Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klinická a elektrofyziologická longitudinální studie dětských pacientů s dědičnou neuropatií Charlot-Marie-Tooth typ A
Haberlová, Jana ; Seeman, Pavel (vedoucí práce) ; Syka, Josef (oponent) ; Ambler, Zdeněk (oponent) ; Vondráček, Petr (oponent)
Dědičná periferní neuropatie neboli choroba Charcot -Marie-Tooth (CMT) je skupinou nejčastějších dědičných nervosvalových onemocnění s incidencí 1:2500.-1:10 000 Typ CMT 1A je jejím nejčastějším typem, spadá do skupiny CMT primárně demyelinizačních motoricko-senzitivních periferních neuropatií. Typickým fenotypem je pomalu progredientní svalová slabost a atrofie distálních svalů končetin s následným rozvojem deformit, hypo až areflexie a akrální hypestezie. Maximum obtíží je vyjádřeno na dolních končetinách. Cílem této práce bylo zjistit a popsat první a nejčastější příznak klinického obrazu CMT1A v první dekádě věku a jeho progresi, dále zhodnotit citlivost a změny CMTNS škály (Charcot-Marie-Tooth neuropaty score) u dětských pacientů v průběhu 2 let. Do studie bylo zařazeno 16 dětí ve věku od 3 do 10 let. Při vyšetření byla vždy odebrána anamnesa, dále bylo provedeno podrobné neurologické vyšetření a elektrofyziologické vyšetření - kondukční studie HK a pacient byl ohodnocen škálou CMTNS. Získané výsledky ukazují, že choroba CMT 1A v první dekádě věku způsobuje jen mírné klinické obtíže. Nejčastějšími prvními příznaky tohoto onemocnění je porucha stoje na patách ( přítomná u15/16, 93%) a hypo až areflexie DK (přítomná 13/16, 81%). Test stoje na patách doporučujeme využít jako jednoduchý screeningový test...
Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii
Krulová, Anna ; Haškovcová, Eliška (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
Jméno: Anna Krulová Vedoucí práce: Mgr. Eliška Haškovcová Název bakalářské práce: Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI) je standardizovaný test z USA. U dětí hodnotí klíčové funkční schopnosti, asistentskou pomoc a modifikace ve třech oblastech: sebeobsluha, mobilita a sociální funkce. Práce je zaměřená na popis PEDI a jeho praktického využití v ergoterapii. V teoretické části je test představen, popsána je spolupráce ergoterapeuta s rodiči a stručně je zhodnocen vývoj funkčních schopností dítěte do věku sedmi let. V praktické části je uvedena výpovědní hodnota testu pro ergoterapeuta a pro rodiče. Shrnuty jsou i výhody a nevýhody PEDI z pohledu ergoterapeuta. Pro dosažení cílů práce bylo provedeno 20 hodnocení dětí testem PEDI. Formou anonymního online dotazníku byla získaná zpětná vazba respondentů na test. Výsledky dokladuje podrobná kazuistika a souhrnné grafy. Klíčová slova:  Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI)  ergoterapie  pediatrie  funkční schopnosti  hodnocení  disabilita  rodiče
Design kojenecké váhy
Trněná, Eliška ; Sládek, Josef (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je návrh designu kojenecké váhy pro zdravotnická zařízení. Cílem je návrh s neotřelým tvarováním, který splňuje technické, ergonomické a bezpečnostní požadavky spjaté s vážením dětí. Práce vychází z analýzy současného stavu poznání, tvarově zapadá do prostředí dětského lékařství. Návrh zaručuje bezpečnost pro kojence, možnost pohodlné manipulace s přístrojem a klade důraz na estetiku a vizuální přívětivost.
Ambulantní porod z pohledu porodní asistentky a dětské sestry
NOVOTNÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce se zabývá ambulantním porodem, názorem porodních asistentek, dětských sester a žen na tento porod. Prvním cílem bylo zjistit názory porodních asistentek a dětských sester na ambulantní porod a druhým cílem bylo zjistit důvody žen k rozhodnutí pro ambulantní porod. Tato práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou část a praktickou. V teoretické části jsou popsány kompetence porodních asistentek a dětských sester, průběh porodu od příjmu na porodní sál až po čtvrtou dobu porodní. V dalších kapitolách bylo popsáno ošetření novorozence, péče o novorozence na rooming-in, vyšetření novorozence neonatologem a novorozenecké screeningy. Dále se teoretická práce zaměřuje na samotný ambulantní porod, kde je popsána legislativa, komplikace ambulantního porodu jak ze strany matky, tak ze strany novorozence. Praktická část obsahuje metodiku, výsledky a diskuzi. Metodou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor, kdy výzkumné soubory zahrnovaly porodní asistentky, dětské sestry a ženy, které jsou po ambulantním porodu. Rozhovory probíhaly v měsíci březnu 2019. Pokud respondentky souhlasily, byl rozhovor nahráván a v případě vysloveného nesouhlasu byly odpovědi zaznamenány na papír. Aby byla zachována anonymita, byly v práci respondentky označeny jako DS, PA, a Ž. Na základě zpracování získaných dat byly vytvořeny kategorie a následně podkategorie. Kategorie pro porodní asistentky a dětské sestry byly vytvořeny dvě (Ambulantní porod, Péče během ambulantního porodu), které byly následně rozpracovány do podkategorií. Ženy po ambulantním porodu mají data rozdělená do čtyř kategorií (Předchozí porody, Ambulantní porod, Poporodní péče, Reakce okolí). Pro tuto bakalářskou práci byly zvoleny dva cíle, na základě kterých byly vytvořeny tři výzkumné otázky. První otázka se zabývala pohledem porodních asistentek na ambulantní porod. Výzkum ukázal, že žádná z porodních asistentek nezaujímá negativní postoj a rozhodně ženám jejich rozhodnutí týkající se ambulantního porodu nerozmlouvají. V tomto případě jsou rády, že ženy nezvolily porod doma a žena je tak pod odborným dohledem v případě výskytu nečekaných komplikací. Druhá výzkumná otázka zkoumala, jaký názor mají na ambulantní porod dětské sestry. Z výzkumu vyplynulo, že více jak polovina dětských sester nezaujímá negativní postoj k tomuto rozhodnutí ženy a jen jedna dětská sestra ambulantní porod nedoporučuje i v případě fyziologického těhotenství. Dětské sestry při propouštění rodiček z nemocnice ženy edukují ohledně péče o novorozence, o zajištění péče a nezbytných vyšetření po porodu a kam se ženy mají v případě komplikací obrátit. Třetí výzkumná otázka se zabývá důvody žen vedoucích k rozhodnutí pro ambulantní porod. Výzkum ukázal, že ženy k tomuto rozhodnutí nejčastěji vedla potřeba klidu a domácího prostředí či negativní předchozí zkušenost, která se týkala nedostatečné komunikace nebo neposkytnutí dostatečného množství informací. Ženám též vadilo časté rušení ze strany personálu, ztráta soukromí a režim oddělení, a proto volily ambulantní porod. Z výzkumného šetření vyplynulo, že většina zdravotnického personálu nejeví negativní postoj k ambulantním porodům a snaží se dojít k určitému kompromisu, souvisejícímu s hospitalizací a propuštěním. Dále také vyplynulo, že zájem o ambulantní porody nepatrně stoupá.
Současný stav oboru Dětská sestra a jeho dopady do praxe
TUŠLOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce s názvem "Stav oboru dětská sestra a jeho dopady do praxe" se zabývá aktuálním tématem, a to problematikou vzdělávání dětských sester. Byly stanoveny dva cíle: 1. Zmapovat změny, které přinesl současný vývoj oboru Dětská sestra. 2. Zjistit, jaké problémy přinesla realizace změn ve vzdělávání Dětských sester do praxe. Cíle byly specifikovány čtyřmi výzkumnými otázkami a třemi hypotézami. Realizace výzkumného šetření byla provedena kombinací kvalitativních a kvantitativních výzkumných metod. Výzkumného šetření se účastnilo nejprve 5 vrchních sester z dětských oddělení. Dále sestry pracující na dětském oddělení v celkovém rozsahu 100 sester. V první části sběru dat byly realizovány rozhovory s vrchními sestrami. Bylo využito polostrukturované formy. Ve druhé etapě byla rozšířena písemná anketa mezi sestry pracující na dětském oddělení. Pro srovnání byla vytvořena online anketa určená především studentům zdravotnických oborů. V poslední fázi byly analyzovány dokumenty obsahující pracovní náplň sester pracujících na dětském oddělení. Z výsledků výzkumného šetření je patrné, že se v praxi vyskytují problémy. Skupina dětských sester, které získaly způsobilost k výkonu povolání na střední zdravotnické škole, stárne. Nové dětské sestry v praxi chybí a na dětských odděleních působí i sestry všeobecné. Bylo zjištěno, že sestry s různou délkou praxe mají stejný názor na odlišnost ve vzdělávání sester pracujících s dětmi. Dále bylo zjištěno, že dětské a všeobecné sestry, pracující na dětském oddělení, vnímají problémy stejně. Avšak názor sester na aktuální délku studia se s délkou praxe liší. Výsledky diplomové práce budou využity k publikování v odborném tisku.
Radiační ochrana v pediatrické radiodiagnostice
VÁLKOVÁ, Alena
V diplomové práci se zabývám ionizujícím zářením, vznikem, jeho účinky a principy. Také se dále zabývám radiační ochranou a jejími principy, lékařskému ozáření a pediatrické radiodiagnostice a to ve smyslu zobrazovacích metod a specifik radiační ochrany v pediatrii. A zda jsou využívány všechny metody, kterou vedou ke snížení radiační zátěže u dětí podstupující vyšetření ionizujícím zářením. Část práce také tvoří způsob komunikace v této oblasti a informovanosti, zda je jí věnována dostatečná pozornost nebo tato oblast je v ČR opomíjená.
Ošetřovatelská péče o dítě s juvenilní idiopatickou artritidou
Bobitko, Julia ; Jeřábková, Lenka (vedoucí práce) ; Kulhavá, Miluše (oponent)
Juvenilní idiopatická artritida patří mezi nejčastější revmatologické choroby, které postihují děti ve věku do 16 let. Kvůli nejasné etiologii je dané onemocnění považované za nevyléčitelné. Vzhledem k velmi nízké informovanosti o tomto onemocnění je má práce zaměřená na ošetřovatelskou péči o dítě s juvenilní idiopatickou artritidou Hlavním cílem bylo popsat ošetřovatelskou péči o dětského pacienta s daným onemocněním a tím zvýšit informovanost o juvenilní idiopatické artritidě. Dalším cílem bylo vytvořit informační materiál pro zvýšení povědomí laické veřejnosti o daném onemocnění. Pro naplnění těchto cílů byla zvolena metoda případové studie. V praktické části bakalářské práce byl popsán ošetřovatelský proces pacienta s daným onemocněním, doplněný o model Mary Hendersonové. Informace jsem čerpala především ze zdravotnické dokumentace, rozhovoru s rodiči, zdravotnickým personálem a při poskytování ošetřovatelské péče zvolenému pacientovi. Na základě zjištěných informací a poznatků během hospitalizace pacienta, byla popsána specifika ošetřovatelské péče o dítě s juvenilní idiopatickou artritidou a vytvořen informační materiál, který je určen pro laickou veřejnost. klíčová slova: juvenilní idiopatická artritida, ošetřovatelská péče, revmatologie, pediatrie ošetřovatelství, artritida
Manuální terapie v dětském věku - rešeršní práce
Saláková, Kamila ; Medunová, Kateřina (vedoucí práce) ; Málková, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce se formou rešerše zabývá manuální terapií u pacientů v dětském věku. V obecné části popisuje všeobecné poznatky o manuální terapii z českého i zahraničního pohledu. Dále uvádí stručný přehled technik, které pod manuální terapii spadají, a shrnuje teorie, na základě kterých jednotlivé techniky fungují. Ve speciální části, která je konkrétně zaměřena na dětské pacienty, jsou uváděna specifika manuální terapie s ohledem na věk dětských pacientů. Je popsán vývoj a růst organismu dětí a postup odborníků při provádění manuální terapie u dětských pacientů. Práce se následně zabývá kontraindikacemi manuální terapie u dětské populace. Dále práce shrnuje, u jakých dětských diagnóz jsou pozitivní zkušenosti s manuální terapií. Součástí bakalářské práce je kazuistika pacienta ve věku 3,5 měsíců, u kterého byla indikovaná manuální terapie.
Edukace v primární péči
Brejchová, Eliška ; Kulhavá, Miluše (vedoucí práce) ; Strnadová, Alice (oponent)
1. Název práce: Edukace v primární péči 2. Jméno a příjmení autora: Eliška Brejchová 3. Školitel: Mgr. Miluše Kulhavá Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. lékařská fakulta, Univerzita Karlova v Praze Bakalářská práce pojednává o Edukaci v primární péči, konkrétně o edukaci probíhající v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost. Teoretická část je zaměřena na historii pedagogiky a edukace, na podrobný popis edukačního procesu, na primární péči v rámci pediatrie a edukační témata týkající se tohoto oboru. V empirické části jsem využila metod kvantitativního výzkumu. Cílem výzkumu bylo zjistit stav edukace v primární péči v ordinaci praktických lékařů pro děti a dorost, zda jsou rodičům dětí do 6 let (pacientů / klientů primární péče) poskytovány informace týkající se péče o jejich dítě a v případě, že informace poskytovány jsou, kdo je předává, zda edukace probíhá za vhodných podmínek, vhodnou metodou a zda jsou dané informace pro rodiče dostačující a srozumitelné. Výzkum byl dále zaměřen na získání informací o tématech, o kterých zdravotníci edukují a naopak needukují, ale i o těch, které by rádi upřednostnili rodiče. Klíčová slova: edukační proces, historie pedagogiky a edukace, primární péče, pediatrie, pravidelné očkování, růst a vývoj dítěte, zdravý životní styl dítěte

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.