Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autocentrum VW Group
Sedláček, Jakub ; Štikar, Jaroslav (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce je návrh novostavby Autocentra VW Group. Novostavba je situována na pozemku v městské části Brno-Zábrdovice. Hlavní část řešeného území je v současnosti vedena jako brownfield referenčního čísla 3402 s bývalou průmyslovou výrobou. Pozemek je vymezen ulicemi Cejl a Jana Svobody na jeho jižní a severní hranici, přičemž právě propojení těchto dvou ulic je charakteristickým prvkem řešeného území. Řeka Svitava potom definuje východní hranici pozemku. Řešené území je mírně svažité ve směru k řece. Stavební objekt tvoří tři dilatační celky. Každý z nich odpovídá specifickému provozu – showroom, sklad a servis pro značky VW, Škoda, Audi a Seat. Navržené autocentrum je jednopodlažního halového typu, nepodsklepené. Část showroomu zahrnuje galerii s kancelářskými prostory ve druhém nadzemním podlaží. Hlavní konstrukční systém je definován ocelovým skeletem – ocelovými sloupy a vazníky. Svislé nosné prvky tvoří ocelové sloupy ze dvou profilů U280 (showroom) a profilů HEA 260 (sklad, servis). Vodorovné konstrukční prvky zahrnují příhradové vazníky a ocelové IPE profily. Zavětrování je tvořeno kombinací ztužujících železobetonových stěn a ocelových táhel. Ocelová konstrukce je založena na základových monolitických železobetonových patkách doplněných o vrtané piloty. Po obvodu jsou patky propojeny železobetonovými pasy. Prosklené části obvodového pláště jsou tvořeny fasádním systémem Schüco, který je doplněn o výrazný hliníkový stínící systém z vertikálních lamel Alaris. Zbývající plochách fasádního pláště je představována systémem izolačních panelů Kingspan s vertikální drážkou. Nosnou vrstvu konstrukce stropu a střechy tvoří trapézový plech se spřaženou betonovou deskou. Střecha všech částí je řešena jako jednoplášťová s vnitřními vtoky. Hydroizolaci tvoří souvrství asfaltových SBS pásů.
Vlakové sedadlo budoucnosti
Torčík, Václav ; Klapka, Milan (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je sedadlo pro studenty ve veřejném dopravním prostředku. Jejím cílem je vytvoření konstrukčního návrhu dle zadaných parametrů. K tomuto účelu bylo vypracováno dotazníkové šetření. Byla vypracována rešerše na základě historického vývoje vlakové dopravy, technických požadavků a ergonomie. Na základě výsledků byl navržen koncept sedadla, který byl vymodelován. K této práci jsou přiloženy výrobní výkresy vybraných částí sedadla.
Assesment of the Thermal Environment in Vehicular Cabins
Fojtlín, Miloš ; Khoury, Roch El (oponent) ; Havenith, George (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
People in developed countries spend substantial parts of their lives in indoor environments both during free time and while working. For this reason, there has been increasing interest in the quality of the indoor environment. The main emphasis of past research has been directed towards understanding the fields of human health, productivity, and comfort. One important contributor to all three fields is the thermal aspect of the environment, which is often represented by physical quantities such as air temperature, radiant temperature, air humidity, and air velocity. While weather-independent control of these parameters is possible via heating, ventilation, and air-conditioning systems (HVAC), a major limitation is that these systems are related to substantial energy consumption and carbon footprint. The complexity of thermal management is amplified in vehicular cabins because of their asymmetric and transient nature. Moreover, in electric vehicles, the available energy for microclimate management comes at the cost of driving range, and therefore, new solutions for more effective and human-centred ways of managing the indoor microclimate are sought. One of the promising ways to address these issues is via local conditioning with the vehicle seats or auxiliary radiant panels operating in synergy with an HVAC unit. At the same time, the optimization and research tasks are being shifted towards virtual investigation to mitigate the need for costly and often ethically concerning human studies. To do so, models of human thermo-physiology and thermal sensation/comfort have been developed. Yet, for their reliable applications, many factors regarding high heterogeneity, clothing, the thermal mass of the adjacent surfaces, and active seat conditioning have not been resolved. The aim of this thesis was to develop a methodology to assess human thermal sensation while in a sitting body position, including local conditioning factors such as heated and ventilated seats. A requirement of the method was applicability in both virtual and real indoor spaces. In the latter case, the focus was a thermal-sensation-driven feedback loop allowing for human-centred microclimate management. The validity of the proposed methodology was demonstrated under typical cabin conditions (5–41 °C) and the findings from this PhD project are transferable to a broad variety of engineering fields. In passenger transport and occupational environments with higher heat strain, environmental engineers can benefit from a tool to identify sources of thermal discomfort and potential hazards of fatigue. Furthermore, the methodology can be of great merit to the rapidly developing electric vehicle industry, facilitating emphasis on energy efficient microclimate management. The virtual optimization of the conditioning strategies reduce the need for human studies, allow rapid prototyping, and have great potential to bring energy savings as well as increased driving range. Finally, the know-how presented is also applicable in built environments, where similar conditions apply.
Autocentrum VW Group
Kuruc, Adam ; Štikar, Jaroslav (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Čuprová, Danuše (vedoucí práce)
Zadání bakalářské práce se zabývá novostavbou objektu Autocentra VW GROUP v Brně, městské části Brno-Brněnské Ivanovice na ulici Kaštanová st.p.č. 50/1, 51/1, 52, 53, 54, 55/1, 55/2, 55/3, 55/4 v k.ú. Je vedena Magistrátem města Brna jako Brownfields pod číslem 0201. Má trojúhelníkový tvar o výměře cca 1,3 Ha a územním plánem je určena pro smíšené plochy. Nachází se na ulici Kaštanová a v současné době je z této komunikace přístupný. Z východní strany je pozemek lemován ochranným pásmem řeky Svratky. Okolní zástavbu tvoří administrativní, průmyslové a obchodní budovy. Objekt je situován v severo-východní části pozemku. Je navrhován jako jednopodlažní ocelová montovaná hala rozdělená do dvou částí, které vyhovují požadavkům provozu autocentra VW GROUP. Prezentaci, prodeji a následnému záručním a pozáručním servisu automobilů značek Škoda, Volkswagen, Audi a Seat.
Konstrukce vibrační plošiny pro semiaktivně tlumenou sedačku
Foltys, Jan ; Kubík, Michal (oponent) ; Jeniš, Filip (vedoucí práce)
Nízkofrekvenční vibrace způsobeny jízdou po nerovném terénu mohou způsobovat posádce zemědělských strojů zdravotní problémy. Virtuální simulace semiaktivně řízených tlumičů naznačuje, že jejich použitím v zemědělských sedačkách by se přenos vibrací na posádku dal podstatně snížit. Proto se tato bakalářská práce zabývá návrhem vibrační plošiny pro testování semiaktivních tlumičů o frekvenci kmitů od 1 do 10 Hz a zdvihem ±10 mm. Ta by simulovala jízdu po nerovném povrchu, čímž by napomohla vývoji vhodných semiaktivně řízených tlumičů do zemědělských sedaček. Rešeršní část práce se věnuje přehledu současného stavu vibračních plošin. Dále koncepční část se zaměřuje na navržení několika koncepčních návrhů, jejich analýzou a rozhodnutím o vhodné variantě. A na závěr v konstrukční části je zhotoveno konstrukční řešení vybrané varianty, se zaměřením na pohledy na vybrané konstrukční uzly.
Vliv architektury na ústavní právo
Šedová, Barbora ; Preuss, Ondřej (vedoucí práce) ; Kindlová, Miluše (oponent)
96 Vliv architektury na ústavní právo Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o propojení architektury a ústavního práva. Oba obory se mohou navzájem ovlivňovat, a přetvářet tak svůj obraz ve vnímání lidí. Architektura a urbanismus budov státních institucí totiž významně souvisí s národní symbolikou, s možností identifikovat se se státem, s chováním lidí v prostoru, se znázorněním pravomocí těchto institucí, ale zároveň je jejich podoba často ovlivněná politickými rozhodnutími. Cílem diplomové práce je zjistit, do jaké míry ovlivňuje architektura právo. Architektura totiž může znázorňovat a zhmotňovat principy, na kterých je stát založen. Vzhled a uspořádání budovy tak mohou mít vliv na fungování instituce sídlící uvnitř, zároveň mohou ovlivňovat také to, jak budovu a potažmo instituci vnímají občané. Tento obecný cíl je pak rozveden při analýze českého ústavního systému, který je charakterizován jako systém s parlamentní formou vlády, ačkoliv je možné pozorovat názory, že se přibližuje systému poloprezidentskému. Tento názor, který je zakořeněn především v domnění občanů, totiž mohou podporovat také vzhled a umístění sídel ústavních institucí. Práce se proto věnuje především podobě budov institucí, které mají zásadní význam na fungování systému vlády, a sice budov parlamentů a hlav států. Diplomová práce...
Technické prostředky pro záchranu posádek letadel v nouzi
Zemánek, Adam ; Grim, Robert (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit přehled technických prostředků pro záchranu posádek letadel v nouzi, porovnat je ve svých kategoriích a zároveň vytvořit koncepční návrh mechanismu aktivace těchto prostředků. V přehledu prostředků je obsažena historie a současný stav záchrany posádek letadel za pomocí vystřelovacích sedadel a záchranných padákových systémů. Porovnání prostředků je provedeno v závislosti na oblasti použití a na jejich vlastnostech. Koncepční návrh mechanismu je navržen jako kladkový v souladu se stavebními předpisy CS-23 vydanými agenturou EASA. Výsledky této práce rozšíří čtenáři povědomí o moderních možnostech záchrany posádky letadel, zejména pak v civilní letecké dopravě. Vytvořený koncepční návrh splňuje požadavky dle stavebních předpisů CS-23, je schopen snášet předpokládané zatížení, což potvrzuje provedená pevností kontrola. Rozšíření do podvědomí veřejnosti o možnosti záchranných systému může ve výsledku znamenat i celkové zvýšení bezpečnosti v letecké dopravě.
Autocentrum VW Group Mikulov
Horáčková, Eliška ; Kotek, Jakub (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tvorbou výkresové dokumentace pro DSP a DPS novostavby autocentra pro automobilový koncern Volkswagen group. Práce vychází z podkladů ve formě zadání, dwg. výkresu katastrální situace a architektonické studie AG32. Řešené území se nachází v jihomoravském městě Mikulov. Pozemek se nachází mezi ulicemi Jiráskova a Republikánské obrany, a terén pozemku je převážně rovinatý. Aktuálně je pozemek součástí téměř nevyužívaného zemědělského střediska. Objekt je stavba dopravního charakteru. Urbanistické řešení tak maximálně uzpůsobuje areál pro bezkolizní provoz osob a automobilů. Autocentrum tvoří reprezentativní showroom a servis. Mají rozdílný charakter i provoz, což se projevilo v návrhu hmoty a použitých materiálů. Na druhou stranu objekt propojuje koncept barevného řešení, který navazuje na vizuální identitu automobilového koncernu Volkswagen group. I dispozičně je objekt rozdělený do dvou provázaných celků. Objekt showroomu se zázemím a objekt servisu se sklady. Jednotlivé části jsou mezi sebou propojeny pro plynulý a bezkolizní provoz celého autocentra. V showroomu 1NP slouží exhibici vybraných automobilů a pro komunikaci se zákazníky. Druhé nadzemní podlaží slouží výhradně pro administrativní pracovníky autocentra. Část showroomu a servisu jsou propojeny přes zázemí zaměstnanců, příjem a automatickou mycí linku. Mimo propojení příjmem a automatickou mycí linkou má servis další 3 samostatné vjezdy pro variabilní provoz a zároveň je přímo spojen se skladem náhradních dílů a pneumatik. Servis se potom dělí na několik požadovaných pracovišť.
Autocentrum VW Mikulov
Pírová, Pavlína ; Bílek, Zdeněk (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce)
The objective of this bachelor's thesis is to develop extending documentation of DSP and DPS, that is based on the studio project developed in the subject AG033. According to the assignment, the facility is going to the function of presentation, sale and service of cars for the brands associated under the name of the volkswagen group. The building is considered as a single-storey new building without a basement. The addressed property is located in the city of Mikulov in Morava and is connected to the Jiráskova street on the northern side. The floorplan shape of the building follows the shape of the property. The facility is divided by height, shape and color into four mutually dilated parts, that are the showroom used for the sale and show of cars, the area used for the facility staff, the warehouse intended for the storage of parts and the service itself for servicing of škoda, audi, seat, volkswagen cars belonging to the volkswagen group association. The individual functional parts are therefore differentiated by their height and shape, but interconnected for the operation of the entire facility.
Autocentrum VW Mikulov
Chytilová, Nikola ; Suchánek, Petr (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z architektonické studie vypracované v předmětu AG033. Tato studie byla nadále rozpracována do stupně Dokumentace pro stavební povolení a následně do Dokumentace pro provádění stavby. Téma práce je návrh novostavby autocentra skupiny Volkswagen v Mikulově, sloužící k prodeji, záručním i pozáručním opravám a servisu automobilů Škoda, Seat, Volkswagen a Audi. Řešený pozemek se nachází v k.ú. Mikulov na Moravě, v západní části města Mikulova. Pozemek se nachází na převážně rovinatém terénu, ke kterému přiléhá ze severu ulice Jiráskova. V současné době je pozemek využívaný jen jako sklad hnoje sousedního kravína. Pozemek se nachází v průmyslové zóně v dostatečné vzdálenosti od obytné zástavby. Stavba kompozičně vychází z tvaru pozemku, a svojí formou kopíruje západní linii hranice pozemku. Jedná se o objekt složený ze dvou hmot lichoběžníkového půdorysu představující prostory showroomu a servisu, navzájem propojených kvádrem, kde se nachází sklad. Pro docílení dynamičnosti objektu, jsou části showroomu a servisu vyšší než část skladu. V části servisu jsou pak navrženy pasové světlíky, které podporují pravidelnost a celkový rytmus fasády objektu. Na severní straně pozemku se nachází hlavní vstup s upraveným předprostorem, opatřeným vodní plochou pro uvítání návštěvníků. Zbylé plochy pozemku slouží pro komunikace, parkoviště pro zákazníky, zaměstnance a odstavná parkovací stání. Svislá nosná konstrukce je tvořena ocelovými sloupy, založenými na betonových patkách. Nad showroomem je vodorovná nosná konstrukce tvořena ocelovými příhradovými vazníky pultovými, ke kterým jsou připevněny ocelové vaznice, vynášející plochu střechu. V prostoru servisu jsou pak ocelové příhradové vazníky přímé a tvoří tak rámovou konstrukci pásových světlíků. Podlaha na terénu bude tvořena nosnou železobetonovou deskou. Celá ocelová konstrukce bude ztužena ocelovým zavětrováním jak v rovině stěn, tak v rovině střechy. Fasáda je tvořena izolačními panely s IPN jádrem, které jsou kotveny k nosným sloupům. Fasádní panely bude členěny vertikálně a budou provedeny v bílé a šedé barvě. Šedé panely jsou navrženy v místech, kde se nachází pásové světlíky servisu a budou tak zvýrazňovat vertikální členění a pravidelnost fasády.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.