Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba hudebně pohybových choreografií pro děti předškolního věku s využitím vlastní didaktické pomůcky
Šandová, Pavla ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací vlastní didaktické pomůcky do hudebně pohybových činností předškolního dítěte v mateřské škole s ohledem na integrativní charakter vzdělávání. První část práce zmiňuje v teoretické rovině důležité aspekty vývoje dítěte ve věku pěti až šesti let. Dále pojednává o specifikách rozvoje hudebnosti v předškolním věku, zvláště se zaměřením na instrumentální složku hudby. Poukazuje na hudební tvořivost, která vyplývá z principů Orffova Schulwerku. Ve druhé, praktické části, zkoumá pomocí metody experimentu, pozorování a strukturovaného interview hudební pedagogický projekt, jehož hlavní součástí je metodická řada Cup song, obsahující náměty na využití vlastní didaktické pomůcky v praxi. Zejména ověřuje vliv této metody na hudební a osobnostní rozvoj dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Hudba, hudební schopnosti, dítě předškolního věku, hudební nástroje, integrace, projekt, Cup song, instrumentální činnosti, tvořivost, rytmus, píseň, prožitek, Orffova škola.
Optimalizace odpočinkového režimu v mateřské škole
Kučerová, Lenka ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na odpočinkový režim v životě dítěte předškolního věku v rodině a v mateřské škole. V teoretické části jsou vymezeny dětské potřeby a práva, vývoj motivací, emočně morální vývoj a dále pak socializace dítěte dané věkové skupiny. V další části jsou objasněny úkoly a podmínky současné mateřské školy, její denní režim, rytmus, rituály. Práce se rovněž zabývá osobností učitele a jeho kompetencemi, působícího v rámci předškolního vzdělávání. Následuje část, která je věnována současné rodině, jejím výchovným stylům a aktuálním požadavkům na vztah mezi rodinou a školou v současné době. V závěru teoretické části je popsán spánek a odpočinek, jeho důležitost pro dítě předškolního věku, ale také možné poruchy spánku dětí. Praktická část je cílena na odpočinkový režim v rodinách dětí a v mateřské škole. Pomocí dotazníků byl zjištěn stav odpočinkového režimu dětí v rodinách a následně ve dvou třídách mateřské školy. Po zavedení návrhů organizačních a materiálních změn ve dvou třídách MŠ byl po šesti měsících zjištěn dopad těchto inovací na spokojenost dětí a pohled učitelů na dané změny. Výsledek akčního výzkumu ukazuje, jaký vliv na kvalitu odpočinkového režimu v předškolním zařízení mají organizační a materiální změny, a jak jsou učitelé schopni zavést a reflektovat nové podmínky. KLÍČOVÁ...
Možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole
Husáková, Kateřina ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Límová, Lucie (oponent)
Práce sleduje možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole. Zjišťuje, zda je v předškolním vzdělávání věnovaná dostatečná pozornost dopravní výchově. Teoretická část je věnovaná základním pojmům: výchova, předškolní výchova, dopravní výchova, vše s ohledem na problematiku dětí v předškolním věku. Popisuje organizace podílející se na dopravní výchově pro děti předškolního věku. Dále rozebírá dostupné metodické zdroje vztahující se k této problematice vzhledem k RVP PV. V další části je analyzován program dopravní výchovy, který je sestavený v bakalářské práci. (Husáková 2012) Pomocí analýzy školních vzdělávacích programů jednotlivých mateřských škol města Děčín jsem zjistila, že dopravní výchově není věnována dostatečná pozornost. Tři mateřské školy nemají dopravní výchovu ve svém školním vzdělávacím programu začleněnou vůbec, jedenáct z nich pouze v rámci školních vzdělávacích programů, jen sedm mateřských škol jí věnuje pozornost v samostatné příloze. V průzkumu metod a programů, který jsem uskutečňovala pomocí rozhovorů a dotazníků, jsem zjistila, že nejvíce využívanými metodami při výuce dopravní výchovy v jednotlivých mateřských školách jsou názorně-demonstrační (pozorování při pobytu venku, popis obrázku …) a dovednostně-praktický (manipulace, jízda na odrážedlech). Průzkum byl směřován...
Práce s literárním textem metodami dramatické výchovy
Tulisová, Kristina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dítětem předškolního věku a jeho zájmem o knihu pro děti. Zjišťuje, s jakými literárními žánry jsou děti v mateřské škole seznamovány. Ověřuje rozdíl mezi dvěma postupy při práci s knihou pro děti, a to předčítáním a prostřednictvím metod dramatické výchovy. V první části jsou rozpracovány dvě hlavní oblasti: literatura a dramatická výchova ve vztahu k dítěti předškolního věku. Druhá část zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření míru a podobu využívaní literárních žánrů učiteli mateřských škol. Na dotazníkové šetření navazuje zpracování výsledků akčního výzkumu, který se zabýval mírou dětského zaujetí pro dané knihy. Hlavním kriteriem pro vyhodnocení výsledků akčního výzkumu je paměť.
Hračka jako didaktická pomůcka pro dítě předškolního věku
ŠPINDLEROVÁ, Andrea
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na dětskou hru a hračku. Herní předmět je zde koncipován jako didaktická pomůcka, která má pomáhat při vývoji dítěte v období jeho předškolního věku. Práce je rozdělena na dvě části - praktickou a teoretickou. V první, teoretické části, najdeme shrnutí základních informací o hračce pro předškolní věk její definici, jakým způsobem se vyvíjela, včetně problematiky těchto herních předmětů pro věkovou kategorii tří až šesti let. Najdeme zde zmíněny funkce a význam hračky pro preprimární sféru vývoje, včetně důležitých aspektů rozvoje osobnosti v předškolním období. V druhé části práce jsou aplikovány shrnuté poznatky o problematice předškolního dítěte a dětské hračky. Je zde rozvinuta metoda a realizace vybraného herního předmětu stavebnice. Celkový postup a realizace tří vybraných stavebnic, určených pro děti ve věkové skupině čtyř až pěti let. Cílem práce je zhotovit takové stavebnice, které budou rozvíjet dětskou imaginaci a prostorové vnímání.
Školní zralost dětí ve třídě věkově heterogenní
KOVAŘÍKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce na téma "Školní zralost dětí ve třídě věkově heterogenní'' mapuje situaci dětí v posledním roce školní docházky, ve věkově heterogenních třídách. Zjišťuje, jaká je možnost rozvoje těchto dětí a jejich přípravy na vstup do základní školy. Teoretická část je zaměřena na dítě předškolního věku včetně školní zralosti, členění dětí do tříd v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro mateřské školy a v rámci možností mateřských škol. V praktické části je realizováno kvantitativní výzkumné šetření metodou internetového dotazníku. Výzkumným souborem jsou učitelé mateřských škol. Z odpovědí vyplývají názory učitelů na věkově heterogenní třídy a s tím související školní připravenost a zralost dětí ve věku 5-7 let. Práce je doplněna zásobníkem her.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.