Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 240 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Program pro nácvik techniky rychlého čtení
Sokol, Miroslav ; Seeman, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření uživatelského prostředí pro správný nácvik technik rychlého čtení. Jsou vybrány čtyři hlavní moduly, které trénují různé schopnosti lidského oka s ohledem na průměrného i pokročilého čtenáře. Za využití prostředí WinForms byla vytvořena aplikace tématicky spjata s lidským zrakem, který v sobě skrývá, pro většinu lidí, netušený potenciál. Bakalářská práce rozebírá vlastnosti oka, jednotlivé typy cvičení, jejich implementaci, konkrétní postup vytváření uživatelského prostředí a reakce uživatelů, jenž měli možnost aplikaci otestovat.
Studie pohonu elektromobilu
Matela, Petr ; Marušinec, Jaromír (oponent) ; Solař, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování odborné rešerše a výpočet dynamiky vozu s různými motory. První část bakalářské práce obsahuje úvod do elektromobilů a krátkou historii elektromobilismu. Navazuje popsání výhod a nevýhod elektromobilů, jejich současná podoba a zdroje energie. Hlavním výsledkem práce jsou výpočty dynamických vlastností vozu se třemi typy motorů a jejich porovnání.
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Bojkovice-Bohuslavice nad Vláří
Ptáček, Jiří ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tato práce prověří možnosti zvýšení traťové rychlosti pro traťový úsek Bojkovice - Bohuslavice nad Vláří. Zvýšení rychlosti bude posuzováno se stávajícími geometrickými parametry koleje a s navrhovanými změnami geometrických parametrů koleje. Navrhované změny nesmí výrazněji zasahovat do tělesa tratě. V obou případech bude přihlíženo na omezení rychlosti v místech železničních přejezdů, kolejových rozvětví apod., popř. budou navrženy změny i těchto objektů.
Měření vzdálenosti a rychlosti pomocí vysílačů a přijímačů ultrazvuku
Šumbera, Adam ; Růžička, Richard (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá systémem měření rychlosti a vzdálenosti objektů pomocí ultrazvuku, realizovaném na bázi mikrokontroléru Freescale MC68HC08. Popisuje jednotlivé funkční bloky celého zařízení a jeho fyzickou realizaci. Teoreticky pojednává o vlastnostech ultrazvuku a rozebírá možná úskalí spojená s jeho vysíláním a příjmem.
Určování pohybu z akcelerometrických dat
Montilla, Michaela ; Koťová, Markéta (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je zoznámiť sa s problematikou záznamu zrýchlenia pomocou akcelerometrických senzorov a vytvorenie programu pre transformáciu zrýchlenia na polohu. Práca predstavuje súhrn teoretických podkladov, pre záznam dát senzormi zrýchlenia a prehľad fyzikálnych vzťahov medzi zrýchlením, rýchlosťou a polohou. Dáta pre potreby práce boli zaznamenané senzormi viacerých typov. Podstatou algoritmu je matematická realizácia fyzikálnych vzťahov upravujúcich konverziu akcelerácie na polohu. Vytvorené riešenie poskytuje možnosť grafického výstupu so zobrazením pohybu v 3D priestore.
Deformačně napěťová analýza rázem zatížené přední části automobilu.
Hrubý, Jaroslav ; Vémola, Aleš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovou analýzou deformace a napětí rázem zatížené přední části automobilu Škoda Octavia II. generace využitím explicitního přístupu metody konečných prvků (MKP). Cílem této práce je posouzení odolnosti přední části vozu při tomto rázovém namáhání a porovnání dat, které byly získány z počítačové simulace nárazu vozidla s pevnou nepoddajnou bariérou, s přístupy využívaným ve vědní disciplíně s názvem Soudní inženýrství. Porovnání počítačové simulace nárazu vozidla s tuhou bariérou bude provedeno s korelační metodou a metodou tzv. energetického rastru.
Rychlý a přesný detektor klíčových slov
Lenčéš, Marián ; Karafiát, Martin (oponent) ; Schwarz, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rychlou a přesnou detekcí klíčových slov z audio nahrávek. Cílem práce bylo prostudovat možnosti detekce slov a vytvořit několik typů jazykových modelů. Tyto modely následně mezi sebou porovnat. Zaměřujeme se zde na detekci klíčových slov z anglicky namluvených audio nahrávek.
Měření vzdálenosti a rychlosti pomocí vysílačů a přijímačů ultrazvuku
Vláčil, Martin ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou využití ultrazvuku k měření vzdálenosti a rychlosti těles. Podrobně rozebírá princip takového měření, možná omezení a úskalí. Je v ní prezentován způsob možného řešení a jeho testování v praxi, stejně jako návrh na jeho další zlepšení.
Ofukování čelního skla letounu: možnosti řešení
Šamša, Petr ; Fišer, Jan (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ofukování čelního skla letounu certifikovaného dle předpisu CS23 v souvislosti se snahou zajistit výhled z kokpitu za deště (sněžení) při pojíždění, vzletu a přistání. V první části se věnuji rozsahu ovlivňované oblasti určené pro výhled za nepříznivých podmínek v souvislosti se zněním předpisu CS23 a s odkazem na prohlášení SAE AIR805C. Ve druhé kapitole je uvedeno a popsáno několik možností, které lze potenciálně využít pro řešení problému. Zmiňuji zde nejen často používané mechanické metody, např. stěrače, ale také méně využívané a nové technologie využívající i jiné než mechanické způsoby očištění povrchu. Do této kategorie lze zahrnout například různé repelentní úpravy povrchu a ofukovače. Třetí část se zabývá rozborem ofukovací soustavy, již jsem si zvolil pro svou práci. Budu se zabývat návrhem podmínek proudění potřebných pro zajištění funkčnosti systému. V poslední kapitole je popsán experiment, který má srovnat teoretické výpočty s reálnými podmínkami.
Vnímání rychlosti vozidla z pohledu rozdílných řidičských zkušeností
Budinová, Nela ; Bradáč, Albert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vnímáním rychlosti vozidla z pohledu rozdílných řidičských zkušeností. První část práce pojednává o konstrukci motorových vozidel, o řidičských zkušenostech, o tom, jaký má vliv pohlaví na řízení, a o smyslovém a emočním vnímání člověka. Druhá část práce je věnována převážně realizovaným měřením, kdy při jízdních zkouškách docházelo k odhadům rychlostí vozidel respondenty. Pro realizaci experimentu byl navržen okruh, který každý z respondentů absolvoval vždy 2krát ve všech vozidlech za různých podmínek. V prvním okruhu docházelo k plnému soustředění se na jízdu, u druhého okruhu byli respondenti zaměstnáni jinou činností. Následné vyhodnocení získaných dat je prováděno z různých úhlů pohledů – kategorie rychlostí, muži vs ženy, kategorie pozemních komunikací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 240 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.