Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístavní terminál Brno
Liška, Zdeněk ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem zadání tohoto projektu bylo vytvořit objekt sloužící pro rekreačně sportovní účely na Brněnské přehradě. Navrhovaná budova obsahuje následující části: zázemí pro zaměstnance Dopravního podniku města Brna, přístaviště, informační centrum s prodejem lístků, restauraci a provoz rychlého občerstvení a hygienické zařízení pro návštěvníky. Stavební parcela je vymezena stávajícím parkovištěm, přístupovou komunikací k parkovišti, prodejnou lodních lístků a stávající budovou jachtařského klubu. Organický tvar budovy komponuje s okolním terénem parcely. Budova je z východní strany zcela zasazena do mírně svažitého terénu. Zalomené plochy prosklených fasád na jihozápadní straně reagují na výběžkovitý tvar parcely vůči přehradnímu jezeru. Jednotlivé prvky abstrahují prvky výletní lodi. Objekt je podélného charakteru. Zešikmené dřevěné plochy symbolizují nástupní molo lodi,tedy na střechu. Po té se mohou lidé volně procházet, či kochat se pohledem na přehradu a její okolí. Na nástupní šikmině ze severní strany je velký průhled do venkovního posezení restaurace. V zimě tyto plochy mohou sloužit dětem jako bobová dráha. Na pochozí střechu navazuje chodník z ulice Přístavní. Jednotlivé vstupy do budovy jsou situovány na západ. Zásobování restaurace bude zajištěno dodávkou přijíždějící po komunikaci ul. Přístavní. Budova je členěna na 2 funkční celky – restaurace a přístavní terminál. Vnitřní prostor vychází z koncepce Planu Libre. Odbytový prostor restaurace plynule přechází do čekárny cestujících. Uprostřed tohoto otevřeného prostoru je umístěno schodiště, které spojuje první nadzemní podlaží s druhým nadzemním podlažím a zároveň je zde schodiště, které vede do suterénu. Imobilní či méně zdatní lidé se do jednotlivých podlaží dostanou výtahem,které je rovněž umístěno v tomto centrálním prostoru. Z druhého nadzemního podlaží je možnost jít na pochozí střechu.
Ocelová konstrukce plaveckého bazénu
Sosna, Martin ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a posouzením ocelové konstrukce pro objekt plaveckého bazénu v Dobrušce. Řešená konstrukce je vybrána na základě 2 předběžných variant. Jedná se o konstrukci s obdélníkovým půdorysem o rozměrech 34,10x40,99 m a výšce v hřebeni 13,83 m. Konstrukční systém se skládá z příčných vazeb tvořených dvojkloubovými příhradovými oblouky, které jsou propojeny plnostěnnými vaznicemi a paždíky. Prostorovou tuhost konstrukce zajišťuje kombinace podélných a příčných ztužidel. Opláštění je tvořeno střešním systémem Kalzip a skleněnou fasádou.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Nytrová, Bohdana ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Už téměř sto let se Brno rozhoduje, kde postaví nové hlavní nádraží. Už několikrát bylo velmi blízko k realizaci, ale historické události stavbu odložily. V předloňském roce však konečně došlo k rozhodnutí postavit nové hlavní nádraží ve variantě Řeka, tedy v místě dnešního Dolního nádraží. Prozatím však existuje pouze technický návrh nádraží, jako je konstrukce drážního mostu nebo a uspořádání kolejišť. Tato diplomová práce se zabývá především architektonickým návrhem nádražní budovy včetně zastřešení nástupišť a řešením prostorů pod již navrženou mostní konstrukcí drážního tělesa. Součástí návrhu je také řešení urbanistické struktury kolem drážního tělesa, tedy nalezení optimální polohy a podoby autobusového stanoviště, přestupního terminálu MHD, odstavných parkovišť, stanovišť taxislužby a úschovny kol. Urbanistický návrh řeší jak jejich napojení na městkou síť, tak i jejich vzájemné vazby zejména na kvalitu pěších přesunů a pěšího prostupu drážním tělesem. Hlavním motivem návrhu je umístění monumentální výpravní haly nového brněnského nádraží do centra dění, tedy na dominantní osu bulváru. Bulvár je z jedné strany orientován na významnou brněnskou katedrálu na Petrově, která je jednou z ikon města Brna. Stejně jako katedrála je hlavní brněnské nádraží objektem celoměstského významu, a zaslouží si tak svou dominantní pozici v celém území na úkor dalších především výškových dominant, které jsou v území navrženy. Mohutná oblouková konstrukce na čtyřech podporách zastřešuje drážní těleso v místě největší koncentrace cestujících a zároveň propojuje terminál MHD v přednádraží s autobusovým stanovištěm v zanádraží. Rozvlněné liniové zastřešení všech nástupišť kolem hlavní haly, ať už vlakových, autobusových či tramvajových, naopak spojuje celý tento významný dopravní a přestupní terminál a hrdě odkazuje na svou konečnou polohu. U řeky.
Autocentrum Brno VW
Kubitová, Markéta ; Rosendorf, Aleš (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Sedláková, Markéta (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit dokumentaci pro stavební povolení a dokumentaci pro provedení stavby objektu, jehož návrh vychází z již dříve zpracované studie v rámci předmětu AG33 - Výrobní stavby. Jedná se o projekt autocentra Volkswagen Group v Brně-Zábrdovicích. Zadané místo stavby se nachází na rovinatém pozemku a je ohraničeno ulicemi Cejl, Jana Svobody, bytovými bloky a řekou Svitavou. Autocentrum se skládá ze tří funkčních jednotek - showroomu, skladu náhradních dílů a servisu. V rámci bakalářské práce byl rozpracováván objekt showroomu. Oproti servisu je architektonicky zajímavější, jelikož slouží k výstavě koncernových vozů a měl by svým výrazem zaujmout kolemjdoucí. Současně se v něm nachází i sklad ND, a to z důvodu přímého kontaktu zboží se showroomem a servisem. Objekt je halového typu, dvoupodlažní, nepodsklepený. Nachází se v něm osobní a automobilový výtah z důvodu výstavy vozů i v 2.NP. Nosnou konstrukcí je ocelový skelet doplněný o ztužující prvky. Skelet je založen na železobetonových patkách a vetknutých pilotách z důvodu nestabilního podloží. Objekt je zastřešen jednoplášťovou plochou střechou, jež je nesena ocelovými přihradovými nosníky. Opláštění je tvořeno fasádními panely Kingspan, před nimiž je osazen děrovaný nerezový plech. Z jižní strany (ulice Cejl) je fasáda tvořena skleněným fasádním systémem od firmy Schüco.
Výroba dámské konfekce
Kuba, Jonáš ; Suchánek,, Petr (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Donaťáková, Dagmar (vedoucí práce)
Návrh se zabývá výrobní halou dámské konfekce značky Manifesto. Budova se nachází na jednom z brněnských brownfield, který skýtá pěkné pohledy na město. Objekt leží podél hlavní komunikace Rokytova, kde se nachází zastávka MHD. Od frekventované ulice je hala oddělena stromořadím, které opticky doplňuje uliční čáru. Návrh má snahu, co nejšetrněji umístit halu na pozemku, u kterého se počítá s poloviční revitalizací, k tomu má dopomoci dřevěná fasáda. V objektu se kromě skladového hospodářství a výrobní haly v druhém podlaží, vyskytují i kanceláře, jídelna, bufet, šatny, vzorkovna a pomocné provozy, které jsou situovány do přízemí.
Umělecká škola v Brně
Vystrčilová, Kamila ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Čupr, Karel (vedoucí práce)
Následující bakalářská práce je zpracována na základě studie vytvořené v předmětu AG32. Tuto studii upravuje a rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Tématem je Umělecká škola, která je situována v Brně na Kraví hoře, Veveří. Řešený pozemek se nachází na svahu kopce orientovaném na severovýchod s výhledem na město, což výrazně ovlivnilo návrh budovy. V blízkosti se nachází rozlehlý park, Hvězdárna a planetárium Brno, plavecký bazén a další plochy sportovišť i zahrádkářské kolonie, pod svahem stojí areál Fakulty stavební, VUT. Mým hlavním cílem bylo navrhnout uměleckou školu, která bude využívána obyvateli všech věkových skupin z Brna a okolí, převážně ale dětmi, studenty a mladými lidmi. Budova respektuje kontext dané lokality, svou formou i vzhledem reaguje na svažitý charakter terénu, je monumentální z pohledu z města, nepřevyšuje ale stávající zástavbu a nenarušuje tak panorama vrcholu Kraví hory. Můj návrh sestává ze tří vzájemně propojených objektů, jejichž fasády jsou od sebe materiálově odlišeny, stejně jako je odlišný jejich provoz, vzhled jednotlivých fasád tedy ideově představuje samotný účel každé z budov. Mezi dvěma hlavními budovami je vytvořen průchod rozšiřující se zespodu nahoru. Tento průchod tvoří veřejný prostor, který má účinně propojit nejfrekventovanější vstupy na pozemek (od ulice Rybkova směrem ke hvězdárně) a tím urychlit a zpříjemnit lidem cestu. Budova se tedy stává součástí parku aniž by jakkoli narušila jeho hlavní komunikace.
Poliklinika
Dawid, Lukáš ; Hazucha, Juraj (oponent) ; Donaťáková, Dagmar (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší bezbariérovou novostavbu zdravotnického zařízení – polikliniky se 14 lékařskými pracovišti. Objekt má tři nadzemní a jedno podzemní podlaží. Budova je zastřešena plochou střechou. Stavba polikliniky je založena na základových pasech a nosnou konstrukci tvoří vápenopískové cihly. Vodorovné nosné konstrukce jsou řešeny jako železobetonové monolitické a stejně tak i vnitřní schodiště. Budova je navržena v koncepci pasivního stavitelství – má kompaktní tvar, silnou vrstvu izolace a vzduchotěsnou obálku. Hlavní prosklená fasáda je orientována na jih. Jsou použity technologie zpětného získávání tepla rekuperací vzduchu a tepelného čerpadla k vytápění. Zdravotnické zařízení splňuje platnou legislativu.
Letištní terminál
Fojtík, Petr ; Barnat, Jan (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a posouzením nosné konstrukce letištního terminálu. Řešeny byly dvě varianty. Obě varianty mají stejné rozměry haly, mění se pouze statické působení. Půdorys je ve tvaru části mezikruží. Šířka haly je proměnná, ve středu je zhruba 90 m. Délka je 52,5 m, z čehož je 42,5 m délka haly a před ní se čiší 10 m dlouhý přístřešek. Sklon střechy je 3° směrem do přední části.
Letištní terminál
Pospíšilová, Vendula ; Horáček, Martin (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá variantním návrhem a posouzením nosné ocelové konstrukce letištního terminálu. Objekt je situován ve městě Zlín. Jedná se o halu obdélníkového půdorysu o rozměrech 75,0 m x 54,0 m. Halu tvoří 10 příčných vazeb v osové vzdálenosti 6,0 m. Celková výška objektu je proměnná a pohybuje se v rozmezí od 11,5 m do 19,9 m. Součástí konstrukce je spřažená ocelobetonová plošina o půdorysných rozměrech 75,0 m x 27,0 m. Prostorová tuhost konstrukce je zajištěna pomocí ztužidel. Opláštění střechy a bočních stěn je navrženo ze sendvičových panelů, opláštění čelních stěn je tvořeno skleněnou fasádou.
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Bělunková, Barbora ; Boháč, Ivo (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
V navržené budově se nachází funkce bydlení, kavárny, knihovny se studovnami a pronajímatelné prostory. V budově je navrženo 5 malometrážních bytů. Dům je složen ze tří části. Železobetonový trakt ve tvaru L . Konzoly,které jsou vetknuté do nosného traktu. Skleněná fasáda,která vyplňuje prostor kolem konzol.Na stavbě jsou použity materialy železobeton,ocel,sklo a plech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.