Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Incidence zranění při kurzech aktivit v přírodě
Kladivo, Jaroslav ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název: Incidence zranění při kurzech aktivit v přírodě Cíl: Cílem práce je zjistit míru úrazovosti při aktivitách v přírodě prováděných v rámci výuky na Katedře sportů v přírodě FTVS UK. Metody: Kvalitativní a kvantitativní analýza dat z knihy úrazů, termínových předpisů a závěrečných zpráv z kurzů, vydaných jednotlivými odděleními Katedry sportů v přírodě FTVS UK ze školních let 2009/10 až 2014/15 a jejich následné statistické zpracování. Využití NACA scoring systému pro hodnocení závažnosti úrazů. Výzkumný soubor tvoří studenti a vyučující FTVS UK. Výsledky: Výsledkem této práce je přehledný souhrn četnosti a závažnosti úrazů vzniklých při jednotlivých aktivitách v přírodě prováděných v rámci výuky na Katedře sportů v přírodě FTVS UK. Klíčová slova: Sporty v přírodě, lyžování, kanoistika, úraz, kurzy FTVS UK.
Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název: Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce bylo zjistit, zda-li aktivity v přírodě mají vliv na vztahy uvnitř skupiny u mládeže, která žije v podmínkách ústavní výchovy. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu, a to speciální sociometrický dotazník B3-U (Braun, 2006). V experimentální skupině bylo 11 respondentů a byly to děti z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova v Jablonce nad Nisou. V kontrolní skupině bylo 10 respondentů a byly to děti též z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova Semily. Obě skupiny byly ve věkové hranici od 8 do 15 let. Výsledky a závěry: Výsledky měření ukázaly, že nejvíce vyčleněné osoby ze skupiny si po intervenci našli nové vztahy v kolektivu. Výsledky ohledně nejvíce vyčleněné osoby ve skupině byly velmi pozitivní. Po intervenci měla nejméně atraktivní osoba méně, jak o polovinu záporných hlasů. Ve skupinové hierarchii byly odstupy mezi jednotlivými členy menší po intervenci. Pouze u výsledků pocitů přátelství, spolupráce a důvěry ve skupině se ukázalo, že po intervenci jsou nižší. Což je zvláštní k poměru k ostatním výsledků, které byly pozitivní. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, sporty v přírodě, ústavní výchova, skupinová dynamika,...
Aktivity v přírodě ve středních školách v Mládé Boleslavi pohledem studentů
Pelikán, Karel ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě ve středních školách v Mladé Boleslavi pohledem studentů. Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit ucelený přehled o sportovních kurzech pořádaných středními školami v rámci povinné výuky. Zjistit skutečný náhled studentů na tyto kurzy pomocí reflexí na základě prováděných aktivit. Metoda: Údaje byly získány pomocí rozhovorů a dotazníků, které obsahovaly otevřené, uzavřené a škálové otázky. S pomocí grafů byla data interpretována a byly z nich vyvozeny závěry. Výsledky: Struktura sportovních kurzů je ve většině případů koncipována tak, že pedagogové nemají příliš starostí s přípravou, nevyužívají dostatečně možnosti přírodních prostředí, ale i přesto studenti vyjádřili spokojenost s průběhem sportovních kurzů. Klíčová slova: tělesná výchova, sporty v přírodě, výchova dobrodružstvím, výchova prožitkem a zkušeností, sportovní hry, ekologická výchova
Zájem o sport u studentů 2. a 3. lékařské fakulty UK v Praze
Gajdošík, Jan ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název Zájem o sport u studentů 2. a 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy Cíle práce Cílem práce bylo zjistit strukturu sportovních zájmů studentů 2. a 3. lékařské fakulty UK a relevantnost ke sportům v přírodě. Metodika Vyhodnocení dotazníku s pevně danou strukturou třinácti otázek, s otevřenými i uzavřenými otázkami, vyplňovaný samostatně. Použitý dotazník nebyl standardizován. Analýza a vyhodnocení dat byla provedena pomocí sloupcových grafů a tabulek. Dotazníkové šetření bylo prováděno na souboru 407 studentů, kdy 182 studentů bylo z 2. LF UK a 225 studentů z 3. LF UK. Výsledky Studenti 2. a 3. lékařské fakulty UK sportují nejčastěji dvě až čtyři hodiny týdně. Zajímají se především o individuální sporty. Plavání se věnuje 98 studentů ze zkoumaného souboru, běhání 63 studentů, fitness aktivitám 40 studentů. Ze sportovních her se nejčastěji věnují volejbalu (62 studentů). Velký zájem mají o sporty v přírodě, zejména cyklistiku (111 studentů), turistiku (40 studentů) a sjezdové lyžování (47 studentů). Diskuse a závěry Vysokoškolské vzdělání má pozitivní dopad na provozování pohybových aktivit, jelikož studenti vysokých škol sportují více než zbytek společnosti stejného stáří. Studenti preferují individuální sporty, velmi kladně hodnotí plavání, běhání a fitness aktivity. Studenti mají velký zájem...
Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název: Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce je zmapovat aktivity v přírodě v ústavní výchově v Libereckém kraji. Zjistit druhy aktivit a dobu strávenou aktivitami v přírodě. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu. Respondenti dostali dotazníky s otevřenými a uzavřeným otázkami k danému tématu. Data byla zpracována kvantitativně a byla zanesena do koláčového grafu. Výsledky: V dotazníku jsem zjistila, že vychovatelé se domnívají, že aktivity v přírodě jsou vhodné pro děti z ústavní výchovy, a to nejen jako prostředek navazování nových kontaktů, ale především jako prostředek zvýšení odpovědnosti a sebepoznání. Nejčastěji AP využívají v podobě procházek či her v přírodě. Mezi aktivity, které jsou nejméně přístupné, patří lezení a plavání. Nejčastější aktivitou dětí je hraní na počítači a procházky s přáteli. Hraní her v přírodě a sbírání plodů je pro děti nejzábavnější. Aktivity v přírodě přinášejí dětem hlavně radost, zábavu a nové zážitky. Myslí si, že během aktivit v přírodě poznají něco nového o svých přátelích a získají větší důvěru ve vzájemných vztazích. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, volný čas, sporty v přírodě, ústavní výchova, ochranná výchova
Analýza podmínek pro sporty v přírodě na Jindřichohradecku
Hronek, Jiří ; Král, Pavel (vedoucí práce)
Práce analyzuje podmínky pro sporty v přírodě na Jindřichohradecku. Vymezuje pojmy sport, sporty v přírodě a charakterizuje vybraná sportovní odvětví. Zaměřuje se na turistiku, cyklistiku a cykloturistiku, horolezectví, orientační běh, vodní sporty a lyžování a podmínky pro jejich provozování v oblasti Jindřichohradecka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.