběr dat byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie s metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Informanti byli senioři ve věku 65+ let s trvalým pobytem v Českých Budějovicích žijící v domácím prostředí. Pro tento výzkum bylo osloveno deset seniorů, pět mužů a pět žen. Realizace výzkumu proběhla v březnu 2020. Informanti byli vybrání prostřednictvím Snowball sampling. Analýza získaných dat byla realizovaná pomocí otevřeného kódování, které umožňuje text rozčlenit na menší útvary. Ke znázornění získaných informací slouží schémata a tabulky, které byly vytvořeny v programu Microsoft Excel a Microsoft Word. Výsledky výzkumu ukazují, že pro seniory neznamená odchod do starobního důchodu konec života. Osm dotázaných seniorů vnímalo odchod do starobního důchodu pozitivně. Tuto změnu popisovali jako zdroj volného času, který využívají k realizování svých koníčků a trávení času se svou rodinou. Senioři uváděli, že stáří má také svoje výhody i nevýhody. Osm informantů uvedlo několik výhod, mezi které řadili právě volný čas. Pouze dva senioři uvedli, že stáří žádné výhody nemá. Senioři byli také dotazováni, zda pocítili změnu v chování jiných lidí po odchodu do starobního důchodu. Sedm seniorů uvedlo, že žádnou změnu nepociťují. Dva senioři uvedli, že se k nim lidé chovají slušněji než před odchodem do důchodu a jeden senior uvedl, že se lidé chovají arogantně. Na otázku, zda se senioři setkali s diskriminací ohledně věku a pohlaví, sedm seniorů uvedlo, že se s diskriminací na základě věku nepotkalo, tři naopak ano. Pocítili diskriminaci v zaměstnání, když se jim blížil odchod do starobního důchodu. S diskriminací ohledně pohlaví se nikdo s oslovených informantů nesetkal. Na otázku, zda se setkali s předsudky a stereotypy, odpověděli jednotně, žádný ze seniorů se s předsudky nesetkal, ale se stereotypy mají zkušenost všichni. Oslovení senioři, si nevěděli rady s otázkou ohledně mýtů ve stáří, jelikož o nich neměli žádné povědomí.
Život dětí z dětských domovů
SEKALOVÁ, Eva
V bakalářské práci se zabývám problematikou dětí umístěných v zařízeních ústavní výchovy. Cílem práce je zjištění aktuálního pohledu dětí z dětských domovů, zda pociťují své sociální znevýhodnění vůči vrstevníkům v prostředí školy, na sociálních sítích a během společenských akcí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsáno fungování dětského domova, jako zařízení ústavní výchovy, oblast sociálního znevýhodnění a jeho vlivu na děti jím ohrožené a následně jsou rozebrány přístupy sociální práce související s danou problematikou. V praktické části je zvolena kvantitativní výzkumná strategie s metodou dotazování. Sběr výzkumných dat proběhl v srpnu až září 2019 prostřednictvím anonymního dotazníku, na který odpovídalo 112 dětí, ve věku 7-18 let, z 11 dětských domovů z Jihočeského, Jihomoravského a Moravskoslezského kraje. Po zpracování a statistickém vyhodnocení dat metodou Chí-kvadrátu, testem nezávislosti v kontingenční tabulce, nebyla má hypotéza potvrzena, jelikož pouze u dvou otázek z patnácti se prokázal negativní vztah mezi pobytem dětí v dětském domově a chováním okolí. Z čehož lze vyvodit závěr, že děti z dětských domovů, ve většině případů, subjektivně nevnímají své sociální znevýhodnění. Tato bakalářská práce může například sloužit jako aktuální informační materiál dětským domovům a bylo by ji možné také využít jako podklad pro další výzkumy subjektivního vnímání dětí z dětských domovů.
Obraz ženy v české reklamě
MACHÁČKOVÁ, Věra
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu českých reklam a jejím cílem bude ukázat, jaký obraz přinášejí reklamní texty o ženě a jejích rolích ve společnosti. Analyzován bude nejen jazykový materiál, ale také obrazové složky těchto druhů komunikátů. V teoretické části prácebude představen styl reklamy ainzerce, typy reklam akoncept stereotypu v rámci etnolingvistických přístupů. Praktická část práce pak bude založena na excerpcích reklam, v nichž je hlavním aktérem, nebo naopak objektem žena, a na jejich základě pak bude představeno stereotypové vnímání ženy v české společnosti.
The Taliban in a pedal boat: A visual framing analysis of Associated Press and Reuters news photographs of the fundamentalist regime after the end of the Afghanistan war
Gironès Martín, Cristina ; Lábová, Sandra (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Pokrytí války v Afghánistánu v roce 2001 bylo součástí diskursu "Válka proti teroru", který vznikl z útoků z 11. září. Informační prostředí bylo formováno kontrolou americké administrativy (Cherkaoui, 2017) a rámy byly použity k zobrazení nepřítele, Talibanu, způsobem, který měl ospravedlnil vojenskou intervenci (Miller, 2004). O dvacet let později, v roce 2021, se americké síly rozhodly zemi definitivně opustit; tím je válka považována za ukončenou. Tato studie porovnává vizuální reprezentaci fundamentalistů na novinářské fotografii zpravodajských agentur Associated Press a Reuters v letech 2001 a 2021 optikou teorie rámování (Entman, 1993) a konceptem mírové žurnalistiky (Galtung, 1986). Za tímto autorka v práci používá smíšené výzkumné metody. Na jedné straně obsahová analýza zjistila, že po 11. září byl k zobrazení Talibanu použit polarizovaný rám. V roce 2021, po skončení války, se tato optika výrazně změnila. I když mír není zcela nastolen, na bojovníky je celkově pohlíženo z humanizujícího pohledu. Na druhou stranu sémiologická analýza zjistila, že v roce 2021 západní zpravodajství stále reprodukuje rétoriku my-jiný, která je posílena nesprávným vnímáním arabského/muslimského světa. Klíčová slova Válka v Afghánistánu; rámování; mírová žurnalistika; fotožurnalistika; stereotypy; informační...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 189 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.