Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 161 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Youtube jako prostor pro moderní výuku anglického jazyka
Gregor, Rudolf ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Bakalářská práce s názvem "YouTube jako prostor pro moderní výuku anglického jazyka" se zabývá charakteristikou úspěšného YouTube kanálu věnujícímu se výuce anglického jazyka. Cílem práce je za využití metody kvantitativní obsahové analýzy vybraného vzorku reakcí uživatelů daného mediálního sdělení ve formě komentářů pod nejsledovanějším videem určit specifické prvky, které jsou pro úspěšné video daného zaměření typické. Před vlastní výzkumnou částí práce nabízí zamyšlení nad počátky komunikace a jejího vývoje přes média až po masová média a nová média, dále se zabývá využíváním médií a nových médií ve vzdělávání smíšeným pohledem mediálních studií i pedagogiky a v kontextu využívání různých typů nových médií ve vzdělávání upozorňuje i na několik oborových i mezioborových odborných prací zkoumajících danou problematiku. Kapitola o počátcích sociální sítě YouTube v řeči čísel a statistik zmiňuje i současný obrovský dosah mediálního prostoru, který síť tvoří a předchází výzkumné části, ve které již práce popisuje nejsledovanější video u tří populárních YouTube kanálů věnujících se výuce anglického jazyka, zkoumané kanály obecně a zejména předkládá výsledky obsahové analýzy 500 komentářů pod každým nejsledovanějším videem. K interpretaci výsledků dochází formou psaného popisu i vizualizací za pomoci...
Užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter
Gelnar, Matyáš ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter. Cílem práce bylo zjistit, jak moc byla negativní kampaň přítomna v publikovaných příspěvcích na daných sociálních sítích. Zvolenou metodou výzkumu je kvantitativní obsahová analýza. Pro účely této analýzy bylo vytyčeno časové období od jednoho kalendářního měsíce před prvním kolem volby prezidenta České republiky až do dne druhého kola volby prezidenta České republiky. Analýza zkoumala příspěvky 3 kandidátů, kteří měli dle volebního modelu společností Data Collect a Kantar CZ největší procentuální šanci na postup do druhého kola volby prezidenta České republiky. Jmenovitě šlo o Petra Pavla, Andreje Babiše a Danuši Nerudovou. Předmětem analýzy příspěvků bylo například časové rozložení jednotlivých příspěvků, užití negativní kampaně či počet lajků. Výsledky analýzy ukázaly, že negativní kampaň byla určitou součástí předvolební komunikace na sociálních sítích jednotlivých kandidátů, rozdíly však bylo možné sledovat v míře jejího užití. Analýza zároveň ukázala, že příspěvky s negativní kampaní jsou na sociálních médiích populárnější pouze u některých kandidátů.
Analýza politické komunikace na sociálních sítích během volby prezidenta České republiky v roce 2023
Helmich, Daniel ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na politickou komunikaci vybraných kandidátů na funkci prezidenta České republiky v závěru předvolebního období, a to na sociálních sítích Facebook a Twitter. Mezi vybrané kandidáty patří Danuše Nerudová, Andrej Babiš a Petr Pavel, kteří v měli v závěru voleb největší volební potenciál. Diplomová práce si klade za cíl popsat a analyzovat jejich politickou komunikaci na sociálních sítích, přičemž stěžejními tématy práce je analýza personalizace a negativní politické komunikace v příspěvcích. V teoretické části je personalizace a negativní politická komunikace zasazena do širšího rámce poznatků, které vycházejí z vývoje politické komunikace a jejích současných trendů. Na základě výsledků práce jsou dále porovnávány způsoby vedení politické komunikace vybraných kandidátů, a to v souvislosti s tematickým zaměřením analýzy. Pro tento výzkum byla určena kvantitativní obsahová analýza vybraných sociálních sítí tří politických kandidátů, jež zajišťuje odpovědi na stanovené výzkumné otázky a hypotézy.
Ženský sport v pořadu České televize: Branky, body, vteřiny
Semrádová, Viktorie ; Chladová, Marta (vedoucí práce) ; Hrbáčková, Anna (oponent)
Bakalářská práce Ženský sport v pořadu České televize: Branky, body, vteřiny se zabývá zastoupením ženského sportu v hlavní sportovní zpravodajské relaci České televize Branky, body, vteřiny v letech 2010 a 2019. Na několika vybraných relacích zkoumá míru pokrývání ženského a mužského sportu a jak se lišila v roce 2010 a v roce 2019. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se pomocí reflexe odborné literatury text věnuje tématu genderové nerovnosti a jejímu pronikání do sportovní oblasti. Na vybraných kazuistikách je popsán stav ženského sportu ve světě a v České republice z hlediska aktivních sportovkyň a sportovních funkcionářek. Zvláštní pozornost je dále věnována vztahu ženského sportu a médií. V kapitole Ženský sport a média jsou reflektovány dosavadní poznatky prostřednictvím prezentace výsledků odborných publikací a nejrůznějších mediálních výzkumů. Představen je také samotný předmět zkoumání, pořad Branky, body, vteřiny. Výzkumná část se za využití kvantitativní obsahové analýzy primárně věnuje měření míry zastoupení ženského sportu v pořadu Branky, body, vteřiny a jeho srovnání se zastoupením mužského sportu. Také se zabývá tím, co mohlo mít na pokrývání vliv (např. autorství) a druhy pokrývaných sportů. Cílem bylo zjistit, zda se po deseti letech změnila intenzita, s jakou je...
Obsahová analýza vysílání České televize před volbami do PSP ČR 2021
März, Michäel ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou dodržování principů objektivity ve vysílání České televize, a to konkrétně její zpravodajské relaci Události a sérií předvolebních debat v období jednoho měsíce před konáním voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR konajících se na podzim 2021. Výzkum byl prováděn metodou kvantitativní obsahové analýzy, jejíž předmětem zkoumání se staly promluvy zástupců kandidujících hnutí a stran, konkrétně jejich četnost a délka napříč oběma sledovanými pořady. Dále se analýza zajímala o přítomnost hodnocení subjektů v projevech členů redakce České televize, valencí v debatách pokládaných dotazů, promluvami externích mluvčích v pořadu Události a také tematickými agendami a s nimi spojeným prostorem, který byl jednotlivým kandidujícím subjektům ve sledovaném vzorku vysílání poskytnut k vyjádření.
Mediální obraz španělské chřipky ve vybraném dobovém tisku v letech 1918 - 1920
Vegrichtová, Denisa ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tématem této diplomové práce je mediální obraz španělské chřipky ve vybraném dobovém tisku v letech 1918-1920. Jako hlavní výzkumná metoda je použita kvantitativní obsahová analýza, která umožňuje zkoumání většího objemu dat. Kvantitativní obsahová analýza je provedena u článků z česky psaných Lidových novin a z amerického deníku The Sun. Časově je výzkum omezen na roky 1918-1920, tedy na období, kdy epidemie španělské chřipky probíhala. Pozornost je věnována způsobu informování o španělské chřipce ve vybraných denících, například na četnost publikování zpráv o nemoci, hlavní témata článků, jak často se články o nemoci dostávaly na titulní strany, nebo zda je nemoc prezentována jako smrtelná. Následně je část práce věnována kvalitativní analýze článků z odborných lékařských časopisů. Dva články jsou z roku 1918, další dva články jsou z let 2018 a 2019. V tomto případě jsou pomocí kvalitativní analýzy zjištěny rozdílné pohledy lékařů na španělskou nemoc z roku 1918, kdy epidemie vypukla, a po sto letech. Zkoumané byly například uváděné příznaky nemoci, nebo způsob léčby. V závěru práce jsou po zodpovězení výzkumných otázek potvrzeny či vyvráceny stanovené hypotézy.
Mediální obraz úmrtí Michaila Gorbačova a Alžběty II. v českém tisku
Beranová, Monika ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu mediálního obrazu dvou významných politických a kulturních osobností, Michaila Gorbačova a Alžběty II. Obě osobnosti zemřeli krátce po sobě v roce 2023. Text podrobně popisuje život a politické působení obou osobností, jejich vliv na dění ve světě a současné vnímání jejich postav. Michail Gorbačov je často označován jako největší politik 20. století. V letech 1985-1991 zastával funkci generálního tajemníka Komunistické strany Sovětského svazu a zároveň v letech 1990 až 1991byl jeho jediným prezidentem. Zasadil se o ekonomické a politické změny, které vedly k demokratizaci Sovětského svazu. V roce 1990 dokonce získal Nobelovu cenu za míru. Postava Michaila Gorbačova je dodnes velmi odlišně vnímána jak samotnými Rusi, celosvětovou veřejností, politiky i v prostředí odborné veřejnosti. Sám Michail Gorbačov nebyl nikdy plně ztotožněn s tím, že byl často označován jako strůjce rozpadu Sovětského svazu. Královna Alžběta II. byla v letech 1952-2022 vládnoucí královna patnácti nezávislých států označovaných jako Commonwealth realm. Za doby její vlády došlo k několika zásadním milníkům, které ovlivnili vnímání královny a celé britské královské rodiny. Jako příklad lze uvést její nástup na trůn a korunovaci v roce 1953, která byla jako první vysílána živě a...
Mediální obraz Václava Havla v seriózním a bulvárním tisku ve vybraném období
Marková, Tanja ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Diplomová práce s názvem "Mediální obraz Václava Havla v seriózním a bulvárním tisku" analyzuje a interpretuje vybrané texty o prvním českém prezidentovi Václavu Havlovi v seriózním a bulvárním tisku za vybrané období. Cílem této diplomové práce je odpovědět na výzkumné otázky, které se ptají na to, jak bylo o V. Havlovi ve vybraném tisku informováno ve vybraných obdobích, jaký obraz V. Havla byl ve vybraném tisku za vybrané období vytvářen a zda v seriózním tisku docházelo k bulvarizaci. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány charakteristiky seriózních a bulvárních médií a proces bulvarizace. Jsou v ní také přiblíženy teoretické koncepty, ze kterých tato práce vychází, jako je agenda-setting, gatekeeping a sociální konstrukce reality. Pro ucelenější představu o životě Václava Havla, je i jemu v teoretické části věnovaná kapitola. V praktické části je představena metoda analýzy, následně její postup a výsledky. Z kvantitativní obsahové analýzy vyplynulo, že o V. Havlovi bylo mnohem více informováno ve vybraném seriózním deníku Mladá fronta DNES než ve vybraném bulvárním deníku Blesk. Vysvětlení tohoto jevu může být fakt, že seriózní tisk věnoval více pozornosti politikovi V. Havlovi než tisk bulvární. Mediální obraz prvního českého prezidenta (ve...
Oligarchizace bez oligarchy: analýza zpravodajského vysílání TV Nova po změně vlastníka
Starková, Johana ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce s názvem Oligarchizace bez oligarchy: analýza zpravodajského vysílání TV Nova po změně vlastníka se zabývá aktuálně velmi diskutovanou problematikou mediální oligarchizace. Oligarchický model vlastnictví médií je trendem současného mediálního vlastnictví. Výzkum vlastnictví médií odpovídá na klíčové otázky, kdo sdělovací prostředky vlastní a jak jejich prostřednictvím případně uplatňuje svou moc. V roce 2020 se mezi mediální magnáty zařazuje podnikatel a miliardář Petr Kellner s jeho investiční skupinou PPF. Ziskem mediální společnosti CME začíná spravovat veškeré aktivity nejsledovanější komerční televize v České republice, kterou je TV Nova. Touto investicí dosahuje Kellnerova PPF obrovského vlivu. Tato práce si na základě kvantitativní obsahové analýzy klade za cíl zjistit, zda se ve zpravodajství této soukromé televizní stanice objevují tendence k upřednostnění témat podporujících obchodní či jiné ekonomické zájmy skupiny PPF. Výzkumný vzorek práce tvoří převážně reportáže ze zpravodajství vysílané na televizi Nova. Stěžejní zkoumanou hodnotou pro výzkum je analyzovaný časový prostor věnovaný skupině PPF v porovnání se společnostmi konkurenčními.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 161 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.